Microsoft® Office Word 2007 – ­oktatóanyag

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A bemutató készítés bemutatója
Advertisements

Kattintson az üzenetsáv Szerkesztés engedélyezése gombjára,
Bemutató-készítés PowerPoint.
BPS Web 2.0 Felhasználói kézikönyv. A szerkesztő főoldala A bejelentkezett felhasználóA szerkesztő főmenürendszere Stílusformázások Nyelv- és nézetváltás.
A weboldalunkon regisztrált felhasználó neveddel és jelszavaddal tudsz belépni. Amennyiben még nem regisztráltál oldalunkon, abban az esetben kérjük,
PowerPoint program A PowerPoint programot nyissuk meg a Start menüből.
Bevezető a tartalomjegyzékek használatába j majd a tanfolyam elindításához nyomja le az F5 billentyűt, vagy kattintson a Diavetítés > Az elejétől gombra.
Support.ebsco.com A Keresési előzmények szolgáltatás használata Oktatóprogram.
Dr. Török Béla Általános Iskola 1142 Bp. Rákospatak utca 101.
Készítette: Szobonya Ferenc
Prezentációkészítés Microsoft PowerPoint.
A bemutató készítés bemutatója
TARTALOMJEGYZÉK LÉTREHOZÁSA
A körlevél készítésének menete
Tartalomjegyzék és tárgymutató
Microsoft® Lync™ 2010 Meghatalmazás – oktatás
,,Én így tanítanám az informatikát”
Ismerkedés a szövegszerkesztéssel
Informatikai alapszoftverek
FTP File Transfer Protocol. Mi az FTP? Az FTP egy olyan protokoll, amely fájlok interneten keresztül végzett átvitelére szolgál. A felhasználók többsége.
Körlevél.
Prezentáció a prezentációról
Körlevél.
Support.ebsco.com Saját EBSCOhost oktatóprogram Oktatóprogram.
Support.ebsco.com Az EBSCOhost találati lista Oktatóprogram.
A prezentációkészítés alapjai
Egy szövegszerkesztő legegyszerűbb szolgáltatásai
Lync 2013 – Rövid összefoglalás
Kördokumentumok 1..
Gazdasági informatikus - Szövegszerkesztés 1 Hosszú dokumentumok kezelése.
Első lépések a szövegszerkesztő használatában
Készítette: Kiscsatári Nóra
Számítógépes grafika I. AUTOCAD alapok
MICROSOFT WORD 2010 KEZELŐFELÜLETE
Az Office 2007 új grafikus felülete
Dokumentum formázása.
13 – as Tétel! Vállalatánál adatbiztonsági okokból biztonsági mentések alkalmazását veszik fontolóra. Az Ön feladata, hogy a döntéshozók számára ismertesse.
Bevezetés az informatikába 8. előadás Dokumentumkészítés számítógéppel II.
Gazdasági informatikus - Szövegszerkesztés 1 Bekezdések formázása 2.
Rövid összefoglalás a © 2012 Microsoft Corporation. Minden jog fenntartva. Lync Web Apphoz Csatlakozás Lync-értekezlethez számítógépes hanggal Lync 2013.
Számítógépes programok használata
A Mozilla magyar nyelvű szerkesztőjének használata
A Google Drive használata. Mire jó? A Google Drive segítségével a fotókat, videókat, fájlokat és sok más tartalmat egy biztonságos felhőtárhelyen keresztül.
Informatika Oktató: Bock Ádám. Prezentáció készítés PowerPoint program segítségével.
Bevezetés. Alapok: szövegszerkesztő alkalmazás (Word) megnyitása: Start gomb  Minden program  Microsoft Office  Microsoft Office Word 2007 szövegszerkesztő.
Könyvtárstruktúra, felhasználói és rendszerkönyvtárak Fájlkiterjesztések, attribútumok és engedélyek Takács Béla 2016.
Megjegyzés: Ez a brosúra nyomtatásra készült. Mielőtt a speciális papírlapra nyomtatna, hagyományos papíron tesztelje, hogy a brosúra helyesen jelenik-e.
Microsoft® Office Excel® 2007 – oktatóanyag
Microsoft® Office Word 2007 – ­oktatóanyag
Információ és kommunikáció
Microsoft® Office PowerPoint® 2007 – oktatóanyag
Microsoft® Office tanfolyam
Microsoft® Office Project 2007-tanfolyam
Microsoft® Office Access 2007 – oktatóanyag
Microsoft® Office Excel® 2007 – oktatóanyag
Microsoft® Office Excel® 2007 – oktatóanyag
Microsoft® Office Excel® 2007 – oktatóanyag
Microsoft® Office Project 2007-oktatás
Játszótéri biztonság az új szabályozások tükrében
A kedvenc prezentáció készítő szoftverem: PowerPoint 2010
Microsoft® Office PowerPoint® 2007 – ­oktatóanyag
Windows Movie Maker.
5 tipp a munka egyszerűsítésére
Beérkezett üzenetek Rendszerezett A mappa tisztítása
MS Office Word 2010 Szövegszerkesztés.
Informatika Oktató: Katona Péter.
Prezentációk 2. Bemutatók készítése.
A dia beszúrása a bemutatóba
téma közlemény SmartArt-ábra piros hátterű képekkel (Haladó)
Közösségi médiás képek sablon
Előadás másolata:

Microsoft® Office Word 2007 – ­oktatóanyag A [cégnév] bemutatója: Microsoft® Office Word 2007 – ­oktatóanyag [Megjegyzések az oktatónak: A sablon testreszabásához részletes segítséget az utolsó dián találhat. Egyes diák jegyzetpanele kiegészítő szöveget is tartalmaz a leckékhez. Mivel ez a bemutató egy Adobe Flash formátumú animációt tartalmaz, a sablon mentésekor személyes adatokkal kapcsolatos figyelmeztetés jelenhet meg. Ez a figyelmeztetés csak akkor érinti a jelen bemutatót, ha közvetlenül a Flash-fájl tulajdonságaiba vesz fel információkat. Az üzenetpanelen kattintson az OK gombra.] Időmegtakarítás sablonok használatával

Időmegtakarítás sablonok használatával A tanfolyam tartalma Áttekintés: Vegyen repülőrajtot dokumentumai elkészítésében 1. lecke: Ismerkedés a sablonok sokoldalúságával 2. lecke: Saját sablonok létrehozása Mindkét lecke egy ajánlott feladatlistát és egy tesztkérdéssort is tartalmaz. Időmegtakarítás sablonok használatával

Áttekintés: Vegyen repülőrajtot dokumentumai elkészítésében Mielőtt a semmiből elkezdené létrehozni dokumentumait a Word 2007 alkalmazásban, vegye fontolóra az egyik meglévő, tartalommal gazdagon ellátott sablon használatát. A Word levelektől önéletrajzokig, naptáraktól brosúrákig rengeteg sablont kínál. Mi több, egy lépéssel tovább is mehet, és meglévő dokumentumait olyan sablonokká alakíthatja, amelyek tökéletesen megfelelnek igényeinek. A tanfolyamból megtudhatja ennek módját. Időmegtakarítás sablonok használatával

Időmegtakarítás sablonok használatával A tanfolyam célja Jelentős időmegtakarítás elérése a Word és a Microsoft Office Online webhely sablonjainak használatával Üzleti igényekre szabott saját sablonok létrehozása Időmegtakarítás sablonok használatával

Ismerkedés a sablonok sokoldalúságával 1. lecke Ismerkedés a sablonok sokoldalúságával

Ismerkedés a sablonok sokoldalúságával Lehet, hogy korábban is dolgozott már a Word alkalmazással, de a Word-sablonok talán nem annyira ismerősek. Mik a sablonok, és mire jók? A sablon olyan dokumentumtípus, amely már tartalmaz bizonyos elemeket. Használatával tetszetős kialakítású dokumentumokat készíthet, és időt takaríthat meg. Ebben a leckében láthat néhány példát erre, mivel közvetlenül meggyőződhet a Word alkalmazásba épített, illetve a Microsoft Office Online webhelyen található sablonok sokaságáról. Mit tartalmazhat a sablon? Gyakorlatilag bármit, például szöveget, stílusokat, formázást, oldalelrendezést (margókat, sorközöket) és Word-témára jellemző látványelemeket (speciális színeket, szegélyeket és jelölőszíneket). Tekintse a sablonokat rendkívül hasznos kiindulópontnak. Ha például minden héten munkahelyi értekezletet tart, és csekély időpontváltozásoktól eltekintve a napirendi pontok hasonlóak, jelentősen felgyorsíthatja munkáját, ha számos információ már előre készen áll. Időmegtakarítás sablonok használatával

