KONFLIKTUSKEZELÉS, KÉSZSÉGFEJLESZTÉS

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Viselkedési szabályok
Advertisements

Viselkedéskultúra Készítette: Nagy Amadea
A testbeszéd többet árul el minden szónál
Készítette: Nagy Alexandra
Diplomáciai protokoll és etikett
Etikett és protokoll 3 – Tóth Attiláné dr.
Protokoll A magatartás aktív összetevői Készítette: Gémes Yvett
Készítette: Balázs Attila BAAPAHP.PTE.  A megszólításban a férfiak neve elé tett Herr szóval történik.  (Régebben használatos volt még a „führer” megszólítás.
Tárgyalás és Értékesítés technika
Viselkedéstechnikai aktívák
Ria Slides Ebben a bevásárlóközpontban a hölgyek különböző „Férfi – Típusok” közül választhatnak...
Az idegen nyelvekről a NAT-BAN
Németország Forrás: Internet.
Dr. Tóthné Igó Zsuzsanna tanár Eszterházy Károly Főiskola
Illemtan tréning.
Dobiné Bálint Katalin Protokoll ismeretek
FRANCIA ETIKETT.
Kulturális különbségek a testbeszédben
Az illem, etikett, protokoll alapszabályai I.
Készítette: Antal Adrienn
Viselkedéskultúra.
Könyvtári protokoll Fodor Péter előadása október 6.
A népesség összetétele, eloszlása és sűrűsége
A TÖKÉLETES BEMUTATKOZÁS TITKA
FENG SHUI Tudod miért hordják a jegygyűrűt a negyedik ujjon?
Üzleti etikett és protokoll az USA-ban
Görögország legfontosabb protokolláris sajátosságai
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS 11. Szexuális úton terjedő betegségek.
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS Barátság Készítette: Kovács Mária.
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS Abortusz – az élet tisztelete, védelme.
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS A férfi és női agy különbségei Mottó: „Férfi és nő, hogy érthetnék meg egymást? Hisz mind a kettő mást akar- a férfi a nőt, a nő.
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése A stressz.
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS 3. SZERELEM. TÁMOP / Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában.
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS Egészséges életmód a születendő gyermek érdekében (az egészségtelen életmód, élvezeti cikkek használatának következményei a születendő.
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS FELELŐS SZÜLŐI MAGATARTÁS.
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése AGRESSZIÓ.
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS Az egészség fogalma, egészségfejlesztés, prevenció.
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése A depresszió.
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS
TANULÓK ÉS A STRESSZ. „A különbség a között, amit megteszünk és amire képesek lennénk, megváltoztathatná a világot.” (Mahatma Gandhi) TÁMOP /
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése Az előítélet.
Családi életre nevelés Házasság. Tartalom A házasság definíciója és eredete Egyházi házasságkötés Polgári házasságkötés Házasodási tendenciák napjainkban.
Érettségi élő idegen nyelv
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS
Miért vannak az iskolának szabályai?
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS
Mariko Ouchi ILO-Budapest Office
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS
Kiel-2017 !iH Ciao! Grüß dich! Hallo! május 25.
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése
AZ ÉLET TISZTELETE Popper Péter magyar pszichológus
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése DISZKRIMINÁCIÓ
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése
I. Konfliktus értelmezése
Könyvtári protokoll. Kommunikáció Folyamat, amelyben az egyén információt továbbit azzal a céllal, hogy más egyént befolyásoljon. Folyamat, amelyben.
Velünk élő középkor Forrás:
TÁMOP / „Bakonyszentlászlói iskola fejlesztése”
Előadás másolata:

KONFLIKTUSKEZELÉS, KÉSZSÉGFEJLESZTÉS A bemutatkozás, köszönés, kézfogás illemtana

