VEZETŐI FELELŐSSÉG A VÁLTOZÓ TÖRVÉNYEK ALAPJÁN, STARTÉGIAI DOKUMENTUMOK ELKÉSZÍTÉSE Farkasné Egyed Zsuzsanna.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A pedagógusok minősítési rendszere
Advertisements

A pedagógusok munkaidő beosztása
Uniós fejlesztések a köznevelésben - A pedagógiai- szakmai ellenőrzés rendszere
TÖRVÉNYI VÁLTOZÁSOKBÓL
Pedagógus-továbbképzés
A PEDAGÓGUS ÉLETPÁLYAMODELL
A VEZETŐ MUNKÁJÁNAK ELLENŐRZÉSE ÉS ÉRTÉKELÉSE ÓVODA
Az iskolai dokumentumok
Uniós fejlesztések a köznevelésben - A pedagógiai- szakmai ellenőrzés rendszere
Molnár László tanügy-igazgatási igazgatóhelyettes BPI
1Tanügyigazgatás aktualitásai. Szakmai területet érintő szabályozás •Pedagógiai programPedagógiai •Gyakornoki szabályzatGyakornoki Szervezeti működés,
A köznevelés/közoktatás jogi szabályozásának rendszere
Bölcsőde – óvoda közös intézményként történő működtetése
ÓVODÁK MŰKÖDÉSE 2013.
Hogyan készítsünk pedagógusi portfóliót?
A Szaktanácsadók feladatai a 48/2012. (XII.12.) EMMI rendelet alapján
A pedagógusminősítési rendszer
Közoktatási vezetőképzés
Didaktika 2. Tanügyi és iskolai szabályozás
Zákányszéki Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény prezentációja 2009.
Munkavédelmi előírások rendszere
A gyakorlatvezető mentor
KPSzTI Minőségfejlesztési munkacsoport
TANFELÜGYELET MINŐSÍTÉS ELLENŐRZÉS Farkasné Egyed Zsuzsanna
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés,
TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Jogszabályi háttér A katasztrófavédelem a polgári védelem és a tűzoltóság országos és területi szerveinek összevonásával alakult meg január 1- jével,
Készítette: Hegyesi- Németh Márta MPI Győr, április 29.
Az SNI tanulók státuszhelyzete a jogszabályváltozások tükrében
Munkahelyi egészség és biztonság
Az iskola gyermekvédelmi feladata, célja, funkciója
Készítette: Gellénné dr. Nagy Valéria igazgató
A pedagógiai-szakmai szolgáltatások rendszere
Az Iskolai Közösségi Szolgálat jogszabályi háttere
Jogszabályi változások, aktuális feladatok Partnerség és együttműködés az informatikai támogató rendszer bevezetéséhez kapcsolódóan Emberi Erőforrások.
A portfólió - óvodai szakterület
Felkészülés a pedagógusok szakmai ellenőrzésére
Ötletek, javaslatok a kritériumok dokumentum szintű beépítésére
Vezetői feladatok az aktuális jogszabályi környezetben ( tanügyi, tanügy-igazgatási kérdések ) Tótáné Tóth Éva Szolnok Városi Óvodák tanügy-igazgatási.
A PEDAGÓGUS KÖTELESSÉGEI ÉS JOGAI
Készítette: Kovács Ferencné
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
PARTNERSÉG AZ OKTATÁSBAN… HAJDÚSZOVÁT MÁJUS 17.
A köznevelési intézmények értékelési keretrendszere
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
„A gyakornokokkal foglalkozó mesterpedagógusok mentorálási feladatai”
Jogszabályok A nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. törvény (Nkt.) A szakképzésről szóló évi CLXXXVII. törvény (Szt.) 229/2012. (VIII. 28.)
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési reformok.
Heves Megyei Pedagógiai Intézet 3300 Eger, Szvorényi u. 27. Pf.:196, Telefon:36/ , Fax:36/ , Honlap:
Az intézményi szabályozó dokumentumok felülvizsgálata az önértékeléshez és tanfelügyelethez kapcsolódóan.
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
A SZAKTANÁCSADÁS INTÉZMÉNYI ÖNÉRTÉKELÉS TANFELÜGYELET MINŐSÍTÉS KAPCSOLÓDÁSA.
Barlai Róbertné Maus Pál anyagának felhasználásával
Márkus Lászlóné Intézményvezető Közoktatási szakértő
Budapest I Kerületi Kosztolányi Dezső Gimnázium
A tankerületi szakértői bizottsági tevékenység feladatai
A pedagógusok előmeneteli rendszere, a portfólió szerepe
Barcsák Marianna KPSZTI
Tanfelügyelettel kapcsolatos előzetes feladatok - intézményvezetők
NEVELŐI ÉRTEKEZLETRE A FÉLÉVES ÉRTÉKELÉS ELŐKÉSZÍTÉSE Farkasné Egyed Zsuzsanna saját óvodai munkaanyag, forrásként felhasználható.
CSOPORTNAPLÓ MÓD - SZER - TÁR ANYAGÁNAK FELHASZNÁLÁSÁVAL.
főosztályvezető-helyettes
A TANFELÜGYELETI ELLENŐRZÉSEK VEZETŐI ÉS HELYETTESI FELADATAI
Tankönyvellátás és iskolai könyvtár
Horváth Cz. János Személyes adatok kezelése az intézményben
Az SZMBK Intézményi Modell
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Előadás másolata:

VEZETŐI FELELŐSSÉG A VÁLTOZÓ TÖRVÉNYEK ALAPJÁN, STARTÉGIAI DOKUMENTUMOK ELKÉSZÍTÉSE Farkasné Egyed Zsuzsanna

Óvodai közzétételi lista ÓvodapedagógusokSzámaIskolai végzettségeSzakképzettsége DajkákSzámaIskolai végzettségeSzakképzettsége Óvodai csoportLétszámMegjegyzés Intézmény neve, címe OM azonosító: Tájékoztatás a felvételi módjáról Beiratkozásra ideje, módja Díjfizetési kötelezettségek Nyitva tartás rendje: Tervezett éves programok: Külső értékelés megállapítása Működést meghatározó alapdokumentumok - szervezeti és működési szabályzat, - házirend, - pedagógiai program. Óvodai csoportok száma megnevezése, létszáma Óvodapedagógusok és dajkák képesítése 9. Óvodai csoportok jellemzői MegnevezésszámaIskolai végzettség szakképesítés Dajkák Pedagógiai asszisztensek Óvodapedagógusok

Nevelési évre való felkészülés az óvoda Pedagógiai Programja, az óvoda munkaterve, a nevelési év értékelése, az intézményi beszámolók, a vezetői program, a vezető csoportlátogatásainak jegyzőkönyvei, a vezető egyéb ellenőrzéseinek a jegyzőkönyvei, a nevelési értekezletek anyagai és jegyzőkönyvei, a Továbbképzési terv, a Gyakornoki szabályzat, a munkaközösségek munkatervei és értékelésük, a vezető heti kötelező óráinak dokumentációja, a szülői közösséggel tartott kapcsolat dokumentumai.

A dokumentumok áttekintése az Alapító Okirat, a Házirend, az SZMSZ, a belső ellenőrzés szabályzatai, dokumentumai, Az önértékelés 5 éves programja Az önértékelés éves terve minőségfejlesztés, minőségirányítás életben lévő dokumentumai, a gyermekekről és a pedagógusokról nyilvántartott adatok, a sajátos nevelési igényű gyermekekkel kapcsolatos dokumentumok, a KÖTÖTT munkaidő és egyéb tevékenységek nyilvántartása, az óvoda eljárásrendjei, folyamatszabályozási dokumentumai.

BELSŐ SZABÁLYZÓK Stratégiai dokumentumok Szervezeti és működési szabályzat Házirend Pedagógiai program A táblázatban alkalmazott rövidítések: Nemzeti köznevelési törvény: Nkt. 20/2012 (VIII. 31,) EMMI-rendelet: RENDELET, vagy R 326/2013. (VIII. 30.) kormányrendelet: korm. rend.