Előre elkészített faxfedőlap használata Tételezzük fel, hogy munkahelyén gyakran kell más cégeknek faxokat küldenie. Ezekhez mindig mellékelnie kell egy faxfedőlapot. Az egyik megoldás az lehet, hogy minden alkalommal külön elkészíti a lapot a Word alkalmazásban. Használhat azonban egy előre elkészített fedőlapot is a Word gyűjteményéből. Sok egyéb sablon mellett faxfedőlapot is találhat a Word telepített sablonjai között . Az ábrán egy példa látható. A sablon előre ki van alakítva, ezért kitöltése egyszerű. Csak írja be az üres mezőkbe a megfelelő adatokat, nyomtassa ki a lapot, és faxolja el. Még ha ki is kell egészítenie a dokumentumot, vagy valamit törölnie is kell belőle, a lényegi tartalom készen áll, nincs szükség az alapokról kezdeni a létrehozását. Időmegtakarítás sablonok használatával

Előre elkészített napirend használata Íme egy másik példa arra, hogy miként lehetnek a segítségére a Word sablonjai. Képzelje el, hogy munkacsoportja heti értekezletére Önt bízzák meg a napirend elkészítésével. Mielőtt egy üres oldalon hozzáfogna a munkához, tekintse meg a Microsoft Office Online webhelyen található sablongyűjteményt, amelyhez közvetlenül a Word alkalmazásból is eljuthat. Az Office Online webhelyen hatalmas mennyiségű, változatos tartalmú sablon található kategóriákba rendezve. Mindegyikben többféle sablontípus közül választhat. Az Office Online legnépszerűbb sablonkategóriái egyebek mellett a Napirendek, a Naptárak, a Szórólapok, a Levelek és az Önéletrajzok. A tanfolyam egy későbbi pontján látni fogja, hogyan csatlakozhat az Office Online webhelyhez közvetlenül a Word alkalmazásból. Időmegtakarítás sablonok használatával

Előre elkészített napirend használata Az ábrán három napirendsablon látható. Egyszerűen nyissa meg a megfelelő napirendet, és töltse ki a kívánt információkkal. Ez egy egyszerű és célratörő sablon a kitöltést megkönnyítő formázott szövegterületekkel. Teljesen kidolgozott, művészi megjelenésű sablon, amelyben csak át kell írni a mintaszöveget. Ez a sablon egy fokkal továbbfejleszti az elrendezést és a formázást: színekkel és táblázatokkal összetett napirendtervet kínál. Megjegyzés: Ezen a webhelyen a Microsoft-készítésű sablonok mellett olyanok is találhatók, amelyeket felhasználóink küldtek el nekünk. Időmegtakarítás sablonok használatával

A számítógépre telepített sablonok A Word több mint 30 előre telepített sablont tartalmaz levelekhez, faxokhoz, jelentésekhez, önéletrajzokhoz és webnaplóbejegyzésekhe z. Az alábbi módon találhatja meg ezeket: Kattintson a Microsoft Office gombra, majd az Új parancsra. Az Új dokumentum ablakban kattintson a Telepített sablonok elemre. Időmegtakarítás sablonok használatával

A számítógépre telepített sablonok A Word több mint 30 előre telepített sablont tartalmaz levelekhez, faxokhoz, jelentésekhez, önéletrajzokhoz és webnaplóbejegyzésekhe z. Az alábbi módon találhatja meg ezeket: Kattintson az egyik miniatűrre, és tekintse meg a mintaképét a jobb oldalon. Ha talált kedvére való sablont, kattintson a Létrehozás gombra. Megnyílik egy, a kijelölt sablonra alapuló dokumentum, amelyen elvégezheti a kívánt módosításokat. Időmegtakarítás sablonok használatával

Keresés az Office Online webhelyen lévő sablonok között Az Office Online webhelyen lévő sablonok között hasonló módon kereshet. Animáció: Kattintson a képre a jobb gombbal, és válassza a Play (Lejátszás) parancsot. Csakúgy, mint a telepített sablonok esetében, az Office Online webhelyről származó sablon nagyméretű mintaképe is megjelenik. Némely kategória (például a Levelek) további alkategóriákat kínál – ebben az esetben az Üzlet, a Kísérőlevelek, a Foglalkoztatás és a Személyes alkategóriából lehet választani. A Letöltés gombra kattintva a sablon vadonatúj dokumentumként megnyílik a számítógépen, ezt tetszőlegesen bővítheti és mentheti. Az eredeti sablon nem változik, megmarad az Office Online webhelyen. Egy példányát azonban a program a számítógépre menti. Ha ismét fel szeretné használni, nem kell az Office Online webhelyet meglátogatnia, megnyithatja a Word Sablonok mappájából. [Megjegyzés az oktatónak: Amikor diavetítés közben le szeretné játszani az animációt, kattintson a képre a jobb gombbal, és válassza a Play (Lejátszás) parancsot. A fájl lejátszása után az ismétléshez kattintson ismét a képre a jobb gombbal, és válassza előbb a Rewind (Vissza az elejére), majd a Play parancsot. Ha szövegrészek megjelenítéséhez vagy a következő diára való lépéshez a diára kattint, de semmi nem történik, kattintson az animáción kívülre, szükség esetén kattintson kétszer. Ha nem sikerül az animáció tökéletes lejátszása, az utolsó diához fűzött jegyzetben olvassa el az Adobe Flash formátumú animációk lejátszásával kapcsolatos tudnivalókat. Ha a lejátszás ezután sem sikerül, a következő dia az aktuális diának másolata, amely statikus képet tartalmaz. Az animáció lejátszásához törölje az aktuális vagy az azt követő diát.] Az animáción látható, hogy a lépések az Új dokumentum ablak megnyitásáig azonosak, de most a Microsoft Office Online csoportban kell keresgélnie. A miniatűrök megjelenítéséhez kattintson a megfelelő kategóriára. A kívánt sablon letöltéséhez jelölje ki a miniatűrjét, és kattintson a Letöltés gombra. Időmegtakarítás sablonok használatával

Keresés az Office Online webhelyen lévő sablonok között Az Office Online webhelyen lévő sablonok között hasonló módon kereshet. Nyissa meg az Új dokumentum ablakot, de most a Microsoft Office Online csoportban keresgéljen. A miniatűrök megjelenítéséhez kattintson a megfelelő kategóriára. A kívánt sablon letöltéséhez jelölje ki a miniatűrjét, és kattintson a Letöltés gombra. A sablon új dokumentumként megnyílik a számítógépen; ezt tetszőlegesen felhasználhatja és mentheti. Csakúgy, mint a telepített sablonok esetében, az Office Online webhelyről származó sablon nagyméretű mintaképe is megjelenik. Némely kategória (például a Levelek) további alkategóriákat kínál – ebben az esetben az Üzlet, a Kísérőlevelek, a Foglalkoztatás és a Személyes alkategóriából lehet választani. Az eredeti sablon nem változik, megmarad az Office Online webhelyen. Egy példányát azonban a program a számítógépre menti. Ha ismét fel szeretné használni, nem kell az Office Online webhelyet meglátogatnia, megnyithatja a Word Sablonok mappájából. [Megjegyzés az oktatónak: Ez a dia azonos az előzővel, de animáció helyett statikus képet tartalmaz. Akkor használja, ha problémákat tapasztal az animáció lejátszásával. Mielőtt nekilátna a bemutató előadásának, törölje ezt vagy az előző diát.] Időmegtakarítás sablonok használatával

A sablonok speciális tulajdonsága Amikor megnyit egy sablont, megnyílik egy, a kijelölt sablonra alapuló dokumentum. Más szóval valójában nem magát a sablont, hanem egy példányát nyitja meg. Ez a sablon speciális tulajdonsága: saját példányát nyitja meg, miközben tartalmát egy új dokumentumba helyezi át. Ebben az új dokumentumban dolgozhat, és élvezheti a sablonba épített összes elem adta előnyöket, ugyanakkor tetszőlegesen kiegészítheti a tartalmát, illetve törölhet belőle egyes részeket. Időmegtakarítás sablonok használatával

A sablonok speciális tulajdonsága Mivel az új dokumentum nem maga a sablon, a módosításokat a program a dokumentumba menti, az eredeti sablon pedig érintetlen marad. Egy sablon ennélfogva korlátlan számú dokumentumhoz szolgálhat kiindulási pontként. Minden dokumentum egyfajta sablonra épül, amely a háttérben húzódik meg. Időmegtakarítás sablonok használatával

Sablonok és dokumentumok: két külön fájltípus Miként a sablonok működése némileg eltér a dokumentumokétól, fájltípusuk is más. Ha már sok dokumentumot mentett a Word alkalmazásban, akkor bizonyára ismeri a mentéshez rendelkezésre álló fájltípusokat. A normál formátum alapértelmezés szerint a dokumentum. Időmegtakarítás sablonok használatával

Sablonok és dokumentumok: két külön fájltípus A sablonok más típusú fájlok, mint a dokumentumok, és viselkedésük is eltérő. 1. példa: A sablont a program Word-sablon formátumban menti, ennek kiterjesztése .dotx. (A Word régebbi verzióiban a fájlnévkiterjesztés .dot volt). 2. példa: A sablont a program Word-dokumentum formátumban menti, ennek kiterjesztése a .docx. (A Word régebbi verzióiban a fájlnévkiterjesztés .doc volt). Megjegyzés: Ha a kiterjesztést a fájlnév részeként meg szeretné jeleníteni, a Microsoft Windows rendszerben módosítania kell egy beállítást. A tanfolyam végén található egy hivatkozás a rövid összefoglalásra, amelyben megtalálhatja e művelet leírását. Időmegtakarítás sablonok használatával

