Ismeret, tudás, erkölcs a vezetői feladatokban

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Közművelődési szakmai továbbképzések, helyük a felnőttképzés rendszerében; az akkreditáció folyamata A közösségi művelődés felnőttképzési feladata Nemzeti.
Advertisements

MENTORHÁLÓZAT SZEREPE A KIVÁLTÁSI FOLYAMATBAN Intézményi Férőhely Kiváltást Támogató Országos Hálózati Találkozó November 17.
MMIK – „a befogadó intézmény” tradicionális múlt tradicionális múlt felkészült szakember gárda (humán erőforrás) felkészült szakember gárda (humán erőforrás)
A TANFELÜGYELETI ELLENŐRZÉS ÉS A MINŐSÍTÉS KAPCSOLATA GYAKORLATI SEGÍTSÉGNYÚJTÁS A FELKÉSZÜLÉSHEZ.
PEDAGÓGIAI ÉS KÖZMŰVELŐDÉSI INTÉZMÉNY 3300 Eger, Szvorényi u. 27. Pf.:196, Telefon:36/ , Fax:36/ , Honlap:
A képzett szakemberekért SZMBK KERETRENDSZER 2.1. előadás.
A családsegítő és gyermekjóléti szolgálatokat érintő változások A család és gyermekjóléti szolgáltatás.
Dr. Vandlik Erika OEFI - Országos Addiktológiai Centrum Ifjúsági addiktológiai ellátás feltételeinek kialakítása a Norvég finanszírozási mechanizmus keretein.
Aktualitások és változások a pedagógiai szakszolgálati feladatellátásban 2016 őszén 1.
M ESTERPEDAGÓGUS SZAKTANÁCSADÓK FELADATAI. Megállapodás megkötése-aláírás után a HMPI-nek visszaküldeni, melyet az OFI-ba továbbítunk aláírásra Útiköltség.
A FELNŐTTKÉPZÉSI A FELNŐTTKÉPZÉSI INTÉZMÉNYEK HATÉKONYSÁGÁNAK VIZSGÁLATA Felnőttképzők Szövetsége Borsi Árpád Budapest, december 10.
A Képzési Csoport tevékenysége Budapest Esély Nonprofit Kft
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
1 Az önértékelés mint projekt 6. előadás 1 2 Az előadás tartalmi elemei  A projekt fogalma  A projektek elemei  A projekt szervezete  Projektfázisok.
Összefüggő, egyéni gyakorlat. Bologna rendszerű mestertanárképzés.
NSZFI SZFP Programkoordinációs Iroda Minőségfejlesztési Terület Teljesítményértékelési rendszer A képzett szakemberekért Információgyűjtés.
Az alapító okirat: (latinul: memorandum) egy jogi aktus írásba foglalása, mely például egy intézmény létrehozására irányul. Célja, hogy egységes szerkezetben,
Projekt módszer óvodai alkalmazásának egy lehetséges változata Encsen „Jó gyakorlat” bemutatása Sárospatak, Léportné Temesvári Ildikó és Zsiros.
1 Helyi szintű egyeztetés a köznevelés terén KEF országos konferencia Budapest, március 06. Simonyi István Emberi Erőforrások Minisztériuma KÖZNEVELÉS-FEJLESZTÉSI.
EU pályázati programok A szervezet / változások 1.A pályázók adminisztrációs terheinek csökkentése a projektfejlesztési, pályázati szakaszban.
ÉRTÉKELÉSI ALAPELVEK  Vezetői önértékelés, kompetenciák alapján  Munkatársak bevonása  Pedagógus életpályához kapcsolódó események  Értékelési dokumentum.
A Szociális intézményi férőhely kiváltási szakmai koordinációs műhely munkája – EFOP VEKOP/15 TÁRS PROJEKT bemutatása EFOP VEKOP
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
Dobrik-Lupták Sára szeptember 19.
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Az „első lépés” TÁMOP
Szaktanácsadás 2015/2016 Készítette: Szabó Klára.
Adottságok tényszerű megfogalmazása 4.6. előadás
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Szaktanácsadásról Miben segíthet a szaktanácsadó?
LEHET JOBB A GYEREKEKNEK!
Munkaközösségek támogatása, bemutatófoglalkozások szervezése
Barcsák Marianna KPSZTI
Duális képzés a társadalmi felelősségvállalás szemszögéből
Wölfling Zsuzsanna köznevelési szakértő mesterpedagógus
A FELÜGYELŐBIZOTTSÁG BESZÁMOLÓJA A VSZT
Hogyan épül az IKSZ az iskola életébe és dokumentumaiba?
TÁMOP E-13/1/KONV „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.
Kispálné Horváth Mária
Az iskolai könyvtár szolgáltatás típusai
D Á N I A 2007.november Készítette: KOVÁCSNÉ NAGY MÁRIA.
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Teljesítményértékelési rendszer
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
A kiváltást tervezők / megvalósítók és Az fszk TÁRS projektje közti együttműködés rendszere EFOP VEKOP TÁRS projekt.
1993-as közoktatási törvény
A gyermeki személyiségfejlődés nyomon követése a gyakorlatban
AZ INTÉZMÉNY KÜLSŐ KAPCSOLATAI
Intézmény-akkreditáció szakképző intézmények kérelme esetén
Oktatás helyzete az óvodai nevelésben
Jegyzői Értekezlet A településkép védelméről szóló évi LXXIV. Törvény végrehajtásának aktuális Önkormányzati feladatai Lukáts István.
CONTROLLING ÉS TELJESÍTMÉNYMENEDZSMENT DEBRECENI EGYETEM
ONAP ↓ HELYI ÓVODAI PROGRAM ÜTEMTERV TERVEZET
Sajben - Kenyeres Márta munkaközösség-vezető
Budapest, február 5. Reszeginé Erdélyi Beáta
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
Pedagógusokat segítő szerepek
Gyermek- és ifjúságvédelemi feladatok ellátásának támogatása
ÉRINTŐ Sajátos nevelési igényű gyermekek és fiatalok integrációs programja óvodától a munkába állásig TÁMOP A/
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 8
Intézményi önértékelés, portfólió, minősítés
I. HELYZETFELMÉRÉSI SZINT FOLYAMATA 3. FEJLESZTÉSI FÁZIS 10. előadás
A BTMN és SNI tanulókról (jogszabály-változások, vezetői feladatok)
Kérdőív a Pénzmosás és terrorizmus finanszírozása megelőzésének és megakadályozásának ellenőrzésére Készítette: Dancsné Veres Mária 2/24/2019.
Célegyenesben vagy a rajtvonalnál?
Intézmény minőségirányítási programja
Iskolai szociális segítő
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 7
Intézményvezetők tájékoztatása Nyíregyházi Egyetem
Előadás másolata:

Ismeret, tudás, erkölcs a vezetői feladatokban Farkasné Egyed Zsuzsanna 2016.03.08.

„A FIATALOK TUDJÁK A SZABÁLYOKAT, DE AZ ÖREGEK ISMERIK A KIVÉTELEKET.„ OLIVER HOLMES

JOGSZABÁLYOK Nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény 64-65. § 326/2013. (VIII.30.) Korm. rendelet a pedagógusok előmeneteli rendszeréről és a közalkalmazottak jogállásáról szóló 1992. évi XXXIII. törvény köznevelési intézményekben történő végrehajtásról 20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelet a nevelési-oktatási intézmények működéséről és a köznevelési intézmények névhasználatáról Az óvodai nevelés országos alapprogramjáról szóló 363/2012. (XII. 17.) Korm. Rendelet A közalkalmazottak jogállásáról szóló 1992. évi XXXIII. törvénynek a szociális, valamint a gyermekjóléti és gyermekvédelmi ágazatban történő végrehajtását tartalmazó 257/2000. (XII. 26.) Korm. rendelet A pedagógiai-szakmai szolgáltatásokról, a pedagógiai-szakmai szolgáltatásokat ellátó intézményekről és a pedagógiai-szakmai szolgáltatásokban való közreműködés feltételeiről szóló 48/2012. (XII. 12.) EMMI rendelet

