RFKB- MFKB* SZAKKÉPZÉSI FÓRUM Nagykanizsa, 2012. szeptember 26.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Szakképzési hozzájárulás év. Legfontosabb változások Új törvény: évi CLV. törvény Módosult a felnőttképzésről, és a felsőoktatásról szóló.
Advertisements

Olasz Nap Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kereskedelmi és Iparkamara Március 20. “Olasz Külkereskedelmi Intézet (ICE): Promóciós tevékenység és szolgáltatások.
Ráczné Dr. Rózsa Katalin projektvezető A DASZK fő feladatai TÁMOP /2-2F
Országos szakképzési tanévnyitó igazgatói értekezlet 2010/2011. tanév Tájékoztató a térségi integrált szakképző központok számára Baskiné Lipka Gabriella.
Akkreditált Felnőttképzési Intézmény Együttműködés a szakképzés területén a kamarák és az érdekképviseleti szervek között Dávid Lajos FMKIK alelnök Székesfehérvár,
VÁLTOZÁSOK A SZAKKÉPZÉSBEN április 04. dr. Harangozó Ildikó Fejér Megyei Kormányhivatal Építésügyi, Hatósági, Oktatási és Törvényességi Felügyeleti.
Közművelődési szakmai továbbképzések, helyük a felnőttképzés rendszerében; az akkreditáció folyamata A közösségi művelődés felnőttképzési feladata Nemzeti.
MENTORHÁLÓZAT SZEREPE A KIVÁLTÁSI FOLYAMATBAN Intézményi Férőhely Kiváltást Támogató Országos Hálózati Találkozó November 17.
Az új közbeszerzési törvény megalkotásának körülményei, várható jövőbeli változások május 26. Dr. Kovács László Miniszterelnökség Közbeszerzési Szabályozási.
A családsegítő és gyermekjóléti szolgálatokat érintő változások A család és gyermekjóléti szolgáltatás.
Aktualitások és változások a pedagógiai szakszolgálati feladatellátásban 2016 őszén 1.
MESZK Gyermekápolási Szakmai Tagozat Beszámoló Bognár Lászlóné tagozatvezető.
AZ ISKOLA–EGÉSZSÉG KÖZPONT – FORMA ÉS TARTALOM A TÁMOP KIEMELT PROJEKT KÖZNEVELÉSI ALPROJEKTJÉNEK CÉLJAI, A MEGVALÓSÍTÁS MÓDSZEREI ÉS A SZAKMAI.
Dél-dunántúli Regionális Munkaügyi Központ Szőke István szakmai igazgató Pécs, január 29. A gazdasági válság foglalkoztatásra gyakorolt hatásának.
A munkahelymegőrző támogatás. Alapja  Az évi IV. tv. (a foglalkoztatás elősegítéséről és a munkanélküliek ellátásáról) 18. §.  A 6/1996. (VII.16.)
Komárom – Esztergom Megyei Fejlesztési és Képzési Bizottság Hiányszakmák.
A FELNŐTTKÉPZÉSI A FELNŐTTKÉPZÉSI INTÉZMÉNYEK HATÉKONYSÁGÁNAK VIZSGÁLATA Felnőttképzők Szövetsége Borsi Árpád Budapest, december 10.
A kamara szerepvállalása a felnőttképzésben évi LXXVII. tv. főbb rendelkezései Tv. hatálya elsődlegesen az állam által elismert vizsgával záruló,
Országos szakképzési tanévnyitó igazgatói értekezlet 2010/2011. tanév Tájékoztató a szakiskolai tanulmányi ösztöndíjról Fodor Istvánné mb. főigazgató-helyettes.
Dr. Szűcs Erzsébet Egészségfejlesztési Igazgatóság Igazgató Budapest, szeptember 29. ÚJ EGÉSZSÉGFEJLESZTÉSI HÁLÓZATOK KIALAKÍTÁSA ÉS MŰKÖDTETÉSE.
Az alapító okirat: (latinul: memorandum) egy jogi aktus írásba foglalása, mely például egy intézmény létrehozására irányul. Célja, hogy egységes szerkezetben,
Közigazgatási szervezetrendszer II. Az államigazgatás szervei – központi és dekoncentrált szervek.
