A LURKÓ-TÁBOR, mint a jó gyakorlat dokumentációja A Lurkó-tábor rövid leírása
A megvalósítás helyszíne: Intézmény: Eötvös Loránd Napközi Otthonos Óvoda, Óvoda - Bölcsőde, Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény Intézmény OM azonosítója: 027924 Régió: Dél-Alföld Megye: Bács-Kiskun Település: Lakitelek Irányítószám: 6065 Utca, házszám: Kiss János u. 1.
. A „jó gyakorlat” Megnevezése: Lurkó-tábor – Közösségépítés, személyiségformálás, differenciált foglalkoztatás, a lakóhelyekhez kötődő lehetőségek segítségével hagyományőrzés, kreatív tevékenységek során a multikulturális értékek megismerése – napközis jelleggel
A jó gyakorlatunk céljai: Élményekben gazdag, boldog gyermekkor lehetőségének biztosítása a vakáció idején. A családok megsegítése a programokban gazdag gyermekfelügyelet biztosítása által. Három héten át tartó programsorozat, amelyben a különböző korosztályok (nemek) egyaránt megtalálják a nekik megfelelő tevékenységi formát.
Esélyadás a hátrányos háttérrel rendelkező gyerekeknek is arra, hogy beilleszkedési találjanak, és a közösségben végzett tevékenységüket élvezzék.
Élmény-és tapasztalatszerzés.
A néphagyományok megismertetése, ápolása, a mindennapi életbe való beillesztése.
A természet, a természetes anyagok iránti érdeklődés felkeltése.
A gyermekek mozgásigényének kielégítése.
Érdeklődés felkeltés, ismeretátadás, egyéni- és csoportos munkaformában sikerhez juttatás.
Más népek nyelvével, hagyományaival való ismerkedés.
Kreativitás fejlesztése sokféle alkotó tevékenység során.
„Jó gyakorlatunk” kapcsolódik a kompetencia alapú programhoz, érdeklődést felkeltő, ismeretszerző- és átadó, valamint gyakorlat- és élményszerző tevékenységek, egyéni és csoportos munkaformákban. Összekapcsolja a különböző területeken szerzett ismereteket (képzőművészet, zene, tánc, dráma, hagyományőrzés, mozgásfejlesztés, egészséges életmódra nevelés)
CSAPATÉPÍTÉS,KÖZÖSSÉGTEREMTÉS
A közös éneklés, tánc, alkotás, drámajáték, sporttevékenység örömet okoz a gyermekeknek, ezáltal határozottabb, magukat vállaló, egészséges személyiségű felnőtté válhatnak.
„ELŐADÓMŰVÉSZET”
Megtanulják a társaikhoz, felnőttekhez való alkalmazkodást, önismeretre, önértékelésre tesznek szert, mindezt életkoruknak megfelelő, számukra élményszerű tevékenységgel.
A tábor programjának közös kialakítása a gyermekek közötti előzetes felmérés alapján. A gyerekek maguk is szervezik a résztvevőket, támogatókat és segítő szülőket. Bizonyos munkafolyamatokban olyanok is feladatot kapnak, akik a tanulmányi munkában háttérben maradnak. Itt más jellegű vállalásaikkal vívhatják ki a közösség elismerését.
Amikor a szülők is segítenek