Broadstairs-Dickens és a papagájok Hilderstone College 2015 július 13-24 Az igazság az, hogy nem is tudom, hol kezdjem el továbbképzésem elbeszélését.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Ruska Mónika – Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat - Fiatalok Lendületben Programiroda.
Advertisements

…több, mint 20 éve a piackutatásban… TREND BUDAPEST PIACKUTATÓ ÉS MARKETING KFT. TREND INTERNATIONAL MARKET RESEARCH LTD. TREND BUDAPEST PIACKUTATÓ ÉS.
MIÉRT AZ AVASI? németes szemmel. Németes képzésformáink:  5 éves német két tanítási nyelvű képzés  emelt óraszámú német tagozat  németet lehet tanulni.
Gondolkozzatok el azon, mit jelent a megbocsátás? Mondjatok példát !
A Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat Safer Internet oktatási programjának tapasztalatai a közötti időszakban Sterner Zoltán VIII. Nemzetközi.
ALKOHOLIZMUS ELLENI MEGYEI EGYESÜLETEK ÉS KLUBOK ORSZÁGOS SZÖVETSÉGE, MAGYAR KÉKKERESZT EGYESÜLET, KATOLIKUS ALKOHOLISTAMENTŐ SZOLGÁLAT HÁLÓZAT ÉPÍTÉSE.
A KÖZÖSSÉGI VÁSÁRLÁS ELTERJEDÉSE KÜLFÖLDÖN ÉS MAGYARORSZÁGON Kurucz Imre
KÖZGAZDASÁGTANI ALAPFOGALMAK I. Előadó: Bod Péter Ákos.
Budapest-Fasori Református Kollégium Julianna Általános Iskola.
Varga Aranka Inkluzív oktatási rendszer. Iskola funkciói – társadalmi elvárások Funkciók: Tudásszerzés és kompetenciafejlesztés folyamatának terepe Formális.
Kincskeres ő k tábora Július nap Az els ő napot Pipis-hegyen töltöttünk, ahol a Polgármester Úr megmutatta nekünk a repül ő ket, amikbe bele.
Helyi védett értékek bemutatása
Városi Könyvtár Nagykáta Előadja: Urbán Erzsébet igazgató.
Mercedes-Benz-Iskola
Nemzeti Audiovizuális Archívum
Sallai Ilona - ÉFOÉSZ Szeged,
Káros Szenvedélyek Dohányzás.
Berényi Eszter – Damásdi Judit
Idősbarát Győr Takács Tímea Miklósyné Bertalanfy Mária
BOROS SÁMUEL SZAKGIMNÁZIUMA
LEHET JOBB A GYEREKEKNEK!
Gyűjtőköri szabályzat
ÉRDI VÖRÖSMARTY MIHÁLY GIMNÁZIUM
Résztvevői létszám Év Létszám Összesen: 2110 Budapest Regionális 456
Köszöntünk mindenkit a Nyíregyházi Egyetem Nyílt Napján!
ESETTANULMÁNY Készítette: Fenyvesi Petra
Foglalkoztatási Paktumok az EU-ban
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
A „fény százada”.
FONTOSAK VAGYUNK EGYMÁSNAK...
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
Ez az én művem Készítsünk tájképet! Készítette: Puskás Rebeka
A Sztetoszkopók bemutatkoznak….
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
Tommy's Window dia ♫ Hangszóró szükséges A gyerekek örökkévalók
Szombatiskola, mint baráti kör
„SZÜLŐI KLUB” – DÉLUTÁNI FOGLALKOZÁSOK
Család és iskola Nevelés.
Veszprémi Érseki Hittudományi Főiskola
Nyílt nap Iskola neve Dátum.
Emberi jogi képzés A tananyag és a képzés filozófiája
Neptun kód: FQ7ZO7 Pham Van Vinh Mérnök leszek A3 Házi feladat.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM
Akarj többet! Efézus 1:
A hajszobrász: Baranyai Vivien 12.Asz
TÉNYEK UTÁN CSELEKVÉS Viziné Molnár Anna Uzsoki Utcai Kórház
DARUS.
Környezeti Kontrolling
Budapest, február 5. Reszeginé Erdélyi Beáta
7. Szabály: A mérkőzés időtartama
Programjaink fizikából a es tanévben
Szerzője Konzulens neve
Paulay Ede Az ember tragédiája.
Szülői értekezlet 6.B
Természetismereti kirándulásra való felkészüléshez javaslat
Jó gyakorlatok a lemorzsolódás csökkentésére
Lecke a vad-ludaktól Ismertelen szerző ♫ Turn on your speakers!
Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
Publikálni vagy nem publikálni? Ez itt a kérdés
A szerénység a megélt szépség
Az AE Szövetség szervezet fejlesztése
Madách Imre Az ember tragédiája Paulay Ede rendezésével.
Németország BESZÁMOLÓ 2014
a Kölcsey Ferenc Református Gyakorló Általános Iskola
Útravaló verseimmel Madách Imre Utolsónak szánt költeménye,
Erdősi Debóra Németh Tímea Közösségi szolgálat.
A tehetséggondozás kihívásai
“Kicsit kemény, nehéz, de kezdem élvezni”
Ganz Ábrahám Két Tanítási Nyelvű Szakközépiskola és Szakiskola
az Erasmus felsőoktatási csereprogramként indult SZÁMOKBAN köznevelés, felsőoktatás, felnőtt tanulás, szakképzés, sport, ifjúsági cserék.
Előadás másolata:

Broadstairs-Dickens és a papagájok Hilderstone College 2015 július Az igazság az, hogy nem is tudom, hol kezdjem el továbbképzésem elbeszélését. A történet akár kezdődhetne 1993-ban, akkor jártam ugyanis utoljára Angliában. Több mint húsz éven keresztül csak itthonról érintkeztem az angol nyelvvel, úgy, hogy megpróbáltam szinten tartani nyelvtudásomat az internet segítségével. Azonban egyre inkább úgy éreztem, hogy a C1-C2 szintű tankönyvek tanítása komoly kihívást jelent számomra. Hihetetlen energiák mozgósítása révén sikerült „lazán”, mintegy „foghegyről” beszélgetni a diákjaimmal olyan komoly témákról, mint a génsebészet, vagy a jövő alternatív energia forrásai. Ez volt az a pont, amikor belevágtam a lehetetlennek tűnő feladatba, hogy pályázat útján kijussak újra Angliába, és végre kipróbáljam magam és tudásom egy kurzuson. Így kerültem Broadstairsbe, ahol a Hilderstone College Creative Teaching and & British Life and Culture tanfolyamán vettem részt. Ez így talán szokványosnak hangzik annak, aki rendszeresen jár külföldi továbbképzésre, de engem lenyűgözött a nemzetközi légkör, a tanáraink felkészültsége, kedvessége és az a tény, hogy az iskolában mindenki azért dolgozott, hogy a résztvevők minél többet hozzanak ki magukból, miközben hihetetlenül jól érzik magukat. Legalábbis én így éreztem magam. A délelőtti órákon rengeteg kreatív nyelvtanítási módszert mutattak meg nekünk, amelyet át-átszőtt a mai angol nyelvi fordulatok megtanítása, délután pedig megismertük a mai angol oktatást, politikát és társadalmat. Biztos vagyok benne, hogy rendkívül nagy hasznomra lesz mindez a tanítás során, és a diákjaim észre fogják venni rajtam, hogy mennyire feltöltődtem a képzés és kiutazás alatt! A csoportunk a második hét végére olyan jól összerázódott, hogy szinte barátokként váltunk el (És ez nem ömlengés!). Az esti programokon, pedig annyira jól szórakoztunk és annyi mindent tanultunk egyben, hogy szinte nem is tudtam azon aggódni, otthon rendben mennek-e a dolgok! Az első nap David, az egyik tanár idegenvezetett minket ebben a kis tengerparti városban, ahol annak idején Dickens is töltötte nyarait. Emlékszem, a Viking öbölnél sétálva megelevenedett bennem a Viktoriánus-kori Anglia, nem véletlenül, hiszen abban az időben lett a csempész kikötőből a feltörekvő polgárság nyaralóhelye. Mára viszont már a Londoniak kedvence lett a városka, amit a hétvégi zsúfoltság is igazolt. De nem csak a hely kisugárzása és Dickens szelleme hatott rám, hanem egy szinte felfoghatatlannak tűnő jelenség is, nevezetesen a papagájok. Persze olvashatunk arról, hogy Anglia már nem a régi és nem találkozhatunk esernyővel sétáló gentlemenekkel, de azt azért nem gondoltam volna, hogy neon- zöld, sárga, piros csőrű papagájok serege veszekedik a cseresznyefán! Valami tényleg megváltozott Angliában amióta utoljára ott jártam! Ráthné Murányi Rita Dunakeszi Radnóti Miklós Gimnázium

Ebédszünet a parton Ramsgate kikötője Kirándulás Sandwichbe Vége az esőnek! Projektmunka Creative teaching óra Brit kultúra az étlapon! Walmer kastélya Egy kis nyalánkság!Beszélgetés az ebédnél