1 Helyi szintű egyeztetés a köznevelés terén KEF országos konferencia Budapest, március 06. Simonyi István Emberi Erőforrások Minisztériuma KÖZNEVELÉS-FEJLESZTÉSI.
A TANULÓSZERZŐDÉS, MINT A DUÁLIS KÉPZÉS MOTORJA InnoLignum Sopron Erdészeti és Faipari Szakvásár és Rendezvénysorozat Szeptember 8. Soproni kereskedelmi.
Gazdasági jog IV. Előadás Egyes társasági formák Közkeresleti társaság, betéti társaság.
Az állami köznevelési közfeladat-ellátás
Work-based Learning in CVET Az ALFA KISOSZ Érdekvédő és Képző Egyesület szerepe a projekt megvalósításában Előadó: Czibula Zoltán igazgató ALFAKÉPZŐ.
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
GAZDASÁGI FÓRUM SZENTGOTTHÁRD
Nemzeti Erőforrás Minisztérium Oktatásért Felelős Államtitkárság
A szerkezetátalakítási programban bekövetkezett változások
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
A közérdekű munka büntetés végrehajtása az önkormányzatoknál
Tájékoztató a munkahelyteremtő pályázati programról
Tájékoztató a Magyar Nemzeti Vidéki Hálózatról
A rehabilitációt segítő támogatások, jogszabályi változások
KSH Statisztikai koordinációs főosztály
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
Összeállította: Horváth Józsefné
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
A FELÜGYELŐBIZOTTSÁG BESZÁMOLÓJA A VSZT
A víziközmű-szolgáltatásról szóló évi CCIX
ŐRSÉGI TÖBBCÉLÚ KISTÉRSÉGI TÁRSULÁS
Foglalkoztatási Paktumok az EU-ban
ÚJ UTAKON A SZAKKÉPZÉS Társy József
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Országos Felnőttképzési Tanévnyitó Debrecen
A kollektív szerződés Dr. Fodor T. Gábor Ügyvéd
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
SAJTÓTÁJÉKOZTATÓ február 6.
Vörös-Gubicza Zsanett képzési referens MKIK
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
Intézmény-akkreditáció szakképző intézmények kérelme esetén
Jegyzői Értekezlet A településkép védelméről szóló évi LXXIV. Törvény végrehajtásának aktuális Önkormányzati feladatai Lukáts István.
Áttekintés a HÉTFA Kutatóintézet Önkormányzati témájú kutatásaiból
Az EQAVET szerepe a szakképzés fejlesztésében
CONTROLLING ÉS TELJESÍTMÉNYMENEDZSMENT DEBRECENI EGYETEM
Tájékoztató az Önkormányzati ASP Projektről
Tájékoztatás a évi Országos Statisztikai Adatfelvételi Program (OSAP) teljesüléséről az Országos Statisztikai Tanács és a Nemzeti Statisztikai Koordinációs.
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
A többcélú kistérségi társulások közoktatási feladatellátásának elmúlt 6 éve november 30.
Kerékpáros Tárcaközi Bizottság munkája számokban a Kerékpáros Magyarország Program tükrében Sztaniszláv Tamás titkár
Lorem ipsum.
Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
Dél-dunántúli Regionális Munkaügyi Központ
Erdőtelepítések, fásítások támogatási lehetőségeinek várható alakulása
KOHÉZIÓS POLITIKA A POLGÁROK SZOLGÁLATÁBAN
Szabálytalanságkezelés
REGIONÁLIS KÉPZÉS REGIONÁLIS KÉPZÉS.
Előadás másolata:

RFKB- MFKB* SZAKKÉPZÉSI FÓRUM Nagykanizsa, szeptember 26.

