A külső környezet elemzése

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Készítette: Dr. Bánky András
Advertisements

4. Marketing előadás 2009.Március 4. A szervezetek beszerzése- a vállalatok „fogyasztói magatartása”
Kvantitatív módszerek
CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT (CRM)
Stratégiai menedzsment
Üzleti terv.
A tervezés mint menedzsment funkció
Új szolgáltatások bevezetése, térítéses szolgáltatások
Versenyelemzés 8.fejezet.
Michael E. Porter Berencsi Balázs GTK – GM ARFWIM
NAPII. - mikrogazdaság Jobbágy Valér GKM. Iránymutatások - mikrogazdaság Tudással és innovációval a növekedésért 7. A K+F célú beruházások növelése és.
Optimális szervezet Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám rendszerrel
A piac Szakiskola.
MAKROKÖRNYEZET /1/ ÜZLETI KÖRNYEZET 2. előadás 2006/2007. tanév.
A gazdasági fejlettség mutatói
Industrial Organization - alapvető modellek
Gazdasági előrejelzések és elemzések
A vállalkozások környezete
Alapfogalmak.
Minőségmenedzsment 1. előadás
Vállalati folyamatok, alrendszerek, tömegszerűség, külső környezet, belső adottságok, hierarchia, kultúra.
Minőségmenedzsment 2. előadás
4. Előadás Vállalatgazdálkodási alapok
Vállalkozásgazdaságtan 1. előadás
A külső környezet elemzése
(1) A marketingkörnyezet
Stratégiai tervezés.
Településmarketing Értékaudit.
Előnyök és alkalmazási területek
1 Prof. emeritus Dr. Knoll Imre egyetemi tanár, MTA doktor Új törekvések a logisztikai közreműködésben Heller Farkas Főiskola Logisztika Szakirány II.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
  Kitartás  Önbizalom  Magabiztosság  Versenyképesség  Sokoldalúság  Gyakorlati érzék  Kreativitás  Alkalmazkodóképesség  Kommunikációs készség.
Fejlesztési, stratégiai útmutató
A marketing mix, a marketingkörnyezet és a piac
Hiányzók: Varga László, Horváth Balázs Szervezeti környezet.
A STRATÉGIAI KONTROLLING SZEREPE
Kontrolling a kutatás-fejlesztésben
Kérdések a második zh-hoz
Termelésmenedzsment Production Management
Emberi Erőforrás Menedzsment Stratégia, politika, tervezés az emberi erőforrások menedzsmentjében EEM. 02.
Fogyasztói magatartást befolyásoló tényezők
Szervezeti viselkedés Bevezetés
Vállalati emberi erőforrás menedzsment
Vállalkozásgazdaságtan 3. előadás Marketing
Az EEM helye a menedzsmentben
A marketingkörnyezet elemzése
A piacszegmentáció és a célpiaci marketing
Az üzleti vállalkozás kialakulása, fogalma, a vállalkozás környezete
1 Hogyan tovább minőségügy? XIV. Magyar Minőség Hét november 07.
Menedzsment alapjai V.előadás
SZERVEZETTAN (7. hét) A szervezetek környezete. STEEP és
Az üzleti rendszer komplex döntési modelljei (Modellekkel, számítógéppel támogatott üzleti tervezés) II. Hanyecz Lajos.
CSR ISMERETTÉRKÉP. Munkahely Közösség Környezetvédelem Piaci környezet Üzleti Etika Vállalatok Társadalmi Felelősségvállalása.
i.e. SMART üzleti ötletek versenye SWOT analízis workshop
1© Dennis Meadows, 2005 Rendszerszemlélet a felsőoktatásban Élő egyetem - konferencia Budapest, 2005 Április 21. Dennis Meadows
Vállalkozásmenedzsment I.
A PIAC.
SZERVEZETTAN (8 hét) A szervezetek környezete. STEEP és SWOT analízis.
Az innovációs folyamatok rendszere, és a decentralizált pályázati források Brunda Gusztáv innovációs menedzser szakközgazdász
Harsányi László: Munkafüzethez 1. MOME 1. 2 A számításba veendő öt alaptényező: Beszállítók (írók, nyomdák, stb.) alku-pozíciója Vásárlók (fogyasztók)
Az állatorvos szerepe az élelmiszerlánc- biztonság megteremtésében Informatika (számítástudomány, elemzések) Dr. Tirián Attila
STRATÉGIAI ÉS ÜZLETI TERVEZÉS 4. előadás
Vállalati terv bemutató
Az emberi erőforrás menedzsment (EEM)
SZEGMENTÁLÁS CÉLPIACKÉPZÉS POZÍCIONÁLÁS
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
Üzleti terv.
A kereskedelem fogalma, szerepe a gazdaságban
Versenyhelyzet- elemzés
Üzleti terv.
Előadás másolata:

A külső környezet elemzése

A stratégiai marketing folyamata: 2017.11.26. 2

1. A környezeti elemzés előnyei: - a hosszú távú problémákat lehet előre jelezni, - felismerhetővé teszi a lehetséges jövőbeni történéseket, és azok hatásait, - elősegíti a változásokban rejlő lehetőségek kiaknázását, - rugalmasabbá teszi a stratégiai tervezés folyamatát, - javítja az egyes szervezetek erőforrásainak elosztását,

1. A környezeti elemzés előnyei: - növeli a piacok előrejelezhetőségének minőségét, - képessé teszi a vállalkozást a változó szükségletek kellő időbeni felismerésére, - javítja a kormányzati döntések előrejelezhetőségét, - megnyitja a lehetőséget a megfelelő növekedési út kiválasztására, - előre jelezhetővé teszi a nemzetközi piacokat.