SZMSZ JOGSZABÁLYI HÁTTÉRE évi CXC. törvény a nemzeti köznevelésről (továbbiakban: Nkt.) A évi CLXXIX. törvény a nemzetiségek jogairól A évi CXCV. törvény az államháztartásról A évi CCIX. törvény a családok védelméről évi XXXIII. törvény a közalkalmazottak jogállásáról évi XXXI. törvény a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról évi XXXV. törvény az elektronikus aláírásról 229/2012. (VIII. 28) Korm. rendelet a nemzeti köznevelésről szóló törvény végrehajtásáról 43/2013. (II. 19.) Korm. rendelet a közfeladatot ellátó szerveknél alkalmazható iratkezelési szoftverek megfelelőségét tanúsító szervezetek kijelölésének részletes szabályairól 335/2005. (XII.29.) Korm. rendelet a közfeladatot ellátó szervek iratkezelésének általános követelményeiről 326/213. (VIII. 30.) Korm. rendelet a pedagógusok előmeneteli rendszeréről és a közalkalmazottak jogállásáról szóló évi XXXIII. törvény köznevelési intézményekben történő végrehajtásáról Az oktatási igazolványokról szóló 362/2011. (XII. 30.) Korm. rendelet A pedagógus-továbbképzésről, a pedagógus-szakvizsgáról, valamint a továbbképzésben résztvevők juttatásairól és kedvezményeiről szóló 277/1997. (XII. 22.) Korm. rendelet A szabályozott elektronikus ügyintézési szolgáltatásokról és az állam által kötelezően nyújtandó szolgáltatásokról szóló 83/2012. (IV. 21.) Korm. rendelet 20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelet a nevelési-oktatási intézmények működéséről és a köznevelési intézmények névhasználatáról (továbbiakban: EMMI rendelet) 32/2012. (X. 8.) EMMI rendelet a Sajátos nevelési igényű gyermekek óvodai nevelésének irányelve és a Sajátos nevelési igényű tanulók iskolai oktatásának irányelve kiadásáról A pedagógiai szakszolgálati intézmények működéséről szóló 15/2013. (II. 26) EMMI rendelet A katasztrófák elleni védekezés és a polgári védelem ágazati feladatairól szóló 44/2007. (XII. 29.) OKM rendelet Az iskola-egészségügyi ellátásról szóló 26/1997. (IX. 3.) NM rendelet A munkaköri, szakmai, illetve személyi higiénés alkalmasság orvosi vizsgálatáról és véleményezéséről szóló 33/1998. (VI. 24.) NM rendelet 114/2007. (XII. 29.) GKM rendelet a digitális archiválás szabályairól 137/1996. (VIII. 28.) Korm. rendelet: Az Óvodai nevelés országos alapprogramjáról

A NEMZETI KÖZNEVELÉSRŐL SZÓLÓ ÉVI CXC TÖRVÉNY 25. § (1) A köznevelési intézmény működésére, belső és külső kapcsolataira vonatkozó rendelkezéseket a szervezeti és működési szabályzat (a továbbiakban: SZMSZ) határozza meg. 43. §. (1.)A köznevelési intézmény iratkezelési szabályzatában, ha ilyen készítése nem kötelező, a köznevelési intézmény SZMSZ-ének mellékleteként kiadott adatkezelési szabályzatban kell meghatározni az adatkezelés és ‑ továbbítás intézményi rendjét 70. § (2) A nevelőtestület a pedagógiai program elfogadásáról, az SZMSZ elfogadásáról 83. § (1.) A fenntartó ellenőrzi a pedagógiai programot, a házirendet, valamint a SZMSZ-t.

A 20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelet 4. § (1) A nevelési-oktatási intézmény szervezeti és működési szabályzatában (a továbbiakban: SZMSZ) kell meghatározni a működés rendjét, ezen belül a gyermekeknek, a tanulóknak, az alkalmazottaknak és a vezetőknek a nevelési-oktatási intézményben való benntartózkodásának rendjét, a pedagógiai munka belső ellenőrzésének rendjét, a belépés és benntartózkodás rendjét azok részére, akik nem állnak jogviszonyban a nevelési-oktatási intézménnyel, ha a nevelési-oktatási intézmény tagintézménnyel, intézményegységgel rendelkezik, a tagintézménnyel, intézményegységgel való kapcsolattartás rendjét, a vezetők és a szervezeti egységek közötti kapcsolattartás rendjét, formáját, továbbá a vezetők közötti feladatmegosztást, a kiadmányozás és a képviselet szabályait, a szervezeti egységek közötti kapcsolattartás rendjét, az intézményvezető vagy intézményvezető-helyettes akadályoztatása esetén a helyettesítés rendjét, a vezetők és az iskolaszék, az óvodaszék, a kollégiumi szék, az intézményi tanács, valamint az óvodai, iskolai, kollégiumi szülői szervezet, közösség közötti kapcsolattartás formáját, rendjét, a nevelőtestület feladatkörébe tartozó ügyek átruházására, továbbá a feladatok ellátásával megbízott beszámolására vonatkozó rendelkezéseket, a külső kapcsolatok rendszerét, formáját és módját, beleértve a pedagógiai szakszolgálatokkal, a pedagógiai szakmai szolgálatokkal, a gyermekjóléti szolgálattal, valamint az iskola-egészségügyi ellátást biztosító egészségügyi szolgáltatóval való kapcsolattartást, az ünnepélyek, megemlékezések rendjét, a hagyományok ápolásával kapcsolatos feladatokat, a szakmai munkaközösségek együttműködését, kapcsolattartásának rendjét, részvételét a pedagógusok munkájának segítésében, az intézményi védő, óvó előírásokat, bármely rendkívüli esemény esetén szükséges teendőket, annak meghatározását, hogy hol, milyen időpontban lehet tájékoztatást kérni a pedagógiai programról, azokat az ügyeket, amelyekben a szülői szervezetet, közösséget az SZMSZ véleményezési joggal ruházza fel, az elektronikus úton előállított papíralapú nyomtatványok hitelesítésének rendjét, az elektronikus úton előállított, hitelesített és tárolt dokumentumok kezelési rendjét, az intézményvezető feladat- és hatásköréből leadott feladat- és hatásköröket, munkakörileírás-mintákat, mindazokat a kérdéseket, amelyek meghatározását jogszabály előírja, továbbá a nevelési-oktatási intézmény működésével összefüggő minden olyan kérdést, amelyet jogszabály rendelkezése alapján készített szabályzatban nem kell, vagy nem lehet szabályozni. a gyermekek, egészségét veszélyeztető helyzetek kezelésére irányuló eljárásrendet, (6) A közös igazgatású köznevelési intézmény és általános művelődési központ SZMSZ-e tartalmazza a működés közös szabályait és ‑ intézményegységenként külön-külön ‑ az egyes intézményegységek működését meghatározó előírásokat.