Az RFKB-k feladatait és hatáskörét a korábbi szakképzési hozzájárulásról szóló törvény (2003. évi LXXXVI. törvény), valamint a 4/2008. (IV.22) a regionális fejlesztési és képzési bizottságok működéséről szóló SZMM rendelet határozta meg. Az RFKB-k feladatait és hatáskörét a korábbi szakképzési hozzájárulásról szóló törvény (2003. évi LXXXVI. törvény), valamint a 4/2008. (IV.22) a regionális fejlesztési és képzési bizottságok működéséről szóló SZMM rendelet határozta meg. Az RFKB-k működésének fő célja a keresletvezérelt szakképzési rendszer alapjainak biztosítása volt. A 26 tagú bizottságok A 26 tagú bizottságok - a gazdasági kamarák valamint - a munkaadói és a - munkavállalói érdekképviseletek (összesen 17 szervezet) tagi delegálási joggal rendelkeztek. A kamarák egyben a bizottság társelnöki teendőit is ellátták. FŐ FELADATOK: Szakiskola_kutatás: MKIK-GVI felmérések Szakiskola_kutatás: MKIK-GVI felmérések Irány-arány:döntnek a gazdaság igényeit és a munkaerő-piaci kereslet adatait, valamint az országos beiskolázásra vonatkozó döntéseket figyelembe véve a szakképzés regionális szükségleteiről, meghatározzák a térségi integrált szakképző központ és a szakképzés-szervezési társaság által folytatandó szakképzés irányait és beiskolázási arányait (T; KT; NT) Irány-arány:döntnek a gazdaság igényeit és a munkaerő-piaci kereslet adatait, valamint az országos beiskolázásra vonatkozó döntéseket figyelembe véve a szakképzés regionális szükségleteiről, meghatározzák a térségi integrált szakképző központ és a szakképzés-szervezési társaság által folytatandó szakképzés irányait és beiskolázási arányait (T; KT; NT) Az RFKB-k „ VISSZATEKINTÉS” Az RFKB-k „ VISSZATEKINTÉS”

Decentralizált pályázat: döntenek a regionális szakképzésfejlesztés céljairól, a képzési alaprész decentralizált pénzügyi keretéből nyújtandó fejlesztési támogatásokról, a forrásfelhasználás hatékonyságának vizsgálatáról Decentralizált pályázat: döntenek a regionális szakképzésfejlesztés céljairól, a képzési alaprész decentralizált pénzügyi keretéből nyújtandó fejlesztési támogatásokról, a forrásfelhasználás hatékonyságának vizsgálatáról Ösztöndíjas szakképesítések: döntenek a szakképzés regionális szükségletei alapján a gazdaság által az adott régióban igényelt szakképesítésekről. Ösztöndíjas szakképesítések: döntenek a szakképzés regionális szükségletei alapján a gazdaság által az adott régióban igényelt szakképesítésekről. TOVÁBBI FELADATOK: javaslattétel az adott régióban egyes szakképesítéseknek a hiány- szakképesítések körébe sorolására javaslattétel az adott régióban egyes szakképesítéseknek a hiány- szakképesítések körébe sorolására javaslattétel a központi fejlesztési források mértékére, elosztására, céljaira, ellátják az alaprész decentralizált keretével kapcsolatos pályázatok kiírásával és értékelésével kapcsolatos feladatokat, javaslattétel a központi fejlesztési források mértékére, elosztására, céljaira, ellátják az alaprész decentralizált keretével kapcsolatos pályázatok kiírásával és értékelésével kapcsolatos feladatokat, a fenntartók számára javaslattétel a szakképzéshez kapcsolódó fejlesztési források elosztásra a fenntartók számára javaslattétel a szakképzéshez kapcsolódó fejlesztési források elosztásra megkeresés esetén segíteni a fenntartókat a szakképzéssel kapcsolatos fenntartói döntéseik munkaerő-piaci megalapozottságával kapcsolatosan megkeresés esetén segíteni a fenntartókat a szakképzéssel kapcsolatos fenntartói döntéseik munkaerő-piaci megalapozottságával kapcsolatosan Az RFKB-k „ VISSZATEKINTÉS” Az RFKB-k „ VISSZATEKINTÉS”