Gyakorlási javaslatok Üzleti levél írása sablon alapján Egyéni szöveg hozzáadása a levélhez Szórólap készítése sablon alapján [Megjegyzés az oktatónak: Ha a Word 2007-es verziója a számítógépre van telepítve, a dián lévő hivatkozásra kattintva egy internetes gyakorlatra ugorhat. A gyakorlat utasításait követve a Word alkalmazásban elvégezheti mindezeket a feladatokat. Fontos: Word 2007 hiányában a gyakorlat nem nyitható meg.] Online gyakorlat (elvégzéséhez a Word 2007-es verziójára van szükség) Időmegtakarítás sablonok használatával

Időmegtakarítás sablonok használatával 1. teszt – 1. kérdés Mi az a lényeges elem, amelyben a sablonok különböznek a dokumentumoktól? (Kattintson a helyes válaszra.) Stílusokat tartalmaznak. Word-témákat tartalmaznak. Új dokumentumként nyitják meg saját példányukat. Időmegtakarítás sablonok használatával

Időmegtakarítás sablonok használatával 1. teszt – 1. kérdés: Válasz Új dokumentumként nyitják meg saját példányukat. A sablonok rendeltetésük szerint kiindulópontul szolgálnak új dokumentumok létrehozásához, amelyek azután igény szerint testreszabhatók. Rendkívül rugalmas, általános keretekként működnek, amelyek újra és újra felhasználhatók adott típusú dokumentumokhoz. Időmegtakarítás sablonok használatával

Időmegtakarítás sablonok használatával 1. teszt – 2. kérdés A Word alkalmazásban mi az első lépés, ha egy meglévő sablont meg szeretne nyitni? (Kattintson a helyes válaszra.) Kattintás a Microsoft Office gombra, majd az Új parancsra Kattintás a Microsoft Office gombra, majd A Word beállításai elemre Időmegtakarítás sablonok használatával

Időmegtakarítás sablonok használatával 1. teszt – 2. kérdés: Válasz Kattintás a Microsoft Office gombra, majd az Új parancsra A számítógépre telepített és az interneten lévő sablonok az Új parancsra kattintva megnyíló Új dokumentum ablakból érhetők el. Időmegtakarítás sablonok használatával

Időmegtakarítás sablonok használatával 1. teszt – 3. kérdés A sablonok egyfelől működésükben, másfelől fájltípusukban különböznek a dokumentumoktól. (Kattintson a helyes válaszra.) Igaz Hamis Időmegtakarítás sablonok használatával

Időmegtakarítás sablonok használatával 1. teszt – 3. kérdés: Válasz Igaz A sablonok abban különböznek a dokumentumoktól, hogy önmaguk egy példányát új dokumentumként nyitják meg. A program a sablonokat emellett Word-sablon típusú, .dotx kiterjesztésű fájlként menti. Időmegtakarítás sablonok használatával

Saját sablonok létrehozása 2. lecke Saját sablonok létrehozása

Saját sablonok létrehozása Tegyük fel, hogy gyakran használ egyfajta számlát, amelynek tartalma alapvetően ugyanaz, csak néhány részlet változik benne. A gyakorlatban az eredeti dokumentumot használja sablonként, jóllehet soha nem alakította azzá. Miért ne tenné? Ha a számlát sablonná alakítja, egy mesterpéldány alapján dolgozhat, és az aktuális számla kiállításakor nem kell törölnie az elavult adatokat. A sablont feltöltheti az összes olyan elemmel, amelyet egy számlának tartalmaznia kell, beleértve az új adatok beírását megkönnyítő szöveghelyőrzőket. Ezek után a sablonfájl alapján elkészítheti az új számlákat. Vannak további előnyök is. Ismerje meg ezeket. Majd ismerje meg, hogy miként mentheti sablonként a fájlt, hogyan keresheti meg, használhatja és módosíthatja azt a későbbiekben. Időmegtakarítás sablonok használatával

Időmegtakarítás sablonok használatával A sablonok előnyei A számlánál maradva íme néhány előnye annak, ha a dokumentumot sablonná alakítja. Nem kell több dokumentumverzióban kutatnia; az összes módosítást a sablon tárolja. Mivel a sablon önmagát új dokumentumként nyitja meg, nem kell amiatt aggódnia, hogy mentéssel véletlenül felülírja az egyik korábbi számlát. Időmegtakarítás sablonok használatával

