Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet"— Előadás másolata:

1 Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Cegléd, január 19. Cegléd, Malom tér 3.

2 Munkaközösség neve: Konduktív nevelés
Munkaközösség vezetője: Pistai-Király Erika A munkaközösség legfontosabb eredményei a 2014/2015 tanévben: Itt még munkacsoportban voltunk a korai fejlesztéssel és a fejlesztő neveléssel együtt. Részt vettünk a Szülő-csecsemő konzulensi konferencián az ELTE Bárczi Gusztáv főiskolai karán . Az integrált szülő–csecsemő konzultáció és a gyógypedagógia találkozási pontjai, Tapasztalatok az „Integrált szülő-csecsemő konzultáció” (Hédervári-Heller és Németh) felsőfokú szakirányú továbbképzésről és gyakorlatáról c. konferencia) Részt vettünk egy konferencián a Pető Intézetben - A Selective Dorsal Rhizotomy (SDR) neurológiai kiválasztásának szempontja és a műtét utáni rehabilitáció kérdései címmel.

3 A munkaközösség legfontosabb eredményei a 2015/2016 tanévben:
Itt már önálló munkaközösségként működtünk. Ez stabilizálta a helyünket a szakszolgálatban. Sikerült a kapcsolatfelvétel a Pető András Főiskola Pedagógiai Intézetével. Az első alkalommal két konduktor - akik a pedagógiai intézet munkatársai – vett részt az értekezletünkön. / Mátyásiné Kiss Ágnes, Sárkányné Máthéi Krisztina / Megpróbáltuk összegyűjteni, hogy mit várunk a Pedagógiai Intézettől, s ők miben tudnák a mi munkánkat segíteni. Szakmai fórum keretében Mátyásiné Kiss Ágnes konduktor, aki a Pető Intézet Pedagógiai Intézetének megbízott vezetője tájékoztatást adott nekünk a Tanfelügyeleti Útmutatóról, s a konduktorokat érintő főbb változásokról. A munkaközösség írásbeli megállapodása a Pető Intézettel folyamatban van.

4 A munkaközösség legfontosabb célkitűzései a 2016/2017 első félévében:
A szakszolgálati adminisztráció átnézése a konduktív pedagógiai protokoll alapján. A szakmai segítség igénybevétele – további kapcsolatépítés a Pető András főiskola Pedagógiai Intézetével. Látássérült gyerekek a korai fejlesztésben – Hospitálás a Pomázi tagintézményben

5 A munkaközösség legfontosabb eredményei a 2016/2017 első félévében:
2016. október 15-én hospitáltunk a Pomázi tagintézményben. Látássérült gyerekek a korai fejlesztésben címmel - Aranyosi Mónika tiflopedagógus szakmai előadása kapcsán sok gyakorlati választ kaptunk a mozgássérült, és látásproblémával küszködő gyermekek fejlesztéséhez. Vendégünk volt egy fórum keretében Barabásné Szőllősi Katalin a Fővárosi Pedagógiai Szakszolgálat MOZGÁSVIZSGÁLÓ Gyógypedagógiai Tanácsadó, Korai Fejlesztő Oktató és Gondozó tagintézmény-vezetője, és Forgách Katalin konduktor a Mexikói útról. Esetmegbeszéléseket tartottunk. Mit várnak el ők tőlünk, kiket küldjünk hozzájuk vizsgálatra? Mit várunk el mi tőlük, mint szakértői bizottságtól?

6 A munkaközösség legfontosabb nehézségei az elmúlt két és fél évben:
Kérték tőlünk a minimális eszközigények listáját, amit tagintézményekre lebontva leadtunk, de sajnos nem kaptunk semmilyen eszközt. Tudnunk kell, hogy a konduktív fejlesztés speciális eszközöket igényel. Az eszközök hiányában sajnos nem tudunk minőségi munkát végezni. Az SNI-s kérdés – kiket láthatunk el a szakszolgálaton belül? Több tagintézményben hiányoznak az alapvető feltételek a munkavégzéshez. pl. nem megfelelő hőmérsékletű fejlesztő szoba, lyukas linóleum a tornateremben, a mozgássérült gyermekek speciális higiéniás feltételeinek a hiánya…

7 A munkaközösség legfontosabb kérdései:
Mi a konduktor helye és feladata a szakszolgálatokon belül? Jelenleg 18 konduktor dolgozik a tagintézményeinkben, s ez országos szinten jónak mondható. Miután a szakszolgálat több szakfeladatát is elláthatjuk ( korai, fejlesztés nevelési tanácsadás, szakértői tevékenység ) így lehetőségünk nyílna minden korosztályt a kezdetektől – a vizsgálattól, a tanácsadáson és a fejlesztésen át a beintegrálásig nyomon követni. Kiket, s milyen formában láthatunk el a konduktív nevelésben? Mikor lesz lehetőség a minimális eszközök beszerzésére? Ellentmondás, hogy némely tagintézményben sok fejlesztő eszköz van, de ezeket sajnos a fejlesztő szobák adottságai miatt nem lehet felszerelni, így nem tudjuk azokat használni.

8 A munkaközösség szakmai területén bevezetett jogszabályi változások február 26.-tól (EMMI rendelet) – február 04-ig. A nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény módosítása 25. § utazó konduktori hálózat 8. melléklet az 53/2016 ( XII.29 ) EMMI rendelethez A nevelési tanácsadásba bekerült a konduktor

9 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet"

Hasonló előadás


Google Hirdetések