Készítette a Pápai Gazdasági Szakközépiskola és Kollégium 9.D osztálya

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A hulladékok újrahasznosítási célja
Advertisements

Témahét a 3. b osztályban október
ÖKO-Pack Nonprofit Kft.
A temészet ABC- je Fakultáció 5. évfolyamosok számára.
 A föld elég mindannyiunk szükségleteire, de nem elég mindannyiunk mohóságára! Mahatma Gandhi.
Lépj pályára! Využi šancu! Lépj pályára! / Využi šancu! HUSK /1101 /1.6.2 /0107.
„Szerelmes Shakespeare” a KATEDRA ISKOLÁBAN „ A mi digitális iskolánk” pályázat.
Kossuth Zsuzsanna Szakképző Iskola és Kollégium Ökoiskolai képregény 2009.
BURGÅRDEN OKTATÁSI KÖZPONT Tanétterem -és pékség.
BUDAI KÖZÉPISKOLA BUDAI KÖZÉPISKOLA.
Föld napja április 22. Alsó tagozat. Virágot ültettünk a Föld napján Hagyományainkhoz híven minden évben munkával ünnepeljük a Hajós Alfréd Általános.
Széchenyi István Általános Iskola Készítette: Galacz Adri
„Zöld Kampusz Zalaegerszeg” mintaprojekt tanösvényének bemutatása
Mit v/tegyünk, hogy jól mossunk…
„ TEszedd ” ( 2011) „Önkéntesen a tiszta Magyarországért” Vidékfejlesztési Minisztérium Környezetügyért Felelős Államtitkárság Budapest dr. Rácz.
Napocska Napköziotthon
COMENIUS PROGRAM.  „Egész életen át tartó tanulás programja“  Iskolák nemzetközi együttműködése Mi is az a Comenius?
Martfű.
FENNTARTHATÓ ÉPÍTÉSZET
Belvárosi Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény.
ÖKOLÁBNYOM Név:Fazekas Réka Bettina
A környezet-szennyezés
A SZEMÉT ÚTJA Készítette:Kicsák Zoltán
A hulladék körforgása - hasznosítás
„E-hulladék” Készítette: „El nem veszünk, csak átalakulunk” csapat Veszprém, 2012.
Padányi Katolikus Gyakorlóiskola
ÖKOISKOLA A HERNÁD ÉS A BÁRSONYOS ÖLELÉSÉBEN Bőcsi Általános és Szakiskola, Alapfokú Művészetoktatási Intézmény.
HKI, OHT, OMP Államigazgatási szervezetrendszer
Erőforrások Készítette: Szentirmai Róbert (minden jog fenntartva)
Civil Kezdeményezések Programja
Globális problémák, diák szemmel
Coca-Cola Magyarország gyakorlatában Coca-Cola Magyarország
A világ 7 csodája Egy vidéki iskolában a tanárnő azt a feladatot adta az osztályának, hogy írják le egy papírra: szerintük a mostani világnak mi a 7 csodája?
Iskolai Környezetvédelmi Világnap projektünk
AquaTerr Kft. Készítette: Tóth Péter. Profil: Az AquaTerr Kft. elsődleges célja olyan terráriumok és akváriumok készítése, amely mind működésbélileg,
Ökoiskolai beszámoló 2010/2011
Fenntartható fejlődés a kereskedelemben
Határtalanul II. MédiaMánia határon innen és túl BGA-12-HA /13 Varró István Szakiskola, Szakközépiskola, Általános Iskola és Kollégium Karcag.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / A papír útja-Tóth-Pliska Ágnes.
Határtalanul Együtt egymásért a zene és a tánc világában HA /14 Premier Művészeti Szakközépiskola és Szakiskola.
LOGISZTIKA Előadó: Dr. Fazekas Lajos Debreceni Egyetem Műszaki Kar.
Csökkentsük együtt a hulladékot!
2012. március 31. – április 1. SYMA Sport- és Rendezvényközpont.
Külkapcsolataink, pályázataink: I. Comenius II. Erste – ACES III. Testvériskola.
A fenntartható fejlődés
Mit tehetsz a leküzdéséért? EUROPEAN COMMISSION FEBRUARY 2009 Éghajlatváltozás.
Szén-dioxid Nyomozók. energia-tudatosság projekt 8-14 éves diákok számára.
Fenntarthatóság, környezettudatosság
Beszámoló a projekt megvalósításának tapasztalatairól.
Projektvezetői megbeszélés Önfejlesztő terület február 11.
Informatika. A pályázatról Az informatika rejtelmei határon innen és túl címmel az alsóbodoki Magyar Tannyelvű Magán- szakközépiskola, mint partneriskolával.
A tudatos fogyasztói magatartás kultúrájának terjesztése, a civil kezdeményezések fontossága Boczné Lakatos Vanda Pécsi Zöld Kör Egyesület – egyesületi.
Sárszentmiklósi Általános Iskola Nagylóki Tagiskolája Nagylók Kossuth utca 3. Ökoiskola január december 31. Bakonyi Árpádné.
Projekt hét a Békésyben decemberében „A globalizáció veszélyei, környezettudatos élet”
ZRt.-vé alakulás Készítette: Budánovics Noémi. ZRt.-vé alakulás I. Tulajdonosi elhatározás II. Megvalósíthatósági tanulmány III. Közgyűlési döntés az.
Projekt bemutató Készítette: 2/10 h. osztály. Projekt célunk: A felhívás ismeretében célunkat kétféleképpen fogalmaztuk meg: 1. Szeretnénk egy jó pályamunka.
IKT A PEDAGÓGIÁBAN 1 Készítette: dr. Létray Zoltán.
Készítette: Barsi Ágnes Óvodánk 1975-ben épült, 2 csoporttal működik Óvodánk.
Csökkentsük együtt a hulladékot! Az Európai Hulladékcsökkentési Hét bemutatja.
Kanizsa Trend Kft Környezetvédelem a Kanizsa Trend Kft-nél Nagykanizsa.
Ócsai Madárvárta. Ócsai Madárvárta Táborok 2. Miközben a természettel ismerkednek, a résztvevők azt is megtanulják, hogyan tudják ellátni magukat és.
Pénzügyi tervezés, megtakarítások
„Vegyünk egy nagy levegőt”
Víz Készítette: 8. osztály.
„ÖSSZEFOGÁSBAN AZ ÉSZAK- HEGYHÁTÉRT”- EFOP
Iskolánk rövid, környezeti nevelési programjának bemutatása
Erőforrások Készítette: Szentirmai Róbert (minden jog fenntartva)
3. osztályban.
Újrahasznosítás Forrás:
Dr. Szentesi Szilvia Földművelésügyi Minisztérium
Előadás másolata:

Készítette a Pápai Gazdasági Szakközépiskola és Kollégium 9.D osztálya ÖKO - program Készítette a Pápai Gazdasági Szakközépiskola és Kollégium 9.D osztálya 2012

2013 májusában a pápai ÖKO-iskolák között meghirdetésre került ÖKO-programról osztályfőnökünktől, Radványi Éva tanárnőtől szereztünk tudomást. Feladatunk a Teveli-út menti füves terület átalakítása ÖKO parkká, valamint egy prezentáció készítése a terv kidolgozásának folyamatáról.

Először terepszemlét tartottunk, felmértük, milyen lehetőségeink vannak, milyen előkészületekre van szükség, majd kiosztottuk a feladatokat. Mivel mindannyian nagyon lelkesek voltunk, nem volt vita köztünk.

Meghatároztuk az ÖKO fogalmát az élőlények és a környezet kapcsolatait vizsgálja élőlényközpontú tudományág környezetbiológiának is szokták nevezni az élőlény együttesek tér-időbeli eloszlásával foglalkozik

Az újrahasznosítás fogalma célja a Föld erőforrásainak kímélése a természetbe kerülő hulladék mennyiségének csökkentése környezettudatos körforgás

A Víz és a Föld világnapja 1992. március 22. - A Víz világnapja 1990. április 22. - A Földanya Nemzetközi Napja

Ki mondta, hogy nem tudod megváltoztatni a világot?

Az alaprajz beszerzése Edvy Dani feladata volt.

A terepszemle tapasztalatai: Forgalmas terület: diákok áruház szerdai és szombati piac lakótelepi lakók bicikliút

Felhasznált anyagok Fontos szempontok: az elemek újrahasznosítható anyagokból készüljenek fiatalos hívogató figyelemfelkeltő

Az abroncsok káros hatásai

A további ötletelés eredménye: Árnyékot adó fák, virágok Ivókút ÖKO – toalett PET palackból készített virágtartók

ÖKO – toalett A papír oxigénnel fehérített Lebomló csomagolás Újrahasznosított papírból készül Megnövelt tekercshosszúság Vegyi anyagoktól mentes ÖKO tisztítószer További szempontok: - a villanyvezetékek elhelyezkedése - nagy autóforgalom, sövény zajcsökkentő szerepe

Makett készítés

A tervezésből kimaradt Engedélyek kérése Az elemek finanszírozásának költsége Szakmai tanács kérése Facsemeték, palánták fajtáinak kiválasztása

TAPASZTALATOK, ÉLMÉNYEK - Óriási élmény volt mindannyiunk számára a tervezés egész folyamata. - Az információk rádöbbentettek bennünket, mennyire fontos megőrizni gyermekeink számára bolygónk egészségét. - Egyikünk sem gondolta, hogy ennyi mindenre kell figyelni egy kis terület megtervezésénél. - Bár elfáradtunk, felejthetetlen volt csapatként dolgozni egy közös célért és látni a közös munkánk sikerét, eredményét. - Ugyan először álltunk ki közönség elé szerepelni, megmérettetni, a PPT-s beszámolónk osztatlan sikert aratott. Bátorítólag hatott ránk, hogy csapatként számolhattunk be a projektről.