A minősítések tapasztalatai A Mesterpedagógus fokozat megszerzésének útja Marosi Katalin Oktatási Hivatal Tanügy-igazgatási és Köznevelési Hatósági Főosztály Pedagógusminősítési osztály
Pedagógusminősítés 2016 Minősítések száma – 14.266 fő Alapfokú művészeti oktatás - 523 fő Zeneművészet 466 fő Táncművészet 28 fő Képző- és iparművészet 17 fő Báb- és színművészet 0 fő
Tapasztalatok - Speciális terület – speciális dokumentumok Nyilvánosság – anonimitás Művészeti tevékenység bemutathatósága Jogszerű foglalkoztatás Összerendelés pontosítása
Mesterpedagógus Tapasztalatok feldolgozása Eljárásrendek pontosítása Mesterpedagógus PILOT 2015 Rendelet Útmutató Pedagógusok felkészítése Tapasztalatok feldolgozása Eljárásrendek pontosítása
Mesterpedagógusok minősítési folyamat Kiváló gyakorlati szakember Tevékenyen részt vesz pedagógiai gyakorlat megújításában tényeken alapuló fejlesztésben új eredmények, módszerek megosztásában pedagóguskollégák támogatásában Elsősorban saját intézményükre és környezetükre vannak hatással, de túl mutatnak ezen!
A Mesterpedagógus fokozat tevékenységei
Mesterpedagógus minősítési eljárás folyamata Felkészülési szakasz Mesterpedagógus fokozat megszerzése Mesterprogram megvalósítása Mesterpedagógus pályázat megújítása Új mesterprogram megvalósítása
Mesterpedagógus fokozat négydimenziós (4D) tevékenységmodellje
Mesterpedagógus minősítési eljárás értékelési szempontrendszere Négydimenziós tevékenységmodell Tudatos szakmai fejlődés Feltáró-elemző tevékenység Fejlesztő-újító tevékenység Tudásmegosztó-segítő tevékenység 5 értékelési terület A pedagógus szakmai fejlődése a felkészülési szakasz során A mesterprogram A pedagógus szakmai tevékenységének hasznosulása A pedagógus önértékelése, reflektivitása A Mesterpedagógus pályázat bemutatása és védése
Elnök - Kérdések elküldése a pedagógusnak Az értékelés folyamata 30.nap 15.nap VÉDÉS NAPJA 20. nap NINCS DOKUMENTUMÉRTÉKELÉS értékelés a négydimenziós tevékenységmodell alapján 4 dimenzió X 4 szempont Értékek KRITÉRIUMOK - Dimenziónként min. 1 - Összesen min. 8 pont elérése IGEN NEM ÖSSZEGZŐ ÉRTÉKELÉS I. értékelőlap 5.nap Mesterpedagógus minősítési eljárás ÉRTÉKELÉS SZÖVEGES ÉRTÉKELÉS Értékelés az értékelési területek mentén 4 terület X 8 szempont KRITÉRIUMOK - Összesítve min. 48 pont elérése (75%) Értékek 5. Terület 1 x 8 szempont Értékek KRITÉRIUMOK -5 terület összesítve min. 68 pont elérése (85%) 1 2 1 2 +szöveg x 4 összegző értékelőlap II. értékelőlap Sor kerül a pályázat bemutatására és védésére: Elnök - Kérdések elküldése a pedagógusnak Elnök – Legkésőbb a 20. napig feltölti az összegző értékelőlapot, valamint szöveges értékelést ír Nem kerül sor a pályázat bemutatására és védésére: Elnök – Összegző értékelőlap feltöltése, szöveges értékelés EREDMÉNYEK (ÉRTESÍTÉSI RENDSZER) É R T É K E L Ő
Mesterpályázat dokumentumai szakmai önéletrajz, eredetiségnyilatkozat a Mester pályázat és a bemutató portfólió tekintetében, intézményvezető esetében a foglalkoztatási jogviszony fennállásáról szóló munkáltatói igazolás, szakmai életút bemutatása és elemzése, bemutató portfólió, Mesterprogram, együttműködési megállapodás.
A pályázat bemutatása és védése nyilvános szakmai körben mutatja be Bemutatás két fő eleme: Bemutatkozás és a szakmai életút bemutatása A mesterprogram bemutatása és védése Szakmai beszélgetés A bemutatóba beépítve válaszol az előzetesen kapott kérdésekre
Köszönöm megtisztelő figyelmüket!