Fejér Megyei Pedagógiai Szakszolgálat

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
– A nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. törvény – A szakképzésről szóló évi CLXXXVII. törvény – A nevelési-oktatási intézmények működéséről.
Advertisements

Ráczné Dr. Rózsa Katalin projektvezető A DASZK fő feladatai TÁMOP /2-2F
„Adj egy esélyt!” Sajtónyilványos projektzáró rendezvény Fekete Gabriella projektmenedzser.
1 (törvényi, rendeleti szabályozás) Molnárné Ditzendy Judit főigazgató helyettes.
A fogyasztóvédelmi hatóság hatásköre, illetékessége és eljárása a villamosenergia-, földgáz-, víziközmű-, távhő- és hulladékgazdálkodási közszolgáltatás.
Közművelődési szakmai továbbképzések, helyük a felnőttképzés rendszerében; az akkreditáció folyamata A közösségi művelődés felnőttképzési feladata Nemzeti.
PEDAGÓGIAI ÉS KÖZMŰVELŐDÉSI INTÉZMÉNY 3300 Eger, Szvorényi u. 27. Pf.:196, Telefon:36/ , Fax:36/ , Honlap:
KLEBELSBERG INTÉZMÉNYFENNTARTÓ KÖZPONT SZEGEDI TANKERÜLET Klebelsberg Intézményfenntartó Központ bemutatása - Csongrád megyei Tankerületei december.
A családsegítő és gyermekjóléti szolgálatokat érintő változások A család és gyermekjóléti szolgáltatás.
Az OKKER Pedagógiai Szolgáltató Intézet FODOR GÁBOR október 10. ÉRTÉK ÉS MIN Ő SÉG AZ OKTATÁSBAN.
Aktualitások és változások a pedagógiai szakszolgálati feladatellátásban 2016 őszén 1.
A Mi Házunk Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
M ESTERPEDAGÓGUS SZAKTANÁCSADÓK FELADATAI. Megállapodás megkötése-aláírás után a HMPI-nek visszaküldeni, melyet az OFI-ba továbbítunk aláírásra Útiköltség.
NTP-TSZV- M CSEÖH MŰHELYFOGLALKOZÁS Kutatási eredmények ismertetése Szegő Dóra.
Összefüggő, egyéni gyakorlat. Bologna rendszerű mestertanárképzés.
Az alapító okirat: (latinul: memorandum) egy jogi aktus írásba foglalása, mely például egy intézmény létrehozására irányul. Célja, hogy egységes szerkezetben,
1 Helyi szintű egyeztetés a köznevelés terén KEF országos konferencia Budapest, március 06. Simonyi István Emberi Erőforrások Minisztériuma KÖZNEVELÉS-FEJLESZTÉSI.
Gazdasági jog IV. Előadás Egyes társasági formák Közkeresleti társaság, betéti társaság.
A Szociális intézményi férőhely kiváltási szakmai koordinációs műhely munkája – EFOP VEKOP/15 TÁRS PROJEKT bemutatása EFOP VEKOP
FELVÉTELI TÁJÉKOZTATÓ
Dobrik-Lupták Sára szeptember 19.
Törökszentmiklósi Tagintézmény
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
A közérdekű munka büntetés végrehajtása az önkormányzatoknál
Szaktanácsadás 2015/2016 Készítette: Szabó Klára.
Adottságok tényszerű megfogalmazása 4.6. előadás
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Munkaközösségek támogatása, bemutatófoglalkozások szervezése
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Barcsák Marianna KPSZTI
Pályaválasztási tanácsadás
Gondoskodás Gyermekeinkért Közhasznú Alapítvány (Budapest)
A víziközmű-szolgáltatásról szóló évi CCIX
Működését meghatározó törvények,rendeletek
Kispálné Horváth Mária
Az iskolai könyvtár szolgáltatás típusai
Tóth Gábor Heves Megyei Kormányhivatal Jogi és Koordinációs Főosztály
Az aktív korúak ellátására való jogosultság megállapítása
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
szakmai referens, országos versenyszervező
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
1993-as közoktatási törvény
Intézmény-akkreditáció szakképző intézmények kérelme esetén
HHR.
Tanfelügyelet, önértékelés tapasztalatai
középfokú felvételi eljárás
Bemutatkozik az iskolapszichológus
Alsó-ausztriai alapfokú oktatási intézmények
Sajben - Kenyeres Márta munkaközösség-vezető
INFOÉRA Zsakó László Informatikai tanárszak problémái ELTE Informatikai Kar Juhász István-Zsakó László: Informatikai.
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
BTMN.
KÖFOP VEKOP A közszolgáltatás komplex kompetencia, életpálya-program és oktatás technológiai fejlesztése A Döntőbizottság tapasztalatai.
ÉRINTŐ Sajátos nevelési igényű gyermekek és fiatalok integrációs programja óvodától a munkába állásig TÁMOP A/
Egyéni fejlesztési tervek
A pszichológiai segítségnyújtás lehetőségei
A többcélú kistérségi társulások közoktatási feladatellátásának elmúlt 6 éve november 30.
Intézményi önértékelés, portfólió, minősítés
A BTMN és SNI tanulókról (jogszabály-változások, vezetői feladatok)
Intézmény minőségirányítási programja
Felvételi a középfokú iskolákban a 2016/2017. tanévben
Iskolai szociális segítő
Fehér Gyűrű Közhasznú Egyesület – TÁMOP 5.6.1/C projekt
Az iskolai szervezet és fejlesztése
A részekre bontás tilalma és annak gyakorlati alkalmazása
Óvodából az iskolába Készítette: Bóczi Zsuzsanna november 13.
KONFERENCIA KAFFEE projekt Óvári Márta Köznevelési Főosztály
Az aktív korúak ellátására való jogosultság megállapítása
KONFERENCIA Adminisztráció Óvári Márta
Előadás másolata:

Fejér Megyei Pedagógiai Szakszolgálat Bánhegyi Péterné Székesfehérvár, 2016.02.09.

Jogszabályi háttér 2011. évi CXC. törvény a nemzeti köznevelésről 20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelet a nevelési-oktatási intézmények működéséről és a köznevelési intézmények névhasználatáról 15/2013 (II. 26.) EMMI rendelet a pedagógiai szakszolgálati intézmények működéséről Hatályba lépett: 2013. március 1. Jogszabályi háttér

A rendszer Egyetlen megyei intézmény, tankerületi tagintézményekkel Székhelyintézmény: megyénként egy Megyei szakértői bizottsági tevékenység, továbbtanulási pályaválasztási tevékenység Tagintézmény: tankerületenként legalább egy A fentieken kívül valamennyi szakszolgálati feladat Telephelyek A rendszer

A rendszer szakmai irányítása Főigazgató (1 fő) Főigazgató-helyettesek (Fejér megyében 2 fő) Tagintézmény-vezető (igazgató) (1 fő tankerületenként) Tagintézményvezető-helyettesek (15 fő felett tagintézményenként 1) A rendszer szakmai irányítása

8000 Székesfehérvár, III. Béla király tér 1. Székhelyintézmény 8000 Székesfehérvár, III. Béla király tér 1. Bicskei Tagintézmény Dunaújvárosi Tagintézmény 2060 Bicske, Szent István u.6. 2400 Dunaújváros Lilla köz 1. 2400 Dunaújváros Vasmű u.41. Enyingi Tagintézmény Gárdonyi Tagintézmény 8130 Enying, Ady Endre u.2. 2483 Gárdony, Kossuth Lajos u.19. 2481 Velence, Balatoni út 65. Martonvásári Tagintézmény Móri Tagintézmény 2462 Martonvásár, Szent László u.24. 8060 Mór, Kossuth Lajos u.1. Sárbogárdi Tagintézmény Székesfehérvári Tagintézmény 7000 Sárbogárd, József Attila u.10. 8000 Székesfehérvár, Salétrom u.4-6. 8000 Székesfehérvár, Árpád u.3. 8000 Székesfehérvár, Palotai út 52. telephelyeink