RFKB-MFKB „Átmeneti időszak” Folytonosságot az RFKB-k működése és az MFKB-k működése között: A szakképzésről szóló évi CLXXXVII. törvény (Sztv.) rendelkezései a szakképzés irányítási rendszerét új struktúrában alakítják ki, azonban az átalakulás során biztosítani szükséges a folytonosságot az RFKB-k működése és az MFKB-k működése között. Ennek érdekében szeptember 30-ig még az RFKB-k működnek tovább, azonban a feladatellátást tekintve már az MFKB-k számára meghatározott keretek között. Folytonosságot az RFKB-k működése és az MFKB-k működése között: A szakképzésről szóló évi CLXXXVII. törvény (Sztv.) rendelkezései a szakképzés irányítási rendszerét új struktúrában alakítják ki, azonban az átalakulás során biztosítani szükséges a folytonosságot az RFKB-k működése és az MFKB-k működése között. Ennek érdekében szeptember 30-ig még az RFKB-k működnek tovább, azonban a feladatellátást tekintve már az MFKB-k számára meghatározott keretek között. Kormányhatározat:Az RFKB-k, a korábbi évektől eltérően, 2012-ben határozataikban javaslatot tettek megyénként a beiskolázási irányokra és arányokra, mely javaslat nyomán kormányhatározat fog megjelenni szeptember 30-ig az egyes megyék szakképzési szerkezetének ilyen módon történő meghatározására. Kormányhatározat:Az RFKB-k, a korábbi évektől eltérően, 2012-ben határozataikban javaslatot tettek megyénként a beiskolázási irányokra és arányokra, mely javaslat nyomán kormányhatározat fog megjelenni szeptember 30-ig az egyes megyék szakképzési szerkezetének ilyen módon történő meghatározására. OKJ:A bizottsági javaslatoknak figyelemmel kellett lenni a szakképzési törvény rendelkezéseiből fakadó további változásokra is, így a július 31-ig meghozott határozatok a 150/2012. Kormányrendeletben megjelent Országos Képzési Jegyzékben szereplő iskolai rendszerű szakképesítésekre vonatkoznak, valamint elkülönítetten tartalmazzák a szakképzési törvény alapján szintén a hivatkozott kormányrendeletben felsorolt szakközépiskolai ágazatokat érintő javaslatokat. OKJ:A bizottsági javaslatoknak figyelemmel kellett lenni a szakképzési törvény rendelkezéseiből fakadó további változásokra is, így a július 31-ig meghozott határozatok a 150/2012. Kormányrendeletben megjelent Országos Képzési Jegyzékben szereplő iskolai rendszerű szakképesítésekre vonatkoznak, valamint elkülönítetten tartalmazzák a szakképzési törvény alapján szintén a hivatkozott kormányrendeletben felsorolt szakközépiskolai ágazatokat érintő javaslatokat.

