A foglakoztathatóság és a felnőttképzés kapcsolata Dr. Czomba Sándor Budapest 2012. november 6.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Sisák Zoltán HTTP Alapítvány
Advertisements

2013. évi LXXVII. törvény a felnőttképzésről
Kreditpontokkal kapcsolatos tájékoztatás
TÁJÉKOZTATÁS A SZAKMAI VIZSGARENDSZEREK KUTATÁSÁRÓL Dr. Hideg Éva Budapesti Corvinus Egyetem, Jövőkutatás Tanszék Az FKA-KT 4/2006. sz. téma, Megvalósíthatósági.
AZ ISKOLAI RENDSZERŰ SZAKKÉPZÉS JÖVŐJE
2013. évi LXXVII. tv. főbb rendelkezései
Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat mint képzőintézmény Bencze Györgyné Hajni.
A felnőttképzés jövőképe (Érdemes-e intézményi stratégiát alkotni?) Akkreditált Felnőttképzési Intézmények Országos Egyesülete – országos konferencia (2008.
1 A felnőttképzés aktuális jogi környezete Nagy Zsolt.
Felnőttképzési tv. és a felsőoktatás Sum István OM
A piacgazdaságra nyitott rugalmas képzési rendszer intézményi jogi megvalósulása. A szak- és felnőtt képzőkkel szemben támasztott szakmai jogi feltételek.
Szakértői tanácsok az akkreditációs ellenőrzéshez
A FELNŐTTKÉPZÉS ÉS A SZAKKÉPZÉSI PROGRAMOK SZEREPE AZ ALKALMAZKODÓKÉPESSÉG ÉS A FOGLALKOZTATÁS FEJLESZTÉSÉBEN központi program – zárókonferencia.
Akkreditált intézmények és programok ellenőrzése Jókai István a FAT elnöke.
Szabó Miklós Az oktatás szerepe a társadalomban. Az oktatás filozófiai alapja „A helyes cselekvéshez és megértéshez szükség van a jó tudására.” (Platón)
Az ÉRÁK legfontosabb céljai A képzés és a munkaerő-piaci szolgáltatások egységes normák szerinti működtetése. A munkanélküliek folyamatos képzésbe kerülésének.
TÁJÉKOZTATÓ a Nemzeti Felnőttképzési Intézet tevékenységéről.
Képesítés – képesítési rendszer – képesítési keretrendszer Alcím Spartathlon km 36 Hour Time Limit.
Balatonvilágos, május 09. Előadó: Dr. Szedlacsek György 1.
Felnőttképzési workshop
TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
JOGSZABÁLYI VÁLTOZÁSOK A Felnőtt képzésBEN
A FELNŐTTKÉPZÉS AKTUÁLIS KÉRDÉSEI Soós Roland ÉRÁK május 29.
Az intézményi kapacitások hatásai az oktatásszervezésre Bakonyi László elnök, Oktatási Hivatal ZMNE október 28.
A közművelődés és az egész életen át tartó tanulás Nevelésügyi Kongresszus Budapest, augusztus 26.
Ajánlás-változások Pedagógus-továbbképzés „Kongresszus után - a változások folyamatában” Konferencia Csillag Márta Budapest, május 27.
A felnőttképzéshez kapcsolódó jogszabályok változásai
1.2. Könyvviteli szolgáltatást végzők továbbképzésének átalakítása.
A HEFOP projekt Foglalkoztatási és Szociális Hivatal által koordinált fejlesztéseinek eredményei Felnőttképzési adatbázis fejlesztése.
A képzett szakemberekért HEFOP központi program „ KORSZERŰ FELNŐTTKÉPZÉSI PROGRAMOK KIDOLGOZÁSA ÉS ALKALMAZÁSA” Záró rendezvény MEGNYITÓ.
Képzések finanszírozása SZTE JGYPK Felnőttképzési Intézet Szeged, 2008/2009. I. félév.
A képzés fejlesztését, korszerűsítését indokolttá tevő szakmai fejlődésről Sz. dr. Nyitrai Ágnes Apor Vilmos Katolikus Főiskola,
EURÓPAI UNIÓS POLITIKÁK
A felnőttképzési törvény évi várható módosítása dr. Szivi József SZMM Felnőttképzési és Szakképzési Főosztály.
A FELNŐTTKÉPZÉSI TEVÉKENYSÉG FOLYTATÁSÁNAK ENGEDÉLYEZÉSE 2013
TÁMOP / Munka és tanulás – Munkahelyi képzések támogatása a Közép-dunántúli Régió mikro- és kisvállalkozásainál.
Az Oktatási Hivatal és a felvételi eljárás
INTÉZMÉNYI KÖR NYILVÁNTARTÁS AKKREDITÁCIÓ ENGEDÉLYEZÉS.
2014. november Rendek Tímea
Az új típusú szakképzési rendszer főbb jellemzői MÁV konferenciasorozat 2. rendezvény április 29. Dr. Szivi József SZMM Felnőttképzési és Szakképzési.
Milyen perspektívákat nyit az új OKJ rendszere? Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Intézet Tanácsadási osztály Nádráné Tóth Borbála.
SZEREPLŐK ÉS FELELŐSSÉGEK A SZAKKÉPZÉSI RENDSZERBEN MÁV KONFERENCIA
A maximális hallgatói létszám megállapítása Bakonyi László elnök, Oktatási Hivatal.
A felnőttképzés új szabályozása Rettegi Zsolt, felnőttképzési szakértő VMKIK szakképzési fórum –
A FELNŐTTKÉPZÉSI TÖRVÉNY VÁLTOZÁSAINAK HATÁSA A FELNŐTTKÉPZÉST FOLYTATÓ INTÉZMÉNYEKRE A közösségi művelődés felnőttképzési feladatai.
TÁMOP / A Megyei Művelődési és ifjúsági Központ szerepe a felnőttképzésben előadás.
EDUTUS FŐISKOLA EDUTUS FELNŐTTKÉPZÉSI AKADÉMIA
P e r f e k t 2010/ október szakképzés - felnőttképzés stratégia szervezet problémák megoldások szervezés.
Változások a szakképzésben és az új felnőttképzési törvény Dr. Odrobina László főosztályvezető Szakképzési és Felnőttképzési Főosztály Nemzetgazdasági.
A Nemzeti Művelődési Intézet felnőttképzési tevékenysége „A közösségi művelődés felnőttképzési feladatai” szakmai konferencia Budapest, november.
Fényreklámgyártó szakma hivatalos szakképzési lehetőségei Csányi Róbert NSZFH
Strukturális alapok és a HEFOP. Strukturális Alapok Európa regionális politikája a pénzügyi szolidaritáson alapul. A Strukturális Alapok, az EU regionális.
„Újra tanulok” A Nemzeti Munkaügyi Hivatal képzési stratégiája Bálint István Foglalkoztatási főigazgató-helyettes.
A Felsőoktatási Regisztrációs Központ és a felsőoktatás Bakonyi László, főigazgató.
III. BÉLA SZAKKÉPZŐ ISKOLA ÉS KOLLÉGIUM AKKREDITÁLT FELNŐTTKÉPZŐ INTÉZMÉNY Felnőttképzési nyilvántartási szám: Akkreditációs lajstromszám: 0602.
Hogyan segíti az EKKR az európai munkaerőpiac működését? WORKSHOP 4.
Az egyházi szakképzés helyzete Koblencz Attila
Felnőttképzők Szövetsége
ORSZÁGOS FELNŐTTKÉPZÉSI TANÉVNYITÓ KONFERENCIA
A PÁLYAORIENTÁCIÓ SZEREPE A KORMÁNYZATI FEJLESZTÉSEK SORÁBAN
A FELNŐTTKÉPZÉS ÚJ TÖRVÉNYI SZABÁLYOZÁSÁNAK INDOKAI (Felnőttképzési Tanévnyitó Konferencia – augusztus 30.) Dr. Odrobina László Szakképzési és Felnőttképzési.
A FELNŐTTKÉPZÉS FELADATELLÁTÁSI RENDSZERE
MINŐSÉGBIZTOSÍTÁS A FELNŐTTKÉPZÉSBEN
SZAKKÉPZÉSI MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSI KERETRENDSZER (SZMBK) 11. előadás
Megjelent a végrehajtási rendelet!
Felnőttképzési követelmények a GINOP-6. prioritású pályázatok kapcsán
A PÁLYAORIENTÁCIÓ SZEREPE A KORMÁNYZATI FEJLESZTÉSEK SORÁBAN
Közbeszerzési Döntőbizottság
A magyar felnőttképzés rendszere - a szakértők szemével
eddigi tapasztalatainak ismertetése és a tanulságok
Előadás másolata:

A foglakoztathatóság és a felnőttképzés kapcsolata Dr. Czomba Sándor Budapest november 6.

Gazdaság és képzés

Piaci alapon működő felnőttképzés A piaci modell veszélyei: a képzéseket önerejükből megvásárolni nem képes rétegek – az állami támogatások ellenére – nem jutnak hozzá a számukra fontos képzésekhez, a rendszer kínálat-vezéreltté válik, azaz a képzési kínálat (és nem a kereslet) határozza meg a lebonyolított képzések szakirányait, a leginkább rászorulók megfelelő képzés híján a társadalom perifériájára sodródhatnak (ÁSZ 2010). A felnőttképzés piaci jellege növeli a különbségeket: csak a jól képzettek engedhetik meg maguknak az életen át tartó tanulásban való részvételt (OECD 2005)

A munkaerő-piaci képzések összetétele 2011-ben

Jogos kritika A felnőttképzés legfontosabb problémája: alacsony minőségi színvonala. Ennek oka, hogy emelésében nem érdekeltek sem a képzők, sem a résztvevők, a „papírízű” akkreditációs rendszer nem tudott ellene hatni, az alacsony hatékonyságú ellenőrzés sem segített. Eredmény: a felnőttképzésben megszerzett bizonyítvány mögött kérdéses a valós tudás

Új szabályozás A törvény hatálya az államilag elismert (OKJ szerinti és nyelvvizsgára felkészítő), illetve állami és uniós forrásból támogatott képzésekre terjed ki. A törvényben szabályozott képzést csak akkreditált képző folytathat hatósági engedély birtokában. (A hatóság az NMH.) Az engedély megadása kérelemre történik, melyhez képzési programot is csatolni kell. A felnőttképzési szakmai, illetve nyelvi programkövetelmények nyilvántartását létre kell hozni.

A minőség érdekében A személyi és tárgyi feltételek szigorúbb meghatározása Minőségcélok jobb átláthatósága, számszerűsítése Elégedettség kötelező mérése és nyilvánossá tétele A hatóság - kétévenként legalább egyszer – ellenőrzi az akkreditált képző tevékenységét. (A képzőknek a felnőttképzésben szabályozott képzéseik indítását napokra, tanórákra lebontott képzési terv benyújtásával kell a hatósághoz jelenteniük.) A hatóság a nem megfelelően működő intézmények akkreditációját súlyos szabálysértés esetén visszavonja.

Köszönöm figyelmüket!