A KÖZVETLEN KÖZLÉS HATALMA Torma Kálmán TMT Consulting.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
ALKALMAZOTT KOMMUNIKÁCIÓ
Advertisements

Kompetencia - Interakció Összeállította: Alseczné Sipos Ibolya NKI Árpád Fejedelem Általános Iskola.
A kolerikus vérmérséklet
Csoport munka.
A Barátság.
Japán és amerikai üzleti partnerrel
Közösségek és célcsoportok konstruálása dr. Szöllősi Gábor, szociálpolitikus, PTE BTK Szociális Munka és Szociálpolitika Tanszék.
A VEZETÉSRŐL ÁLTALÁBAN
Gyerekek a Biztos Kezdet Gyerekházban
Asszertív magatartás és viselkedés technikák
Közönségkapcsolatok (PR)
A hatalom és felelősség kérdése a személyközpontú segítő kapcsolatban
Bizalom, bizalmatlanság, csalás
Szervezetfejlesztés Töviskes Imre.
5. előadás Ember és vezetés, vezetési stílus
Közönségkapcsolatok (PR)
A SZEMÉLYPERCEPCIÓ, SZTEREOTIPIÁK, ELŐITÉLETEK
MOTIVÁCIÓ.
A humánerőforrás kérdései, változások menedzselése
Családi vállalkozás.
A TANÁRI HATÉKONYSÁG FEJLESZTÉSE MATEMATIKAI MODELLEK SEGÍTSÉGÉVEL
Az érvelés.
A lehetséges énképek.
Orvos szakmai programok illeszkedése az ágazati célkitűzésekhez „Építészet a Gyógyulásért 2010-Európai Uniós támogatással” konferencia.
Egyéni döntések a szervezetben
Új megközelítés - Anyaklubok Magyarországon Jónás Jánosné Szarvasi Fiatalok a Holnapért Egyesület április 3.
A tanácsadó és a mentor szerepe
A fejlesztő értékelés.
Az ellenőrzés, értékelés szerepe, módszerei A teljesítménymérés
BLK:NEM VERBÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ 1 Nem verbális kommunikáció.
FoglalkoztaTárs - Társ a foglalkoztatásban Október 24. Észak-alföldi regionális szakmai műhelymunka A KézenFogva Alapítvány megjegyzései a kerekasztal.
CARL ROGERS
Tanuló szervezet.
Kommunikáció a szervezetben
Emberi Erőforrás Menedzsment Teljesítményértékelés
A vásárlási döntési folyamat Alternatívák értékelése
A vállalkozás indításának előnyei és veszélyei korosztályonként.
A létezés válasz arra a kérdésre, hogy „Hogyan van?”, a lényeg térbeli és időbeli megnyilvánulásait foglalja magába, és megnevezi az ember sajátos létmódját:
SZÍVEKET GYÜJTÖK !! Mácz István:.
Nemzetközi Bankárképző Központ Rt. 1 SWOT- analízis a programkidolgozásban Öcsi Béla témavezető Nemzetközi Bankárképző Központ.
Az elfogadók tipizálása. A., Az elfogadók innovativitás alapján történő kategorizálása I. Kezdetek II. Az elfogadás és normalitás S-alakú görbéje 1. kiindulópont:
Az innováció-átvételi döntési folyamat
Az éghajlatváltozás kommunikációja a médiában Innováció és kommunikáció III. Megyeri Nóra - Turcsán Edit.
Dr. Schiffer Csilla A család és az iskola kapcsolatának fejlesztése
Az alapvető kommunikáció
Három hetet meghaladó projekt-hét Neked, rólad, hozzád szól a dal
2009/2010. tanév Pestszentimre Ady Endre Utcai Általános Iskola.
A vezető személyisége – a ma követelményei és a holnap kihívásai.
DIGITÁLIS KULTÚRA ÉS MÉDIAOKTATÁS – Amit a TÁMOP kutatási eredményei üzennek Készítette: Jakab György Budapest december 6.
Érzelmi intelligencia
Attitűd, autonómia és felelősségvállalás az OKKR-ben
Személyiségfejlődési zavarok
..
Személyközpontú gondozás
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS Barátság Készítette: Kovács Mária.
Manipulál-e a média?.  Média és a közönség viszonyának kérdése?  Befolyásol-e vagy sem?  Média legfontosabb információ forrás  Szabadidőnk többségét.
Hogyan lesznek növendékeink iskolaérett gyermekek?
Motiváció és ellenőrzés az informatika órákon
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése
Égigérő mesefa Biblioterápiás foglalkozások az életminőség javításáért
Balogh Andrea Johanna MKSZ, Siófok április 27.
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése
Önkéntesség 2.0 Vágvölgyi Gusztáv – Pabló
Konfliktus fogalma: az értékek vagy érdekek összeütközése.
Lelkivezetés elmélete
Kognitív és emotív jelentés
Szociálpszichológia-2 Attitűd
Visuddhi csakra.
Szervezeti Kommunikáció
A teljesítménymenedzsment stratégiai kérdései
Előadás másolata:

A KÖZVETLEN KÖZLÉS HATALMA Torma Kálmán TMT Consulting

A KÖZVETLEN KÖZLÉS HATALMA MIÉRT OLYAN ERŐS FELETTÜNK A HATALMA ?

MIKOR KÖZVETLEN A KÖZLÉS ? HA CÉLZOTTAN FELÉNK IRÁNYUL HA NINCS KÖZVETÍTŐ A KÖZLÉSI FOLYAMATBAN HA SZEMTŐL-SZEMBEN TÖRTÉNIK HA NEKÜNK SZÓL SZEMÉLYESEN Legerősebb megjelenése a barátok, ismerősök általi a közlés és ha elfogulatlan Copyright ® Torma Kálmán

A KÖZLÉS TARTALMÁNAK FELDOLGOZÁSA Minek hiszünk jobban? Az észnek, az érveknek vagy az érzelmeknek. Mindkettőnek, de másképpen működnek. Copyright ® Torma Kálmán

A RACIONALITÁS ÚTJA Az elfogadás főútvonala * – a racionális út Jellemzők értékelése Szükségletek megfogalmazása Lehetőségek összevetése Összegző értékelés Mérlegelés Döntés A közlés forrásának minősége nem fontos Miért használjuk kevésbé szívesen? Lassú Energiaigényes Sok figyelmet követel Ellentétes lehet érzelmi elfogultságainkkal Copyright ® Torma Kálmán * Pratkanis-Aronson : A rábeszélőgép

AZ ÉRZELMEK ÚTJA Az elfogadás mellékútvonala – az érzelmek útja Gyenge és ingadozó racionális értékelés Ellentmondásokkal teli döntések és érvelések Fontos a közlés forrásának minősége Nem odatartozó elemek befolyásolnak Szociális értékelés fontos: trendi vagy sem Mibe kerül? Gyenge döntési hatékonyság Miért létezik mégis? oEnergiatakarékos oGyors oKevés figyelmet igényel, a részletek fontosabbak oÉrzékeny a közvetlen közlésre, a személyességre Copyright ® Torma Kálmán

A KÖZLÉS FORRÁSÁNAK MINŐSÉGE Elfogult közlés Valamilyen ellenszolgáltatás: pénz, kölcsönösség, szívesség, előny, értékeltség stb. Torzított információk vagy a befogadó gondolja torzítottnak Gyenge hatás a befogadóra, elutasítás Elfogulatlan közlés Nincs ellenszolgáltatás Spontaneitás, nyíltság jellemzi a közlést Erős hatás a befogadóra Copyright ® Torma Kálmán

A KÖZLÉS KÖZVETÍTŐI: AZ IDEGEN IDEGEN Érzelmek Nem tudjuk milyen ember, gyanakvás, bizalmatlanság, elutasításra való hajlás, védekezés Racionalitás Információkat inkább elutasítjuk Erősebb a racionális értékelés, de sokszor az elutasítást támasztjuk alá a racionalitással Copyright ® Torma Kálmán

A KÖZLÉS KÖZVETÍTŐI: A BARÁT BARÁT, KEDVELT ISMERŐS Érzelmek Nincs gyanakvás, tudjuk ki ő, hajlamosak vagyunk az elfogadásra Bízunk benne, hogy nem akar nekünk rosszat Racionalitás Hiszünk neki, racionális értékelést csökkentjük Hajlamosak vagyunk a racionalitást az elfogadás alátámasztására használni Copyright ® Torma Kálmán

