Új képzési eszköz. Teknikcollege - Munkához kötött emelt szintű műszaki képzés Teknikcollege új fajta regionális kompetencia központ az ipari/műszaki.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Határmenti együttmûködés az EU-ban Mit jelentenek a Régiók? Klaus Klipp Fõtitkár Európai Régiók Gyûlése, Strasbourg.
Advertisements

© Copyright 2013 Hewlett-Packard Development Company, L.P. The information contained herein is subject to change without notice. Önkéntes oktatói tapasztalatok.
Az Európai Foglalkoztatási Stratégia pillére: Az alkalmazkodóképesség növelése Soós Roland Igazgató ÉRÁK.
„Lépj feljebb! Tanulj tovább! Segítünk! A sarkadi Ady Endre - Bay Zoltán Középiskola és Kollégiumban”
6 juli 2014 Göteborg Svédország  Partnerség Szeged, Barnstaple és Göteborg között.
NAPII. - mikrogazdaság Jobbágy Valér GKM. Iránymutatások - mikrogazdaság Tudással és innovációval a növekedésért 7. A K+F célú beruházások növelése és.
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
AZ ÚJRAIPAROSÍTÁST TÁMOGATÓ INTÉZMÉNYI KÖRNYEZET
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) TÁMOP – TIOP A pályázati lehetőségek rendszere.
VI. Országos Távmunka Konferencia december 6. Az OTP Csoport távmunka tapasztalatai Magyarországon és Romániában.
Az ÉRÁK felnőttképzési tevékenysége, a fejlesztés főbb irányai.
TÁMOP /2/B PROJEKT Network-Együttműködés-Tudástár szakmai támogató hálózat kiépítése a Dél-Dunántúli Régióban Szénássy Gábor projektmenedzser 2010.
Oktatási reform – 2007 Dr. Hiller István
Didaktika 2. Tanügyi és iskolai szabályozás
Munkatársak minőség iránti elkötelezettsége a siker kulcsa Készítette: Taksonyi Bea és Horváth Viktória.
A Magyar Regionális Tudományi Társaság V. Vándorgyűlése Az ipar szerepe a regionális fejlődésben Alternatívák a regionális innovációs rendszer továbbfejlesztésére.
MINŐSÉGFEJLESZTÉS A FELSŐOKTATÁSBAN TÁMOP kiemelt program VESZPRÉM 2007 november 28.
Az infokommunikáció szerepe az Új Magyarország Fejlesztési Tervben és az Operatív Programokban Dr. Bálint Ákos Igazgató Közigazgatás Operatív Programok.
A FELNŐTTKÉPZÉS AKTUÁLIS KÉRDÉSEI Soós Roland ÉRÁK május 29.
Főigazgatói értekezlet A KÖZFOGLALKOZTATÁSI TERVVEL KAPCSOLATOS KIRENDELTSÉGI FELADATOK AZ ÁLLÁSKERESÉSI MEGÁLLAPODÁS LEGFONTOSABB VÁLTOZÁSAI november.
Készítette: Soós Roland igazgató ÉRÁK 2007 Összdolgozói értekezlet december 8.
Alberti Rita Apró Zoltán Bálint Zsolt Baranyi Zsuzsanna Balázs Dorottya Szabó Gergely.
A büntetés-végrehajtási szervezet részvétele
A szakképzéssel szembeni igények a foglalkoztatók részéről A Szabolcs Volán Zrt. példáján keresztül Előadó: Miklóssyné.
Változások a szakképzés irányítási rendszerében A szakképzés és a Térségi Integrált Szakképző Központok jelentősége Szőke István szakmai igazgató 2008.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Nemzetközi és határ menti együttműködések támogatása.
Roma Központ Nagykanizsa Magyar-Horvát Szakértői Akadémia szeminárium
FOGLALKOZTATÁSI PAKTUM, MINT A HELYI ÖSSZEFOGÁS FÓRUMA Gödöllő, március 9.
A foglalkoztatási paktumok célja Megismerni a térség foglalkoztatási helyzetét Összehangolni a térség gazdasági és humánerőforrás fejlesztési tevékenységeit.
Vállalati kapcsolatok fejlesztése Nógrád Megyei Szakképzés-szervezési Társulás.
Dr Sediviné Balassa Ildikó: JUBILEUM UTÁN A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS JÖVŐJE Munkakultúra – Szakképzési Modellek OKTÁV RÁCIÓ február 4-6.
