Kinek profit a NON Profit?

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Személyes gondoskodás megszervezésére köteles szervek
Advertisements

Önköltség – térítési díj számítás
Gyetvai Gellért Mehet-e a hegy Mohamedhez?. Fenntartók megoszlása Összes fenntartó: 207 (?)
Az egészségügy átalakítása közgazdász szemmel A tervezett reformok hatásai Skultéty László GKI-EKI Egészségügykutató Intézet Kft.
Készítette: Dr. Szabó Péter Főosztályvezető
DILEMMÁK, PROBLÉMÁK, SIKEREK… …az elmúlt évek tapasztalatai alapján.
1 SCHIFFER SÁRA GRUNDFOS Magyarország Gyártó Kft. Üzemi szociális munkás „SZOCIÁLIS MUNKA A PIACI SZEKTORBAN”
Civil szervezetek Magyarországon
Az egészségügy finanszírozásának problémái Adalékok a járulékreform kéréseihez Dr. Kincses Gyula ESKI.
A támogatott lakhatás és a szükségletfelmérés
közös finanszírozás vagy ellátásszervezés
Technológiai fejlesztés a hatékony ellátás szolgálatában
Egészségügyben kialakult gazdasági helyzet. Problémák • 1. Előző évhez képest - 44,6 milliárd ft • 2. Első félévben időarányost jóval meghaladó pénzkiáramlás.
Kitekintés a közösségi ellátás fejlődésére
A szociális szolgáltatásokhoz kapcsolódó foglalkoztatás tervezett átalakítása 1.Klasszikus határterületi kérdés szociális ellátástámogatott életvitel foglalkoztatás.
1 VERSENY és SZOLIDARITÁS a gyógyításban Bokros Lajos közgazdaságtan és közpolitika professzora vezérigazgató Közép-Európai Egyetem Budapest.
Minőség az egészségügyben Szubjektív fogalom (nézőpont kérdése) Különböző emberek (betegek), különböző fogalmak (kifizetem!) Szituáció függő:  Mi az igény?
Marketing az egészségügyben Dr. Szalkai Iván E-consult 2000 Rt.
Egészségügy a beteg szemszögéből Jogszabályi útmutató
Szociális munka az onkológiában
Szociális igazgatási-szociális szolgáltatási ismeretek
KÖZEGESZSÉGÜGYI KÖZÖSSÉGI PROGRAM A TÁRSADALMI INTEGRÁCIÓ ELŐTÉRBE HELYEZÉSE AZ EMBERI ÉS AZ INTÉZMÉNYI ERŐFORRÁSOK RÉVÉN A KÖZÖSSÉGI ORVOSI ELLÁTÁSBAN.
Kreatív technikák és terápiák a pszichiátriai betegek közösségi alapú ellátásaiban Endre Szilvia május 23.
Velünk egy jobb világért! II. Országos Módszertani Konferencia Szükség szerinti teljes körű ellátás, és a Térítési díj dilemmái.
A pszichiátriai ellátás szervezeti keretei
Egészségpolitika.
Családi napközi.
A szülő szerepe Dr Sólyom Enikő Konszenzus tanácskozás a korai fejlesztés és neurohabilitáció kérdéseiről Május 4-5. Seregélyes.
VII. Nevelésügyi Kongresszus VII. Szekció Intézményfenntartás, irányítás és finanszírozás A közoktatás finanszírozása nem önkormányzati fenntartók esetében.
A Magyar Köztársaság kormánya. Egyes egészségügyi tárgyú kormányrendeletek módosításról.
Konzervatív alternatíva Avagy: A normális megoldás Dr Pusztai Erzsébet MDF.
Merre, hogyan tovább budapesti egészségügyi ellátás?
Az egészségügyben, gazdasági – műszaki területen dolgozók foglalkoztatási adatainak felmérése Készítette az Egészségügyi Gazdasági Vezetők Egyesülete.
1 A rendelkezésre álló mindenkori források hatékonyabb, szükségletalapú elosztási rendszere SZOCIÁLIS ELLÁTÁSOK JÖVŐKÉPE június 21. Czibere.
A közoktatás alapkérdései Radó Péter Oktatáspolitikai Elemzések Központja (2008.)
Egészségügy a beteg szemszögéből Jogszabályi útmutató.
