Írország, Dublin 2007. november 11-18. Kontra Éva Széchenyi István Idegenforgalmi, Vendéglátóipari Szakképző Iskola és Kollégium Kecskemét, Nyíri út 32.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
ÚJ DIMENZIÓK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Dr. Sediviné Balassa Ildikó: A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS SZERKEZETI, TARTALMI ÉS MÓDSZERTANI FEJLESZTÉSE A LEONARDO KÍSÉRLETI.
Advertisements

1. Tájékoztató az Oktatási Minisztérium HEF OP pályázati kiírásairól február 24.
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
Mérés, értékelés és minőségbiztosítás a közoktatásban
Bonyhádi Oktatási Nevelési Intézmény
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
Az alapképzések bevezetésének tapasztalatai
A gyakorlatvezető mentor
Tanulás, kommunikáció, nevelés Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottság IV. Országos Neveléstudományi KonferenciaMagyar Tudományos Akadémia 2004.
A szakképzés jövője - a jövő szakképzése
A kompetencia alapú szakképzés sajátosságai
A NYEK tapasztalatai a 2006/2007. tanévi iskolalátogatások tükrében.
Mit tud? Mire képes? Kompetencia alapú szakképzés
REFORMÉRTÉKŰ LÉPÉSEK A SZAKKÉPZÉS TERÉN MAGYAR SZAKKÉPZÉSI TÁRSASÁG május 30.
Dobszay Ambrus Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Tartalomfejlesztési és Módszertani Központ A Képesítési Keretrendszer hasznosulása a közoktatásban.
TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
TÁMOP / „Átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban ” A Magyar Képesítési Keretrendszer fejlesztése 5. pillér – MKKR és a közoktatás.
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
Az egészségügyi szakképzés fejlesztésének lehetséges irányai Kiss Mária Balatonfüred, augusztus 25.
A képzett szakemberekért Fejlesztés és szolgáltatás a szakképzésben. Budapest augusztus 27.
Egységes, új szakmastruktúra, piacképes programok Budapest december 6.
1 dr. Sediviné Balassa Ildikó EGY PÁLYÁZATI FEJLESZTÉS EREDMÉNYE AZ E-KÉPZÉSFEJESZTÉS ÉS A TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS TANULSÁGAI.
A szakképzés fejlesztés jelenlegi állása
A szakképzés helyzete Magyarországon
INTEGRÁCIÓ A SZAKKÉPZÉSBEN (avagy TISZK?)
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
Bonyhádi Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola
A Békéscsabai Központi Szakképző Iskolai tapasztalatok a vasútgépészeti szakmák képzésében április 29.
SZEREPLŐK ÉS FELELŐSSÉGEK A SZAKKÉPZÉSI RENDSZERBEN MÁV KONFERENCIA
2009/2010. tanév Pestszentimre Ady Endre Utcai Általános Iskola.
A szövegértés-szövegalkotás programcsomag jellemzői
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
Pályaválasztási szülői értekezlet
AZ ÍRORSZÁGI CSODA: OKTATÁS Készítette: Honnerné Tibold Dianna Pálffy Miklós Kereskedelmi Szakképző Iskola Győr.
Projektvezetői megbeszélés Önfejlesztő terület február 11.
Köszöntöm Önöket! Szabó Gábor általános igazgatóhelyettes Budapest, június 3.
Kereskedelmi és Idegenforgalmi Középiskola Tokaj2007. január 31.
Szakmai tanulmányút NORVÉGIA ( – ) A bemutatót készítette: Dr. Csermák Károly Ph.D.
Norvég Oktatási és Kutatási Főigazgatóság - Megyei Önkormányzat Oktatási Hivatala - Városi Önkormányzat Oktatási Hivatala Intézményfenntartói rendszer.
Gyakorlás – gyakorlat – gyakornok Sokszor egyetlen élmény egész életére megnyitja a fiatal lelket a zenének. Ezt az élményt nem lehet a véletlenre bízni:
Mérés-értékelés konferencia március 12. Szolnok.
Magyar Képesítési Keretrendszer EURÓPAI MOBILITÁSI ÉS LLL ESZKÖZÖK, ALAPELVEK.
Mérés-értékelés konferencia március 28. Eger.
Középiskolai továbbtanulás 2016/17
A szakiskolások továbbtanulási esélyei Kecskemét, Dr Liskó Ilona OFI
Munkaerő-piaci képzések megközelítése. Törvényi változások n a szakképzésnek és a felnőttképzésnek a munkaerő-piaci igényekkel való összehangolása, n.
Dánia Mérés-értékelés tanulmányút Készítette: Bite Zoltán Kolping Katolikus Szakiskola, Speciális Szakiskola és Kollégium - Pétfürdő.
Bonyhádi Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola
Felvételi a középfokú iskolákba
Barcsák Marianna KPSZTI
NEMZETI FEJLESZTÉSI TERV
Mérés-értékelési gyakorlatok tanulmányozása az európai szakképzésben
Mérés értékelés Dániában
Széchenyi István Kereskedelmi és Vendéglátóipari Szakképző Iskola
Mérés – értékelés 2006/2007 Gál Ferenc augusztus 31.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TÖREKVÉSEI 2007
A szakiskolai képzés és az érettségi követelmények
Norvégiai szakmai út október
SZAKKÉPZÉSI MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSI KERETRENDSZER (SZMBK) 11. előadás
A szakiskolai kompetenciamérés tapasztalatainak hasznosítása
2007.okt Készítette: Kohány Szabolcs
Bonyhádi Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola
IRÁNY A PÁLYA! november 14. „Az emberi nemnek az a hivatása, hogy munkáljon, alkosson, teremtsen.” Széchenyi István.
Országos Kompetencia Mérés 2011
Dobos C. József Vendéglátóipari Szakképző Iskola Budapest
2007.okt Készítette: Dóczi Balázs
Foglalkoztatás, szakképzés, jó gyakorlatok
Kompetencia alapú szakoktatás
Készítette: Werb Józsefné Regionális konferencia: KECSKEMÉT Külföldi tanulmányút: Mérés-értékelés fejlesztési terület NORVÉGIA OSLO október 14 -
Előadás másolata:

Írország, Dublin november Kontra Éva Széchenyi István Idegenforgalmi, Vendéglátóipari Szakképző Iskola és Kollégium Kecskemét, Nyíri út 32.

„Education is the most powerful weapon which you can use to change the world” Nelson Mandela Oktatási és Tudományos Minisztérium, Szakmai Továbbképzési Osztály Az Oktatási Minisztérium Írországban centralizált. Az iskoláknak van saját kuratóriuma. Szakfelügyeleti rendszer működik. Írországi intézményfenntartó rendszer

Általános iskolai képzés: 4-12 éves korig, a középiskolai képzés: éves korig tart. Az általános iskola után: Secondary (gimnázium) - akadémikusabb Vocational (szakképző iskola) – kisebb iskolák Community (közösségi iskola) – új, minden igényt kielégítő, magas szintű elmélet + szaktantárgyak tanítása Comprehensive (szakközép) – új, minden igényt kielégítő, magas szintű elmélet + szaktantárgyak tanítása Vizsgarendszer: standardizált, felügyelőbizottság által koordinált 3. középiskolai év után (15 éves): junior vizsga 1 év Átmeneti év (Transition year) 6. év után: záróvizsga (érettségihez hasonló)

Nemzeti Szakképesítési Hatóság 10 szintes szakképzési rendszer as stratégia Középfokú: 1-6. FETACFelsőfokú: HETAC Minden szinten tudás, készség, kompetencia 8 dimenziója Szakképesítéseket adhat ki: FETAC; HETAC; DIT; UNIVERSITAS

Oktatási rendszer 16 éves kortól szakképzésbe lehet lépni. Különböző fenntartó és képzési formák, átláthatóság, centralizálás Szak- és Továbbképzési Tanács - FETAC

Képzések Minőségbiztosítási politika a gyakorlatban - 9 pontból álló rendszer: Kommunikáció Egyenlőségi politika Toborzás Átjárhatóság Felülvizsgálat Fair és konzisztens értékelés Tanulók védelme Alvállalkozók bevonása Intézményi önellenőrzés Folyamatos monitorozás Íróasztalnál Helyszíni szemle által Szakképzéshez szükséges: tudás, képesség, kompetencia meghatározása

FÁS – Képzési és Foglalkoztatási Hivatal Képzési szolgáltatások Közösségi szolgáltatások Munkáltatóknak nyújtott szolgáltatások Vállalatoknak nyújtott szolgáltatások „one-step-up” program Gyakornoki rendszer

Értékelési rendszer Kritérium alapú értékelés Gyakornoki vizsgák, tesztek Elméleti – feleletválasztós vagy rövid kifejtős Kurzusokon végzett munka alapján Hitelesség és megbízhatóság Célnak megfelelő mérés Értékelés a tanulási eredményeket mérje Azt a készséget mérje, amit kell Kiszámíthatóság – mire lesz képes Ekvivalens mérőlapok Új: LCA

„Sikertörténet nehézségekkel” 1.FETAC nem értékel 2.Iskolaönállóság 3.Új, kemény törvények 4.OM gyors, rugalmas 5.Tanárok védettsége, hegemóniája 6.Továbbképzés szükségessége 7.Önfenntartás 8.Értékelési rendszer van 9.Részidős tanár a legjobb 10.Folyamatos megújítások  + 20 % tanári munka  Merev, önző elképzelések  Erős jogszabályok, új nevek, terminológiák, megszűnt szakmák  Helyi szint nehézkesebb  Nehéz átállás  OM nem ad rá pénzt  OM – 30 %-ot profitból  Nincs elég anyagi forrás  Főmunkaidős „egészségkárosult”  Viták, de alapelvek maradnak

Köszönöm figyelmüket!