Projektszellemű tanítási foglalkozások a szakiskola évfolyamán

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
– A nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. törvény – A szakképzésről szóló évi CLXXXVII. törvény – A nevelési-oktatási intézmények működéséről.
Advertisements

„Döntés a kezedben van: egészség- és környezettudatos szemléletformálás a Magyar Táncművészeti Főiskola Nádasi Ferenc Gimnáziumában” április 22.
1. Bethlen Gábor Középiskola, Szakképző Iskola és Kollégium Nyírbátor 2 Iskolai közösségek A tanulók összetétele: A tanulói létszám jelenleg:780 fő –Szakközépiskolai.
Az OKKER Pedagógiai Szolgáltató Intézet FODOR GÁBOR október 10. ÉRTÉK ÉS MIN Ő SÉG AZ OKTATÁSBAN.
Pedagógia szak - szakos tájékoztató -. Mit tanulunk a pedagógia alapszakon? Alapozás:  Tanulás, kommunikáció, szocializáció; Bevezetés a pszichológiába;
M ESTERPEDAGÓGUS SZAKTANÁCSADÓK FELADATAI. Megállapodás megkötése-aláírás után a HMPI-nek visszaküldeni, melyet az OFI-ba továbbítunk aláírásra Útiköltség.
Kutatásalapú tartalmi és módszertani fejlesztések.
A bementi mérések és a visszajelzések értékelése a szakiskola 9. – 10. évfolyamában 626. Szakképző Iskola és Kollégium Mezőtúr.
A Műszaki menedzserek elégedettségének a szintje a Dunaújvárosi Főiskolán! Készítette: Németh Nóra Nikoletta Konzulens: Dr. Keszi-Szeremlei Andrea.
Bánki Donát Szakképző Iskola Kisbér Mérés Értékelés Csoport munkája és terve a 2006/2007 tanévre, 2011-ig.
Than Károly Ökoiskola Jó gyakorlatok. BEFOGADÓ ISKOLA VAGYUNK LEHETŐSÉGET ADUNK ELFOGADUNK EGYÉNI TANULÁSI UTAKAT KERESÜNK.
Bolyai Farkas Szakképző Iskola „ Régi hagyományok… … új tudományok”
A MÉRÉS-ÉRTÉKELÉS TANULMÁNYOZÁSA AZ EURÓPAI SZAKKÉPZÉSBEN A MÉRÉS-ÉRTÉKELÉS TANULMÁNYOZÁSA AZ EURÓPAI SZAKKÉPZÉSBEN Regionális konferencia Kecskemét, 2007.
Kompetencia Végzettség
A szakiskolák aktuális problémái
Work-based Learning in CVET Az ALFA KISOSZ Érdekvédő és Képző Egyesület szerepe a projekt megvalósításában Előadó: Czibula Zoltán igazgató ALFAKÉPZŐ.
Lendületben a Pénziránytű Iskolahálózat
TÁJÉKOZTATÓ BÁCS-KISKUN MEGYEI CIGÁNYSÁGRÓL
Szaktanácsadás 2015/2016 Készítette: Szabó Klára.
TÁMOP / „A hátrányos helyzetűek foglalkoztathatóságának javítása (Decentralizált programok a konvergencia régiókban)”
Adottságok tényszerű megfogalmazása 4.6. előadás
Munkaközösségek támogatása, bemutatófoglalkozások szervezése
A magyar LLG Tanács ülése
Zsiros Péter A Bolyai János megyei matematikaverseny feladatsorairól és a javítás egységesítéséről Zsiros Péter
Intézmények minősítése és tanulságok - példák az Egyesült Királyságból
Betekintés a református hit- és erkölcstan világába
Táncsics Mihály Szakközépiskola Szakiskola és Kollégium Veszprém
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
Kispálné Horváth Mária
D Á N I A 2007.november Készítette: KOVÁCSNÉ NAGY MÁRIA.
Bárczi Gusztáv Módszertani Központ
Kompetenciák az osztott tanárképzésben
Tájékoztató NGB_ak012.
OLVASÓ KÖZÖSSÉG OLVASÓTÁBOR, IFJÚSÁGI OLVASÓKÖRÖK DUNAÚJVÁROSBAN
Baross László Mezőgazdasági Szakközépiskola és Szakiskola Mátészalka
Kiskunfélegyházi Szakképző Intézmény és Kollégium Mezőgazdasági és Élelmiszeripari Középiskolája és Szakiskolája OM azonosító: Kiskunfélegyháza,
Vörös-Gubicza Zsanett képzési referens MKIK
KRE-AKTÍV motivációs projekt
Mátészalkai Szakképző Iskola
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
KOSSUTH LAJOS KÖZOKTATÁSI INTÉZMÉNY OROSHÁZA
Kandó Kálmán Szakközépiskola és Szakiskola
Tájékoztató NGB_ak012.
HHR.
szakképzési és felnőttképzési szakértő
Emberi jogi képzés A tananyag és a képzés filozófiája
Felhasználóképzés a kórházban
Sajben - Kenyeres Márta munkaközösség-vezető
A gyermeki jogok érvényesítése
Merre tovább a középiskola után?
DARUS.
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Regionális workshop Zétényi Ákos.
Kétszintű érettségi vizsga
Új pályainformációs eszközök - filmek
Új Nemzeti Kiválóság Program Ösztöndíjak
Econventio Kerekasztal Közhasznú Egyesület
A turizmus tendenciáinak vizsgálata Magyarországon
A mérés-értékelés tanulmányozása Dániában
9-10.-es bemeneti mérések és a fejlesztő munkánk
KRÉTA-ESL Bemutató.
Scool-Túra Kft Miskolc Széchenyi út 36.
Bemeneti kompetenciamérés 2007/2008 tanév
Felvételi a középfokú iskolákban a 2016/2017. tanévben
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 7
Tájékoztató KGNB_NETM004.
LIA Alapítványi Ált. Isk. és Szki. Piliscsabai Tagintézménye
Intézményvezetők tájékoztatása Nyíregyházi Egyetem
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN
a Kölcsey Ferenc Református Gyakorló Általános Iskola
AZ ORSZÁGOS KOMPETENCIAMÉRÉSEK MEGSZERVEZÉSE A TANODÁBAN
Előadás másolata:

Projektszellemű tanítási foglalkozások a szakiskola 9-10. évfolyamán „Jó gyakorlat’’

Mi indokolta a bevezetését? A szakiskolai képzésbe egyre gyengébb felkészültségű tanulók kerülnek A diákok jelentős része alulmotivált Az egyes szakmacsoportok igényei eltérőek

Cél: képességfejlesztés Feladat: Motiváció Hiánypótlás Lemorzsolódás csökkentése Újszerű feldolgozási mód Szakmához kapcsolódó feladatok Bemeneti kompetenciák megszerzése - Szakképzésbe való sikeres bekapcsolódás Élethosszig tartó tanulás megvalósítása

A bevezetés lépései 2007. január: a 9. évfolyam 2. félévében elkezdődött az új munkatankönyvek kipróbálása 2007. szeptember: új helyi tanterv készítése és ez alapján új tanmenetek–igazodva a bemeneti kompetenciákhoz

( Igazodva a kerettantervhez) Felhasznált tananyag A Sulinova által kidolgozott munkatankönyvek (HEFOP 3.1.3) Saját fejlesztésű tananyag ( Igazodva a kerettantervhez)

Hogyan történik az oktatás? A munkatankönyv feladataink megoldása A modulok témáihoz kapcsolódó feladatok megoldása Felkészülés a modul zárására

Módszerek Frontális munka (pl. új anyag feldolgozásakor) Egyéni munka Csoportmunka

Modulok a 9. évfolyamon ILLIK NEM ILLIK A VENDÉGLÁTÁSBAN, A CSALÁDBAN ÉTTEREM A PIAC, VITAMIN

ILLIK NEM ILLIK A VENDÉGLÁTÁSBAN, A CSALÁDBAN Zárás: Karácsonyi teadélután szervezése a szülőknek

ÉTTEREM Zárás: Menükártya készítés Házi dolgozat az üzemlátogatásokról (szálloda, panzió, halászcsárda, cukrászda)

PIAC, VITAMIN Zárás: Tesztlap kitöltése a piaclátogatásról Salátakészítés

Modulok a 10. évfolyamon UTAZÁS HAGYOMÁNYOK MUNKA VILÁGA

UTAZÁS Zárás: Idegenvezetés

HAGYOMÁNYOK Zárás Szülők megvendégelése Tájékoztatás a továbbhaladásról

MUNKA VILÁGA Zárás Álláskeresési technikák Állásinterjú Szerződéskötés

Értékelés Az egyes modulok végén dolgozat írása vagy Az iskolai modulok feldolgozásakor csoportmunka értékelése

Eredmények 9.A-10.A 2006-2007. 2007-2008. 1.félév 1.félév Jeles 0 1 2006-2007. 2007-2008. 1.félév 1.félév Jeles 0 1 Jó 1 3 Közepes 3 4 Elégséges 7 15 Elégtelen 14 4 Átlag 1,6 2,3

Eredmények 9.B-10.B 2006-2007. 2007-2008. 1.félév 1.félév Jeles 0 0 2006-2007. 2007-2008. 1.félév 1.félév Jeles 0 0 Jó 1 1 Közepes 2 12 Elégséges 11 8 Elégtelen 8 6 Átlag 1,8 2,3

Eredmények Év eleji szintfelmérő 10.A 26% 10.B 18% 1. témazáró dolgozat 10.A 60% 10.B 56%

Hogyan fogadták a tanulók? A munkatankönyveket örömmel fogadták A feladatok egy részét érdekesnek találták Kezdetben idegenkedtek a csoportmunkától, majd megszokták és észre sem vették, hogy tanulnak Tanulmányi eredményük láthatóan javult Sikerélmény a kudarc helyett

Hogyan fogadta a tanár? Tanulás: új módszerek-új tananyag Az óra előkészítése hosszadalmasabb Az órán a gyerekeké a főszerep, a tanár csak segítő Az értékelés új eszközei

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! Készítette: Varga Marianna Hansági Ferenc Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Szakiskola és Szakközépiskola E-mail cím: marianna.varga@hansagi.sulinet.hu