Pedagógus szerep és változásai

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
1 MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2008 Versenyképesség Minőség Boldogulás Menner Ákos.
Advertisements

Az óvodai matematikai nevelés elvei, céljai, feladatai Tk. 29.old. Kissné Zsámboki Réka NYME-BPK.
A DIOO digitális fejlesztő eszköz az óvodai nevelés szolgálatában.
Emberformáló folyamatok Dr. Molnár Béla Ph.D. főiskolai docens.
A képzett szakemberekért SZMBK KERETRENDSZER 2.1. előadás.
Dr. Vandlik Erika OEFI - Országos Addiktológiai Centrum Ifjúsági addiktológiai ellátás feltételeinek kialakítása a Norvég finanszírozási mechanizmus keretein.
A tanításra és tanulásra fordított idő nemzetközi és kutatási adatok tükrében Imre Anna Oktatáskutató és fejlesztő Intézet Berekfürdő, Február 4.
M ESTERPEDAGÓGUS SZAKTANÁCSADÓK FELADATAI. Megállapodás megkötése-aláírás után a HMPI-nek visszaküldeni, melyet az OFI-ba továbbítunk aláírásra Útiköltség.
Mitől lesz jó egy tankönyv? január 27.. A tankönyvkutatás célja „A tankönyv lényegének megértése, funkcionális és szerkezeti sajátosságainak a megragadása.
Intézmények közötti egyéni átvezetést segítő programok.
Varga Aranka Inkluzív oktatási rendszer. Iskola funkciói – társadalmi elvárások Funkciók: Tudásszerzés és kompetenciafejlesztés folyamatának terepe Formális.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
NSZFI SZFP Programkoordinációs Iroda Minőségfejlesztési Terület Teljesítményértékelési rendszer A képzett szakemberekért Információgyűjtés.
Oktatói elvárások, oktatói vélemények a hallgatókról Cserné dr. Adermann Gizella egyetemi docens DUE.
Projekt módszer óvodai alkalmazásának egy lehetséges változata Encsen „Jó gyakorlat” bemutatása Sárospatak, Léportné Temesvári Ildikó és Zsiros.
Jó gyakorlatok a tanórán kívüli tevékenységekhez kapcsolódóan Kasza Georgina témavezető.
A székesfehérvári fiatalok helyzete
Work-based Learning in CVET Az ALFA KISOSZ Érdekvédő és Képző Egyesület szerepe a projekt megvalósításában Előadó: Czibula Zoltán igazgató ALFAKÉPZŐ.
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
Dobrik-Lupták Sára szeptember 19.
Reflexiók a társadalmi és a nonbusiness marketing fogalmi kérdéseihez
vizuális megismerés – vizuális „nyelv” vizuális kultúra
Nemzeti Erőforrás Minisztérium Oktatásért Felelős Államtitkárság
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Trade Marketing Specialista Dolgozz velünk az Élet habos oldalán!
Kompetenciamérés a Szakiskolai Fejlesztési Program II. keretében 2007
Óvodától az érettségiig - a kompetencia-alapú oktatás Szegeden
A magyar LLG Tanács ülése
„Csellengő fiatalok” Az ifjúságpolitika komplexitása
Mayer József Budapest február 27.
Táncsics Mihály Szakközépiskola Szakiskola és Kollégium Veszprém
A lifelong guidance (LLG) rendszer magyarországi megalapozásának kvalitatív vizsgálata (6 fókuszcsoport) július Kovács Attila
ESETTANULMÁNY Készítette: Fenyvesi Petra
Kispálné Horváth Mária
A közigazgatással foglalkozó tudományok
Első magyarországi EUCIP konferencia Számalk-Szalézi Szakgimnázium Budapest, október 20. EUCIP ITAF 4 modul, 200 vizsgázó ̶ a EUCIP ITAF képesítés.
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
VEZETŐI ÉLETPÁLYAMODELL – PORTFOLIÓ BŐVÍTÉS
Iskolaérettség.
Észlelés és egyéni döntéshozatal, tanulás
Menedzsment és Vállalatgazdaságtan PhD Menedzsment alapok
Kompetenciák az osztott tanárképzésben
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
A kistérségi gyerekesély programok eredményei
Konfliktusok az iskolában
A gyermeki személyiségfejlődés nyomon követése a gyakorlatban
Hallásvizsgálati eljárások
Kandó Kálmán Szakközépiskola és Szakiskola
Innovációs képesség és jólét összefüggései
A külső környezet elemei
A személyre szabott tanulást támogató tanári kompetenciák
Sajátos nevelési igényű tanulók a kompetenciamérésben
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Életpálya-tanácsadás Csanádi Nikolett Hényel Anett.
CONTROLLING ÉS TELJESÍTMÉNYMENEDZSMENT DEBRECENI EGYETEM
ONAP ↓ HELYI ÓVODAI PROGRAM ÜTEMTERV TERVEZET
Sajben - Kenyeres Márta munkaközösség-vezető
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
ÉRINTŐ Sajátos nevelési igényű gyermekek és fiatalok integrációs programja óvodától a munkába állásig TÁMOP A/
Tehetségelméletek elméleti alapok a tehetséggondozáshoz.
I. HELYZETFELMÉRÉSI SZINT FOLYAMATA 3. FEJLESZTÉSI FÁZIS 10. előadás
Intézmény minőségirányítási programja
Iskolai szociális segítő
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 7
LIA Alapítványi Ált. Isk. és Szki. Piliscsabai Tagintézménye
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN
Az ELTE Fogyatékosügyi Központ bemutatása
AZ ORSZÁGOS KOMPETENCIAMÉRÉSEK MEGSZERVEZÉSE A TANODÁBAN
Üzlezi információelemző specializió
A statisztikus elemző specializió
Előadás másolata:

Pedagógus szerep és változásai Szekszárd, 2008.08.28. „Az oktatási rendszer csak annyira jó,amennyire a tanárok, akik alkotják” McKinsey, 2007

Fejlődési modell Költség Idő

Az Iskola világa a XXI. században Kihívások: Kultúrák sokszínűsége Demográfiai változások Folyamatos és turbulens változás Technikai fejlődés gyorsulása IKT robbanásszerű elterjedése Hatékonyság és eredményesség előtérbe kerülése Tanári szerep felértékelődése

Az Iskola világa a XXI. században Negatív válaszok : Szelekciós mechanizmusok erőteljes megjelenése Iskolafokok expanziója Rendszer és személyes apátai, közöny Technikák anulálása IKT eszközök peremhelyzetbe helyezése Tanári kiégés Túlszabályozottság Gyermekek terhelésének növekedése

Az Iskola világa a XXI. században Pozitív válaszok : Integrációs törekvések Bizalom növekedés Aktivitásra és kreativitásra késztető munkahelyi ösztönző rendszerek, fizikai, kommunikációs terek IKT eszközök célhelyzetbe helyezése Támogató szakmák belépése az iskolába Kiterjedt kapcsolati hálók kiépülése Kompetencia alapú oktatás bevezetése

Szerepek Színész, rétor Vezető, politikus Művész, és kutató Rendező, és tervező Jogász, minőségügyi menedzser Média szakértő és marketingmenedzser Sportoló Informatikus

Pedagógus kompetenciák Képességek PERCEPTUÁLIS (Észlelési képességek) INTELLEKTUÁLIS képességek PSZICHOMOTOROS (Testi – fizikai képességek) SZOCIÁLIS Látásélesség Téri tájékozódás Vizuo – motoros koordináció Hallási megkülönböztető képesség Tapintás, érzékenység stb. Emlékezet verbális, vizuális Figyelem – megfigyelőképesség. Gondolkodási képesség: ok – okozati összefüggés felismerése, következtetés, analízis, szintézis, összehasonlítás stb. Alkotóképesség flexibilitás, origanilitás, fluencia. Verbális képességek beszédértés, szóbeli kifejező képesség. Testi erő, teherbíró képesség Mozgásügyesség (kézügyesség) Gyorsaság Hajlékonyság Koordináció, stb. Empátia Kapcsolat-teremtő képesség Tolerancia, stb. META-KOMPONENSEK TELJESÍTMÉNY-KOMPONENSEK ISMERETSZERZÉSI KOMPONENESEK Emlékezet Tervezés Döntés Értékelés Amit cselekszünk Emlékezés Átgondolás Problémamegoldás Új anyag tanulása Látás Hallás Fizikai élmény

Pedagógus kompetenciák Tudások: Tudomány területek szerint Pedagógiai szükségletek szerint Technológiák szerint

Pedagógus kompetenciák Attitűdök: értékek – magatartások

Fejlődési modell- fejlesztési modell Költség Idő

1. Tézis Fejlesztés tárgya Fejlesztés eszközi elemei Minden fejlesztés igényli a következők létezését: Fejlesztés tárgya Fejlesztés eszközi elemei Fejlesztés módszertana

Kompetencia alapú fejlesztés igényei 1. Tárgy Kompetenciák rendszerleírása:: - Idő, fogalmak-műveltség területek, képességek- fejlesztendő képességek,attitűdök-értékek

A kompetencia alapú fejlesztés igényei 2. Eszközök Humán eszközökkel kapcsolatos feltételek: A résztvevők kompetensek: a fejlesztésben a fejlesztés feltételeinek biztosításában Fizikai eszközökkel kapcsolatos feltételek: az eszközök kompetenciaalapú fejlesztés technológiájához illeszkednek

A kompetencia alapú fejlesztés igényei 3. Technológia/ák CÉL EREDMÉNY VÁLTOZÁSHOZ SZÜKSÉGES TECHNIKA Attitűd váltás Magatartás ÉRTÉK TRANSZFER Tudás váltás Tudás többlet TUDÁS TRANSZFER Képesség váltás Képesség ÉRTÉK TRANSZFER TECHNOLÓGIA Idő Eszközök alkalmazásának leírása

2. Tézis A kompetencia alapú oktatás létrejöttéhez a kompetencia alapú fejlesztés technológiáinak rendszerszinten kiterjedt támogatása szükséges. Gyermek Támogatás Intézmény Vezetés Pedagógus

3. tézis A kompetencia alapú oktatáshoz szükséges technológiák előállítása külön szakértelmet igényel, a technológia leendő alkalmazóitól nem elvárható, hogy gyártson ilyen technológiákat, próbálja ki, majd gondoskodjon az alkalmazás feltételeiről és terjesztéséről. ( Kivételes esetek lehetnek… ) TARTALOMIPAR

AKKREDIT

4. Tézis A pedagógiai technológiák létrejöttének feltétele a technológia technológia leírása. K F

Közoktatási Igazgatóság Orosz Lajos Educatio Kht. Közoktatási Igazgatóság