RFKB-MFKB „Átmeneti időszak” Kategóriák:A javaslatok az Sztv. 84. § (5) bekezdésében meghatározott kategóriákból csak kettőt alkalmazva születtek meg, tekintettel a vonatkozó jogszabályi rendelkezések, valamint a szak- és felnőttképzésért felelős minisztérium, vonatkozó útmutatásaira. Ennek alapján a bizottsági javaslatok az alábbi kategóriákba sorolták be a szakképesítéseket: Kategóriák:A javaslatok az Sztv. 84. § (5) bekezdésében meghatározott kategóriákból csak kettőt alkalmazva születtek meg, tekintettel a vonatkozó jogszabályi rendelkezések, valamint a szak- és felnőttképzésért felelős minisztérium, vonatkozó útmutatásaira. Ennek alapján a bizottsági javaslatok az alábbi kategóriákba sorolták be a szakképesítéseket: A = Korlátozás nélkül beiskolázhat // B = Költségvetési hozzájárulásra nem jogosult Létszám javaslatok:Az Sztv. 92. § (32) bekezdése arról rendelkezik, hogy 2012-ben a képzési szerkezetet érintő kormányrendelet csak a fenti két kategóriára terjed ki, azonban a bizottságok javaslatai az Sztv. 84. § (5) bekezdés c) pontja szerinti keretszám javaslatokat is tartalmazza. Ennek célja, egy részt a folytonosság biztosítása az eddigi RFKB döntések és a jövőbeni létszám kategóriákat is tartalmazó MFKB döntések között, másrészt a fenntartók számára iránymutatás biztosítása a munkaerő-piaci igények és a beiskolázás összehangolása érdekében. Létszám javaslatok:Az Sztv. 92. § (32) bekezdése arról rendelkezik, hogy 2012-ben a képzési szerkezetet érintő kormányrendelet csak a fenti két kategóriára terjed ki, azonban a bizottságok javaslatai az Sztv. 84. § (5) bekezdés c) pontja szerinti keretszám javaslatokat is tartalmazza. Ennek célja, egy részt a folytonosság biztosítása az eddigi RFKB döntések és a jövőbeni létszám kategóriákat is tartalmazó MFKB döntések között, másrészt a fenntartók számára iránymutatás biztosítása a munkaerő-piaci igények és a beiskolázás összehangolása érdekében. A határozatok előkészítését a kamarai szervezetrendszer végezte. Ez a korábbi években is hasonlóan működött, azonban január 1-től az RFKB-k munkaszervezeti feladatait a területi kereskedelmi és iparkamarák látták el, ahogy majd október 1-től ez történni fog az MFKB-k esetében is. A határozatok előkészítését a kamarai szervezetrendszer végezte. Ez a korábbi években is hasonlóan működött, azonban január 1-től az RFKB-k munkaszervezeti feladatait a területi kereskedelmi és iparkamarák látták el, ahogy majd október 1-től ez történni fog az MFKB-k esetében is.

Az MFKB-k illetékessége, feladat és hatásköre a szakképzés fejlesztése szempontjából október 01-től konzultációs, javaslattevő, véleményező és tanácsadó fővárosi és megyei testületként működnek. a szakképzés fejlesztése szempontjából október 01-től konzultációs, javaslattevő, véleményező és tanácsadó fővárosi és megyei testületként működnek. Az MFKB-k hatásköre kiterjed: minden olyan szakképzésre vonatkozó kérdéskörre, amely befolyásolja a megye szakképzés fejlesztésének elősegítését. A beiskolázás arányaira és irányaira vonatkozóan javaslattételi jogkörrel rendelkezik, de ez a jogköre vonatkozik az iskolarendszerű és az iskolarendszeren kívüli szakképzésre egyaránt. Ez a jogköre azonban nem terjed ki a szakképzésért és felnőtt képzésért felelős miniszter által rendeletben meghatározott, munkaerő-piaci relevanciával nem rendelkező művészeti, kulturális, kézműves, hagyományőrző, továbbá a honvédelmi és rendészeti szakképesítésekre.[1] Ezt a javaslatot a bizottságok a javaslattal érintett tanévet megelőző évben március 31- ig teszik meg, első ízben 2013-ban. Az MFKB-k hatásköre kiterjed: minden olyan szakképzésre vonatkozó kérdéskörre, amely befolyásolja a megye szakképzés fejlesztésének elősegítését. A beiskolázás arányaira és irányaira vonatkozóan javaslattételi jogkörrel rendelkezik, de ez a jogköre vonatkozik az iskolarendszerű és az iskolarendszeren kívüli szakképzésre egyaránt. Ez a jogköre azonban nem terjed ki a szakképzésért és felnőtt képzésért felelős miniszter által rendeletben meghatározott, munkaerő-piaci relevanciával nem rendelkező művészeti, kulturális, kézműves, hagyományőrző, továbbá a honvédelmi és rendészeti szakképesítésekre.[1] Ezt a javaslatot a bizottságok a javaslattal érintett tanévet megelőző évben március 31- ig teszik meg, első ízben 2013-ban.[1] [1]2011. évi CLXXXVII. törvény a szakképzésről [1]