2011. ÉVI CXC. TÖRVÉNY A NEMZETI KÖZNEVELÉSRŐL 20.§ A többcélú intézmény… 25. § (1-8) A köznevelési intézmény működésére, belső és külső kapcsolataira vonatkozó rendelkezések 26. § (1- 4) A pedagógiai program 62.§ A pedagógus kötelességei és jogai 69. § Intézményvezetői felelősség 86. § Az intézmény ellenőrzése

AZ INTÉZMÉNYI DOKUMENTUMOK ÖSSZHANGJA Alapdokumentumok: Alapító okirat, PP, Fő szabályozó dokumentumok:SZMSZ és mellékletei, Házirend, Kollektív Szerződés, Közalkalmazotti Szabályzat , Munkaköri leírás Részterületek szabályozása: Munkaterv , (Havi programterv, Nevelési/fejlesztési terv, Fejlődési napló, stb.) Bizonylatok: Jegyzőkönyv, Jelenléti ív, munkaidő elszámolás

KÖTELEZŐ NYOMTATVÁNYOK Felvételi előjegyzési napló Felvételi és mulasztási napló Óvodai csoportnapló Óvodai törzskönyv Tankötelezettség megállapításához szükséges óvodai szakvélemény

20/2012. (VIII. 31.) EMMI RENDELET 93/A. § (1) A gyermek fejlődését nyomon követő dokumentáció a gyermek fejlődéséről folyamatosan vezetett olyan dokumentum, amely tartalmazza a gyermek fejlettségi szintjét, fejlődésének ütemét, a differenciált nevelés irányát. (2) A gyermek fejlődését nyomon követő dokumentáció tartalmazza a) a gyermek anamnézisét, b) a gyermek fejlődésének mutatóit (érzelmi-szociális, értelmi, beszéd-, mozgásfejlődés), valamint az óvoda pedagógiai programjában meghatározott tevékenységekkel kapcsolatos egyéb megfigyeléseket, c) a gyermek fejlődését segítő megállapításokat, intézkedéseket, az elért eredményt, d) amennyiben a gyermeket szakértői bizottság vizsgálta, a vizsgálat megállapításait, a fejlesztést végző pedagógus fejlődést szolgáló intézkedésre tett javaslatait, e) a szakértői bizottság felülvizsgálatának megállapításait, f) a szülő tájékoztatásáról szóló feljegyzéseket.

SZÜLŐI ELVÁRÁSOK Hitéleti elvárások Családi háttér Családias légkör Egyéniség a gyermekem Egyedi és megismételhetetlen Tehetségét vegyék észre Fejleszthető, tehát fejlesszék Csak ő létezik Itt és most

KÖTELEZETTSÉGEK SZÜLŐK TÁJÉKOZTATÁSA PEDAGÓGIAI PROGRAM SZMSZ ÉVES MUNKATERV

SZAKMAISÁG VEZETŐI ELLENŐRZÉS ÉRTÉKELÉS PEDAGÓGUSOK CSOPORT MÓDSZERTANI FELKÉSZÜLTSÉGE CSOPORT ÖSSZETÉTELE

NEVELÉS TANÍTÁS-TANULÁS TERVEZÉSE GYERMEKEK EGYÉNI FEJLŐDÉSÉNEK NYOMONKÖVETÉSE TEMATIKUS TERV TEVÉKENYSÉGEK MEGVALÓSÍTÁSA

