A LURKÓ-TÁBOR, mint a jó gyakorlat dokumentációja

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Nagybajomi Általános Művelődési Központ tagiskolája
Advertisements

Kapcsolattartás a szülői házzal
KÖZÖSSÉGI HÁZ KISVASZAR 2012.
Az erdei iskolai projektek és azok szervezésének módszertana
Korai fejlesztés a bölcsődénkben
Tehetségazonosítás gyakorlata
„Művészettel a jövő művészeiért” TÁMOP-3. 1
A szociálpedagógus segítségnyújtásának formái a Kollégiumban
Kis csoport szeptember
Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
Milyen tanulsággal szolgálhat a szabadidő-elmélet a pedagógus számára?
TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás bevezetése a tényői Napközi Otthonos Óvodában és az Ady Endre Általános Iskolában Projektindító.
Hogyan készüljünk az óvodás évekre?
Színes programok minden korosztálynak
Arany János Általános Iskola Kisújszállás, Kálvin u. 3.
ESÉLYT AZ ESÉLYTELENEKNEK
TÁMOP Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Befogadó intézmények Sárbogárdon
Napocska Napköziotthon
SZONEK Liszt Ferenc Utcai Bölcsőde és Óvoda Szentlőrinc
Bonyhádi Oktatási Nevelési Intézmény
 L.U.N.A. - (Lét - Utak, Nevetés, Alkotás) Kommunikációs és önismereti komplex művészeti program drámacsoportja a Jóvá–Tett-Hely Közösségi Foglalkoztatójában.
Változások – kompetenciafejlesztés az óvodai nevelésben
TAPASZTALATOK AZ ÓVODAI NEVELÉS GYAKORLATÁBAN
CSALÁD.
Nyitnikék Óvoda 3533 Miskolc, Andrássy út 53/a /fax: 46/
Kisújszállás: itt mindenkire szerep vár TÁMOP A közművelődés a nem formális és informális tanulás szolgálatában.
ONAP ↓ HELYI ÓVODAI PROGRAM ÜTEMTERV TERVEZET
1 „Komplexen funkcionáló Zala megyei tehetségeket segítő program” Projektnyitó konferencia szeptember 23. Zala Megyei Önkormányzat Pedagógiai Intézete.
Miskolc-Diósgyőri Református Általános Iskola és Óvoda Nagy Attila
Biztos Kezdet and the Early Years Foundation Stage
Kompetencia alapú idegen nyelvi
(Program-akkreditációs lajtsromszáma: PL-2661)
Az iskola tényleges feladata és a valós helyzet
Pszichológiai és gyógypedagógiai diagnosztika
„Jót, s jól! Ebben áll a nagy titok!”
A Köztársaság Téri Óvoda bemutatása
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
SZÜLŐI ELÉGEDETTSÉG MÉRÉS ÓVODAI FEJLESZTÉS 2011/2012
A Szabolcsi Fiatalok a Vidékért Egyesület, a Svájci – Magyar Civil Alap Szociális szolgáltatások nyújtása tématerületére 2013-ban benyújtott „Tanítsuk.
Ötletek, javaslatok a kritériumok dokumentum szintű beépítésére
A nevelési program, mint a fejlesztés stratégiája
„A Zöld Óvoda megvalósult gyakorlata”
TÁMOP / Az Eötvös Károly Megyei Könyvtár és Közművelődési Intézet részvétele a tanórán kívüli nevelési feladatok ellátásában szakkörök.
Rózsavizes Húsvét napját jöttem ma kívánni… Húsvét projekt a baracskai Kozma Ferenc Általános Iskola 3. osztályában március 17-március 25. készítette:
Iskolai közösségi szolgálat
A szövegértés-szövegalkotás programcsomag jellemzői
Út a sikeres tanuláshoz
Sári Gusztáv Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola TÁMOP B „Közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek támogatása”
„NŐ AZ ESÉLY” TÁMOP B-2- 12/ , 0012.
BIHARINÉ dr. KREKÓ ILONA főiskolai docens
 Nógrádmarcal Nógrád megyében, Balassagyarmattól 10 km-re található zsák település  A Cserhát hegység északi nyúlványának szélén, az Ipoly völgyének.
TÁMOP B ,,Esély a Vass Jenő Óvoda és Bölcsőde gyermekeinek” Halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek támogatásának eredményessége 3.
„Helló barátom!" - közösségi szolgálatra felkészítő tréning sorozat „Tanévzáró Suli – Buli” „Helló nyár, helló barátom!” - komplex nyári vakáció „Viszlát.
MOTTÓ „Engem ne emeljen a magasba senki, ha nem tud addig tartani, amíg megnövök, hanem guggoljon ide mellém, ha nemcsak hallani, de érteni is akar, hogy.
ÉLETTÉR Közösség- és Településfejlesztő Egyesület.
Portfólió Ember és társadalom műveltségterületi tanár- kémiatanár
Barcsák Marianna - KPSZTI
„NŐ az esély” TÁMOP B-2-12/
„Referenciaintézmény kialakítása a II
Szécsényi Gyerekesély Program gyerekeket érintő szolgáltatásai
MOTTÓ „Engem ne emeljen a magasba senki,
Az osztatlan tanárképzés gyakorlati képzési rendszere
Égigérő mesefa Biblioterápiás foglalkozások az életminőség javításáért
„SZÜLŐI KLUB” – DÉLUTÁNI FOGLALKOZÁSOK
  Mit jelent a kompetencia alapú óvodai programcsomag használata a gyerekek számára?
Csecsemő- és kisgyermeknevelő alapképzési szak BA
DRÁMAPEDAGÓGIA ÓVODAPEDAGÓGUSI SZEMMEL
Csecsemő- és kisgyermeknevelő Alapszak
HELYI ÉRTÉKEK KÖZVETÍTÉSE AZ ÓVODÁS GYERMEKEKNEK
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Előadás másolata:

A LURKÓ-TÁBOR, mint a jó gyakorlat dokumentációja A Lurkó-tábor rövid leírása

A megvalósítás helyszíne: Intézmény: Eötvös Loránd Napközi Otthonos Óvoda, Óvoda - Bölcsőde, Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény Intézmény OM azonosítója: 027924 Régió: Dél-Alföld Megye: Bács-Kiskun Település: Lakitelek Irányítószám: 6065 Utca, házszám: Kiss János u. 1.

. A „jó gyakorlat” Megnevezése: Lurkó-tábor – Közösségépítés, személyiségformálás, differenciált foglalkoztatás, a lakóhelyekhez kötődő lehetőségek segítségével hagyományőrzés, kreatív tevékenységek során a multikulturális értékek megismerése – napközis jelleggel

A jó gyakorlatunk céljai: Élményekben gazdag, boldog gyermekkor lehetőségének biztosítása a vakáció idején. A családok megsegítése a programokban gazdag gyermekfelügyelet biztosítása által. Három héten át tartó programsorozat, amelyben a különböző korosztályok (nemek) egyaránt megtalálják a nekik megfelelő tevékenységi formát.

Esélyadás a hátrányos háttérrel rendelkező gyerekeknek is arra, hogy beilleszkedési találjanak, és a közösségben végzett tevékenységüket élvezzék.

Élmény-és tapasztalatszerzés.

A néphagyományok megismertetése, ápolása, a mindennapi életbe való beillesztése.

A természet, a természetes anyagok iránti érdeklődés felkeltése.

A gyermekek mozgásigényének kielégítése.

Érdeklődés felkeltés, ismeretátadás, egyéni- és csoportos munkaformában sikerhez juttatás.

Más népek nyelvével, hagyományaival való ismerkedés.

Kreativitás fejlesztése sokféle alkotó tevékenység során.

„Jó gyakorlatunk” kapcsolódik a kompetencia alapú programhoz, érdeklődést felkeltő, ismeretszerző- és átadó, valamint gyakorlat- és élményszerző tevékenységek, egyéni és csoportos munkaformákban. Összekapcsolja a különböző területeken szerzett ismereteket (képzőművészet, zene, tánc, dráma, hagyományőrzés, mozgásfejlesztés, egészséges életmódra nevelés)

CSAPATÉPÍTÉS,KÖZÖSSÉGTEREMTÉS

A közös éneklés, tánc, alkotás, drámajáték, sporttevékenység örömet okoz a gyermekeknek, ezáltal határozottabb, magukat vállaló, egészséges személyiségű felnőtté válhatnak.

„ELŐADÓMŰVÉSZET”

Megtanulják a társaikhoz, felnőttekhez való alkalmazkodást, önismeretre, önértékelésre tesznek szert, mindezt életkoruknak megfelelő, számukra élményszerű tevékenységgel.

A tábor programjának közös kialakítása a gyermekek közötti előzetes felmérés alapján. A gyerekek maguk is szervezik a résztvevőket, támogatókat és segítő szülőket. Bizonyos munkafolyamatokban olyanok is feladatot kapnak, akik a tanulmányi munkában háttérben maradnak. Itt más jellegű vállalásaikkal vívhatják ki a közösség elismerését.

Amikor a szülők is segítenek