Ismerkedés, köszönés és bemutatkozás más kultúrákban TÁMOP-3.1.4-12/2-2012-0236 Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában Ismerkedés, köszönés és bemutatkozás más kultúrákban Ázsiában (pl. Kína) Más európai országokban (pl. Németország) és az USA-ban Ismerkedés, köszönés és bemutatkozás Magyarországon Ki köszön kinek? Hogyan? A bemutatkozás A kézfogás

nǐ hǎo 你 好 (szia) nín hǎo 您 好 (csókolom) 您 好 (csókolom) to greet the older/higher rank nǐ hǎo 你 好 (szia) nín hǎo, liú jīngli 您好,刘经理 (Hello, manager Liú) family name+title nǐ hǎo 你 好 (szia) nǐ hǎo, xiǎo zhāng 你好,小张 (Hello, little Zhang) xiǎo+family name

family name+title (respect) “xiǎo”+family name (intimate, being nice) older/ higher rank “xiǎo”+family name (intimate, being nice) younger/ lower rank women men

TÁMOP-3.1.4-12/2-2012-0236 Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában Közép-, Észak- és Kelet-Németország Tag! Guten Morgen! Guten Abend! Gute Nacht! Moin! Moin-Moin! Ahoi! Mojen! Tach! Abend! Dél-Németország Grüß Gott! Grüß Sie! Grüß Dich! Hallo! Abend! Morgen! Wiedersehen! A kézfogás fontos, a különböző neműek, korúak és rangúak között is ez az általánosan elfogadott üdvözlési forma. A távolságtartás viszont nagyobb. Családi körben is szokás, hogy a szülők és a gyerekek kézfogással üdvözlik egymást, de tárgyalások kezdetén és végén elengedhetetlen, még a hölgyek részéről is. A németek, franciák egy gyors kézrázás után elengedik egymás kezét, az angolok hosszasabban, az amerikaiak még hosszabban ráznak kezet.

A legáltalánosabb és leggyakoribb társadalmi érintkezési forma. TÁMOP-3.1.4-12/2-2012-0236 Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában KÖSZÖNÉS: A legáltalánosabb és leggyakoribb társadalmi érintkezési forma. szóbeli formulája az európai nyelvekben rendszerint a napszakra utaláshoz kötődik. A jó reggelt, jó napot, jó estét, jó éjszakát kifejezéshez az udvariasság megkívánja a „kívánok” hozzátételét is.

fiatalabb az idősebbnek alacsonyabb rangú a magasabb rangúnak TÁMOP-3.1.4-12/2-2012-0236 Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában Ki köszön előre kinek? férfi a nőnek fiatalabb az idősebbnek alacsonyabb rangú a magasabb rangúnak a helyiségbe belépő a bent lévőnek

Milyen az udvarias köszönés? TÁMOP-3.1.4-12/2-2012-0236 Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában Milyen az udvarias köszönés? hangos, érthető köszöntöttre ránézünk, találkozik a tekintetünk nem zsebre dugott kézzel, teli szájjal, kesztyűs kézzel a köszönést viszonozni illik (akkor is, ha ismeretlennek tűnik az illető) ismerősnek a köszönést elmulasztani egyértelmű sértés

Nem nyelvi üdvözlési módok: TÁMOP-3.1.4-12/2-2012-0236 Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában Nem nyelvi üdvözlési módok: fejbiccentés könnyű meghajlás felállás kalapemelés kézcsók kézfogás

érvényesek az előre köszönés szabályai TÁMOP-3.1.4-12/2-2012-0236 Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában A BEMUTATKOZÁS érvényesek az előre köszönés szabályai nagyobb társaságban elég egyszer hangosan elmondani a nevünket mindig jól hallhatóan ejtsük a nevünket a családi név legyen a hangsúlyosabb bemutatkozáskor gyakran kezet fogunk egymással

A KÉZFOGÁS a partnerszemébe nézünk TÁMOP-3.1.4-12/2-2012-0236 Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában A KÉZFOGÁS ne árulkodjon bizonytalanságról vagy gyengeségről, de agresszióról, uralkodni vágyásról se másik fél által kezdeményezett kézfogás el nem fogadása sértő a partnerszemébe nézünk nyitott tenyérrel előre nyújtjuk kezünket (a hüvelykujj általában felfelé van) két kinyújtott párhuzamos tenyér találkozik rövid, közepes erősségű és határozott kézfogás

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!