Projektszellemű tanítási foglalkozások a szakiskola 9-10. évfolyamán „Jó gyakorlat’’
Mi indokolta a bevezetését? A szakiskolai képzésbe egyre gyengébb felkészültségű tanulók kerülnek A diákok jelentős része alulmotivált Az egyes szakmacsoportok igényei eltérőek
Cél: képességfejlesztés Feladat: Motiváció Hiánypótlás Lemorzsolódás csökkentése Újszerű feldolgozási mód Szakmához kapcsolódó feladatok Bemeneti kompetenciák megszerzése - Szakképzésbe való sikeres bekapcsolódás Élethosszig tartó tanulás megvalósítása
A bevezetés lépései 2007. január: a 9. évfolyam 2. félévében elkezdődött az új munkatankönyvek kipróbálása 2007. szeptember: új helyi tanterv készítése és ez alapján új tanmenetek–igazodva a bemeneti kompetenciákhoz
( Igazodva a kerettantervhez) Felhasznált tananyag A Sulinova által kidolgozott munkatankönyvek (HEFOP 3.1.3) Saját fejlesztésű tananyag ( Igazodva a kerettantervhez)
Hogyan történik az oktatás? A munkatankönyv feladataink megoldása A modulok témáihoz kapcsolódó feladatok megoldása Felkészülés a modul zárására
Módszerek Frontális munka (pl. új anyag feldolgozásakor) Egyéni munka Csoportmunka
Modulok a 9. évfolyamon ILLIK NEM ILLIK A VENDÉGLÁTÁSBAN, A CSALÁDBAN ÉTTEREM A PIAC, VITAMIN
ILLIK NEM ILLIK A VENDÉGLÁTÁSBAN, A CSALÁDBAN Zárás: Karácsonyi teadélután szervezése a szülőknek
ÉTTEREM Zárás: Menükártya készítés Házi dolgozat az üzemlátogatásokról (szálloda, panzió, halászcsárda, cukrászda)
PIAC, VITAMIN Zárás: Tesztlap kitöltése a piaclátogatásról Salátakészítés
Modulok a 10. évfolyamon UTAZÁS HAGYOMÁNYOK MUNKA VILÁGA
UTAZÁS Zárás: Idegenvezetés
HAGYOMÁNYOK Zárás Szülők megvendégelése Tájékoztatás a továbbhaladásról
MUNKA VILÁGA Zárás Álláskeresési technikák Állásinterjú Szerződéskötés
Értékelés Az egyes modulok végén dolgozat írása vagy Az iskolai modulok feldolgozásakor csoportmunka értékelése
Eredmények 9.A-10.A 2006-2007. 2007-2008. 1.félév 1.félév Jeles 0 1 2006-2007. 2007-2008. 1.félév 1.félév Jeles 0 1 Jó 1 3 Közepes 3 4 Elégséges 7 15 Elégtelen 14 4 Átlag 1,6 2,3
Eredmények 9.B-10.B 2006-2007. 2007-2008. 1.félév 1.félév Jeles 0 0 2006-2007. 2007-2008. 1.félév 1.félév Jeles 0 0 Jó 1 1 Közepes 2 12 Elégséges 11 8 Elégtelen 8 6 Átlag 1,8 2,3
Eredmények Év eleji szintfelmérő 10.A 26% 10.B 18% 1. témazáró dolgozat 10.A 60% 10.B 56%
Hogyan fogadták a tanulók? A munkatankönyveket örömmel fogadták A feladatok egy részét érdekesnek találták Kezdetben idegenkedtek a csoportmunkától, majd megszokták és észre sem vették, hogy tanulnak Tanulmányi eredményük láthatóan javult Sikerélmény a kudarc helyett
Hogyan fogadta a tanár? Tanulás: új módszerek-új tananyag Az óra előkészítése hosszadalmasabb Az órán a gyerekeké a főszerep, a tanár csak segítő Az értékelés új eszközei
KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! Készítette: Varga Marianna Hansági Ferenc Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Szakiskola és Szakközépiskola E-mail cím: marianna.varga@hansagi.sulinet.hu