Vezetői beszámoló Pós Judit 2012-2017.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A KÓPÉVÁR ÓVODA SZAKMAI BESZÁMOLÓJA A TÁMOP
Advertisements

TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Az előminősített referenciaintézményi szerepből adódó gyakorlati feladatok december.
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / A pedagógus(tovább)képzés kérdései és lehetőségei az egész napos iskola-
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
A szaktanácsadás támogató szerepe
A koragyermekkori nevelésről
1 Pont, 3 Szervezet Unió Alapítvány •A helyzethez képest életben maradtunk •Árvíz, rémhírek, rossz idő •Működtettük, túléltük •Az első pályázat.
Az IMIP-ek kötelező felülvizsgálata és kiegészítése
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Dr. Nyitrai Ágnes, AVKF Paradigmaváltás a családi napközi ellátásra való felkészítésben június 1.
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
A gyakorlatvezető mentor
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
A PEDAGÓGUSOK ÉRTÉKELÉSE
Szaktanácsadás szerepe az óvodák pedagógiai munkájában
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés,
Szaktanácsadói támogatás az életpályamodellben
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
ÖKO iskola, de hogyan?. Miért akart az iskola pályázni? Iskolai élet TevékenységekPÁLYÁZAT Fenntartói támogatás.
Miskolc-Diósgyőri Református Általános Iskola és Óvoda Nagy Attila
Falus Iván 7. Nevelésügyi Kongresszus Budapest Augusztus 26.
Befogadó iskolák, befogadó pedagógus-közösségek
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
Dr. Szabó-Thalmeiner Noémi. Nevelő Szaktanár Hivatalnok Szakmai szervezet tagja Családtag Barát (nő) rokon szülő gyermek testvérházastárs …
Somogy Megye Önkormányzatának szakképzési koncepciója.

 SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK VENDÉGEINKET  A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázat projektindító.
Minőségstandardok a PSZ-ek működésében?
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
Az iskolai dokumentumok elérhetősége
A szaktanácsadó segítő szerepe
A Hernád-Pusztavacs Általános Iskola, mint referenciaintézmény Ráczné Kocsis Krisztina szakmai vezető.
Szeretettel köszöntöm
„Migráns tanulók a magyar közoktatásban” Oktatási és Kulturális Minisztérium Társadalmi Megújulás Operatív Program „BÁBEL- interkulturális pedagógia porjekt”
Ötletek, javaslatok a kritériumok dokumentum szintű beépítésére
MODERN ÜGYVITELI GYAKORLÓHELY KIALAKÍTÁSA A NYÍREGYHÁZI FŐISKOLÁN
2009/2010. tanév Pestszentimre Ady Endre Utcai Általános Iskola.
Pedagógus értékelési rendszer
Sári Gusztáv Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola TÁMOP B „Közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek támogatása”
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
Összeállította: Szabó Ilona
TÁMOP A-14/ „Komplex intézményi mozgásprogramok és kapcsolódó egészségfejlesztési alprogramok megvalósítása az általános iskolákban, többcélú.
Közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek támogatása Társadalmi Megújulás Operatív Program „Fény vagy Te is ragyogj hát” TÁMOP /
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési reformok.
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
Esély, Lehetőség, Tehetség, ELTE Iskola felújítás az Eötvös Loránd Tudományegyetemen az Európai Unió támogatásával.
MOTTÓ „Engem ne emeljen a magasba senki, ha nem tud addig tartani, amíg megnövök, hanem guggoljon ide mellém, ha nemcsak hallani, de érteni is akar, hogy.
Barcsák Marianna - KPSZTI
Márkus Lászlóné Intézményvezető Közoktatási szakértő
Erasmus+ tapasztalatok
Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott támogatás összege:
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
MOTTÓ „Engem ne emeljen a magasba senki,
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
A SEMMELWEIS ALUMNI IGAZGATÓSÁG MODERNIZÁLÁSA
NEVELŐI ÉRTEKEZLETRE A FÉLÉVES ÉRTÉKELÉS ELŐKÉSZÍTÉSE Farkasné Egyed Zsuzsanna saját óvodai munkaanyag, forrásként felhasználható.
Műtét előtt- műtét után
Minőségfejlesztési munkacsoport KPSZTI Április 17-
Vezetői célok és feladatok
avagy a megismerési folyamatok probléma alapú tervezése
Szeretettel köszöntjük
Lorem ipsum.
HELYI ÉRTÉKEK KÖZVETÍTÉSE AZ ÓVODÁS GYERMEKEKNEK
Benedek András, BME Felnőttképzés és iskola – a szakértői kompetenciafejlesztés lehetőségei december 1.
Előadás másolata:

Vezetői beszámoló Pós Judit 2012-2017

„ Egymásra találás a kezdet, az együtt maradás már haladás, együtt dolgozni siker” / Henry Ford / Idézet a vezetői pályázatból- 2012