AZ SZMSZ FELÉPÍTÉSE 1. BEVEZETÉS 2. AZ INTÉZMÉNY SZERVEZETE 3. AZ INTÉZMÉNY IRÁNYÍTÁSA 4. AZ INTÉZMÉNY KÖZÖSSÉGEI 5. A MŰKÖDÉS RENDJE 6. AZ EGYÉB FOGLALKOZÁSOK CÉLJA, SZERVEZETI FORMÁI, IDŐKERETEI 7. AZ INTÉZMÉNY KAPCSOLATAI 8. AZ ÜNNEPÉLYEK, MEGEMLÉKEZÉSEK RENDJE 9. AZ INTÉZMÉNYI VÉDŐ, ÓVÓ ELŐÍRÁSOK 10. A PEDAGÓGIAI MUNKA BELSŐ ELLENŐRZÉSÉNEK RENDJE 11 A PEDAGÓGIAI MUNKA KÜLSŐ ELLENŐRZSÉNEK RENDJE, FELADATAI 12. AZ INTÉZMÉNYI ADMINISZTRÁCIÓ 13. A PEDAGÓGIAI PROGRAMRÓL VALÓ TÁJÉKOZÓDÁS RENDJE 14. ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK EGYÉB SZABÁLYOZÁSOK MELLÉKLETEK

Intézményi adatok = ALAPÍTÓ OKIRAT Az SZMSZ célja (Nkt. 25. §. (1)) Az SZMSZ tárgyi, személyi, időbeli hatálya (Nkt. 24. §. (1) (2) Nkt. 25. § (1) ) Az intézmény szervezeti ábrája(Korm. rend sz. melléklet) A szervezeti egységek közötti kapcsolattartás rendje Nkt. 72. § (5) c) d) Nkt. 25. § (1) Nkt. 69. § (2) h). Az intézmény szervezeti egységei A belső kapcsolattartás rendje

AZ INTÉZMÉNY IRÁNYÍTÁSA Az intézmény vezetési struktúrája, a vezetők közötti munkamegosztás (Korm. rend. 26. § (1) A vezetőknek a nevelési-oktatási intézményben való benntartózkodásának rendje Korm. rend. 26. § (1) 69. §. (5) A képviselet szabályai ( Nkt. 69. §. (1) Az intézményvezető vagy intézményvezető- helyettes akadályoztatása esetén a helyettesítés rendje, feladatok megjelölése (minősítés, tanfelügyelet, önértékelés) (R §, Korm. rend. 26. § (1) a) b)

AZ INTÉZMÉNY KÖZÖSSÉGEI Nevelőtestület (Nkt. 70. § (1) R § (1)) Szakmai munkaközösségek (Nkt. 71, § (1)- (5) R § (1)-(4) A szülők közössége Nkt. 72. § (5) 73. § (1) 43. § (1) 83. § (4) R. 3. § (1) 4. § (5) 82. § (5) (6) 130. § (3)(5) 169. § (9)

A MŰKÖDÉS RENDJE A gyermekek a nevelési-oktatási intézményben való benntartózkodásának rendje (Nkt. 27. § (2)46. § (1) R. 13. § (1) 13 a/ (1) 16. § (1)(2)(3) 19. § Az alkalmazottaknak a nevelési-oktatási intézményben való benntartózkodásának rendje Nkt. 62. § (1) m) n) Korm. Rend. 17. § (1) (2) A belépés és benntartózkodás rendje azok részére, akik nem állnak jogviszonyban a nevelési-oktatási intézménnyel Nkt. 24. § (3) 25. § (1) R § (1) (2) Helyiségek, berendezések használatának szabályai Nkt. 46. § (1) e) R. 2. Sz. Melléklet

