CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS FELELŐS SZÜLŐI MAGATARTÁS.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A gyermeki viselkedés pszichés zavarai
Advertisements

A menstruációs ciklus.
Fogamzásgátlás tinédzserkortól a menopauzáig Dr Sobel Gábor Budapest,
Fogamzásgátlás.
Fogamzásgátlás serdülőkorban
(Familiaris Consortio 17.). 1.0 A SZEMÉLYEK KÖZÖSSÉGÉNEK MEGVALÓSÍTÁSA SEGÍTSÉG, TÁMOGATÁS AKADÁLY, GÁT 1,1Egy férfi és egy nő életre szóló, felbonthatatlan.
A TISZTELET RELÁCIÓI ÉS HATÁSA ÉLETÜNKRE
Napocska Napköziotthon
A család Tóth József.
A művi meddővététel bioetikai megítélése
Nemi úton terjedő betegések
Varga Ritmus Sándor Nyakas Péter Dávid
„Minden gyermek várt gyermek legyen” Egy kedvező életkezdés pozitív hatással lesz a későbbi egészségi állapotra, ezáltal a populáció egészségi állapotára,
Belső női nemi szervek.
A születésszabályozás
ÖRÖKLÉS, KÖRNYEZET, NEVELÉS
ANATÓMIA-ÉLETTAN.
Fogamzásgátlás és sürgősségi fogamzásgátlás
Hevesi Kistérség Integrált Szolgáltató és Innovációs Központ
Egy gyermek története Gyermek pszichológiai vizsgálat és pszichoterápiás munka a Budaörsi Nevelési Tanácsadóban Készítette: Cz. Szabó Melinda, pszichológus.
A NEVELÉS TERÜLETEI.
Fogamzásgátlás Tájékoztató anyag.
A Szabolcsi Fiatalok a Vidékért Egyesület, a Svájci – Magyar Civil Alap Szociális szolgáltatások nyújtása tématerületére 2013-ban benyújtott „Tanítsuk.
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS 11. Szexuális úton terjedő betegségek.
Serdülőkori terhességek Szikra Dorottya ELTE Társadalomtudományi Kar.
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS Barátság Készítette: Kovács Mária.
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS Abortusz – az élet tisztelete, védelme.
Fogamzásgátlás (folytatás) A nők már évszázadok, sőt, évezredek óta kísérleteznek a hüvelyi fogamzásgátlással. A hüvelyi hormonmentes fogamzásgátló „film”
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése A stressz egészségre gyakorolt hatása Készítette: Lisovszki Edit.
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS A férfi és női agy különbségei Mottó: „Férfi és nő, hogy érthetnék meg egymást? Hisz mind a kettő mást akar- a férfi a nőt, a nő.
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése A stressz.
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS Egészséges életmód a születendő gyermek érdekében (az egészségtelen életmód, élvezeti cikkek használatának következményei a születendő.
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése AGRESSZIÓ.
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS Az egészség fogalma, egészségfejlesztés, prevenció.
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése Az előítélet.
Családi életre nevelés Házasság. Tartalom A házasság definíciója és eredete Egyházi házasságkötés Polgári házasságkötés Házasodási tendenciák napjainkban.
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS
KONFLIKTUSKEZELÉS, KÉSZSÉGFEJLESZTÉS
Barcsák Marianna - KPSZTI
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS
Néhány dolog… a biztonság kedvéért
Miért vannak az iskolának szabályai?
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése
AZ ÉLET TISZTELETE Popper Péter magyar pszichológus
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése DISZKRIMINÁCIÓ
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése
I. Konfliktus értelmezése
Esély a szülőknek, lehetőség
Fogamzásgátlás.
Óvodából iskolába Iskolás lesz a gyermekünk Az iskolaérettség kérdései
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
A gyermek biológia fejlődése
Előadás másolata:

CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS FELELŐS SZÜLŐI MAGATARTÁS

Családtervezés tágabb és szűkebb értelmezése Férfi, nő szerepe és feladatai a családban Mesterséges és természetes családtervezési módszerek Téma 1 Családtervezés fogalma Téma 2 Párkapcsolat Téma 3 Tudatos családtervezés TÁMOP / Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában

Mi is az „családtervezés” Tágabb értelemben: életmód választása -Társ keresés -Életmód választás -Tudatos jövőtervezés Szűkebb értelemben: gyermekek vállalása: -Férj és feleség tudatos döntése: hány gyermeket vállalnak -A gyermekek mikor,és milyen időközönként szülessenek -a fogamzásgátlás módszerének tudatos választása és alkalmazása TÁMOP / Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában

MILYEN CSALÁDOT SZERETNÉK? 1. Hogyan képzelem a jövőmet? 2. Milyen társat szeretnék? 3. Milyennek képzelem el a családi életem? 4. Milyennek képzelem el leendő családom? 5. Családtervezés TÁMOP / Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában

A jó párkapcsolat feltétele az érett személyiség Olyanná alakítom magam, hogy másoknak örömére válhassak. A személyiség fejlődés nem tart lépést a biológiai fejlődéssel. Személyiség összetevői: - adottságok, - öröklött tulajdonságok - környezeti hatások - eszmények TÁMOP / Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában

PUSZTA SÁNDOR: DONUM Kaptál egy arcot apád anyád arca kaptál egy nevet hordozd becsülettel kaptál egy kezet ne ereszd el kaptál egy szívet igazíts rajta ha tudsz kaptál egy világot javíts rajta ha tudsz kaptál egy életet viseld el ha tudod kaptál egy napot még mindent jóvátehetsz. TÁMOP / Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában

mesterséges: 1. A fogamzást akadályozzák meg: tabletták sebészeti beavatkozások 2. A fogamzást, vagy a megtermékenyített petesejt beágyazódását akadályozzák meg: kombinált tabletták 3. A megtermékenyített petesejt beágyazódását akadályozza meg természetes: 1.Naptár módszer. Ogino- Knaus féle módszer 2. Hőmérőzés: Döring féle módszer 3. Méhnyaknyák vizsgálata: Billings féle módszer 4. Tüneti hőmérőzés: TH módszer TÁMOP / Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában Családtervezési formák:

Mesterséges családtervezési módszerek: TÁMOP / Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában CÉL: a fogamzás, vagy beágyazódás megakadályozása 1.fogamzásgátlók: Hatásmechanizmus: a hímivarsejteknek a megtermékenyítés helyére való eljutását akadályozzák meg. -Megszakított közösülés /coitus interruptus/ -Mechanikus módszerek: gumióvszer /condom/ hüvelyi pesszárium /diafragma/ kémiai módszerek: zselé, krémek tabletták, hüvelygolyók, kúpok, habok, oldatok stb.

2. Sebészeti beavatkozások: Hatásmechanizmus: az ondóvezeték, vagy a petevezeték átjárhatóságának megszüntetése – VÉGLEGES sterilizáció: - női sterilizáció - férfi sterilizáció TÁMOP / Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában

3. Kombinált tabletták: Hatásmechanizmus: A, - ovuláció gátlás ( petesejt kiszabadulásának gátlása) - méhnyálkahártya megváltoztatása (beágyazódás gátlása) B, - méhnyaknyák megváltoztatása C, hormongyűrű Tabletták: Origon, Rigevidon, Anteovin, Tri-regol,Marvelon, Mercilon, Femoden, Triodena, Triquilar, Cilest, Diane 35, Regulon, Fertilan, Continuin, Postinol. TÁMOP / Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában

4. A beágyazódást megakadályozó eljárások: Hatásmechanizmus: a megtermékenyített petesejt beágyazódásának megakadályozása -Méhen belüli eszközök: spirál, hurok -Hormonnal kombinált méhen belüli eszközök: mirena TÁMOP / Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában

CÉL: A) a fogamzás megelőzése B) a fogamzás elősegítése 1. Naptár módszer: a ciklus hosszából egyszerű „képlet” alapján kiszámítható, hogy a ciklus elején és végén hány nap a terméketlen időszak TERMÉSZETES CSALÁDTERVEZÉSI MÓDSZEREK TÁMOP / Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában

2. Hőmérőzés: az érett petesejt tüszőből való kilökődése után a női test alaphőmérséklete megemelkedik. Három napi hőmérséklet megemelkedése után a ciklus hátralevő részében nagy valószínűséggel nem következhet be fogamzás. ( ciklus végi terméketlen időszak megállapítása) TERMÉSZETES CSALÁDTERVEZÉSI MÓDSZEREK TÁMOP / Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában

3. Méhnyaknyák vizsgálata: a hüvelybemenetnél észlelhető méhnyaknyák mennyisége és minősége a ckllus során jellemzően változik. TERMÉSZETES CSALÁDTERVEZÉSI MÓDSZEREK TÁMOP / Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában

TERMÉSZETES CSALÁDTERVEZÉSI MÓDSZEREK 4. Tüneti hőmérőzés – TH módszer: több tünet, pl. alaphőmérséklet, méhnyaknyák, méhnyak párhuzamos változása egymást megerősítve jelzik a termékeny időszak kezdetét és végét. TÁMOP / Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!