Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

„OKOS TANÁCS NÉLKÜL AZ ERŐ LEROGY …” HORATIUS

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "„OKOS TANÁCS NÉLKÜL AZ ERŐ LEROGY …” HORATIUS"— Előadás másolata:

1 „OKOS TANÁCS NÉLKÜL AZ ERŐ LEROGY …” HORATIUS

2 A hatékony, eredményes tanácsadó személyisége, segítő szerepek,
a professzionalizmus kritériumai Dr. Janza Károlyné 2009. november 19.

3 A közoktatási stratégia értelmezése
2 Hol tartunk most? Hová akarunk eljutni a jövőben? Milyen út vezethet oda? Kik segíthetik az előrehaladást? jövőbeli állapot 4 helyzet 1 3 jelenlegi állapot idő

4 Közoktatási intézmények
„SEGÍTŐK” RENDSZERE Országos pedagógiai szakmai szolgáltatás /OFI/ Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft. Országos Oktatási Integrációs Hivatal/OOIH/ Közoktatási intézmények Ellenőrzés, értékelés, „fejlesztés” /közoktatási szakértő; OH/ Ellenőrzés, „értékelés” /önkormányzat/ Támogató szakmai szolgáltatás /Ped. Intézet, szaktanácsadó/

5 INSPIRÁCIÓ -GONDOLATÉBRESZTÉS
„A kulcs, amely belső életünket nyitja, bennünk van. Így kell azonban egy külső személy, egy szó, egy gesztus, a kapcsolat sűrűsége, hogy érintsen, felcsendüljön bennünk a mélyen búvó harmónia.” (André Louf)

6 XXI. SZÁZADI PROFESSZIÓK A SEGÍTŐ, TÁMOGATÓ, PEDAGÓGIAI SZAKMAI SZOLGÁLTATÁS TERÜLETÉN
Szervezetfejlesztés Vezetésfejlesztés Személyzetfejlesztés Tartalomfejlesztés Értékelés,- és minőségfejlesztés

7 „Segítők” és a változás
jövőbeli állapot 1. ELUTASÍTÁS -tájékoztatás -világos célok -világos feladatok -világos kritériumok 5. INTERIORIZÁCIÓ -enyém, tied, mienk -szociális , érzelmi intellgencia -tudatosság -örömérzés jelenlegi állapot 4. ELFOGADÁS -bevonás -együttműködés -közös stratégia -individuális haszon 2. ELLENÁLLÁS -kulcsemberanalízis -figyelem -empátia -kommunikáció 3. FORDULÓPONT -megegyezések -kölcsönös előnyök -nincsen vesztes

8 „Segítők” és a változás
A változás menedzselés fázisai: a kezdeményezés a bevezetés az elsajátítás A kezdeményezés tanácsadói funkciói: mediátori motivátori facilitátori operátori

9 „Segítők” és a változás
A bevezetés tanácsadói funkciói: implementátori interpretátori animáló megerősítő kontroll katalizáló modell Az elsajátítás tanácsadói funkciói: korrektív involvációs

10 A „segítők” szerepei coach kísérő tanácsadó kutató mentor kezdéssegítő
gondozó A „segítők” szerepei szponzor tanár tréner szupervizor terapeuta

11 Szerepek és módszerek konkrét szituációkban
TÁMOGATÓ ÉS SEGÍTŐ SZEREPEK Szerepek és módszerek konkrét szituációkban tréner coach terapeuta kísérő szupervizor kutató kezdéssegítő szponzor tanár gondozó mentor tanácsadó Cselekvő ember

12 Szerepek és módszerek konkrét szituációkban
TÁMOGATÓ ÉS SEGÍTŐ SZEREPEK Szerepek és módszerek konkrét szituációkban Cselekvő ember coach tanácsadó kísérő kutató ÉLET MUNKA TANULÁS mentor gondozó kezdéssegítő szponzor tanár tréner szupervizor terapeuta

13 Szerepek és módszerek személyes szituációkban
TÁMOGATÓ ÉS SEGÍTŐ SZEREPEK Szerepek és módszerek személyes szituációkban tréner coach terapeuta kísérő szupervizor kutató kezdéssegítő szponzor tanár gondozó mentor tanácsadó Fejlődő ember

14 Szerepek és módszerek személyes szituációkban
TÁMOGATÓ ÉS SEGÍTŐ SZEREPEK Szerepek és módszerek személyes szituációkban Fejlődő ember coach tanácsadó kísérő kutató mentor gondozó kezdéssegítő SZEMÉLYES FEJLŐDÉSE szponzor tanár tréner szupervizor terapeuta

15 Folyamatbeli segítség
TÁMOGATÓ ÉS SEGÍTŐ SZEREPEK Folyamatbeli segítség tréner coach terapeuta kísérő szupervizor kutató kezdéssegítő szponzor tanár gondozó mentor tanácsadó

16 Folyamatbeli segítség
TÁMOGATÓ ÉS SEGÍTŐ SZEREPEK Folyamatbeli segítség Rövid távú, folyamatorientált coach tanácsadó kísérő kutató mentor gondozó kezdéssegítő szponzor tanár tréner szupervizor terapeuta

17 TÁMOGATÓ ÉS SEGÍTŐ SZEREPEK
Tartalmi vonatkozás tréner coach terapeuta kísérő szupervizor kutató kezdéssegítő szponzor tanár gondozó mentor tanácsadó

18 TÁMOGATÓ ÉS SEGÍTŐ SZEREPEK
Tartalmi vonatkozás coach tanácsadó kísérő kutató mentor gondozó kezdéssegítő szponzor tanár Hosszabb távú, tartalmi irányultság tréner szupervizor terapeuta

19 MÓDSZERTANI SOKSZÍNŰSÉG TANÁCSADÁS FOLYAMATÁBAN

20 EGYMÁST KIEGÉSZÍTŐ SZEREPEK
tanácsadó mentor gondozó tanár szupervizor terapeuta tréner szponzor kezdéssegítő kutató kísérő coach coach kísérő tanácsadó kutató mentor kezdéssegítő gondozó szponzor tanár tréner szupervizor terapeuta

21 INSPIRÁCIÓ -GONDOLATÉBRESZTÉS
„Ha elhiszed, hogy legyőztek – legyőztek. Ha elhiszed, hogy nem mered – nem mered. Ha győzni akarsz, de nem hiszed nem győzhetsz, Csaknem biztos, hogy nem te leszel a győztes. Az élet csatáit nem mindig Az erősebb, gyorsabb nyeri, És előbb utóbb az győz, Aki hogy győzhet, elhiszi.” (Arnold Palmer)

22 A „segítők” személyisége
Magas szintű: Kognitív intelligencia Érzelmi intelligencia Szociális intelligencia Akarati intelligencia Rendszerező intelligencia Hitelesség Professzió Élet-, ember-, munkaszeretet

23 A SZAKTANÁCSADÁS, A SZAKÉRTÉS TELJESÉRTÉKŰ
HIVATÁS SZAKMA FOGLALKOZÁS

24 „….. a tanács csak a megtörtént dolgokon nem segít.” Lessing

25 Köszönöm megtisztelő figyelmüket!


Letölteni ppt "„OKOS TANÁCS NÉLKÜL AZ ERŐ LEROGY …” HORATIUS"

Hasonló előadás


Google Hirdetések