Az egyéb foglalkozások célja, szervezeti formái, időkeretei Nkt. 4. § (4)(5) Korm. rend. 17. (1) R §, A külső kapcsolatok rendszere, formája és módja (R. 4. § (1) i) A vezetők és a partnerszervezetek közötti kapcsolattartás formája és rendje Nkt. 25. § (1) 69. § (2) Kapcsolattartás a pedagógiai szakszolgálatokkal, a pedagógiai szakmai szolgáltatókkal (R § (1) d) e) 142. § (3) Nkt. 18. § (1) Nkt § (1) A pedagógiai szakszolgálati intézmények működéséről szóló 15/2013. (II. 26) EMMI rendelet 31. § Kapcsolattartás a gyermekjóléti szolgálattal (Nkt. 69. § (2.) f.) R. 51. § (3.) (4/a) (5. )

A hagyományok ápolásával kapcsolatos feladatok (R. 3. §. (1) Védő, óvó előírások, amelyeket a gyermekeknek,kísérőiknek az intézményben való tartózkodás során meg kell tartaniuk (R § 168. § (1) (2) (3) R. 13/A § (1) A rendszeres egészségügyi felügyelet és ellátás rendje Nkt. 25. § (5) 46. §. (6) d) Rendkívüli esemény esetén szükséges teendők (Nkt. 30. § (5) a) 85. § (3) A pedagógiai munka belső ellenőrzésének rendje Nkt. 69. § (1) a) (2) a) (3) Nkt. 71. § (1) (2) R Az intézményi adminisztráció (Nkt. 57. § (4) 229/2012. (VIII. 28.) Korm. rendelet 2-3. § Az elektronikus úton előállított papíralapú nyomtatványok hitelesítésének rendje Nkt R. 87. § (1) a) b) c) d) (2) Az elektronikus úton előállított, hitelesített és tárolt dokumentumok kezelési rendje (Nkt évi XXXV. törvény az elektronikus aláírásról R. 87. § (1) a) b) c) d) (2) 229/2012. (VIII. 28.) Korm. rendelet 2-3. §, 114/2007. (XII. 29.) GKM rendelet a digitális archiválás szabályairól

A sajátos nevelési igényű gyermekek együttnevelésére, minden olyan területre, amely a pedagógiai programban meghatározott célok elérésének szervezeti és működési hátterét érintik. (Nkt. 47. § 60. §, R §) Záró rendelkezések jóváhagyás,véleményezés, legitimáció a dokumentumok felülvizsgálata, nyilvánossága (Nkt. 25. § (4) 48. §.(4) 70. § (2) a) b) R. 4.§ (5) 121. § (7) Könyvtár használat R § (1) (2) (4) (5) Bélyegző használati szabályzata Iratkezelési szabályzat Munkaköri leírások

A HÁZIREND KÜLSŐ SZABÁLYZÓI évi CXC. törvény a nemzeti köznevelésről (Nkt) évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről 229/2012. (VIII. 28.) Korm. rendelet a nemzeti köznevelési törvény végrehajtásáról 20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelet a nevelési- oktatási intézmények működéséről és a köznevelési intézmények névhasználatáról (Rendelet)

HÁZIREND FELÉPÍTÉSE 1. BEVEZETÉS ( Nkt 25. § (2) Nkt. 37. § (2) bekezdése alapján) – A Házirend célja, feladata, – A Házirend időbeli és térbeli hatálya 2. A MŰKÖDÉS RENDJE (Nkt. 25. § (2)-(3) bekezdései, 46. § (1) bekezdés c) pontja Rendelet 5. § (2) bekezdés a)-c) és e)-f) pontjai, 16. § (3) bekezdés, 129. § (1) és (5) bekezdései 2. sz. melléklet Jegyzék a nevelési-oktatási intézmények kötelező (minimális) eszközeiről és felszereléséről) – Nyitva tartás, bent tartózkodás, gyermek hazavitele, eszközök, épület használata, - Az egyéb foglalkozások szervezése (Nkt. 25. § (2)-(3) bekezdései, 46. § (1) bekezdés c) pont, 72. § (4) bekezdése Rendelet 5. § (1)-(2) bekezdései, 16. § (3) bekezdés) - Csoportszoba udvar használata (Nkt. 46. § (1) bekezdés c) pont Rendelet 5. § (2) bekezdés c) pont

