Hálózatok Támogató, segítő szerepek az ifjúsági munkában.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
„A tanfelügyelet kialakuló rendszere, átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban” Az intézmények minőségfejlesztési folyamatainak támogatása /4. pillér/
Advertisements

RÉV Projektiroda Hálózat Munkacsoport. Mi az a Hálózat munkacsoport? Hol helyezkedik el, melyik szervezethez köthető? Kik a tagjai? Mi a célja, feladata,
25 ÉV A TEHETSÉGEK SZOLGÁLATÁBAN MAGYAR TEHETSÉGGONDOZÓ TÁRSASÁG KONFERENCIÁJA PÉCS SZEPTEMBER KORMOS DÉNES A NEMZETI TEHETSÉGÜGYI KOORDINÁCIÓS.
Lépj pályára! Využi šancu! Lépj pályára! / Využi šancu! HUSK /1101 /1.6.2 /0107.
A Pécsi Kistérség Foglalkoztatási Paktuma
Csoportok (teamek) a projektben. A projekt végrehajtására alakult csoport (team) azokból a szakemberekből áll, akik a projektben a munkát végzik. Ennek.
2005. november 18. Magyarországi LEADER Közhasznú Egyesület Tevékenységi Prezentáció VIDÉKFEJLESZTÉSI FÓRUM Jászfényszaru Molnár Katalin elnök.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / A pedagógus(tovább)képzés kérdései és lehetőségei az egész napos iskola-
Munkaterv Miért szükséges, mik az előnyei?
Heves megye civil szervezeteinek szervezetfejlesztése A program az Európai Unió támogatásával valósul meg. K á rp á tok Alap í tv á ny – Magyarorsz á g.
Projektkezdeményezés és pályázatírás
NCA - Önkéntes projektek tervezése és megvalósítása
Fiatalok Lendületben Program Előzmények: Fiatalok Európáért, Ifjúság Program Időtartam: Költségvetés: € – 2,5.
Közösségfejlesztés és közösségi munka
Közösségfejlesztés a debreceni városrészekben
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Közösségi munka. 1. A közösségi munka előnyei az egyéni és családi esetkezeléssel szemben A szociális munkások rendelkezésére álló eszközök rendszerint.
„OKOS TANÁCS NÉLKÜL AZ ERŐ LEROGY …” HORATIUS
A HR vezető, mint a Vezérigazgató legfontosabb partnere
Konzulens: Dr. Boda György Készítette: Kovács Katalin
Iskolahálózatok itthon és külföldön Pénziránytű műhelymunka MNB, november 10.
MINŐSÉGFEJLESZTÉS A FELSŐOKTATÁSBAN TÁMOP kiemelt program VESZPRÉM 2007 november 28.
Kisújszállás: itt mindenkire szerep vár TÁMOP A közművelődés a nem formális és informális tanulás szolgálatában.
A diákok/fiatalok és az aktív államporság „Civil szervezetek és a közoktatási intézmények közösségi kapcsolatai” Salgótarján, január 29.
A referenciaintézmények feladatai, hatáskörei
kiemelt projekt bemutatkozása
2008. március 27. Magyar Tartalomipari Szövetség – A/016 – EQUAL IT-mentor projekt.
A Magyar Távmunka Szövetség céljai, törekvései Dr. Horváth Elek elnök III. Országos Távmunka Konferencia Budapest,
Tanulási partnerségek kezdeményezése A NYITOK hálózatfejlesztési program bemutatása Balázs Ákos Szövetség az Életen Át Tartó Tanulásért június 22.
A társadalmi felzárkóztatás és az életen át tartó tanulás Egy kísérleti projekt tapasztalatai Balázs Ákos Szövetség az Életen Át Tartó Tanulásért 2010.
A hálózati szociális munka koncepciói (R. Brake) I. Hálózat orientált tanácsadás -a kliensek környezetében lévő erőforrások mozgósítása és támogatása -a.
A TÁMOP-2.2.3/07/2-2F projekt megvalósítása Nógrád megyében
Civilek a területfejlesztésben Dr.G.Fekete Éva MTA RKK, Miskolc.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott.
