Marosi Katalin Oktatási Hivatal

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A pedagógusok előmeneteli rendszerének jogszabályi háttere
Advertisements

A pedagógiai-szakmai ellenőrzés
Tanfelügyelet – egységes külső értékelés
A pedagógusok minősítési rendszere
Uniós fejlesztések a köznevelésben - A pedagógiai- szakmai ellenőrzés rendszere
Tanfelügyelet és minősítés
A PEDAGÓGUS ÉLETPÁLYAMODELL
Tanfelügyelet – A megújuló külső értékelési rendszer
Uniós fejlesztések a köznevelésben - A pedagógiai- szakmai ellenőrzés rendszere
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
A szaktanácsadás támogató szerepe
Hogyan készítsünk pedagógusi portfóliót?
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
A pedagógusminősítési rendszer
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Pécs, április 19.. „Reflektív szociális képzési rendszer a 21. században” TÁMOP /2-C/ „A TANANYAGTARTALMAK FEJLESZTÉSE EREDMÉNYEINEK.
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
A gyakorlatvezető mentor
E-PORTFÓLIÓ.
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés,
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Szaktanácsadói támogatás az életpályamodellben
„A XXI. századi köznevelés”
Német nyelvtanárok a pedagógiai minősítés küszöbén;
Ajánlás-változások Pedagógus-továbbképzés „Kongresszus után - a változások folyamatában” Konferencia Csillag Márta Budapest, május 27.
„A Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Pedagógiai Közművelődési és Képzési Intézet jelene és jövője” augusztus 23.
Szakál Ferenc Pál EMMI Köznevelés-fejlesztési Főosztály
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A szaktanácsadás támogató szerepe Dr. Szabó Mária Budapest február 27.
Pedagógusok előmeneteli rendszere - minősítés
A portfólió - óvodai szakterület
Szakmai nap szeptember 16.
Felkészülés a pedagógusok szakmai ellenőrzésére
A pedagógusminősítés rendszerének bevezetése, mérföldkövei
A 2016.ÉVI PEDAGÓGUS MINŐSÍTÉSRŐL
Pedagógus minősítési vizsgák és eljárások meghatározása
Pedagógusminősítés, tanfelügyelet
Intézményvezető helye és szerepe a pedagógusok minősítési rendszerében
Fókuszcsoportos interjú
Minősítések a szakértő szemével
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
Pedagógusminősítés és tanfelügyelet 2015 KÖSZOE Kecel,
Startol a tanfelügyelet a legfontosabb változásokról, kiegészítésekről
Startol a tanfelügyelet – összefoglaló a legfontosabb változásokról, kiegészítésekről Maus Pál szakmai vezető TÁMOP
A Mesterpedagógus és Kutatótanár Pilotprogram a pedagógus életpályamodell két legmagasabb fokozatának kidolgozására irányuló fejlesztések bemutatása Marosi.
Portfóliókészítés óvodavezetőknek, óvodapedagógusoknak
TÉMASZIGET Kutatótanárok, vezető-,támogató- és innovatív mesterpedagógusok Mit kutat a kutatótanár? Kik az ezermesterek? Brassói Sándor, Marosi Katalin.
Szakál Ferenc Pál. 20/2012 (VIII.31.) EMMI rendelet.
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Az e- portfólió dokumentumai a kompetenciák tükrében TÁMOP.
Heves Megyei Pedagógiai Intézet 3300 Eger, Szvorényi u. 27. Pf.:196, Telefon:36/ , Fax:36/ , Honlap:
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési reformok.
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési reformok.
A SZAKTANÁCSADÁS INTÉZMÉNYI ÖNÉRTÉKELÉS TANFELÜGYELET MINŐSÍTÉS KAPCSOLÓDÁSA.
AZ OKTATÁSI HIVATAL ÉS A SZAKÉRTŐK EGYÜTTMŰKÖDÉSE
Márkus Lászlóné Intézményvezető Közoktatási szakértő
INNOVÁCIÓ A MŰVÉSZETOKTATÁSBAN
MEK - Mesterpedagógus Kutatás
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
Forrás: Tóth Mária, OH TÁMOP Szakmai vezető
A pedagógusok előmeneteli rendszere, a portfólió szerepe
Mester(ség) Mócsánné NagyÁgnes innovátor mesterpedagógus
Barcsák Marianna KPSZTI
„Az akarat nem elég; tenni is kell.” Goethe
Tanfelügyelettel kapcsolatos előzetes feladatok - intézményvezetők
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
főosztályvezető-helyettes
Tapasztalatok és változások a Tanfelügyeletben
Előadás másolata:

A minősítések tapasztalatai A Mesterpedagógus fokozat megszerzésének útja Marosi Katalin Oktatási Hivatal Tanügy-igazgatási és Köznevelési Hatósági Főosztály Pedagógusminősítési osztály

Pedagógusminősítés 2016 Minősítések száma – 14.266 fő Alapfokú művészeti oktatás - 523 fő Zeneművészet 466 fő Táncművészet 28 fő Képző- és iparművészet 17 fő Báb- és színművészet 0 fő

Tapasztalatok - Speciális terület – speciális dokumentumok Nyilvánosság – anonimitás Művészeti tevékenység bemutathatósága Jogszerű foglalkoztatás Összerendelés pontosítása

Mesterpedagógus Tapasztalatok feldolgozása Eljárásrendek pontosítása Mesterpedagógus PILOT 2015 Rendelet Útmutató Pedagógusok felkészítése Tapasztalatok feldolgozása Eljárásrendek pontosítása

Mesterpedagógusok minősítési folyamat Kiváló gyakorlati szakember Tevékenyen részt vesz pedagógiai gyakorlat megújításában tényeken alapuló fejlesztésben új eredmények, módszerek megosztásában pedagóguskollégák támogatásában Elsősorban saját intézményükre és környezetükre vannak hatással, de túl mutatnak ezen!

A Mesterpedagógus fokozat tevékenységei

Mesterpedagógus minősítési eljárás folyamata Felkészülési szakasz Mesterpedagógus fokozat megszerzése Mesterprogram megvalósítása Mesterpedagógus pályázat megújítása Új mesterprogram megvalósítása

Mesterpedagógus fokozat négydimenziós (4D) tevékenységmodellje

Mesterpedagógus minősítési eljárás értékelési szempontrendszere Négydimenziós tevékenységmodell Tudatos szakmai fejlődés Feltáró-elemző tevékenység Fejlesztő-újító tevékenység Tudásmegosztó-segítő tevékenység 5 értékelési terület A pedagógus szakmai fejlődése a felkészülési szakasz során A mesterprogram A pedagógus szakmai tevékenységének hasznosulása A pedagógus önértékelése, reflektivitása A Mesterpedagógus pályázat bemutatása és védése

Elnök - Kérdések elküldése a pedagógusnak Az értékelés folyamata 30.nap  15.nap  VÉDÉS NAPJA  20. nap NINCS DOKUMENTUMÉRTÉKELÉS értékelés a négydimenziós tevékenységmodell alapján 4 dimenzió X 4 szempont Értékek KRITÉRIUMOK - Dimenziónként min. 1 - Összesen min. 8 pont elérése IGEN NEM ÖSSZEGZŐ ÉRTÉKELÉS I. értékelőlap 5.nap  Mesterpedagógus minősítési eljárás ÉRTÉKELÉS SZÖVEGES ÉRTÉKELÉS Értékelés az értékelési területek mentén 4 terület X 8 szempont KRITÉRIUMOK - Összesítve min. 48 pont elérése (75%) Értékek 5. Terület 1 x 8 szempont Értékek KRITÉRIUMOK -5 terület összesítve min. 68 pont elérése (85%) 1 2 1 2 +szöveg x 4 összegző értékelőlap II. értékelőlap  Sor kerül a pályázat bemutatására és védésére: Elnök - Kérdések elküldése a pedagógusnak Elnök – Legkésőbb a 20. napig feltölti az összegző értékelőlapot, valamint szöveges értékelést ír  Nem kerül sor a pályázat bemutatására és védésére: Elnök – Összegző értékelőlap feltöltése, szöveges értékelés EREDMÉNYEK (ÉRTESÍTÉSI RENDSZER) É R T É K E L Ő

Mesterpályázat dokumentumai szakmai önéletrajz, eredetiségnyilatkozat a Mester pályázat és a bemutató portfólió tekintetében, intézményvezető esetében a foglalkoztatási jogviszony fennállásáról szóló munkáltatói igazolás, szakmai életút bemutatása és elemzése, bemutató portfólió, Mesterprogram, együttműködési megállapodás.

A pályázat bemutatása és védése nyilvános szakmai körben mutatja be Bemutatás két fő eleme: Bemutatkozás és a szakmai életút bemutatása A mesterprogram bemutatása és védése Szakmai beszélgetés A bemutatóba beépítve válaszol az előzetesen kapott kérdésekre

Köszönöm megtisztelő figyelmüket!