Időmegtakarítás sablonok használatával A sablonok előnyei A számlánál maradva íme néhány előnye annak, ha a dokumentumot sablonná alakítja. A sablont bármikor módosíthatja, hogy csak az éppen aktuális számlához szükséges adatok jelenjenek meg benne, ezért nem kell folyton törölnie az elavult szakaszokat. Időt és fáradságot takaríthat meg így. Időmegtakarítás sablonok használatával

Időmegtakarítás sablonok használatával A sablonok előnyei A számlánál maradva íme néhány előnye annak, ha a dokumentumot sablonná alakítja. Az elavult tartalmak törlésével csökkentheti annak veszélyét, hogy véletlenül nemkívánatos adatokkal ment és küld ki egy számlát. A következő szakaszokban lépésről lépésre megismerkedhet az egyéni sablonok létrehozásával és használatával. A sablon a Word alkalmazásban mindig ugyanazon a helyen található – a többi sablon mellett. Időmegtakarítás sablonok használatával

Tartalom előkészítése a sablonhoz A sablonkészítés folyamatának egyik szakasza abból áll, hogy pontosan meghatározzuk azokat a tartalomrészeket, amelyeket meg szeretnénk őrizni, vagy amelyeket létre szeretnénk hozni. Azokról a tartalomrészekről van szó, amelyeket a sablonra alapuló összes dokumentum kiindulási pontjaként használni szeretnénk. Egyéni megfontolások és a tartalom sajátosságai szabják meg, hogy mit érdemes a sablonba foglalni. Időmegtakarítás sablonok használatával

Tartalom előkészítése a sablonhoz Először nyissa meg azt a dokumentumot, amelyet a sablon létrehozásához használni szeretne (jelen esetben ez egy számla lesz), vagy nyisson meg egy üres dokumentumot. Ezután általában az alábbi műveleteket kell elvégezni: Hagyja meg azokat a tartalmakat, amelyek többé-kevésbé állandóak. Szúrjon be egy Dátum és idő vezérlőt a számla dátumterületére. Ez automatikusan az aktuális dátumot illeszti majd be az új dokumentumokba. A dokumentumról dokumentumra nagy valószínűséggel azonos tartalmak közé tartozhat például a cég emblémája, neve és címe. Szükség esetén ezeket egyszerűen frissítheti a sablonban. Időmegtakarítás sablonok használatával

Tartalom előkészítése a sablonhoz Először nyissa meg azt a dokumentumot, amelyet a sablon létrehozásához használni szeretne (jelen esetben ez egy számla lesz), vagy nyisson meg egy üres dokumentumot. Ezután általában az alábbi műveleteket kell elvégezni: Helyezzen el szöveghelyőrző területeket azon információk számára, amelyek számlánként változnak. Ez lehet például a vevő neve és címe. Hagyja üresen azokat a területeket, amelyek minden számlán mások lesznek; ilyen az elvégzett munka, a számlázott órák száma vagy a számla összege. Időmegtakarítás sablonok használatával

A fájl mentése sablonként Mivel a sablonoknak megvan a maguk saját fájltípusuk, ha egy dokumentumot sablonként szeretne menteni, a Word-sablon fájltípust kell választania. A lépések a következők. Kattintson a Microsoft Office gombra, mutasson a Mentés másként pontra, és válassza a Word-sablon parancsot. A Mentés másként párbeszédpanelen jelölje ki a Megbízható sablonok elemet, ez lesz az a hely, ahová a sablont menti. Nevezze el a sablont, és kattintson a Mentés gombra. Megjegyzendő, hogy ha a Windows rendszer úgy van beállítva, hogy megjelenítse a fájlkiterjesztéseket, a fájlnév után a .dotx kiterjesztés látható. Ez jelzi, hogy sablon Word 2007 típusú (ellentétben a .docx kiterjesztésű dokumentumokkal). Időmegtakarítás sablonok használatával

A fájl mentése sablonként Fontos, hogy a sablont a Megbízható sablonok mappába helyezze. A Word ebből tudja, hogy megnyitása biztonságos, még ha makrókat vagy más programkódot tartalmaz is. Mivel a makrókban kártékony programkód lehet, a Word figyeli a makrókat tartalmazó dokumentumok megnyitását. Ha a számítógép az ajánlott szintű biztonsági beállításokkal működik, a Word minden sablonfájlt megnyit, de a bennük lévő makrókat letiltja. Időmegtakarítás sablonok használatával