Esettanulmány a projektmenedzsment lépéseinek bemutatására
" Tudás és kompetencia" Szociális szakemberek és önkéntesek alternatív képzése a látássérültek munkaerő-piaci re/integrációjáért Veres Katalin projektvezető.
Speciális célcsoportok a szakmai protokollban Biró Dániel Budapest május 7.
Nemzetközi együttműködések „A BAKONYÉRT” Egyesületnél.
Dr. Szabó-Thalmeiner Noémi. Nevelő Szaktanár Hivatalnok Szakmai szervezet tagja Családtag Barát (nő) rokon szülő gyermek testvérházastárs …
Az Ifjúság Program. Az ifjúsági projektek meghatározása Nemzetközi ifjúsági projekt: olyan projekt, amely a résztvevők személyiségfejlődését.
Dél-alföldi SZAK-TÁR Dél-alföldi SZAK-TÁRTÁMOP /2/B Projekttájékoztató nap Szakmai program bemutatása Béthel Alapítvány.
A Roma-Net Helyi Támogató Csoport lehetőségei a szociális városrehabilitáció tervezésében és végrehajtásában Mini-konferencia ,
INNO-REÁL Szövetség Civil Ágazati-szakmai Stratégiai Terv május 21.
MODERN ÜGYVITELI GYAKORLÓHELY KIALAKÍTÁSA A NYÍREGYHÁZI FŐISKOLÁN
INNOLEARN KONFERENCIA Gödöllő, szeptember 26.
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
1 Kézfogás a Magyar Vidék fejlődéséért : Magyar Nemzeti Vidéki Hálózat (MNVH)
A kiemelt projekt eredményei: a módszertani feladatok és a hálózatépítés tükrében Avagy az „emberorientált” hálózat működése a hajléktalan-ellátáson belül.
A Magyarországi LEADER Közhasznú Egyesület tevékenységének bemutatása GYURKÓ BÉLA (megyei kapcsolattartó)
TÁMOP projektek megvalósításának „nyeresége” Kemecsei Judit – Hajléktalanokért Közalapítvány TÁMOP / december 13. Miskolc.
TÁMOP A-14/ „Komplex intézményi mozgásprogramok és kapcsolódó egészségfejlesztési alprogramok megvalósítása az általános iskolákban, többcélú.
TÁMOP-2.1.2/ Az eTanácsadó hálózat szerepe a TÁMOP kiemelt projektben.
A kistérségi gyerekesély programok tervezési folyamata Kalmár Ildikó - Dandé István - Herman Szabolcs Regionális koordinátorok Magyar Tudományos Akadémia.
A BKK szerepe a TIDE nemzetközi projektben Új megoldások a közösségi közlekedésben - fenntarthatóság - integráció - finanszírozás - Pécs, november.
Szekszárd október 10.. Vízió Új Ptk. (magánszemély tagja nem lehet a szövetségnek) Tagszervezeti elvárások (tagszervezetek anyagi támogatása az.
„Az Áldozatvédelmi Szakmai Együttműködési Rendszer egységes fővárosi szintű megvalósítására”
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM „A” komponens Schottner Péterné komponensvezető
SZERVEZET Szervezeti okok è A felhasználók és az informatikai részleg közötti gyenge kommunikáció è A felhasználók és az informatikai részleg céljai ütköznek.
Az OEFI TÁMOP / számú ”Egészségfejlesztési szakmai hálózat létrehozása” című kiemelt projekt köznevelési alprojektje ELKÉSZÜLT SZAKMAI.
Közösség-ifjúság-esélyteremtés Jászberény, szeptember 14.
Tervezési folyamat.
A foglalkoztatási paktumok működési tapasztalatai – a siker fokmérői
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése
Jánoshalmi Kistérségi Tanács
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TÖREKVÉSEI 2007
Hallássérültek a könyvtárban
MNGSZ Magyar Nemzeti Gasztronómiai Szövetség
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
A VEZETÉS FOGALMA, FUNKCIÓI
Előadás másolata:

Hálózatok Támogató, segítő szerepek az ifjúsági munkában

Hálózatok

Hálózatok általános ismérvei: közös cél, amelynek elérése közös vállalkozás közös cél, amelynek elérése közös vállalkozás tagi aktivitás (hálózati) magas fokú tagi aktivitás (hálózati) magas fokú belépés, bent maradás önálló döntés belépés, bent maradás önálló döntés közös értékek, munkamódszerek, tevékenységek, tudás alakul ki = közös identitás közös értékek, munkamódszerek, tevékenységek, tudás alakul ki = közös identitás

Hálózatok építőkövei: tagok közötti bizalom tagok közötti bizalom jó kommunikáció jó kommunikáció jó kapcsolat a tagok között jó kapcsolat a tagok között hit a közös munkában hit a közös munkában konszenzusos döntések konszenzusos döntések vezetőség feladata a fentiek biztosítása vezetőség feladata a fentiek biztosítása

Előnyök Érzelmi támogatás Érzelmi támogatás Lobbi Lobbi Tapasztalat átadás Tapasztalat átadás Lehetőségek(forrás,tudás,információ) Lehetőségek(forrás,tudás,információ)bővülése Célcsoporthoz hatékonyabb eljutás Célcsoporthoz hatékonyabb eljutás

Hálózatok szintjei I. Információs hálózat: - Információcsere zajlik - Nincsenek közös célok, elvárások - Fluktuáló tagság

II. Koordinációs hálózat - Deklarált együttműködés - Közös projektek - Tapasztalatcsere - Koordináció

III. Együttműködési hálózat: - Állandó, gyakori kommunikáció - Standardizált tevékenységek - Konkrét, tagok által elfogadott cél - Hosszú távú stratégia a fejlesztésben - Tagság döntéshozási helyzetben

Megalakítás Tevékenység kereteinek közös kidolgozása Tevékenység kereteinek közös kidolgozása Közös értékek és munkamódszerek kidolgozása Közös értékek és munkamódszerek kidolgozása Alapelvekről megállapodás Alapelvekről megállapodás

Fejlődés Célok, irányok meghatározása Célok, irányok meghatározása Koordináció megszervezése Koordináció megszervezése Tagsági kritériumok felállítása Tagsági kritériumok felállítása

Állandó tevékenység Partnerek jól működő hálózatának megszervezése Partnerek jól működő hálózatának megszervezése Koordináció, együttműködés, információcserére vonatkozó mechanizmusok kidolgozása Koordináció, együttműködés, információcserére vonatkozó mechanizmusok kidolgozása Monitoring Monitoring

Támogató, segítő szerepek (coaching, mentorálás, facilitálás)

Coaching Ki a coach? Ki a coach? A coach támogató forrásszemély, akinek van elég tapasztalata az ifjúsági munkában és/vagy az ifjúsági kezdeményezésekben ahhoz, hogy a fiatalokhoz csatlakozva az ifjúsági kezdeményezés projektben segíteni tudja részvételüket.