Európai Vegyipari Szociális Párbeszéd Bizottság Balatonszemes.
Kordás László december Társadalmi Párbeszéd Központ.
Somogy Megye Önkormányzatának szakképzési koncepciója.
Önkéntesség az Észak-Magyarországi Régióban. A Demokratikus Ifjúságért Alapítvány (DIA) története A Demokratikus Ifjúságért Alapítványt 1999-ben hozta.
INTEGRÁCIÓ A SZAKKÉPZÉSBEN (avagy TISZK?)
TISZK Tanácsadó Testülete. A tanácsadó testület véleményezi:A tanácsadó testület véleményezi: –az irányító szervezet működésének szabályait tartalmazó.
Tantervfejlesztési Hálózat építési Mobilitást segítő Támogatások forrás: „Magyar nyelven Európában” Budapest, április 1.
Foglalkoztatási Paktum az Ország Közepe Kistérségben
Balatonszemes Az Európai Unió szintű szociális párbeszédben való részvétel tapasztalatai.
A duális felsőoktatási képzés „kecskeméti” modellje
Nem kötelezettség, mindkét fél számára lehetőség Duális képzés.
Pedagógusképzést segítő hálózatok fejlesztése a Dél-Dunántúlon Pécsi Tudományegyetem TAMOP 4.1.2B.2-13/ projektje Pécs, november 25. Janovics.
FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban
Érdekképviselet, képzés, távmunka Bihall Tamás alelnök Magyar Kereskedelmi és Iparkamara Budapest, december 7.
2009/2010. tanév Pestszentimre Ady Endre Utcai Általános Iskola.
Dr. Schiffer Csilla: Kooperáció és koordináció
A felnőttképzés, szakképzés fejlesztése és a gazdaság igényei november 21. DAT 2006 Konferencia S2 – Gazdaság vezérelt informatikai szakképzés Szociális.
Gazdaságtudományi Kar Faculty of Economics Vállalati információs napok a duális felsőoktatási képzésekről Miskolc, március 25. Veresné dr. Somosi.
Duális képzés a Miskolci Egyetemen Dr. Gácsi Zoltán egyetemi tanár.
A Magyar Nemzeti Bank új gondolkodásmódja és programja Veszprém Dr. Ferkelt Balázs főosztályvezető, MNB, Oktatási Igazgatóság március 17.
„Interdiszciplináris kutatói teamek létrehozása és felkészítése a nemzetközi programokban való részvételre környezetbiztonsági kutatási területeken” GEO-TEAM.
Az NCA Civil Önszerveződés Területi és Szakmai Együttműködés Kollégiumának támogatáspolitikája és hozzájárulása a civil szektor fenntartható fejlődéséhez.
Social Europe Ifjúsági Foglalkoztatás október 31. Szeged Andor László, az Európai Bizottság foglalkoztatásért, szociális ügyekért és társadalmi befogadásért.
Szakmai tanulmányút NORVÉGIA ( – ) A bemutatót készítette: Dr. Csermák Károly Ph.D.
A Közösségi Alapítványokról Lekeny Hajnal Kárpátok Nemzetközi Alapítvány
Őszi Attila főigazgató. ELŐZMÉNYEK A szakképzés kezdetei városunkban  Dunaújváros – új, tervezett, város  A szakképzés kezdete 1953 Technikum/(1969)Főiskola.
Orova Piroska XIII. VIMFÓ április
„Lépj feljebb. Tanulj tovább. Segítünk
Mérés-értékelési gyakorlatok tanulmányozása az európai szakképzésben
Az EURES reformja Kalmár András EURES osztály Nemzeti Munkaügyi Hivatal Május 16. Tata.
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
Follow-up national seminar Implementation of European social partners’
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
A svéd munkaügyi megállapodás
Follow-up national seminar Implementation of European social partners’
Kompetencia alapú szakoktatás
Készítette: Werb Józsefné Regionális konferencia: KECSKEMÉT Külföldi tanulmányút: Mérés-értékelés fejlesztési terület NORVÉGIA OSLO október 14 -
Felsőoktatási Szakképzés
Előadás másolata:

Új képzési eszköz

Teknikcollege - Munkához kötött emelt szintű műszaki képzés Teknikcollege új fajta regionális kompetencia központ az ipari/műszaki oktatásban. A Teknikollege létrehozásának célja a képzés és szakképzés hatékonyságának növelése, és ezzel a diákok képességeinek és készségeinek javítása. Ezzel egyben javítható az ipari/műszaki képzés imázsa is.

Iskola fiataloknak és felnőtteknek Teknikcollege elsősorban a felső középiskolai szintre koncentrál, de lehetőséget kínál a felsőoktatás, az emelt szintű szakképzés és a felsőfokú műszaki szakképzés terén is. A Teknikcollege a diákokat jobb ipari munkahelyek betöltésére és/vagy továbbtanulásra készíti fel.

A Teknikcollege-okat a svéd műszaki ipar kezdeményezte. Ma az egész ipar (ipari bizottság) támogatja a projektet. A szociális partnerek kezdeményezésére

Fontos a munkáltatók és a szakszervezetek befolyása, hisz egy egyetem nem kezdheti meg munkáját a szociális partnerek jóváhagyása nélkül. A szociális partnerek jelentős mértékben befolyásolják a Teknikcollege tantervének tartalmát. A szociális partnerek jóváhagyása

Együttműködés az önkormányzatokkal Együttműködés a vállalatokkal Minőség az oktatásban A Teknikcollege név és a speciális lógó használatához az iskolának bizonyos feltételeknek kell megfelelnie, és az ipari bizottságban a szociális partnerek jóváhagyását megszereznie. A jóváhagyás feltételei célok hitelesség munka- idő regionáli s együttműkö dés profil modern gépek ösztönzők munka- helyi képzés csapatmun ka infrastruktúra minősé g

Mi a kompetencia/alkalmasság? Készségek Képesség Akarat Tudás Alkalmas eredmények elérésére Definition of competence according to SIS SS Tudás : Tények és módszerek; ”know-how” Készségek: Teljesíteni tudás a gyakorlatban; csinálni Képesség: tapasztalat, a tudás gyakorlatba való átültetésének képessége és megítélése Akarat: Hozzáállás, elkötelezettség, bátorság és felelősség

Jelenleg számos régióban folyik Teknikcollege-ok jóváhagyatása. Az ipari bizottság célja, hogy 2010-re 20 Teknikcollege működjön. Már mintegy 750 diák kezdte meg tanulmányait ebben a rendszerben ig húsz egyetem

11 régiót hagytak jóvá 13 kérelem feldolgozása folyamatban ~ 100 önkormányzat részvételével létrejött a Nemzeti Szervezet Koordinációs Bizottsága május

Hosszú távú előnyök az ipar számára A Teknikcollege új együttműködési formát indított el regionális szinten az önkormányzatok, iskolák, szociális partnerek és a vállalatok között. Várható pozitív hatás, hogy a vállalatok a régióban befolyásolják és alakítják az oktatás tartalmát, az önkormányzatok megosztják az újszerű és költséges oktatási programok költségeit.

Az Munkaügyi Bizottság 17 munkáltatói szervezet és szakszervezet együttműködésével jött létre 1997-ben. Jelentős együttműködés a bérfejlesztés rendszerében – keret-megállapodás “munkaügyi megállapodás”. De együttműködnek a svéd ipar számára létfontosságú területeken is – energia politika, K+F és oktatás. AZ Ipari Bizottság támogatja a Teknikcollege projektet.