GYERMEKEK ÉRDEKE MINDENEK FELETT Vezetői hitvallásom „ A szeretet cselekvő törődés, fejlesztés annak életével, akit, vagy amit szeretünk.” / Erich Fromm / GYERMEKEK ÉRDEKE MINDENEK FELETT

Nevelési elveim Örömmel jöjjön óvodába, jól érezze magát minden intézményben. Boldog gyermekkor biztosítása, melyben életkori sajátosságainak megfelelő tevékenységekben vegyen részt és éljen át sikereket. Partnerközpontú nevelés támogatása, melyben a gyermek képviselje a legnagyobb értéket, hiszen minden szülőnek legdrágább kincse a gyermeke A játék, nevelő hatásának erősítése, melyben minden gyermek képességeinek sokoldalú kibontakoztatására nyílik lehetőség. Támogató, elfogadó, az újra nyitott pedagógusokkal tudjuk megvalósítani a személyiségfejlesztést.

Humán erőforrás gazdálkodás Nem elég a megfelelő tárgyi környezet! Pedagógusok, nevelést oktatást segítő közalkalmazottak szakmai felkészültsége Folyamatos szakmai fejlődés Tudásmegosztás

Szakmai fejlődés Módszertani megújulás További szakvizsgák megszerzése Közoktatás vezető Mentorpedagógus További képesítések Pedagógiai asszisztens Élelmezésvezető Dajka Módszertani megújulás IKT eszközök alkalmazása e Twinning Tehetséggondozás Projekt alapú oktatás Csoportnapló vezetés Egyéni fejlesztési napló

Szakmai munka fejlődése Munkaközösségek működése Szakmai anyagok kidolgozása Csoportnapló vezetés Tervező munka megújulása Egyéni fejlesztési napló

Pedagógus életpálya Pedagógus I. 27 fő Pedagógus II. 16 fő Mesterpedagógus 1 fő

Intézmény gazdálkodás Önállóan gazdálkodó gazdasági szervezet vagyunk! Év Előirányzat Személyi kiadás Dologi - Működési 2012 302 271 000 173 642 000 128 629 000 2013 322 601 000 184 966 000 137 635 000 2014 381 334 000 234 249 000 147 085 000 2015 399 642 000 248 848 000 150 794 000 2016 413 816 000 259 459 000 154 357 000 2017 423 498 000 279 327 000 144 171 000

Intézményi dokumentumok Pedagógiai Program Szervezeti és Működési Szabályzat – Mellékletei Gazdálkodással összefüggő szabályzatok Házirend Továbbképzési Program Beiskolázási terv Munkatervek Beszámolók Belső önértékelés – Teljesítmény értékelés

Fejlesztési feladatok – rövid távú- tervezett Ney Ferenc Óvoda Epreskert utcai Tagóvoda Farkasvölgyi Tagóvoda Gyermekkert Tagóvoda Zöld Liget Tagóvoda Gazdasági Iroda kialakítása Udvarosi munka megfelelő szervezése Csoportszobák festése, ajtók mázolása Udvarosi munka Udvari lépcsők felújítása, homokozó gumi szegélyezése Konyhai bejárat és folyosó balesetveszélyének megszüntetése Comenius és TÁMOP pályázatok lezárása Módszertani bemutatók megszervezése körzeten belül Az úszás oktatás és úszótábor megszervezése. Megyei Mesemondó Verseny lebonyolítása Személyi feltételek biztosítása   Személyi feltételek biztosítása

Fejlesztési feladatok – rövid távú- megvalósult Ney Ferenc Óvoda Epreskert utcai Tagóvoda Farkasvölgyi Tagóvoda Gyermekkert Tagóvoda Zöld Liget Tagóvoda Gazdasági Iroda kialakítása Udvarosi munka közcélú alkalmazásával Csoportszobák festése, ajtók mázolása részben Udvari lépcsők felújítása, homokozó gumi szegélyezése Konyhai folyosó és óvodai folyosó balesetveszélyének megszüntetése Comenius és TÁMOP pályázatok lezárása Módszertani bemutatók megszervezése körzeten belül Az úszás oktatás és úszótábor megszervezése. Megyei Mesemondó Verseny lebonyolítása Személyi feltételek biztosítása   Személyi feltételek biztosítása

Fejlesztési feladatok- közép távú- tervezett Ney Ferenc Óvoda Epreskert utcai Tagóvoda Farkasvölgyi Tagóvoda Gyermekkert Tagóvoda Zöldliget Tagóvoda Terasz balesetveszélyes járólapjainak cseréje Udvari játékok bővítése új kombinált mozgásfejlesztő játékkal. Csoportszobák aljzatának javítása, linóleumcserék Gyermekasztalok cseréje Lambéria csere az öltözőben A csoportszobák műanyag ablakainak beépítése. Tornaszoba kialakítása Tanárasszisztensek pályázatának benyújtása az angol oktatásra Óvodai körzeti újság elkészítése. Laptop beszerzése. Laptop beszerzése Tanár asszisztensek pályázatának benyújtása angol oktatásra

Fejlesztési feladatok - közép távú- megvalósult Ney Ferenc Óvoda Epreskert utcai Tagóvoda Farkasvölgyi Tagóvoda Gyermekkert Tagóvoda Zöldliget Tagóvoda Terasz balesetveszélyes járólapjainak cseréje Udvari játékok bővítése új kombinált mozgásfejlesztő játékkal. Csoportszobák aljzatának javítása, linóleumcserék Gyermekasztalok cseréje Lambéria csere az öltözőben A csoportszobák műanyag ablakainak beépítése Tornaszoba kialakítása Tanárasszisztensek pályázatának benyújtása az angol oktatásra Portugál Török Laptop beszerzése Projektor beszerzése Óvodai körzeti újság elkészítése. Óvodai körzeti újság elkészítése

Fejlesztési feladatok - hosszú távú-tervezett - megvalósult Ney Ferenc Óvoda Epreskert utcai Tagóvoda Farkasvölgyi Tagóvoda Gyermekkert Tagóvoda Zöld Liget Tagóvoda Tornaszoba kialakítása Műfüves pálya A néphagyományőrzés-sel foglakozó óvodai szakmai munkáról könyvkiadás. A jó gyakorlat publikálása. Udvari játékok karbantartása, bővítése Nyílászárók cseréje az alsó szinten Belső játszó udvar teljes rekonstrukciója Fedett szín felújítása, tető csere Épület egy részén tetőcsere, előtető javítás Csapadék víz elvezetése az udvaron Fejlesztő szoba kialakítása. Nyílászárók cseréje, udvari játékok bővítése Főzőkonyhán gépek beszerzése Főzőkonyhák korszerűsítése. Gépek beszerzése Új óvoda építésének tervei

Szervezet fejlesztés Az emberi erőforrások értékének hangsúlyozásával a csapatmunka fontossága, a jó óvodai légkör biztosítása. Tudatosságra épít  A szakmai vezetővel történő napi folyamatos egyeztetés során az óvodák munkájának összehangolása Fejleszthető pontok megtalálása Azonos vezetői szemlélet kiépítése a vezetők között !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Pedagógusok, technikai dolgozók között a szervezet fejlesztése érdekében jó együttműködés megteremtése TEAM munka - egymásrautaltság  Hatékony kommunikáció a tagóvodák között Naprakészség - Gyorsaság Egymástól való tanulás lehetőségének biztosítása Kollaboráció előkészítése Az adminisztratív munkát végző dolgozó munkájában elvárás a bizalmi, kiszámítható, és pontos munkavégzés. Biztonság- Jövőkép

Intézmény kapcsolatrendszere Belső kapcsolatok Munkatársi kapcsolatok minősége? Cselekvéseink azt a hatást keltik-e, amelyet akartunk? Ha nem, miért nem? A beavatkozásaim a megfelelő időben történnek-e? A dolgozók magukénak érzik-e a programot, azaz bevonódnak-e? Hogyan hatnak erőfeszítéseink a rendszer egészére? Előre sejtettük-e ezeket? Ha igen, mit kezdünk velük? Meg kell-e változtatnunk? Hatásosan oldjuk-e meg a problémákat? Világosan látják-e a céljaimat?

Óvodapedagógus képzés Mentorpedagógusok képzése Mentorpedagógusok munkája Hallgatók gyakorlati képzése Hallgatók szakmai vizsgája Saját dolgozók támogatása az óvóképzésben Kiválasztás folyamata

Közös programjaink Óvodai rendezvények minden telephelyen Megbeszélések Team munka Rendezvények óvodán kívül Vezetői találkozók Értekezletek Előadások Ünnepségeink, kirándulások

Óvoda menedzselése Kapcsolataink: „Gondolkodj bátran, ne félj attól, hogy hibákat követsz el! Tartsd nyitva a szemed, az apró részleteket is vedd észre, és legyél mindenben mértéktartó, céljaidat kivéve.” /Szentgyörgyi Albert/ Kapcsolataink: Kiemelt: – Szülők – Fenntartó –Eszterházy Egyetem - EKVI- Civil szervezetek Média Kulturális intézmények Nemzetközi kapcsolatok

Nemzetközi kapcsolatok Intézményi kultúra Előzmények nemzetközi kapcsolatokban eTwinning 2014-től Erasmus+ program részeként működik

Múlt – Jelen - Jövő 2011 partnerek fogadása 2015 Erasmus + 2009 2010 Comenius Múlt – Jelen - Jövő 2017 partnerek fogadása

Intézményi kompetenciák alakulása Kezdeményezőkészség Szervezőkészség Problémamegoldás Együttműködés Kommunikáció Bevonás Nyitottság Értékek tudatosítása Új értékek megjelenése