40/40/20 ? Mitől függ a DM kampány sikere? 40% - adatbázis, célcsoport ismeret 40% - ajánlat 20% - kreativitás.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
1 Sajtótájékoztató Kis Gergely Ügyvezető igazgató Madar Norbert Tanácsadó Palocsay Géza COO
Advertisements

Készítette: Kovács Anna A kultúrakutatás módszertana.
A kártyanyomtatás fortélyai Csákvári Krisztián Kártya és címke gyártás
DM ANALÍZIS 2007 Direkt Marketing Szövetség H-1134 Budapest Tüzér u. 39. DM Analízis 2007 Sajtótájékoztató december 12. Budapest.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Ruska Mónika – Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat - Fiatalok Lendületben Programiroda.
A tartalommarketingről röviden Tartalom generálás és megosztás Először látogatók, olvasók, majd belőlük vásárlók lesznek. Bárhol, bármikor és bármilyen.
A családsegítő és gyermekjóléti szolgálatokat érintő változások A család és gyermekjóléti szolgáltatás.
European Commission Enterprise and Industry Az INNO-Way program bemutatása Székesfehérvár november 05.
NTP-TSZV- M CSEÖH MŰHELYFOGLALKOZÁS Kutatási eredmények ismertetése Szegő Dóra.
TÁMOP program a Dél-alföldi Régióban Dél-alföldi Regionális Munkaügyi Központ.
A KÖZÖSSÉGI VÁSÁRLÁS ELTERJEDÉSE KÜLFÖLDÖN ÉS MAGYARORSZÁGON Kurucz Imre
A Europe Direct és más európai uniós tájékoztató hálózatok szerepe Székesfehérvár 2009.március 24.
Title Sub-title European Commission Enterprise and Industry BCD.
A banki kapcsolatok ÚJ dimenziója. Mi a Zöld bankszámla? A Zöld Bankszámla egy teljesen zárt, felhő alapú informatikai és dokumentum kezelő rendszer,
Előkészületek az on-line referensz útján történő orvos-biológiai és egészségügyi információszolgáltatásra.
BINARIT TIMESHEET Több, mint munkaidő nyilvántartás Virág Zsolt (BINARIT Informatikai Kft.)„Hogyan legyek milliomos?” konferencia – BKIK ( )
A KÖNYVTÁRELLÁTÁSI SZOLGÁLTATÓ RENDSZER HATÉKONY MŰKÖDTETÉSE ÉS A SZOLGÁLTATÁS NÉPSZERŰSÍTÉSE VI. KSZR MŰHELYNAP – ZALAEGERSZEG NOVEMBER 11. A KSZR.
CÉLCÉLCSOPORT  Egészségügyi szakmai tájékoztatás és betegtájékoztatás, az egészséges életvitelhez szükséges információk szolgáltatása, publikálása, áttekint-
TANÁRLÁZADÁS ÉS ISKOLAPOLITIKA – TÉTEK, REMÉNYTELENSÉGEK ÉS REMÉNYEK NAHALKA ISTVÁN OKTATÁSKUTATÓ, NY. EGY. DOCENS
NSZFI SZFP Programkoordinációs Iroda Minőségfejlesztési Terület Teljesítményértékelési rendszer A képzett szakemberekért Információgyűjtés.
Csepregi Teréz Szociálpolitikai szakért ő Október 2.
A vállalatok marketingtevékenysége és a Magyar Marketing Szövetség megítélése Kutatási eredmények az MMSZ részére (2008. július)
John Sheridan BVetMed CVPM DMS MRCVS A Te praxisod, a Te karriered, a Te életed – gond van?
Innovatív értékesítési lehetőség a mezőgazdasági vállalkozók számára.
EU pályázati programok A szervezet / változások 1.A pályázók adminisztrációs terheinek csökkentése a projektfejlesztési, pályázati szakaszban.
A három lépcsőfok… 29% - A megoldás 52 heti stratégia sikeres üzleti kapcsolatépítéshez (Avidor András - Michelle R. Donovan - Ivan R. Misner) Az emberek.
BEST-INVEST Független Biztosításközvetítő Kft.. Összes biztosítási díjbevétel 2004 (600 Mrd Ft)
Internet tudományos használata
Steierlein István ÁHO-hálózatfejlesztési szakreferens
A szakiskolák aktuális problémái
Gazdasági informatika - bevezető
Nemzeti Audiovizuális Archívum
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
Keresztyén Ifjúsági Dicsőítő Csoport
DIGITÁLIS VÁSÁRLÁSOK, GENERÁCIÓS KÜLÖNBSÉGEK
TÁMOP / „A hátrányos helyzetűek foglalkoztathatóságának javítása (Decentralizált programok a konvergencia régiókban)”
Térkép készítése adataiból
A kérdőívek, a kérdőívszerkesztés szabályai
WE PROVIDE SOLUTIONS.
A lifelong guidance (LLG) rendszer magyarországi megalapozásának kvalitatív vizsgálata (6 fókuszcsoport) július Kovács Attila
videós team Team vezetője: Tariné Péter Judit Tagok:
SZÁMVITEL.
KERESÉS ELEKTRONIKUS KÖNYVTÁRI KATALÓGUSOKBAN
Kérdések és válaszok az előfizetéses rendszerekről
Környezeti teljesítményértékelés
középfokú felvételi eljárás
Miért válaszottam a bme-t?
Körmendi Dániel MAS Meeting Scheduler.
Nyílt nap Iskola neve Dátum.
Bemutatkozik az iskolapszichológus
Készítette: Boros Bence
Ami változott, és ami nem
Nap és/vagy szél energia
Hallgatói juttatási rendszer
Munkanélküliség.
FELÉR EGY DIPLOMÁVAL! A JÓ SZAKMA KÉTKEZI SZAKMÁVAL IS
A villamos installáció problémái a tűzvédelem szempontjából
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Regionális workshop Zétényi Ákos.
Információs pont értékelése
MODERN VÁLLALKOZÁSOK PROGRAMJA
TÁRGYI ESZKÖZÖK ELSZÁMOLÁSA
Interaktív Adatmenedzsment Kft.
REKLÁMESZKÖZÖK ÉS REKLÁMHORDOZÓK
SWIFT csatlakozás Wittmann György
Könyvtárhasználati alapismeretek II. Olvasószolgálat
VÁLLALKOZZ! Pénzügyi és Vállalkozói Témahét 2019 Órai segédanyag
„Vásárolj okosan” Mobil kiegészítők vásárlási szokásai
Generali Alapkezelő beszámolója Gyöngyház Nyugdíjpénztár részére
Miért veszélyes a gyógyszerhamisítás?
A tehetséggondozás kihívásai
Előadás másolata:

