Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Fenntartható fejlődés a kereskedelemben

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Fenntartható fejlődés a kereskedelemben"— Előadás másolata:

1 Fenntartható fejlődés a kereskedelemben
Részletes fenntarthatósági koncepció kifejlesztése az élelmiszer osztály új áruválasztékára A koncepció bemutatása a vezetőség következő megbeszélésén

2 Áruválaszték kialakítása
Brainwriting az alábbi témában: Fenntarthatósági koncepció készítése az élelmiszer osztály új fenntartható áruválasztékának kialakítására Idő beosztás: Ötletek gyűjtése egyénileg (5 perc) Továbbadása a következő diáknak Olvasás és további állítás, magyarázat, kérdés vagy ötlet hozzáadása >folytatás addig amíg a kör be nem zárul (20 perc csoportonként) Rendszerezés a táblát (közösen) (30 perc)

3 Tanulói feladatok Minden résztvevő kap egy papírlapot, amely tetején egy probléma, egy kérdés vagy egy állítás szerepel 1. lépés: A diákok ráírják a papír jobb felső sarkába a nevüket vagy egy számot. 2. lépés: A diákok ráírnak egy- három személyes állítást a következő sorokba (pl. ötletek a témára vonatkozóan vagy egy megoldás). 3. lépés: A lapokat mindenki a szomszédjának odaadja, a diákok elolvassák az osztálytársuk állításait és további magyarázó jegyzetet főznek hozzá. Ez lehet kiegészítés, kommentár vagy egy kérdés. Ez a folyamat a addig tart, amíg körbe nem ér a papír (5-6 diák) A tanár rendszerezi a brainwriting eredményét és a diákok felhasználhatják ezt a további munkájukban. Előnye: Minden diák részt vesz a folyamatban. A diákoktól több kérdés, szempont, ötlet és javaslat összegyűjthető.

4 Fenntarthatósági koncepció készítése az élelmiszer osztály új fenntartható áruválasztékának kialakítására Mely árucikkeket kellene vásárolni? Kellene tartani próbavásárlást először? Most kellene rendelnünk vagy egy későbbi időpontban? Találhatunk egy kedvezőbb ajánlatot? Helyi termelőtől/ beszállítótól kellene rendelnünk vagy mástól, ki ajánl jobb termék választást? Áruválaszték megtervezése Mit kellene rendelni? Mennyiség megtervezése Mennyit kellene rendelni? Időbeosztás tervezése Mikorra kellene az árukat megrendelni Árkalkuláció Mi a maximális nagykereskedelmi ár? Beszállítók kiválasztása Hol kellene az árukat megrendelni?

5 Koncepció

6

7 Multimédiás eszközök használata
A fenntarthatósági koncepció készítése az élelmiszer osztály új fenntartható áruválasztékának kialakítására feladat ismérveinek kibővítése és újradefiniálása felhasználva az internet kutatás, kollegák és szakértők megkérdezésének módszerét. A tájékoztató formája szerint kellene rendszerezni a fenntarthatósági aspektusait az új koncepciónak.

8 Értékelés

9 Ökocimkék Csomagoláson feltüntetett jelek

10 Kereskedelem és a környezetvédelem
Fenntartható áruválaszték fejlesztése Még akkor is ha kiskereskedők, akiknek közvetítő szerepe van a termelők és a fogyasztók között, nem képesek meghatározni a ökológiai termelést vagy a ökológiai gondolkodású fogyasztást, mégis ésszerű megfontolniuk a fenntarthatósági aspektusokat a termékválasztékukban amennyire lehetséges . Egy adott termék teljes élettartam ciklusának lehető legtöbb lépésére érdemes ezt kiterjeszteni. A következő szempontokat javasoljuk megfontolásra: • A termelés során alacsony legyen az ökológiai hatás a környezetre (pl. termelés mérgező és toxikus anyagok nélkül, ökológia barát összetevők használatával) • Ökológiai csomagolás használata (pl. nem használva külső csomagolást vagy kitöltő anyagot) • az erőforrások minimális használata (pl. takarékosság az energiával, vízzel, szennyezés csökkentése, szolgáltatás barát termékek ajánlása, tesztelése és ajánlása a ritkán szükséges tartós termékek bérlésének vagy lízingjének •a levegőre, vízre, földre hatás csökkentése További bizonyos termékcsoportok, amelyek különösen támogatottak: •a helyi termékek választékának fejlesztése (A “helyi termék” definíciója függ a termék típusától) • ”fair-trade” termékek ajánlása • olyan termékek ajánlása, amely megfelelő állattartásból származnak • olyan termékek ajánlása, amely ellenőrzött ökológiai gazdaságból származnak

11 Kereskedők, fogyasztók, fenntarthatóság
Lehetséges szakértői interjú kérdések: Környezet és fenntarthatóság Kiskereskedelmi egységük mennyi pénzt költ környezeti területre? Mire vonatkoznak ezek a kiadások? Hogyan lehet energiát megtakarítani a kiskereskedelemben? Árusítanak-e génkezelt termékeket a kiskereskedelmi cégek? Használnak-e a kiskereskedelmi vállalkozások újrahasznosítható csomagolást? Emberi erőforrás és fenntarthatóság Meddig terjed ki a cég dolgozóinak fenntarthatósági kérdésekről történő informálása? Mennyi dolgozót vonnak be a fenntarthatósági koncepciók megvalósításába? A vállalati projektek kapcsolódnak-e a csapatfejlesztés eléréséhez? Vannak-e tömör koncepciók a munkafeltételek optimalizálására? Fogyasztók és fenntarthatóság Mennyire jól informáltak a fogyasztók ezen a területen? Milyen speciális projekteket hajtanak végre a cégeken belül a fenntarthatósági témakörre vonatkozóan? Hogyan reagálnak a fogyasztók ezen tevékenységekre? Jövő lehetőségei Mik a cég céljai a jövőben?


Letölteni ppt "Fenntartható fejlődés a kereskedelemben"

Hasonló előadás


Google Hirdetések