Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése AGRESSZIÓ.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
V. Kollégiumi Konferencia március 26. A Mérei Ferenc Fővárosi Pedagógiai és Pályaválasztási Intézet és a Deák Ferenc Középiskolai Kollégium rendezvénye.
Advertisements

VII. NEVELÉSÜGYI KONGRESSZUS augusztus A pedagógus kollektíva az iskolában, az iskolafejlesztés személyi feltételei dr. Várnai Andrásné.
Tanulásszervezés 3. Bemutató
diagnózis és prognózis
A pedagógia alapjai 3. előadás Emberformáló folyamatok: szocializáció, nevelés, a nevelés lehetőségei és korlátai Birta-Székely Noémi BBTE, Pszichológia.
Az agressziókezelés elmélete és gyakorlata
A diákok megismerésének lehetőségei - szükségessége
A gyakorlatvezető mentor
Kedvezőtlen iskolai hatások,az iskolai környezeti ártalom
Gyermek és fiatalkori devianciák kialakulása
AZ AGRESSZIÓ.
Pszichopatológia II. Az emóciók és motivációk zavarai
Differenciálás a nevelés szemszögéből
MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET TÁMOP /1-2F MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET A MENTORTANÁROK TEVÉKENYSÉGE JANUÁR
NEVELÉS A CSALÁDBAN.
FIATALKORI BŰNÖZÉS ÉS VIKTIMOLÓGIA
GYERMEKKORÚ ELKÖVETŐK BÜNTETŐJOGI BELÁTÁSI KÉPESSÉGE
Az emberi agresszió.
Iskolapszichológia a Nevelési tanácsadóban
DEVIANCIÁK ÉS BŰNÖZÉS.
A kriminálpszichológia
Pszichológiai és gyógypedagógiai diagnosztika
Egy gyermek története Gyermek pszichológiai vizsgálat és pszichoterápiás munka a Budaörsi Nevelési Tanácsadóban Készítette: Cz. Szabó Melinda, pszichológus.
M.Tamás Márta Mentálhygiéne M.Tamás Márta
Az agressziókezelés elmélete és gyakorlata
Magatartászavarok és agressziókezelés
A 18 éves korra emelt tankötelezettséggel kapcsolatos pedagógusi tapasztalatok Istenes Mónika Budapest január 27.
„Értsünk szót!” – szülők iskolája 2.
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS 11. Szexuális úton terjedő betegségek.
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS Barátság Készítette: Kovács Mária.
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése A stressz egészségre gyakorolt hatása Készítette: Lisovszki Edit.
GÁVRILYUK ILONA. A KONFLIKTUS FOGALMA A „konfliktus” a latin confictus szóból származik, ami fegyveres összeütközést jelent, de a mindennapi szóhasználatban.
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS A férfi és női agy különbségei Mottó: „Férfi és nő, hogy érthetnék meg egymást? Hisz mind a kettő mást akar- a férfi a nőt, a nő.
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése A stressz.
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS Egészséges életmód a születendő gyermek érdekében (az egészségtelen életmód, élvezeti cikkek használatának következményei a születendő.
Az iskolai zaklatás jelensége alapfogalmai. Az agresszió fogalma pszichológiai háttere Agresszió minden olyan szándékos cselekvés, amelynek indítéka,
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS FELELŐS SZÜLŐI MAGATARTÁS.
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS Az egészség fogalma, egészségfejlesztés, prevenció.
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése A depresszió.
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS
Közösségi gyakorlat A Gyakorlóiskolában. TUDÁS Ismeri azokat a főbb módszereket, amelyekkel megismerheti a gyerekek kognitív, emocionális és erkölcsi.
TANULÓK ÉS A STRESSZ. „A különbség a között, amit megteszünk és amire képesek lennénk, megváltoztathatná a világot.” (Mahatma Gandhi) TÁMOP /
PSZICHOPATOLÓGIAI ALAPFOGALMAK: Szorongásos és depresszív állapotok jellemzői Szorongásos és depresszív állapotok jellemzői Lajkó Károly SZTE, Pszichiátriai.
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése Az előítélet.
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése A Johari-ablak.
Családi életre nevelés Házasság. Tartalom A házasság definíciója és eredete Egyházi házasságkötés Polgári házasságkötés Házasodási tendenciák napjainkban.
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS
KONFLIKTUSKEZELÉS, KÉSZSÉGFEJLESZTÉS
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS
Miért vannak az iskolának szabályai?
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS
Stressz, stresszreakciók, stresszkezelés
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése
Móricz Zsigmond Gimnázium, Szakközépiskola, Szakiskola és Kollégium
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS
AZ ÉLET TISZTELETE Popper Péter magyar pszichológus
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése DISZKRIMINÁCIÓ
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése
I. Konfliktus értelmezése
Dr. Rozgonyi Tiborné Debrecen 2010.
Előadás másolata:

Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése AGRESSZIÓ

Agresszió fogalma minden olyan szándékos cselekvés, melynek indítéka, hogy nyílt vagy szimbolikus formában valakinek vagy valaminek kárt vagy fájdalmat okozzon. Irányulhat: -tárgyak vagy -személyek ellen TÁMOP / Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában

Tárgy elleni agresszió a rombolás minden megnyilvánulása: firkálás, tépés rugdosás Személy elleni agresszió: irányulhat mások ellen - verbális: árulkodás, csúfolódás - fizikális: ütés, harapás, karmolás Önmaga ellen: önmaga szidalmazása, szájharapdálás, hajtépés, öngyilkosság FONTOS: Az agresszió nem örökölhető, hanem tanulási folyamat eredménye!! Az agresszió TÜNET! TÁMOP / Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában

Az emberi agresszió fajtái  Pozíció elérése, státus, hatalom, politika  Tulajdonvédelem  Frusztrációs agresszió – akadályozás a cél elérésében  Szülői agresszió  Nevelői agresszió  Tanulói agresszió  Autóagresszió TÁMOP / Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában

Agresszió megnyilvánulásai  Az agresszió olyan késztetés, amely képzeletbeli vagy valóságos viselkedésben nyilvánul meg azzal a szándékkal, hogy ártson, megalázza a másikat, ráerőltesse az akaratát, akár el is pusztítsa.  Az agresszív viselkedésnek a létért való küzdelemben fontos szerepe van. - lehet konstruktív, ha valamilyen ügyért való kiállást jelen - destruktív, negatív ha romboló  Az agresszió egy interakció, amely támadó és megtámadott között zajlik nézők jelenlétében. TÁMOP / Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában

Agresszió tünetei Droghasználat ( alkohol, gyógyszer, kábítószer,dohányzás) Internet túlzott használata Verekedés, rongálás, hazudozás TÁMOP / Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában

Agresszió tünetei Viselkedészavar: szorongás, deviancia Kapcsolati zavar: ellenállás, túlzott alárendelődés Teljesítményzavar: alulteljesítés Szomatikus tünetek: fáradékonyság, pszichoszomatikus tünetek TÁMOP / Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában

Az agresszió kezelésének módjai Család- Óvoda – Iskola – Szakellátás  Terápia  Pszichológiai tanácsadás  Mediáció  Esetmegbeszélés Pedagógiai: egyéni és csoportos  Beszélgető kör, konfliktuskezelés, drámajátékok, közösségépítés, kommunikációfejlesztés, szülőkkel való kapcsolat  Szociális ellátások TÁMOP / Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!