Kötelesek megtárgyalni minden olyan ügyet, amelyet a vonatkozó jogszabályok véleményezésre, állásfoglalásra, javaslattételre, valamint döntésre a hatáskörébe utalnak. Kötelesek megtárgyalni minden olyan ügyet, amelyet a vonatkozó jogszabályok véleményezésre, állásfoglalásra, javaslattételre, valamint döntésre a hatáskörébe utalnak. Fontos és meghatározó feladat a decentralizált fejlesztési forrásokkal kapcsolatos bizottsági javaslatok megtétele, hiszen ezzel jelentősen erősíthető a gazdálkodóknál folyó gyakorlati képzéshez szükséges eszközfejlesztés és ily módon a duális szakképzési rendszer megerősödése. Fontos és meghatározó feladat a decentralizált fejlesztési forrásokkal kapcsolatos bizottsági javaslatok megtétele, hiszen ezzel jelentősen erősíthető a gazdálkodóknál folyó gyakorlati képzéshez szükséges eszközfejlesztés és ily módon a duális szakképzési rendszer megerősödése. A bizottságoknak kell elkészíteni a megye szakképzés- fejlesztési koncepcióját, amely része a megyei területfejlesztési stratégiának valamint a fővárosi és megyei fejlesztési tervnek. A bizottságoknak kell elkészíteni a megye szakképzés- fejlesztési koncepcióját, amely része a megyei területfejlesztési stratégiának valamint a fővárosi és megyei fejlesztési tervnek. Az MFKB-k illetékessége, feladat és hatásköre

Bizottság összetétele: A bizottság létszáma 7 fő: 1 fő NGTT-ben képviselettel rendelkező országos munkaadói, 1 fő NGTT-ben képviselettel rendelkező országos munkaadói, 1 fő NGTT-ben képviselettel rendelkező országos munkavállalói szövetségek, 1 fő NGTT-ben képviselettel rendelkező országos munkavállalói szövetségek, 2 fő a területi gazdasági kamarák, 2 fő a területi gazdasági kamarák, 2 fő a kormányhivatal (egy fő a foglalkoztatási, egy fő a köznevelési feladatellátás tekintetében), 2 fő a kormányhivatal (egy fő a foglalkoztatási, egy fő a köznevelési feladatellátás tekintetében), 1 fő megyei közgyűlés képviselőiből áll. 1 fő megyei közgyűlés képviselőiből áll. A bizottság elnökét, társelnökét és tagjait a szakképzésért és felnőttképzésért felelős miniszter kéri fel hároméves időtartamra a bizottság munkájában való közreműködésre.

Döntenek az Ügyrend elfogadásáról és annak módosításáról; az Ügyrend elfogadásáról és annak módosításáról; az ülés mindenkori napirendjéről;munkatervéről; az ülés mindenkori napirendjéről;munkatervéről; az éves munkájáról - az MFKB a keretrészük felhasználásának szakmai eredményeiről, a kitűzött célok teljesítéséről, valamint a működtetésre felhasznált pénzeszközökről - szóló beszámoló elfogadásáról; az éves munkájáról - az MFKB a keretrészük felhasználásának szakmai eredményeiről, a kitűzött célok teljesítéséről, valamint a működtetésre felhasznált pénzeszközökről - szóló beszámoló elfogadásáról; az egyes ülésekre alkalomszerűen meghívottak köréről; az egyes ülésekre alkalomszerűen meghívottak köréről; a munkabizottságok létrehozásáról és megszüntetéséről a munkabizottságok létrehozásáról és megszüntetéséről Javaslatot tesznek a gazdaság igényeit és a munkaerő-piaci kereslet adatait, valamint az országos, regionális, fővárosi és megyei beiskolázást figyelembe véve a szakképzés megyei szükségleteire; a gazdaság igényeit és a munkaerő-piaci kereslet adatait, valamint az országos, regionális, fővárosi és megyei beiskolázást figyelembe véve a szakképzés megyei szükségleteire; az adott megyében a szakiskolai tanulmányi ösztöndíjról szóló kormányrendeletben meghatározott ösztöndíjra jogosító szakképesítésekre (hiány szakképesítés); az adott megyében a szakiskolai tanulmányi ösztöndíjról szóló kormányrendeletben meghatározott ösztöndíjra jogosító szakképesítésekre (hiány szakképesítés); Az MFKB-k