40/40/20

?

Mitől függ a DM kampány sikere? 40% - adatbázis, célcsoport ismeret 40% - ajánlat 20% - kreativitás

Egy jó hír.

Hajlandók adatot adni, testre szabott ajánlatokért cserébe. Forrás: DMSZ kutatás 2006.

Adatmegadási-hajlandóság szegmensek Nyitott inkább fiatalabbak és középkorúak, diplomások, tehetősebbek Személyi igazolvány Budapesten vagy megyeszékhelyen lakók, tehetősebbek, a középréteghez tartoznak (C1, C2 státuszúak). Elzárkózó kisebb településen élnek, idősebbek, alacsony iskolai végzetséggel rendelkeznek. Forrás: DMSZ kutatás

Hogyan lehet adatokat gyűjteni, frissíteni?

Kérdezzünk!

Egy kérdés, amelyre csak Ön tud válaszolni: Miért nem fogadta el Aranykártya ajánlatunkat?

Használjunk eszközkombinációkat!

Tegyük kényelmessé!

Az Ön személyes bankárja csak egy hívásnyira Öntől. A dobozban található levél a titkárnőnek szól. Privátbankár szolgáltatás cégvezetőknek (Ukrajna)

Csak egy hívásnyira van a személyes bankárától. Hívja most! A személyes bankár gyorshívás gombbal programozva. A személyes bankár tudta, melyik címzetthez milyen szám tartozik, így mindig tudta: ki telefonál! Azonnali, kényelmes és közvetlen visszajelzés

Ne adjuk fel, ha most nem aktuális!

Nem ≠ Soha/Semmit

Mechanizmus DM a célcsoportnak Válaszol, érdekli Nem válaszol Telefonos follow up ÉrdekliNem érdekli Tesztevezetésre jelentkezik (telefonos időpont egyeztetés) Kéri, hogy a márkakereskedő hívja fel (telefonos kontaktus) Információt kér az autóról (eBrosúra) Emlékeztetőt kér az ajánlatról ( ajánlat) Érdeklődői adatbázis Most nem érdekli, vagy ez az ajánlat nem érdekli, de később kereshető. Egyáltalán nem érdekli

Adjunk önállóságot a frissítésben!

Decathlon

Cora

Kössük kuponhoz!

Nyomtatott, online, sms

Építsünk a meglévő ügyfélkörre!

Mit csinált rosszul?

Egy zakót adott el ahelyett, hogy az elsőt adta volna el.

Nyert egy vásárlást, de elvesztett egy vásárlót.

A cégek valódi értékét nem a termékek, hanem a vásárlóik adják.

Lifetime Value BMW USD Gillette 263 USD Hartford Insurance USD Tide 121 USD (Forrás: Copernicus Marketing & Research)

Kire költsünk? Vásárlóerő – Jelenlegi – Jövőbeli Márkához való kötődés – Hűségszint A mátrix 1. Alacsony vásárlóerő, alacsony hűséggel 2. Alacsony vásárlóerő, magas hűséggel 3. Magas vásárlóerő, alacsony hűséggel 4. Magas vásárlóerő, magas hűséggel

A mátrix hűség magas alacsony vásárlóerő magas Ábra: A vásárlóerő és a hűség alapján értékelt fogyasztói szegmensek.

Nem csak a pénz motivál Forrás: CRMguru

Mennyit ér egy kis figyelem? Egy kereskedés a vásárlás után1 hónappal felhívott egy, a vásárlókból válogatott tesztadatbázist, köszönetet mondott a vásárlásért és megkérdezte, felmerült-e bármilyen kérdés a termékkel kapcsolatban, tudnak-e bármiben segíteni. Ezzel párhuzamosan leválogattak egy másik tesztadatbázist hasonló paraméterekkel, őket viszont nem hívták fel. Meghatározott időperiódus után mindkét tesztadatbázison értékelték az újravásárlási eredményeket.

70% a felhívott vásárlóknak örült a hívásnak és jelezte, hogy fog még vásárolni a kereskedéstől. 45% azoknak, akik a meg nem keresett kontrolladatbázisban voltak örültek volna egy ilyen hívásnak. A hívások utáni 6 hónapban a felhívottak 13%-a újravásárolt a kereskedőtől. Ráadásul a felhívottak átlagos vásárlási összértéke 16%-al növekedett a korábbi értékhez képest. Ennyit…

Összegzés Kérdezzünk! Használjunk eszközkombinációkat! Tegyük kényelmessé a válaszadást! Indokoljuk meg, miért fontos számunkra és számára a válasz! Ne adjuk fel, ha most nem aktuális! Adjunk önállóságot a frissítésben! Ne feledkezzünk el meglévő ügyfeleinkről!

40/40/20