A fájl mentése sablonként Fontos, hogy a sablont a Megbízható sablonok mappába helyezze. A Word ebből tudja, hogy megnyitása biztonságos, még ha makrókat vagy más programkódot tartalmaz is. A Megbízható sablonok mappában lévő sablonokban azonban nem tiltja le a makrókat. A program feltételezi ugyanis, hogy ezek a fájlok biztonságosak, éppen ezért ügyeljen arra, hogy az itt tárolt fájlok megbízható forrásból származzanak. Megjegyzendő, hogy Windows Vista® rendszerbenennek a mappának Sablonok a neve, nem Megbízható sablonok. A Word számára azonban ez egyenértékű a Megbízható sablonok mappával. Időmegtakarítás sablonok használatával

Dokumentum létrehozása a sablon alapján Ha a sablonokat a Megbízható sablonok mappába menti, annak az az előnyei is megvan, hogy így a Word igen egyszerűen megtalálja őket. Az Új dokumentum ablakban kattintson a Sablonok elemre. Jelölje ki a kívánt sablont Ügyeljen arra, hogy a Dokumentum választógomb legyen bejelölve az ablak jobb alsó sarkában, az Új csoportban, és kattintson az OK gombra. Az alapértelmezett beállítás a Dokumentum, mert a Word feltételezi, hogy a sablont dokumentumként szeretné megnyitni, majd kitölteni és menteni. Tipp: Figyelje meg, hogy az Új párbeszédpanelen a sablon megnyitásához a Sablon formátumot is választhatja. Ezt a választógombot bejelölve a sablon egy példányát sablonként nyithatja meg, majd szerkesztheti, és új változatként mentheti. Ha azonban közvetlenül az eredeti sablont szeretné megnyitni például módosításra, akkor más módszert kell választania. Hogy pontosan mit, azt a következő dián láthatja. Időmegtakarítás sablonok használatával

Időmegtakarítás sablonok használatával A sablon szerkesztése Mi a teendő, ha a sablonban lévő fontos információk egyike elavul – például megváltozik a cégembléma? A sablont az alábbi módon nyithatja meg és szerkesztheti. Kattintson a Microsoft Office gombra , majd a Megnyitás parancsra. Most nem egy példánya, hanem maga a sablon nyílik meg. Az elvégzett és mentett módosítások a sablonfájl részévé válnak. Mostantól ha egy új számlát tölt ki e sablon alapján, az új cégembléma jelenik meg benne. Jelölje ki a Megbízható sablonok mappát. Jelölje ki a kívánt sablont, és kattintson a Megnyitás gombra. Időmegtakarítás sablonok használatával

Időmegtakarítás sablonok használatával A sablon szerkesztése Mi a teendő, ha a sablonban lévő fontos információk egyike elavul – például megváltozik a cégembléma? A sablont az alábbi módon nyithatja meg és szerkesztheti. A sablonok védelme Egyebek mellett például jelszót rendelhet a sablonhoz, amelynek megadása nélkül az nem szerkeszthető. Ha további információkra van szüksége erről a lehetőségről, olvassa el a rövid összefoglalást, amelyre hivatkozást a tanfolyam végén találhat. Ha olyan sablont készít, amelyet a cég más felhasználói is használnak majd, a nem kívánt módosítások ellen védelemmel láthatja el a részeit. Időmegtakarítás sablonok használatával

Gyakorlási javaslatok Fájlnévkiterjesztések megtekintése Dokumentum sablonná alakítása A megfelelő sablon megkeresése és használata A sablon szerkesztése [Megjegyzés az oktatónak: Ha a Word 2007-es verziója a számítógépre van telepítve, a dián lévő hivatkozásra kattintva egy internetes gyakorlatra ugorhat. A gyakorlat utasításait követve a Word alkalmazásban elvégezheti mindezeket a feladatokat. Fontos: Word 2007 hiányában a gyakorlat nem nyitható meg.] Online gyakorlat (elvégzéséhez a Word 2007-es verziójára van szükség) Időmegtakarítás sablonok használatával

Időmegtakarítás sablonok használatával 2. teszt – 1. kérdés A dokumentumfájlok és a sablonfájlok közötti egyik különbség a fájlnévben, pontosabban a kiterjesztésben (a pont utáni karakterekben) is látható. Mi a sablonfájlok kiterjesztése? (Kattintson a helyes válaszra.) .docx .dotx Időmegtakarítás sablonok használatával