Szakszolgálati feladatok a gyógypedagógiai tanácsadás, korai fejlesztés, oktatás és gondozás, a fejlesztő nevelés, szakértői bizottsági tevékenység, a nevelési tanácsadás, a logopédiai ellátás, a továbbtanulási, pályaválasztási tanácsadás, a konduktív pedagógiai ellátás, a gyógytestnevelés, az iskolapszichológiai, óvodapszichológiai ellátás, a kiemelten tehetséges gyermekek, tanulók gondozása. Szakszolgálati feladatok

Nem szakszolgálati feladatok SNI gyermekek, tanulók habilitációja, rehabilitációja intézményben alkalmazott gyógypedagógus utazó gyógypedagógusi hálózat keretében biztosított gyógypedagógus Beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézséggel küzdő gyermekekre, tanulókra irányuló fejlesztő pedagógia, amennyiben az intézmény alkalmazottja végzi Nem szakszolgálati feladatok

Szakszolgálati feladatok Székhelyintézmény-tagintézmények ellátja a megyei illetékességű szakértői feladatokat a megyei illetékességű továbbtanulási, pályaválasztási tanácsadást a tankerületi szakértői bizottságok szakmai és operatív működését koordinálja. A tankerületi illetékességű tagintézmények a megyei illetékességű feladatokon kívül valamennyi pedagógiai szakszolgálati feladatot ellátnak: a gyógypedagógiai tanácsadás, korai fejlesztés, oktatás és gondozás, a fejlesztő nevelés, szakértői bizottsági tevékenység, a nevelési tanácsadás, a logopédiai ellátás, a konduktív pedagógiai ellátás, a gyógytestnevelés, az iskolapszichológiai, óvodapszichológiai ellátás, a kiemelten tehetséges gyermekek, tanulók gondozása.   Szakszolgálati feladatok Székhelyintézmény-tagintézmények

Tankerületi szakértői bizottságok feladatai 3. életévét betöltött gyermek,tanuló pszichológiai, pedagógiai- gyógypedagógiai , szükség szerint orvosi vizsgálata A beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézség megállapítása vagy kizárása, A beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézséggel küzdő gyermekek, tanulók felülvizsgálata A gyermek iskolába lépéshez szükséges fejlettségének megállapítása Sajátos nevelési igény gyanújának felmerülése esetén továbbküldés a megyei illetékességű szakértői bizottsághoz Tankerületi szakértői bizottságok feladatai

Megyei illetőségű szakértői bizottság diagnosztikai feladatai 3 évesnél fiatalabb gyermekek pszichológiai, pedagógiai- gyógypedagógiai , szükség szerint orvosi vizsgálata Sajátos nevelési igény megállapítása, illetve kizárása Sajátos nevelési igényű gyermekek,tanulók felülvizsgálata Beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézség megállapítása vagy kizárása A sajátos nevelési igénnyel összefüggő juttatások, kedvezmények igénybevételéhez szükséges igazolások kiadása Közösségi szolgálat alóli felmentés kiadása Tankötelezettség meghosszabbítása Megyei illetőségű szakértői bizottság diagnosztikai feladatai

Megyei szakértői bizottsági tevékenység Ellátottak köre Bejelentkezés/szakértői vélemény iránti kérelem A vizsgálat menete Fejér megyében bejelentett lakóhellyel, tartózkodási hellyel rendelkező, illetve a megye területén köznevelési intézményben ellátott, a 3 évesnél fiatalabb gyermekek, valamint a tankötelezett tanulók. A 3 évesnél fiatalabb, illetve otthon nevelkedő gyermek A 3 évesnél idősebb, köznevelési intézményben (óvoda, iskola) ellátott gyermekek/tanulók vizsgálatát a szülő egyetértésével az intézmény is kérheti. A szülők együttes jelenléte, nevelőszülői elhelyezés esetében a gyermek képviseletével megbízott gyám jelenléte szükséges. A vizsgálat team munkában történik Komplex vizsgálat diagnózis, javaslat a gyermek ellátásának módjára, formájára, gyakoriságára és helyére, a habilitációs, felzárkóztató foglalkozásokra, indokolt esetben tantárgyi értékelés, minősítés alóli mentesség javaslatával élnek. egy előzetes tájékoztatást, amely rögzíti a diagnózisokat és a további ellátásra vonatkozó javaslatot. A részletes szakértői vélemény tartalmazza a vizsgálat megállapításait, a diagnózist, a vizsgálatok részletes tapasztalatait, javaslatot a különleges bánásmód tartalmára, gyakoriságára, helyére, formájára, valamint meghatározza a gyermek ellátásához szükséges szakértelmet. Megyei szakértői bizottsági tevékenység