A GYERMEKEKKEL ÖSSZEFÜGGŐ SZABÁLYOK ( Nkt. 25. § (2)-(3) bekezdés Rendelet 5. § (2) bekezdés c) pontja Nkt. 59. § (1)-(2) bekezdés Rendelet 61. § (1), (2) bekezdés) – eszközök bevitele – kártérítés – védő óvó intézkedések (Rendelet 129. § (1) és (5) bekezdése) egészséges táplálkozás mindennapi mozgás személyes higiénia baleset megelőzés bántalmazás (erőszak) rendezvények, kirándulások (Rendelet 5. § (2) bekezdés f) és g) pontjai) -térítési díj (Rendelet 5. § (1) bekezdés b) pont 229/2012 (VIII. 28.) kormányrendelet 34., 35. § ) -Gyermekek távolmaradásának igazolása (Rendelet 5. § (1) bekezdés a) pontja, 51. § (2) bekezdés b)-c) pontjai, 51. § (10) bekezdés) -Óvodai beiratkozás R. 24.§ (6) bekezdés

A gyermekek jutalmazásának elvei és formái, a fegyelmező intézkedések formái és alkalmazásának elvei (Nkt. 25. § (2)-(3) bekezdései, Rendelet 5. § (1) bekezdés e) f) pontja A gyermekek jogai és kötelességei (Nkt. 25. § (2)-(3) bekezdései, 46. § (1) bekezdés c) pont és a (9)-(11) bekezdések, 50. § (1) bekezdés Rendelet 5. § (1) bekezdés a)-c) pontjai és a (2) bekezdés d) és g) pontjai, 14. § (5) bekezdés, 51. § (2) bekezdés b)-c) pontjai és (10) bekezdése )

AZ EGÉSZSÉGES ÉLETMÓDRA NEVELÉST SZOLGÁLÓ INTÉZMÉNYI SZABÁLYOK Nkt. 25. § (2)-(3) – (4)bekezdései Rendelet 129. § (1) bekezdése Nyilatkozatok SZMK nyilatkozata A nevelőtestület nyilatkozata Fenntartói nyilatkozat A házirend időbeli és térbeli hatálya A házirend nyilvánossága

A PEDAGÓGIAI PROGRAM JOGSZABÁLYI HÁTTERE A pedagógiai program elkészítésénél az alábbi jogszabályi előírások alkalmazandók: A nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. törvény (a továbbiakban: Nkt.) A közoktatásról szóló évi LXXIX. törvény A közalkalmazottak jogállásáról szóló évi XXXIII. törvény A nemzetiségek jogairól szóló évi CLXXIX. törvény A munka törvénykönyvéről szóló évi I. törvény 137/1996. (VIII. 28.) Korm. rendelet: Az Óvodai nevelés országos alapprogramjáról A gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló évi XXXI. törvény A nemzeti köznevelési törvény végrehajtásáról szóló 229/2012. (VIII. 28.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Nkt. Vhr.) A pedagógusok előmeneteli rendszeréről és a közalkalmazottak jogállásáról szóló évi XXXIII. törvény köznevelési intézményekben történő végrehajtásáról szóló 326/2013. (VIII. 31.) Korm. rendelet A pedagógus-továbbképzésről, a pedagógus-szakvizsgáról, valamint a továbbképzésben résztvevők juttatásairól és kedvezményeiről szóló 277/1997. (XII. 22.) Korm. rendelet A nevelési-oktatási intézmények működéséről és a köznevelési intézmények névhasználatáról szóló 20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelet (a továbbiakban: R.) A pedagógiai szakszolgálati intézmények működéséről szóló 15/2013. (II. 26.) EMMI rendelet A Sajátos nevelési igényű gyermekek óvodai nevelésének irányelve és a Sajátos nevelési igényű tanulók iskolai oktatásának irányelve kiadásáról szóló 32/2012. (X. 8.) EMMI rendelet A nemzetiség óvodai nevelésének irányelve és a nemzetiség iskolai oktatásának irányelve kiadásáról szóló 17/2013. (III. 1.) EMMI rendelet A tanév rendjéről szóló mindenkori miniszteri rendelet

2011. ÉVI CXC. TÖRVÉNY A NEMZETI KÖZNEVELÉSRŐL 5. § (1) A köznevelési intézményekben folyó pedagógiai munka szakaszai 26. § elfogadása, többcélú intézményi szabályozás 26. § legitimációs záradék, elfogadás, hatályba lépése, felülvizsgálata,módosítás, nyilvánosságra hozatala 32. § (1) Ha a nevelési-oktatási intézményt egyházi jogi személy tartja fenn 46. § gyermekek jogai, kötelessége 62; 63 § pedagógusok joga kötelessége 69. § intézményvezető feladata 70. § nevelőtestület 72. § a szülő joga és kötelessége 83. § fenntartó joga