Azok a fiatalok, akik már részt vettek egy ifjúsági kezdeményezésben, felhasználhatják a projekt folyamata során szerzett tapasztalatukat, és szintén játszhatnak támogató szerepet más fiatalok csoportjai mellett – így elláthatják e támogató feladatot kortárs támogató („peer coach”) személyében. Azok a fiatalok, akik már részt vettek egy ifjúsági kezdeményezésben, felhasználhatják a projekt folyamata során szerzett tapasztalatukat, és szintén játszhatnak támogató szerepet más fiatalok csoportjai mellett – így elláthatják e támogató feladatot kortárs támogató („peer coach”) személyében. A kortárs támogató személy - az ugyanolyan vagy hasonló korú fiatalok, kortársak segítője – fontos eszköz, melyet az ifjúsági kezdeményezések során kiválóan lehet hasznosítani a helyi szinten hatékony támogató rendszerek kiépítéséhez. A kortárs támogató személy - az ugyanolyan vagy hasonló korú fiatalok, kortársak segítője – fontos eszköz, melyet az ifjúsági kezdeményezések során kiválóan lehet hasznosítani a helyi szinten hatékony támogató rendszerek kiépítéséhez. Coaching

Mentorálás Mentor: Mentor: az a személy, aki az önkéntesnek, szervezetnek, közösségnek, informális csoportoknak segítséget nyújt. pl. Önkéntes mentor, EVS mentor, Teleház mentor stb.

Önkéntes esetén folyamatosan figyelemmel kíséri az önkéntes életét, fejlődési folyamatát és közreműködésé az adott projektben. Segíti az önkéntes beilleszkedését az új társadalmi környezetbe, bevezeti őt a szervezeti kultúrába, szokásokba és segít kitűzni azokat a célokat, amelyeket az önkéntes a projektben való részvételével el szeretne érni. Mentorálás

A mentor az esetlegesen felmerülő gondok esetén segítséget nyújt. Feladata továbbá mindannak az ellenőrzése és értékelése, amit az önkéntes feladatai elvégzése során és saját tanulási folyamatában elért. Szervezet, illetve csoport esetén a közösség életét, működését hasonlóképpen segíti. Mentorálás

Facilitálás A facilitálás szűken értelmezve egy ülés, megbeszélés stb. levezetését jelenti. A facilitálás szűken értelmezve egy ülés, megbeszélés stb. levezetését jelenti. A facilitátor keretet, teret ad a cél eléréséhez vezető folyamatoknak. Legtöbbször a csapaton kívül álló személy, ennek következtében érzelmileg kevésbé érinti meg a téma és a csapattagok személyisége. A folyamatokra koncentrál és nem vonja el figyelmét a csapattagok feladatának tartalmi oldala.

A facilitálás a kitűzött célok elérése érdekében segíti a szervezetek kommunikációs folyamatait. A facilitálás a kitűzött célok elérése érdekében segíti a szervezetek kommunikációs folyamatait. Tartalma az információcserétől, a közös álláspont kialakításán keresztül egészen a feladatmegoldásig, és az érdekek, konfliktusok kezeléséig terjedhet. A tréner vezetett kérdésekkel, válaszokkal, összegzéssel, lényegkiemeléssel és a tárgyalási keretek biztosításával segíti a folyamatot. Facilitálás

Legfőbb feladata a megvalósítás folyamatára koncentrálva segíteni a csapatot célja elérésében. A résztvevők bevonása, a figyelem összpontosítása jellemzi a munkát. Semleges, a tartalmi kérdésekben véleményt nem nyilvánító személy. A facilitátornak egyáltalán nem szükséges a téma, feladat szakértőjének lennie. Legfőbb feladata a megvalósítás folyamatára koncentrálva segíteni a csapatot célja elérésében. A résztvevők bevonása, a figyelem összpontosítása jellemzi a munkát. Semleges, a tartalmi kérdésekben véleményt nem nyilvánító személy. A facilitátornak egyáltalán nem szükséges a téma, feladat szakértőjének lennie. Facilitálás

CoachMentorFacilitátor Külső segítő Belső segítő Külső segítő Feladatok Célok Folyamatok Támogató szerepek Csomópontok Keretek, bevonás (változó lehet)(ellenőrzés, értékelés) (összpontosítás) Tevékenység Tevékenység Kommunikáció Tapasztalt Szakember Kommunikációs szakember szakember, tréner

Szakirodalom: