Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A gyermekvédelem alapjai – miért szükséges, mire jó a gyermekvédelmi protokoll? Csókay László KPSZTI április 13.
Advertisements

Az óvodai matematikai nevelés elvei, céljai, feladatai Tk. 29.old. Kissné Zsámboki Réka NYME-BPK.
1 (törvényi, rendeleti szabályozás) Molnárné Ditzendy Judit főigazgató helyettes.
Közművelődési szakmai továbbképzések, helyük a felnőttképzés rendszerében; az akkreditáció folyamata A közösségi művelődés felnőttképzési feladata Nemzeti.
MENTORHÁLÓZAT SZEREPE A KIVÁLTÁSI FOLYAMATBAN Intézményi Férőhely Kiváltást Támogató Országos Hálózati Találkozó November 17.
A családsegítő és gyermekjóléti szolgálatokat érintő változások A család és gyermekjóléti szolgáltatás.
Dr. Vandlik Erika OEFI - Országos Addiktológiai Centrum Ifjúsági addiktológiai ellátás feltételeinek kialakítása a Norvég finanszírozási mechanizmus keretein.
Aktualitások és változások a pedagógiai szakszolgálati feladatellátásban 2016 őszén 1.
MESZK Gyermekápolási Szakmai Tagozat Beszámoló Bognár Lászlóné tagozatvezető.
M ESTERPEDAGÓGUS SZAKTANÁCSADÓK FELADATAI. Megállapodás megkötése-aláírás után a HMPI-nek visszaküldeni, melyet az OFI-ba továbbítunk aláírásra Útiköltség.
ALKOHOLIZMUS ELLENI MEGYEI EGYESÜLETEK ÉS KLUBOK ORSZÁGOS SZÖVETSÉGE, MAGYAR KÉKKERESZT EGYESÜLET, KATOLIKUS ALKOHOLISTAMENTŐ SZOLGÁLAT HÁLÓZAT ÉPÍTÉSE.
A képzett szakemberekért AZ ÖNÉRTÉKELÉS FOGALMA, LÉNYEGE, SZEREPE A MINŐSÉGFEJLESZTÉSBEN 3.2. előadás.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
Összefüggő, egyéni gyakorlat. Bologna rendszerű mestertanárképzés.
GYERMEKSZEGÉNYSÉG ELLENI PROGRAM A HEVESI KISTÉRSÉGBEN TÁMOP /
1 Helyi szintű egyeztetés a köznevelés terén KEF országos konferencia Budapest, március 06. Simonyi István Emberi Erőforrások Minisztériuma KÖZNEVELÉS-FEJLESZTÉSI.
időskorban felmerülő Problémák és megoldásmódok
Hajléktalanügyi országos konferencia
Sallai Ilona - ÉFOÉSZ Szeged,
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
FELVÉTELI TÁJÉKOZTATÓ
Dobrik-Lupták Sára szeptember 19.
Törökszentmiklósi Tagintézmény
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Szaktanácsadás 2015/2016 Készítette: Szabó Klára.
Adottságok tényszerű megfogalmazása 4.6. előadás
LEHET JOBB A GYEREKEKNEK!
Munkaközösségek támogatása, bemutatófoglalkozások szervezése
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Gondoskodás Gyermekeinkért Közhasznú Alapítvány (Budapest)
Speciális célcsoportok a szakmai protokollban
Mayer József Budapest február 27.
Működését meghatározó törvények,rendeletek
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Kispálné Horváth Mária
Az Európai Unió közlekedési politikája és a transzeurópai hálózatok
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Vörös-Gubicza Zsanett képzési referens MKIK
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
A család – és gyermekjóléti szolgálatok rögös útjai
JNSZM PSZ Törökszentmiklósi Tagintézmény Fegyverneki Telephelye
1993-as közoktatási törvény
A bemeneti kompetenciamérések és a visszajelzéseken alapuló fejlesztő munka bemutatása a Farkas Gyula Közoktatási Intézmény Dr. Illyés Sándor intézményegységében.
AZ INTÉZMÉNY KÜLSŐ KAPCSOLATAI
Intézmény-akkreditáció szakképző intézmények kérelme esetén
Az ÁFSZ feladatai az „Út a munkához” program végrehajtásában
Kovács Ibolya szociálpolitikus Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
Felhasználóképzés a kórházban
Sajben - Kenyeres Márta munkaközösség-vezető
A gyermeki jogok érvényesítése
Új pályainformációs eszközök - filmek
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
BTMN.
Gyermek- és ifjúságvédelemi feladatok ellátásának támogatása
A Vezetői munka értékelése a szülők szemével
Az iskolai szervezet és fejlesztése
Egyéni fejlesztési tervek
A pszichológiai segítségnyújtás lehetőségei
A BTMN és SNI tanulókról (jogszabály-változások, vezetői feladatok)
A „Szertár” iskolai és óvodai szociális munka projekt célja
Az AE Szövetség szervezet fejlesztése
Bemeneti kompetenciamérés 2007/2008 tanév
Iskolai szociális segítő
Fehér Gyűrű Közhasznú Egyesület – TÁMOP 5.6.1/C projekt
Az iskolai szervezet és fejlesztése
Kovács Ibolya szociálpolitikus Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Előadás másolata:

Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet Cegléd, 2017. január 19. Cegléd, Malom tér 3.

Munkaközösség neve: Korai fejlesztés Munkaközösség vezetője: Buzásné Farkas Erika A munkaközösség legfontosabb eredményei a 2014/2015 tanévben: Tagintézmények megismerése Szakfeladathoz kapcsolódó dokumentációk megbeszélése Állásfoglalás (korai fejlesztést megelőző szűrés, tanácsadás) A munkaközösségi blokk átszervezése Következő tanév szakmai nap szervezése

A munkaközösség legfontosabb eredményei a 2015/2016 tanévben: Szakmai protokoll megbeszélése INYR vezetése Felmerülő problémák megbeszélése (veszélyeztetett gyermekek, mikor élhetünk a jelzésrendszerrel ) Esetmegbeszélés Korai fejlesztés a pedagógiai szakszolgálat keretein belül Veresegyház 2016. 04 05.-06. Felülvizsgálati kérelem megbeszélése

A munkaközösség legfontosabb célkitűzései a 2016/2017 első félévében: Intézménylátogatás szervezése a korai fejlesztés jó gyakorlatainak megismerése céljából Szakterülethez kapcsolódó konferenciákon, tudásfórumokon részvétel Esetismertetések, esetmegbeszélések, Tudásmegosztás, a szakterületen megjelenő új ismeretek, szakirodalmi cikkek, konferenciák, változó törvények

A munkaközösség legfontosabb eredményei a 2016/2017 első félévében: Látásnevelés a korai fejlesztésben Pomáz 2016.10.15. Korai intervenció a pedagógiai szakszolgálatoknál Pázmány Péter Katolikus Egyetem 2016.12.05. Nehézségek az elmúlt két és fél évben

A munkaközösség legfontosabb nehézségei az elmúlt két és fél évben: Hiányosak a higiéniai feltételek ,kevés helyen kielégítőek a tárgyi feltételek Nem biztosított a szakember ellátottság az igényekhez képest A korai fejlesztésből a továbbgondozás, halmozottan sérült gyermekeknek nem megoldott Az ellátási körzethatárok kijelölése nem veszi figyelembe a tömegközlekedési lehetőségeket, ami megnehezíti, ellehetetleníti a családok terápiás órára való eljutását Nincs olyan kialakított és a közvéleményben elterjedt kliens- út, ami azonnali segítséget nyújthatna és valóban hatékony lehetne a korai fejlesztés (szakmaközi együttműködés: kórház, védőnő, orvos, családsegítő-gyermekjóléti és a korai fejlesztők között) A szakértői bizottság jelenlegi működése nem tudja a gyors bekerülést főleg 3 év felett, Sokféle terápia, módszer nem elérhető a családok számára a szakszolgálatoknál

A munkaközösség legfontosabb kérdései: Speciális erre az életkorra vonatkozó képzések,és finanszírozása A korai témában induló posztgraduális egyetemi képzéseket elfogadása szakvizsga helyett. Az állandó, fix órarend nem veszi figyelembe a korai fejlesztés sajátosságait (1-2 mozgó óra) Gond, hogy nevelőszülőnél nevelkedő gyermeknél a gyám a törvényes képviselő aki nem mindig elérhető. Tárgyi feltételek biztosítása Konduktív pedagógiai ellátás- konduktív fejlesztés Nevelési tanácsadás illeszkedése a korai fejlesztéshez Szakember lefedettség megoldása

A munkaközösség szakmai területén bevezetett jogszabályi változások 2013. február 26.-tól (EMMI rendelet) – 2017. február 04-ig. 8/2014.(I.30.) EMMI rendelet (44/B.§-sal egészül ki) 2016.évi LXXX. Törvény (2017.szeptember) 53/2016.(XII.29.) EMMI rendelet

Köszönöm a figyelmet!