Időmegtakarítás sablonok használatával 2. teszt – 1. kérdés: Válasz .dotx Ez a Word 2007-es verziójában készült Word-sablon típusú fájlok kiterjesztése. Időmegtakarítás sablonok használatával

Időmegtakarítás sablonok használatával 2. teszt – 2. kérdés Ha egy fájlt sablonként szeretne menteni, a Microsoft Office gombra kattintva a Mentés másként pontra mutat. Mi a következő lépés? (Kattintson a helyes válaszra.) Kattintás a Word-sablon parancsra Kattintás a Word-dokumentum parancsra Időmegtakarítás sablonok használatával

Időmegtakarítás sablonok használatával 2. teszt – 2. kérdés: Válasz Kattintás a Word-sablon parancsra Időmegtakarítás sablonok használatával

Időmegtakarítás sablonok használatával 2. teszt – 3. kérdés Mi az egyik oka annak, amiért a sablonokat célszerű a Megbízható sablonok mappába menteni? (Kattintson a helyes válaszra.) Mert így a sablon elérhető a Sablonok elemre kattintva az Újdokumentum ablakban. Mert így megakadályozható, hogy a sablonokat mások módosítsák. Időmegtakarítás sablonok használatával

Időmegtakarítás sablonok használatával 2. teszt – 3. kérdés: Válasz Mert így a sablon elérhető a Sablonok elemre kattintva az Új dokumentum ablakban. Ez bizony fontos ok. Ugyanilyen fontos az is, hogy ezzel a megoldással közli a Microsoft Word alkalmazással, hogy a sablon megnyitásakor nem kell letiltania a makrókat (ha a sablon tartalmaz makrókat). Emiatt feltétlenül győződjön meg arról, hogy az ebbe a mappába mentett sablonok megbízhatóak. Időmegtakarítás sablonok használatával

Időmegtakarítás sablonok használatával Rövid összefoglalás A tanfolyam anyagának összefoglalását megtalálja a rövid összefoglalásban.   Időmegtakarítás sablonok használatával

A sablon használata Ez a Microsoft Office PowerPoint®-sablon oktatóanyagot tartalmaz arról, hogy miként lehet – beépített és meglévő dokumentumból létrehozott – sablonokkal dolgozni a Microsoft Office Word 2007 alkalmazásban. Kifejezetten csoportos előadásra készült, és szükség szerint testreszabható. A sablon tartalma a Microsoft Office Online webhelyen található „Időmegtakarítás sablonok használatával” című tanfolyamon alapul. A sablon funkciói Címdia: A legelső dián egy helyőrző szöveg található, amelyet átírva cége nevével helyettesíthet. Ha erre nincs szüksége, törölje a szövegdobozt. Animációk: A bemutatóban különféle egyéni animációs effektusokat alkalmaztunk, ilyen például az Előbukkan, a Nyújtás, az Eloszlás és a Pepita. Az összes effektus lejátszható a Microsoft PowerPoint 2000-es vagy újabb programverzióiban. Az animációs effektusok a Diavetítés menü Egyéni animáció parancsára kattintva, a kívánt beállítások megadásával módosíthatók. Adobe Flash formátumú animációk (ha vannak ilyenek): A Flash-fájl lejátszásához egy Shockwave Flash objektum nevű Microsoft ActiveX®-vezérlőt kell regisztrálnia a számítógépen. Ehhez az Adobe webhelyéről töltse le az Adobe Flash Player legújabb verzióját. Diaáttűnések: A bemutatóban a Törlés lefelé áttűnést alkalmaztuk. Ha másikat szeretne használni, a Diavetítés menüben kattintson az Áttűnés parancsra, és válasszon egy megfelelő áttűnést. Hivatkozások online tanfolyamra: A sablon hivatkozásokat tartalmaz a jelen tanfolyam internetes változatára. A hivatkozásokra kattintva az egyes leckék rutinnövelő gyakorlatára és a tanfolyamhoz közzétett rövid összefoglalásra ugorhat. Figyelem! A rutinnövelő gyakorlatok megnyitásához a számítógépen telepítve kell lennie a Word 2007-es verziójának. Word 2007 hiányában a gyakorlatok nem nyithatók meg. Élőfejek és élőlábak: A sablon egy, a tanfolyam címét feltüntető élőlábat tartalmaz. Az élőláb a Nézet menüből megnyitható Élőfej és élőláb párbeszédpanelen módosítható vagy törölhető. A SABLON HASZNÁLATA A sablon használatához részletes segítséget talál a jegyzetpanelen vagy a Nézet menüből vagy lapról megjeleníthető jegyzetoldalon.