Javaslatot tesznek az adott megyében székhellyel rendelkező fenntartó tekintetében, fenntartónként az általuk folytatott szakképzésben indított, állami költségvetési hozzájárulásban részesíthető és a nem támogatott szakképesítésekre (a szakképzés irányaira) és a fenntartó által indítható szakképesítések keretszámaira (beiskolázási arányaira). a felnőttoktatást is magában foglaló iskola rendszerű szakképzésben az állam által elismert szakképesítésekre, és a szakközépiskolák ágazati képzéseire valamint az iskolarendszeren kívüli szakképzésben az államháztartás vagy az európai uniós források által támogatott, állam által elismert szakképesítésekre; a decentralizált keret pályázatainak nyerteseire és az általuk nyert összeg nagyságára; a képzési alaprész központi kerete megyei felhasználásának céljaira, a fejlesztésekben részesülő intézményekre; a nívódíj odaítélésére; az adott megyében a hiány-szakképesítésekre, valamint a szakiskolai tanulmányi ösztöndíjról szóló kormányrendeletben meghatározott ösztöndíjra jogosító szakképesítésekre; Az MFKB-k

Együttműködnek a regionális fejlesztési tanáccsal a szakképzési feladatok és a szakképzésfejlesztés tervezésében; Közreműködnek munkaerő-piaci információk, a foglalkoztatási, foglalkoztathatósági adatok és prognózisok alapján a nemzetgazdasági igények és a szakképzés fejlesztésének összehangolásában; a pályaorientációs és a pályakövetési feladatok megvalósításában; Kidolgozzák az iskolarendszerű szakképzés fejlesztésének az adott megyére vonatkozó, a szakképzés irányainak és beiskolázási arányok rövid és középtávú tervét tartalmazó koncepcióját, amely a megye hosszú és középtávú területfejlesztési stratégiájának részét képezi; Állást foglalnak fenntartói megkeresés esetén a szakképzést érintő fenntartói döntések megyei munkaerő-piaci kereslettel összefüggő megalapozottságáról; Az MFKB-k

Részt vesznek az iskolai rendszerű szakképzés fejlesztésével összefüggő pályázatok, fejlesztési programok elkészítésében, lebonyolításában; az iskolai rendszerű szakképzés fejlesztésével összefüggő pályázatok, fejlesztési programok elkészítésében, lebonyolításában; a pályakövetési rendszer működtetésében; a pályakövetési rendszer működtetésében; Ellátják Ellátják az alaprész decentralizált keretével és a nívódíj odaítélésével kapcsolatos pályázatok értékelésével összefüggő feladatokat; az alaprész decentralizált keretével és a nívódíj odaítélésével kapcsolatos pályázatok értékelésével összefüggő feladatokat; a külön jogszabályban meghatározott feladatokat; a külön jogszabályban meghatározott feladatokat; Kezdeményezik Kezdeményezik az arra hatáskörrel rendelkező szervezetek és intézmények felé az iskolai rendszerű szakképzés és az iskolarendszeren kívüli szakképzés, valamint a közoktatásban és a felsőoktatásban folyó szakképzés összhangjának megteremtésével kapcsolatban, a bizottság által indokolt változtatások megtételét; az arra hatáskörrel rendelkező szervezetek és intézmények felé az iskolai rendszerű szakképzés és az iskolarendszeren kívüli szakképzés, valamint a közoktatásban és a felsőoktatásban folyó szakképzés összhangjának megteremtésével kapcsolatban, a bizottság által indokolt változtatások megtételét; Az MFKB-k

Köszönöm megtisztelő figyelmüket! Kovács Vince RFKB társelnök *Forrás: MFKB kézikönyv (Nagyné Varga Katalin; Köpeczi Bócz Attila )