2. A környezeti tényezők elemzésének folyamata:

3. A külső környezet fő elemei – STEEP-elemzés:

3.1. A marketinget befolyásoló fő tényezők: - Social: társadalmi környezet, - Technological: technológiai környezet, - Economic: gazdasági környezet, - Ecological: természeti környezet, - Political: politikai és jogi környezet, - versenykörnyezet.

3.2. A versenykörnyezet magában foglalja: a piac méretét és növekedési ütemét, a piaci szerkezetet és a részesedési viszonyokat, a vevői és beszállítói alkupozíciókat, - az adott ágazat jellemző költségviszonyait.

3.3. Az elemzés során választ kell adni: - a környezeti bizonytalanság mértékére, - a bizonytalanságokat kiváltó okokra, - a bizonytalanság kezelésének módjára.

3.4. A környezeti elemzés legfontosabb kérdései: - Milyen bonyolult a környezet? - Mennyire rutinjellegű a szervezet kapcsolata a környezetével? - Milyen az egyes környezeti tényezők kölcsönhatása? - Mennyire dinamikus és előrejelezhető a vállalkozásokra, a szervezetekre hatást gyakorló tényezők változása?

3.4. A környezeti elemzés legfontosabb kérdései: - Mennyire fogékony a menedzsment a környezeti hatások megértésére, a változtatások megtételére, az adódó lehetőségek kihasználására? - Milyen korlátok akadályozzák a vállalkozásokat új irányok, lehetőségek felé történő elmozdulásukban?

3.5. A környezeti elemzés legfontosabb információtípusai: 3.5.1.Piaci jellegű információk: piaci potenciál, a piaci szerkezet változása, versenytársak, árazás, eladási tárgyalások, vevők.

3.5. A környezeti elemzés legfontosabb információtípusai: 3.5.2.Cégforma változását jelző információk: összeolvadások, kivásárlások, közös vállalatok. 3.5.3.Technikai jellegű információk: új termékek és technológiák, termékproblémák, költségek, licencek és szabadalmak.

3.5. A környezeti elemzés legfontosabb információtípusai: 3.5.4.Tágabb környezeti információk: általános feltételrendszer, kormányzati akciók és tervek. 3.5.5.Egyéb információk: beszállítók és nyersanyagok, erőforrások hozzáférhetősége, egyebek.

3.6. A STEEP-tényezők: 3.6.1.Társadalmi tényezők: demográfiai: korösszetétel, nemek aránya, születésszám, városiasodás, kulturális elemek: életstílus, társadalmi mobilitás, képzettség, iskolázottság, vallás, szokások, globalizálódó kultúra

3.6. A STEEP-tényezők: 3.6.2.Technológiai tényezők: K+F kiadások, technológiai transzfer sebessége, szabadalmi rendszer, termék-életciklus, technológia.

3.6. A STEEP-tényezők: 3.6.3.Természeti tényezők: ökotudatos gondolkodás térhódítása, biotechnológia, zöldmozgalmak hatásai.

3.6. A STEEP-tényezők: 3.6.4.Gazdasági tényezők: üzleti ciklusok, infláció, munkanélküliség, beruházások mértéke, energiaköltségek, tulajdonformák, GNP-trendek.

3.6. A STEEP-tényezők: 3.6.5.Politikai jogi tényezők: törvénykezés, monopóliumok korlátozása, piacvédelem, adópolitika, gazdaságpolitikai lépések, szakszervezeti mozgalmak erőssége, lobbicsoportok, a munka törvénykönyve.

4. A STEEP-tényezők minősítésének és előrejelzésének módszerei

4.1. A társadalmi-demográfiai tényezők értékelésének módszerei Népszámlálási adatok – Népesség-előrejelzés Sztenderdizációs technika Csoportelemzés

4.2. A társadalmi, kulturális tényezők értékelésének módszerei Sajtóelemzések, kiadványelemzések Fogyasztói terendelemzések Életciklus-elemzések Általános célú fogyasztói elemzések

4.3. A technológiai, természeti és ökológiai tényezők értékelésének módszerei Analógia módszere Delphi-technika Forgatókönyvek, szcenáriók

4.4. A gazdasági tényezők előrejelzésének, értékelésének módszerei Gazdasági statisztikák (KSH) Gazdasági előrejelzések, prognózisok

4.5. A politikai-jogi tényezők értékelésének módszerei A gazdaságszabályozás, törvényhozás elemzése Környezetvédelmi jogszabályok elemzése (ökomarketing) Közvélemény-kutatási adatok elemzése