A szociális és gyermekjóléti feladatellátás kistérségi működtetése központi szemszögből Kecskemét június 10.
A jogszabályi változások irányai dr. Andráczi-Tóth Veronika Nemzeti Erőforrás Minisztérium Családi és Szociális Szolgáltatások Főosztálya.
A Fidesz - Magyar Polgári Szövetség Új munkabarát és vállalkozásfejlesztő adópolitikai elképzelései Új munkabarát és vállalkozásfejlesztő adópolitikai.
Szociális regiszter publikus felület használata
Demenciával küzdő idősek segítése a szociális alapellátásban Dr. Szabó Lajos 2010.
A gondozási szükséglet- vizsgálatok változásai 2010.
Placebó vagy védőoltás? Tartós megoldást jelentenek-e a reformlépések, vagy csak hiszünk bennük? november 14. Skultéty László GKI-EKI Egészségügykutató.
A felsőoktatási intézmények gazdálkodásának szabályozása az új felsőoktatási törvényben Prof. Dr. Katona Tamás.
KI FIZET A VÉGÉN ? Dr. Csiba Gábor elnök Stratégiai Szövetség a Magyar Kórházakért Budapest, november 10.
Jogszabály módosítások Budapest
Megszorítások, reformok, versenyképesség – Magyarország 2006.
Magyarország demográfiai jellemzőinek és szociális ellátórendszerének bemutatása különös tekintettel az időskorú népességre.
szolgáltatástervezés Dr. Gazsi Adrienn, Kézenfogva Alapítvány
„Szervezeti hatékonyság fejlesztése az egészségügyi ellátórendszerben – Területi együttműködések kialakítása” TÁMOP B Magyar kórházszövetség XXVII.
Merre tovább…? Dr. Horváth Ágnes államtitkár november 15.
AZ IDŐS ÉS FOGYATÉKOS ELLÁTÁS FEJLESZTÉSI LEHETŐSÉGEI A HELYI ESÉLYEGYENLŐSÉGI PROGRAMOKBAN JÚLIUS 3.
Családtámogató ellátások
Felkészült intézményvezetők – „Határidőnapló” Szentiné Bosnyák Zsuzsanna szakértő, egyéni oktató TÁMOP
Ő SZINTÉN A HÁZI SEGÍTSÉGNYÚJTÁSRÓL Készítette: Jónyer Lajosné Debrecen, szept. 17.
Az ígéret földjén… avagy a magyar közösségi közlekedési rendszer működési és fejlesztési kilátásai Győr, március 29.Dr. Dabóczi Kálmán Igazgató Stratégiai.
Kistérségi szociális gondozó-ápoló képzés United Way Kisalföld Alapítvány Kistérségi szociális gondozó-ápoló képzés United Way Kisalföld.
Új egyensúly Tervezettnél jobban csökken az államháztartás hiánya.
Irányított Területi Kiegyenlítési Rendszer Ghyczy Gellért
Az egészségügyi intézményrendszert érintő jogszabályi változások főbb következményei. Kapacitások és finanszírozás változásai dr. Koós Tamás Budapest,
1 Szociális, gyermekjóléti és gyermekvédelmi szolgáltatások, intézmények ágazati azonosítója, országos nyilvántartási rendszere Szociális regiszter publikus.
Koncepció a demenciával élő idősek gondozásáról Demens betegek ellátásának kihívásai az egészségügyi és szociális ellátórendszerben szakmai tanácskozás,
Szociális ellátást igénybevevők szükségletei – és szolgáltatásai „Eszköztár és kapcsolati háló” Szakmai konferencia Rehabilitációs és Szociális Igazgatóság.
A szociális törvény várható változásai Dr. Felvinczi Katalin Budapest, július 11.
Együttműködésen alapuló gazdaság és társadalomfejlesztés Herpainé Márkus Ágnes Társadalmi Összetartozásért Alapítvány SOPRO hálózat.
Migráció, bérek és a humán erőforrás helyzete az egészségügyben. DR
Győztesek és vesztesek
Kórházátalakítási pályázat
Szociális regiszter publikus felület használata
Ferencsik Mária, Zöllei Magdolna SZTE ÁOK I sz. Belgyógyászati klinika
Előadás másolata:

Kinek profit a NON Profit? A Bentlakásos idősotthoni ellátás közgazdasági elemzése Tábori Péter Gazdasági Igazgató Estikék Gondozási Ápolási Intézmény Sülysáp, Pest Megye

100 fős idősek otthona 2012. Létszám: 1/2000 (I.7) SZCSM Rendelet kötelező szakmai létszámnormái, ajánlott létszáma és irányszámai szerint Bérbesorolás a KJT szerint , a minimálbérek figyelembevételével szakmai létszám 28 fő ( 1 I; 2 F; 5 E; 7 D; 13 C) gazdasági létszám: 18 fő (1 E; 2 D; 6 C; 9A) elvárt béremeléssel

Mit fizet az állam és a társadalom 2012.-ben? A teljes költség 30 – 38 % - a állami bevétel (fenntartó függetlenül) A civil fenntartóknak adott állami támogatás 118 -130 % -át szedi be az állam adók, járulékok formájában A civil fenntartók termelik ki a nem civil szolgáltatók támogatását! De 130.000,- Ft/hó térítési díj fölött drámaian csökken a kereslet, a civilek ellehetetlenülése!

Mi történik ha civil fenntartók ellehetetlenülnek vagy kiszorulnak a állami finanszírozásból? Férőhely hiány lép fel ( túlkereslet ) A egészségügyi szolgáltatókra fog zúdulni a szolgáltatási igény, ápolási, rehabilitációs ágyakon túl az aktívakra is, „E” alap kimerülése (már jelenleg is nagy a nyomás a magas térítési díjak miatt). Az állam számára sokkal drágább szolgáltatók, monopol helyzetük miatt emelni fogják mind a térítési díjaikat, mind a állami finanszírozási igényüket, ugyanakkor nem lesznek rákényszerítve a minőségre. Az államnak a negatív szaldós finanszírozás miatt, csak a kiadások maradnak. Finanszírozhatatlanná válik mind a szociális szektor, mind az egészségügy. Mind a szociális, mind az egészségügyi szolgáltatások összeomlásához vezethet.

Miért a civil fenntartók a leghatékonyabbak ? Az állam számára legolcsóbb módon nyújtanak szolgáltatást A legmagasabb ár/érték arányú szolgáltatást nyújtják, hiszen ha nem így lenne, senki nem akarna drágábban igénybe venni azonos, vagy rosszabb minőségű gondozást. A civil és nem civil fenntartású intézmények térítési díjai között kisebb a különbség, mint a kiegészítő állami támogatás, a nem civil fenntartók magasabb költséggel, alacsonyabb hatékonysággal működnek. A piaci igényekhez maximális alkalmazkodnak, a folyamatos és jelentős árhátrány kompenzálására. De a lakosság fizetőképességének a határát a civil szolgáltatók elérték, illetve meghaladták. Javaslatunk: az állami bevételek és támogatások „0” szaldója mellett, egységes, az önellátó képesség és ápolási igény mérésén alapuló, szektor semleges finanszírozás

Miért lenne jó a „0” szaldós, HGCS alapú, szektor semleges finanszírozás? - Semmibe nem kerülne a költségvetésnek, még is fenntartható az ellátás, a megnőtt, és reál értéken változatlan támogatásnak köszönhetően. - Megmaradna az ellátási kapacitás, sőt az igények kielégítésére még növekedhetne is - A magas gondozási (ápolási) igényű kliensek végre vonzóak lehetnének - Ha a szociális ellátási kapacitások nőnének, az állam az egészségügyi költségvetését az aktív ágyakra összpontosíthatná, az ellátás a megfelelő, tehát a lehető legalacsonyabb progresszivitási szinten történne meg! A krónikus ágyak, „drága” beteganyagát, átirányíthatná a költségvetésileg „0” szaldós, idősellátásra szakosodott gondozási intézményekbe. A különböző költségszinten, és különböző minőségi színvonalat nyújtó intézmények lefednék a gondozási igényeket. Csak egy kis számú szociálisan rászoruló kliens körnek kellene nyújtani kiegészítő támogatást A szociális ágazat , így növekedne, munkahelyeket teremtene, beruházna, kielégítené a gondozási igényeket, komoly hozzáadott érték és GDP termelő tényezővé válna.

Akkor kinek Profit a Non Profit? Az Államnak, mert úgy nyújt szociális szolgáltatást, hogy nem fektet be, és még keres is rajta A gondozottnak, mert a legjobb ár/érték arányú szolgáltatást kapja A gondozott családjának, mert lehetőségük nyílik bent maradni a munkapiacon, és elkerülni a súlyos beteg hosszan tartó ápolásával járó, fizikai és pszichikai leépülést Az egészségügynek, mert megszabadulhat a kapacitásait lekötő, gyógyuláshoz, rehabilitációhoz nem vezető gondozás – ápolási tevékenységtől Munkakeresőknek, első sorban alacsony végzettségű, középkorú nőknek, akik a munka világába kerülhetnek.

Estikék Gondozási Ápolási Intézmény, Sülysáp Köszönöm a figyelmet Estikék Gondozási Ápolási Intézmény, Sülysáp