20/2012. (VIII. 31.) EMMI RENDELET A NEVELÉSI-OKTATÁSI INTÉZMÉNYEK MŰKÖDÉSÉRŐL ÉS A KÖZNEVELÉSI INTÉZMÉNYEK NÉVHASZNÁLATÁRÓL 6. § (1) Az óvoda az Óvodai nevelés országos alapprogramja alapján pedagógiai programot készít, vagy az ily módon készített pedagógiai programok közül választ. (2) Az óvoda pedagógiai programja meghatározza a) az óvoda helyi nevelési alapelveit, értékeit, célkitűzéseit, b) azokat a nevelési feladatokat, tevékenységeket, amelyek biztosítják a gyermek személyiségének fejlődését, közösségi életre történő felkészítését, a kiemelt figyelmet igénylő gyermekek egyéni fejlesztését, fejlődésének segítését, c) a szociális hátrányok enyhítését segítő tevékenységet, d) a gyermekvédelemmel összefüggő pedagógiai tevékenységet, e) a szülő, a gyermek, a pedagógus együttműködésének formáit, f) nemzetiségi óvodai nevelésben részt vevő óvoda esetén a nemzetiség kultúrájának és nyelvének ápolásával járó feladatokat, g) az egészségnevelési és környezeti nevelési elveket, h) a gyermekek esélyegyenlőségét szolgáló intézkedéseket, i) a nevelőtestület által szükségesnek tartott további elveket

7. § (1) af); §; §;kiemelt figyelmet igénylő gyermekek 7. § (1) aj); §; 28. §, 50. §. Felvétel, átvétel szabályozása 7. § (1) bn); § esélyegyenlőségét szolgáló intézkedések 11. § (1) A sajátos nevelési igényű gyermekek ellátása 12. § Az óvodai nevelés a gyermek neveléséhez szükséges, a teljes óvodai életet magában foglaló foglalkozások keretében folyik, oly módon, hogy a teljes nyitva tartás ideje alatt a gyermekekkel minden csoportban óvodapedagógus foglalkozik, óvodapedagógusonként és csoportonként összesen napi két óra átfedési idővel. 13/A. § a helyiségek használata 63. § (1) Az óvoda az óvodás gyermekek fejlődését folyamatosan nyomon követi és írásban rögzíti. Az óvodás gyermek fejlődéséről a szülőt folyamatosan tájékoztatni kell. 82. § (1) A dokumentum elfogadása, nyilvánossága 88. § Az óvoda által használt nyomtatvány 117. § (1) A nevelőtestület a feladatköre 118. § (1) A szakmai munkaközösség feladatköre 119. §(1-4) Szülői szervezet 128. §-131 § teljes körű egészségfejlesztés (gondozás, táplálkozás, bántalmazás, pszichés védelem)

Az óvodában folyó nevelő- oktató munka pedagógiai alapelvei, értékei, céljai, feladatai, eszközei, eljárásai A VEZETŐ pedagógiai-szakmai ellenőrzésének területeiből : 1. A tanulás és tanítás stratégiai vezetése és operatív irányítása 2. A változások stratégiai vezetése és operatív irányítása 3. Önmaga stratégiai vezetése és operatív irányítása 4. Mások stratégiai vezetése és operatív irányítása 5. Az intézmény stratégiai vezetése és operatív irányítása Az INTÉZMÉNY pedagógiai-szakmai ellenőrzésének területeiből: 1. Pedagógiai folyamatok 2. Személyiség és közösségfejlesztés 3. Eredmények 4. Belső kapcsolatok, együttműködés 5. Az intézmény külső kapcsolatai 6. A pedagógiai munka feltételei 7. A PP-ban megfogalmazott intézményi céloknak való megfelelés PEDAGÓGUS KOMPETENCIÁK 1. Szakmai feladatok, szaktudományos, szakmai tudás 2. Pedagógiai folyamatok, tevékenységek tervezése és a megvalósításukhoz kapcsolódó önreflexiók 3. A nevelési folyamat támogatása 4. A gyermek személyiségének fejlesztése, az egyéni bánásmód érvényesülése, a hátrányos helyzetű, sajátos nevelési igényű vagy beilleszkedési, tanulási és magatartási nehézségekkel küzdő tanulóknak a többi tanulóval együtt történő sikeres együttneveléséhez szükséges megfelelő módszertani felkészültség. 5. A gyermekcsoportok, közösségek alakulásának segítése, fejlesztése, esélyteremtés, nyitottság a különböző társadalmi – kulturális sokféleségre, integrációs tevékenység. 6. Pedagógiai folyamatok és a tanulók személyiségfejlődésének folyamatos értékelése, elemzése 7.Kommunikáció és szakmai együttműködés, problémamegoldás 8.Elkötelezettség és szakmai felelősségvállalás a szakmai fejlődésért Az egészségfejlesztéssel védelemmel összefüggő feladatok VEZETŐ 1.5. INTÉZMÉNY PEDAGÓGUS A pedagógusok helyi intézményi feladatai VEZETŐ 4.PEDAGÓGUS 7,8 Csoportban dolgozók feladata (kapcsolattartás, adminisztráció VEZETŐ 4PEDAGÓGUS 7,8

