DUÁLIS KÉPZÉS felépítése

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Frissdiplomások Szemerszki Marianna Tanulási utak és képzési tervek a felsőoktatásban.
Advertisements

Duális felsőfokú képzés a PMMIK-n
Leonardo da Vinci szakképzési projektek Magyarországon TÓTH Csenge Tempus Közalapítvány Az Élethosszig tartó tanulás program nemzeti irodája.
„Szakmai gyakorlat a felsőfokú szakképzésben” WORKSHOP A szakmai gyakorlat megszervezése gazdálkodó szervezetnél, gyakorlóhelyek kiválasztása, minősítése.
A Leonardo kísérleti projekt célja: Az AIFSZ (illetve az ISCED szintnek megfelelő) képzések európai és hazai felmérése, elemzése Egy konkrét AIFSZ képzés.
1 A felnőttképzés aktuális jogi környezete Nagy Zsolt.
Felnőttképzési tv. és a felsőoktatás Sum István OM
NYELVI KÉPZÉS AZ ÓBUDAI EGYETEMEN Elfogadta a Rektori Tanács
© Zsuzsa Gömöry, Györ 2005 Helen Parkhurst A Dalton-terv Gömöryné M. Zsuzsa.
Hogyan segítik a tanításkísérő szemináriumok az összefüggő egyéni szakmai gyakorlatot? ELTE PPK N. Kollár Katalin
ISKOLAI MENTOR SZAKIRÁNYÚ TOVÁBBKÉPZÉSI SZAK
Munkaasszisztensi tevékenységek Regionális Szociális Forrásközpont Nonprofit Kft. ___________________________ Integrált Foglalkoztatást Segítő Szolgálat.
Iskola Tagjai: RFKB Támogatások Iskola 1500 fő Képzési irány, arány Önkormányzati fenntartó Szakképzés szervezési társulás (költségvetési szerv) mint.
FOGLALKOZTATÁSPOLITIKAI ÉS MUNKAÜGYI MINISZTÉRIUM I. TÁVMUNKA KONFERENCIA A REGIONÁLIS MUNKAERŐFEJLESZTŐ ÉS KÉPZŐ KÖZPONTOK FELADATAI A TÁVMUNKA PROGRAMBAN.
A felnőttképzéshez kapcsolódó jogszabályok változásai
Dr. Sediviné Balassa Ildikó: A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS ÁLTALÁNOS ÉS SPECIFIKUS JELLEMZŐI HOGYAN TANÍTSUNK EREDMÉNYESEBBEN? TANÉVNYITÓ SZOLNOK, VIII.
Disszeminációs Konferencia Budapest, december 2. dr. Sediviné Balassa Ildikó TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSHEZ.
A szakképzés változása napjainkban Feigl Ágnes 2006 ETI.
Tudományos konferencia Nyíregyháza Október
Somogy Megye Önkormányzatának szakképzési koncepciója.
Kétciklusú képzés a műszaki felsőoktatásban Jobbágy Ákos Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, BME.
NAK, Szakképzési Igazgatóság
SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. üzleteiben
Helen Parkhurst Dalton-terve Gömöry Zsuzsa Ilse Mayer mellékleteivel.
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
A duális felsőoktatási képzés „kecskeméti” modellje
Felsőoktatási szakmai gyakorlatok megújuló szabályozása
Nem kötelezettség, mindkét fél számára lehetőség Duális képzés.
Dr. Polgár Marianna Tanárképzés – továbbképzés. Történeti előzmények A tanárképzés (tágabban pedagógusképzés) a felvilágosodás korától intézményesült,
DETEP-es hallgatónak lenni megtiszteltetés
Felsőoktatási Szakképzés
MERRE TART A MAGYAR FELSŐOKTATÁS? Dr. Molnár Károly Budapest,
Az ÉMGK tagvállalatainak szakképzési igényei Miskolc, június. 09. Dr. Barkóczi István – ÉMGK elnök.
Bolognai Folyamat a az európai és a hazai mérnökképzésben Jobbágy Ákos BME november 17.
Duális képzés „kecskeméti” modellje és tapasztalatai
A BKF tudástranszfer modellje a
 MoodleMOT  Duális képzés 2014  „A duális képzés célja, hogy a hallgatók a leendő szakképzettségüknek megfelelő munkahelyen, munkakörben összekapcsolják.
Dr. Németh Gábor egyetemi docens Faipari mérnöki alapszak duális képzésének szakfelelőse Duális képzés a faipari mérnöki alapszakon.
Expak AT-HU „Szakképzési rendszerek összehasonlítása az osztrák-magyar két oldalán Gazdasági társaság és képzőintézmény együttműködése a térségi foglalkoztatás.
Gazdaságtudományi Kar Faculty of Economics Vállalati információs napok a duális felsőoktatási képzésekről Miskolc, március 25. Veresné dr. Somosi.
Duális képzés a Miskolci Egyetemen Dr. Gácsi Zoltán egyetemi tanár.
A felsőoktatási gyakorlóhelyek nyilvántartása november 27. Laczky Gabriella.
Szakképzési hozzájárulás legfontosabb szabályainak változása, az éves elszámolással kapcsolatos tudnivalók 2014.
„Tanulószerződéssel a munka világában” c. Országos Konferencia A szakképzési hozzájárulásról és a képzés fejlesztésének támogatásáról szóló évi LXXXVI.
Felnőttoktatás. Jogszabályi háttér  a nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. tv.  a Szakképzésről szóló évi CLCCCVII. tv.  az évi LXXXIV.
SZAKMAI GYAKORLAT Levelező tagozatos hallgatóknak SZEDMÁKNÉ DR. LAJTAI VIRÁG.
Álláskeresés, foglakoztatásra irányuló jogviszony létesítése.
A TÁVOKTATÁS LEHETŐSÉGEI ÉS TAPASZTALATAI A FELNŐTTKÉPZÉSBEN DR. ZÁRDA SAROLTA A FELNŐTTKÉPZÉS KIHÍVÁSAI … DEC. 15.
1 A duális képzés illesztése a vállalat tudásmenedzsment rendszerébe Gyulay Tibor Tudásmenedzsment szakértő.
A szakképzési hozzájárulás hatékony felhasználása Cséfalvay Ágnes.
A szakképzési hozzájárulás teljesítése
Köszöntjük a Mezőgazdaság- és Környezettudományi Kar nevében!
A felsőoktatási felvételi eljárás
Élelmiszertudományi Kar Szakmai Konzultáció október 25.
Tudnivalók a szakmai gyakorlatról
Kiel-2017 !iH Ciao! Grüß dich! Hallo! május 25.
Mérés-értékelési gyakorlatok tanulmányozása az európai szakképzésben
Duális logisztikai menedzsment mesterképzési program
Most akkor ez mit is jelent? - számok és értelem
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
Az informatikus képzés és az ipari kapcsolatok jövője a SZE-n
Értékesítési képviselő – HoReCa
SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK „ Az intézményi felelősök felkészítése a Szakképzési Minőségbiztosítási Keretrendszer (SZMBK) követelményeinek figyelembevételével,
2007.okt Készítette: Kohány Szabolcs
PROJEKTMÓDSZER Tratnyek Magdolna PhD
2007.okt Készítette: Dóczi Balázs
Kompetencia alapú szakoktatás
Kamarai gyakorlati oktatói képzés és vizsga
Gyker.uni-eszterhazy.hu A külső szakmai gyakorlatok adminisztrációját támogató rendszer használatának bemutatása EKE  Kutatáshasznosítási Iroda Gyakorlati.
KÉT DIPLOMA 10 FÉLÉV ALATT!
Előadás másolata:

DUÁLIS KÉPZÉS felépítése

A duális képzés célja Üzleti életben hiányolt ismeretek, készségek IS! Képzési idő „megosztása” Utánpótlás-nevelés, felkészítés kérdései Vállalat – egyetem kapcsolatok

A duális képzés Elméleti képzés az egyetemen „hagyományos”, nappalin tanuló diákokkal együtt Gyakorlati képzés a vállalatnál elméleti oktatáshoz igazodó, az egyes vállalatok által biztosított fejlesztési program szerint

A képzési program felépítése Felvétel: 2 párhuzamos (független) felvételi eljárásban Hallgatói ÉS munkavállalói jogviszony: átjárhatóság, fizetés, felmondható! Vállalattal közösen összeállított tanmenet Egyetemi „alapképzés” + egyedi vállalati képzési program A teljes képzési idő alatt egymást követve, egymásra épülve Időbeosztás rugalmasan alakítható!!! Intézményi szakasz 26 hét (hagyományos nappali munkarendben) Vállalati szakasz: 22 hét (4 hét szabadság) - spec. szakmai képzés, készség és képességfejlesztés - munkavégzési gyakorlat: bevonás konkrét „üzemi” feladatokba - önálló projektfeladat, munkakultúra, önálló és csoportos munkavégzés - megfelelően képzett oktató vagy mentor támogatásával Tanuló értékelése: egyetemi „szokásos” + vállalati értékelés

Duális program résztvevői

Részvétel … Olyan vállalatok, akik tudatosan gondolkodnak az utánpótlás-nevelés kérdéseivel … - Keretszerződés az Egyetemmel - Duális Tanács minősítési eljárás (kritériumok) Olyan diákok, akik a jövőjük érdekében hajlandóak plusz terheket vállalni … - Kettős felvétel - Hallgatói és munkaszerződés (határozott idejű) Olyan egyetem, amely nyitott a képzése gyakorlatiasabbá tételében … - Oktatásszervezési és didaktikai feladatok

Gazdálkodó szervezet feladatai „Keretszerződés” a felsőoktatási intézménnyel: határozatlan idejű diákhelyek száma, képzés összehangolása, probléma esetén diákcsere Duális Tanács minősítésének „megszerzése”, majd önértékelő jelentések, 2 évente ellenőrzés Feltételek: technikai feltételek, képzett mentor, képzési program Felvételi eljárás: évente a cég dönt arról, melyik diákot választják Munkaszerződés a diákkal: határozott idejű (képzés idejére), felmondható fizetés min. a minimálbér 60%, szabadság 20 nap, vizsgára el kell engedni a diákot Költségekre igénybe vehető kedvezmények az aktuális szabályozás szerint: jelenleg szakképzési hozzájárulásból leírható, diák bére járulékmenetes Diák képzése a vállalati szakaszban: az elméleti képzéshez illeszkedve 4 elemből áll: speciális szakmai képzés, részvétel az adott „üzemi” munkamenetben, önálló projektmunka, készségfejlesztés Diák értékelése félévente

KÖSZÖNJÜK AZ ÉRDEKLŐDÉST!