A GYERMEKI FEJLŐDÉS DOKUMENTÁLÁSA Tervezés Tervezés

FELADATOK Megelőző év értékeléseinek áttekintése Munkaterv javaslat elkészítése NEVELŐI- MUNKATÁRSI értekezletre Javaslat megvitatása, kiegészítése, konkrét felelősök meghatározása A Munkaterv elfogadása, legitimálása Esetleges módosítások, kiegészítések FOLYAMATOS

VEZETŐI FELELŐSSÉG Kollégák kiválasztása Óvók, dajkák egymás mellett Hospitálás, ellenőrzés Fejlesztés, fejlődés, visszacsatolás Befogadó környezet kialakítása Dokumentum ellenőrzés Beszámoltatás Kérdőíves felmérés

VEZETŐI FELELŐSSÉG II. Társadalmi közeg, szülői elvárások A fenntartói igény, oktatáspolitikai elvárás. Az óvoda eszközellátottságát, tárgyi felszereltség Az óvodapedagógusok szakmai tudása, elkötelezettsége, felkészültsége, tudásátadás A pedagógiai munkát segítők szakmaisága, munkához való viszonya

PEDAGÓGUS FELADATAI TERVEZÉS (éves, projekt, tematikus, napi tervezés, vázlat írás) EGYEZTETÉS (egymásra építés, előzmény, reflexió, mi marad ki) ÜTEMEZÉS (rugalmasság, tudatosság) HETIREND NAPIREND

HOMOGÉN- HETEROGÉN CSOPORT Életkor szerint Fejlődés szerint 3,4 évesek csoportja 5,6 évesek csoportja 3-6 évesek Két óvós beosztás Tevékenység szerinti beosztás

TEVÉKENYSÉGEK Verselés – mesélés Külső világ tevékeny megismerése Ének zene énekes játék gyermektánc Tanulás, matematikai tartalom Mozgás Rajzolás festés mintázás kézimunka

FELADAT, VAGY SZOLGÁLAT? Nem kísérleti alany a gyermek Partneri együtt működés Bizalom, becsületes munka, jobbító szándék Szeretet, odafigyelés, közös feladatvégzés, felelős munkavégzés  Nevelni, gondozni, tanítani Egészségi állapot, lelki béke, Szeretettel, bizalommal, egymás segítése,

HUMÁN ERŐFORRÁS FEJLESZTÉSE Pedagógus és dajka kompetenciát fejlesztő képzések Nyitott szakmai napok, tapasztalatcsere programok szervezése és lebonyolítása Mentorállással kapcsolatos feladatok Szülők folyamatos tájékoztatása Honlap tartalmainak feltöltése, frissítése Kiadványok készítése, terjesztése Intézményi innovációk kidolgozása Fenntartást biztosító eszközök beszerzése Jó gyakorlat közzé tétele

HUMÁN ERŐFORRÉÁS FEJLESZTÉSE Külső továbbképzéseken résztvevők: Diplomát vagy szakvizsgát nyújtó képzések Akkreditált képzések Minősítés, tanfelügyelet, önértékelés Egyéb képzések(települési, régiós, stb.) Belső képzések: Munkaközösségek… Új dolgozók… Gyakornokok… Munka és egészségvédelem Egészséges életmódra nevelés

GYERMEKVÉDELEMMEL KAPCSOLATOS FELADATOK HÁTRÁNYOS ÉS HALMOZOTTAN HÁTRÁNYOS HELYZETŰ… KIEMELT FOGYELME IGÉNYLŐ GYERMEKEK… A fejlesztőkkel történő kapcsolattartás! Egyéni fejlesztés feltételeinek megteremtése Felülvizsgálatok pontos időpontja! INGYENES ÓVODAI ÉTKEZÉS ÉTKEZÉSI KEDVEZMÉNYEKRE JOGOSULTSÁG ÓVODAI HIÁNYZÁSOK NYÍLVÁNTARTÁSA

Nincs rossz, vagy jó megoldás! KÖSZÖNÖM A FIGYELMET