A kiemelt figyelmet igénylő gyermekekkel kapcsolatos pedagógiai tevékenység VEZETŐ 1. INTÉZMÉNY PEDAGÓGUS 1,2,3,4,5,6,7,8, Nemzetiségi ismeretekVEZETŐ 1. 5 INTÉZMÉNY 2. 5,6, 7. PEDAGÓGUS 4,5,6, Jó gyakorlat, pályázatVEZETŐ 4,5 INTÉZMÉNY 1,4. 7 PEDAGÓGUS 1,3,8 Hitre nevelésVEZETŐ 2,4,5 INTÉZMÉNY 2, 4,5,7 PEDAGÓGUS 2,3,4,5,7,8, CSALÁD ÓVODA KAPCSOLAT VEZETŐ 2,4,5 INTÉZMÉNY 1,5PEDAGÓGUS 3,4,5,7 KÖRNYEZETTUDATOS GONDOLKODÁS ( MEGISMEREM, MEGSZERETEM,VÉDEM) VEZETŐ 2,4,5 INTÉZMÉNY 1,3,6,7 PEDAGÓGUS 1,3,8

NEVELŐI-TANÍTÁSI MUNKA DOKUMENTUMAINAK KAPCSOLATA Intézményi dokumentumReleváns dokumentumok Pedagógiai programÓvodai nevelés országos alapprogram Tervezés pedagógiai dokumentumai Intézkedési terv Tervezés pedagógiai dokumentumai tematikus terv, heti terv, tevékenység vázlat Pedagógiai program Éves nevelési tevékenységi, projekt terv SZMSZ Pedagógiai program Házirend Pedagógiai program SZMSZ Munkaköri leírás Pedagógiai program SZMSZ Pedagóguskompetenciák Éves munkaterv és beszámoló Pedagógiai program Tervezés pedagógiai dokumentumai Intézkedési terv Továbbképzési program/ beiskolázási terv Pedagógiai program Intézkedési terv Éves munkaterv és beszámoló

Tevékenység látogatás elemi TervezésMegvalósítás Kompetenciák / indikátorok Tematikus terv Tudatos tervezés, összefüggő tartalmak A részek egymásra épülése kapcsolódása 1, 2, 6 Tevékenység,/projekt/ foglalkozásterv Korszerű szaktudományos ismeretek, szakszerű nyelvhasználat, pedagógiai folyamat lényeges elemeinek figyelembevétele, didaktikai célok tudatos használatával figyelembevételével Tudástartalmak szakszerű, érthető közvetítése a gyerekek számára; változatos módszerek; érdeklődés fenntartása; 1, 2, 3, 7 Motiválás Többféle módszer alkalmazása az érdeklődés felkeltésére és fenntartására, a belső, köztes motiváció erősítése visszajelzési lehetőségek megadása Változatos módok alkalmazása, igazodás az aktuális hangulathoz, érdeklődés fenntartása, önálló kutatási igény kialakítása és fenntartása, vissza-jelzés adekvátsága. 2, 3, 4, 6 Módszerek Gyerekcsoporthoz igazodó módszerek tervezése., megjelenítése Együttműködést támogató, motiváló módszerek tervezése. Megvalósításban alkalmazkodás a gyerekek aktuális állapotához. Új tartalmi elemek, eszközök alkalmazása. 2, 3, 4, 5, 8

Cél-és feladatrendszer Egyértelmű célok meghatározása, melyek kapcsolódnak a korábbi tartalmakhoz, részei a nagyobb egység által megvalósítható feladatnak. Célmeghatározás egyértelműsége, kapcsolódási pontok meghatározása. 2, 3, Eszköz használata A fizikai források felkutatása, szakirodalmi és módszertani tájékozottság. Sokszínű bemutatása,kreativitás fejlesztése 2, 8 IKT-kompetencia Digitális eszközök beépítése a gyerekek munkájának támogatásába és a szakmai felké-szüléshez. Kapcsolattartáshoz online eszközök használata (projektekről készült képek továbbítása mellékleteként, honlapon elhelyezése) Digitális eszközök alkalmazása (képek, hangfelvételek, videofelvételek beépítése) 1.6; 2.4; 3.5; 3.8; 7.2; 8.6