szakértői bizottsági tevékenység Felülvizsgálat Tantárgyi felmentések Juttatások Intézményváltás Jogorvoslati lehetőségek   A felülvizsgálatot a nevelési-oktatási intézmények működéséről és a köznevelési intézmények névhasználatáról szóló 20/2012 (VIII.31.) EMMI rendelet 95.§ (6) bekezdése alapján az intézménynek kell kérnie. A 16. életévét betöltött tanuló a szakszolgálati rendelet 22.§ (3) pontja alapján már nem kontroll köteles. A szülő a felülvizsgálati eljárást bármikor kezdeményezheti. A szakértői bizottság a szülő kérelmére akkor köteles lefolytatni a felülvizsgálati eljárást, ha a hivatalból történő felülvizsgálata óta több mint hat hónap telt el, és a soron következő, hivatalból történő felülvizsgálat időpontjáig több mint hat hónap van hátra. Ha a felülvizsgálatra a nevelési-oktatási intézményben kerül sor, a szülő jelenlététől, valamint közreműködésétől a szakértői bizottság eltekinthet, ha a szülő a vizsgálat lefolyása előtt írásban nyilatkozik a felülvizsgálat tényének és időpontjának tudomásul vételéről, és arról, hogy azon nem kíván jelen lenni. az iskolai nevelés-oktatás első-hatodik évfolyamán az adott tanév január 31-éig szükség szerint bármikor,  az első-hatodik évfolyamokra vonatkozóan meghatározott határnapokat követően annak a tanévnek a március 31. napjáig, amelyben a tanuló az adott tantárgy tanulását megkezdte. A szakértői bizottság eljárását tantárgyi felmentés céljából, a fentiekben megjelölt időszakoknál későbbi időpontban csak a kiskorú tanulószülője, illetve a nagykorú tanuló kezdeményezheti. A vizsgálati kérelemhez csatolni kell az érintett iskola igazgatójának a vizsgálat szükségességével kapcsolatos egyetértő nyilatkozatát. Az iskola igazgatója a döntéshez beszerzi a tanuló osztályfőnöke és az adott tantárgyat tanító pedagógus véleményét. Amennyiben a szülő, gondviselő másik ellátási helyet, ellátó intézményt választ sajátos nevelési igényű gyermeke számára, szándékát írásban jelezze a szakértői bizottság felé. A bizottság a rendelkezésre álló dokumentumok alapján ellenőrzi a kérés indokoltságát és az alapján hozza meg döntését. Ellátó intézményt a szakértői bizottság rendelkezésére álló címjegyzékből választhat, tekintettel arra, hogy a címjegyzékben szereplő intézmények rendelkeznek az ellátáshoz szükséges feltételekkel. szakértői bizottsági tevékenység

Elérhetőségeink, közérdekű adataink Fejér Megyei Pedagógiai Szakszolgálat OM azonosító: 200172 Fenntartó: Klebelsberg Intézményfenntartó Központ Székesfehérvári Tankerülete Székhely: 8000 Székesfehérvár, III. Béla király tér 1. Telefon: +36 (22) 500 – 011 E-mail: szakszolgalat@fejermepsz.hu megyeiszakertoi@fejermepsz.hu Web: fejermepsz.hu ( a szükséges dokumentumok letölthetőek) Elérhetőségeink, közérdekű adataink

Köszönöm a figyelmet! banhegyimarianna@fejermepsz.hu +36(22)500-011