Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Marketing az egészségügyben Dr. Szalkai Iván E-consult 2000 Rt.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Marketing az egészségügyben Dr. Szalkai Iván E-consult 2000 Rt."— Előadás másolata:

1 Marketing az egészségügyben Dr. Szalkai Iván E-consult 2000 Rt

2 Marketing szerepe az egészségügyben Az egészségügy, mint szolgáltató, a szolgáltatását kívánja eladni

3 Az egészségügyi piac Piaci viszonyok ? Szolgáltatás? Közszolgálati feladat?

4 Piaci viszonyok ? ! Szolgálunk Szolgáltatunk

5 Paternalisztikusvagy Szolgáltató elvek egészségügy

6 Piaci hatás Teljesítményfüggő bevétel Feles kapacitások értékesítési kényszere Konkurencia jelenléte Költségérzékenység „Beszállítók” Kommunikációs csatornák

7 Alapfogalmak Szükséglet  egészség Igény  gyógyulás kereslet  előnyben részesített ellátási forma

8 Mi határozza meg a keresletet?  saját tapasztalat  véleménybefolyásoló személyek  beutaló orvos javaslata  életszemlélet  médiák  folyamatszervezés

9 Saját tapasztalat A beteg elsősorban a vele való bánásmódot, ápolást, ellátási színvonalat ítéli meg, nem az orvosi ellátás szakszerűségét. Ápolás színvonala Betegtájékoztatás Körülmények

10 Mi határozza meg a keresletet?  saját tapasztalat  véleménybefolyásoló személyek  beutaló orvos javaslata  életszemlélet  médiák  folyamatszervezés

11 Véleményformálás  saját tapasztalat  ellátó orvos szakmai híre  beutaló orvos saját érdekviszonyai Beutaló orvos szerepe

12 Mi határozza meg a keresletet?  saját tapasztalat  véleménybefolyásoló személyek  beutaló orvos javaslata  életszemlélet  médiák  folyamatszervezés

13 Életszemlélet Természetes gyógymódok (30%)Természetes gyógymódok (30%) Nem beteg (50%)Nem beteg (50%)

14 Mi határozza meg a keresletet?  saját tapasztalat  véleménybefolyásoló személyek  beutaló orvos javaslata  életszemlélet  médiák  folyamatszervezés

15 Média Minden változásról, ötletről, eredményről a régió lakosságát (piaci szegmenst) tájékoztatni kell ! PR tevékenység

16 Vizsgálatok  betegelégedettség  betegelvándorlás szakmánként  beutalók megoszlása rendelések között  diagnosztika kihasználtság  területi morbiditási és mortalitási adatok  piaci rések meghatározása  költség és eredményszámítás  betegelemzés

17 Összességében Piaci viszonyok között a szolgáltató egészségügy csak a piac ismeretében és hozzávaló maximális alkalmazkodással képes kapacitásait kihasználni. Kihasznált kapacitás = rentábilis tevékenység = minőségi betegellátás.


Letölteni ppt "Marketing az egészségügyben Dr. Szalkai Iván E-consult 2000 Rt."

Hasonló előadás


Google Hirdetések