A KÖZVETLENSÉG HATÓTÉNYEZŐI I. Szorongás oldás: magam adhatom, ismert a környezet Szimpátia – antipátia viszonyok: többnyire jól érezzük magunkat együtt, vagy jól esik találkozni Szociális összehasonlítás: kulturális felmérés:imponál nekem, fontos jelen lennem vele Csoporthoz tartozás keresése: MI tudat: hasonlók vagyunk, van együvé tartozási érzésünk, tehát hasonlóan értékeljük a világot (bizonyos értelemben) és a dolgokat. Copyright ® Torma Kálmán

A KÖZVETLENSÉG HATÓTÉNYEZŐI II. Versengés felkeltése: lemaradás vagy haladás a korral, változási képesség, trendiség Önértékelés emelése: aki tartja magát valamire, annak van … Csábítás: már annyira vágytam rá, most itt a lehetőség, nem akarok rosszul járni, nyerni akarok és nem veszteni Szuggesztív hatás: a közlő erős érzelmi hatása a befogadóra: olyan akarok lenni, mint ő, tehát nekem is kell. Copyright ® Torma Kálmán

A BEFOGADÁS IDŐBELI LEFUTÁSA * idő Copyright ® Torma Kálmán * Rogers, Everett in Kotler:Marketing menedzsment 382.old 1999, MK Úttörők 2,6 % Korai elfogadók 13 % Korai többség 34 % Késői többség 34 % Lemaradók 16 %

A BEFOGADÁSI CSOPORTOK JELLEMZŐI Úttörők Vállalkozók, kockáztatók, szeretik az újdonságot Korai elfogadók Racionális értékelők, jó önértékelés, aktív véleményezés, öntudatosság Korai többség Óvatos döntés, közepes kockázatvállalás Késői többség Szkeptikusság, szociális követés, védekezés a lemaradás ellen Lemaradók Védekezés a változás ellen, az újdonság gyanús, ha hagyomány lesz, akkor fogadnak el valamit Copyright ® Torma Kálmán

A BEFOGADÁSI CSOPORTOK ÉS A KÖZVETLEN KÖZLÉS Úttörők Vállalkozók, kockáztatók, szeretik az újdonságot Ők lesznek az első közvetlen terjesztők, számukra fontos, hogy kockázatos döntésüket igazolandó, minél több hívet gyűjtsenek, fontos, hogy trendinek látszódjanak. Rájuk elsősorban a termék újdonsága hat. Korai elfogadók Racionális értékelők, jó önértékelés, aktív véleményezés, öntudatosság A tágabb referencia csoportok felé közvetítenek nagy számban, jól érvelnek és általában elfogadják véleményüket, jó közösségi kapcsolataik vannak egy adott csoportban Copyright ® Torma Kálmán

A BEFOGADÁSI CSOPORTOK JELLEMZŐI Korai többség Óvatos döntés, közepes kockázatvállalás, trend alakítók Érzékenyek a szociális értékeltségre, a változásképességre, de racionálisnak, és önállónak látják magukat, érzékenyek a közvetlen kommunikációra Késői többség Szkeptikusság, szociális követés, védekezés a lemaradás ellen Bizonytalanság, félelem, a szociális leértékeléstől, fontos a barát véleménye, megbízhatósága Lemaradók Védekezés a változás ellen, az újdonság gyanús, ha hagyomány lesz, akkor fogadnak el valamit Elzárkóznak az új információk, dolgok elől, zárt csoportokban bíznak csak, tekintély személyeknek hisznek Copyright ® Torma Kálmán

A KÖZLÉS HATÉKONYSÁGA Elfogulatlan a leghatékonyabb. Önkéntes, ingyenes, de jár előnnyel -WOM HA jelzi, hogy részese a WOM projektnek, akkor elfogadják az előnyt, és csábítónak találják saját részvételüket HA nem jelzi, becsapottságot él át a másik fél. Elfogult, ellentételezés van. A személyes közlés még ekkor is hatékonyabb más kommunikációs csatornáknál. HA rejtőzködés van akkor, hosszú időre elutasítás lesz, a negatív kondicionálás miatt. Copyright ® Torma Kálmán

… ÉS EGY ŐSI HAJTÓERŐ Az explorációs drive. Emlősökre jellemző késztetés, amely a környezet felmérésére irányul, felfigyel a szokatlan, váratlan tárgyakra, jelenségekre és ezeket MEGVIZSGÁLJA. Ezért Ha egy termék valóban érdekesen ÚJ, akkor meglepően vonzó lesz és szinte magától hozza létre a SZÁJMARKETINGET és a termék befogadást elősegítő közösségét. Copyright ® Torma Kálmán