Dr. Veres István BME-MVT Az értékesítés funkciói, szereplői, az értékesítési rendszer tervezése.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
LOGISZTIKA és a SZÁLLÍTMÁNYOZÁS
Advertisements

A marketing fejlődése és szerepe
Teszt Eladási hely.
4. Marketing előadás 2009.Március 4. A szervezetek beszerzése- a vállalatok „fogyasztói magatartása”
A VÁSÁRLÁSI FOLYAMAT ÉS A PIAC
RENDELÉS, VEVŐKISZOLGÁLÁS, E - BUSINESS
B2B-marketing – A szervezeti piacok
Ismétlés  A marketing a piac folyamatos elemzése, reagálás, és befolyásolás.  Orientációtörténelem: 1. Termelés orientált 2. Értékesítés orientált 3.
MARKETING.
Az árpolitika (ismétlés) Marketing-mix Ár fogalma Árpolitika
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Közgazdaságtan
Agrárgazdaságtan II. Előadás
A disztribúciós rendszer a marketingben
A szolgáltatásmarketing sajátosságai
Michael E. Porter Berencsi Balázs GTK – GM ARFWIM
A piac Szakiskola.
A befektetési környezet
Fogalma, összefüggések
Árpolitika a turizmusban
Az értékesítési rendszer 9. szeminárium
Értékesítési csatornák
2011. március 20. Disztribúciós hálózat Zsibrita Mátyás –
Makroökonómia Pénzpiaci egyensúly.
tételsor 2. tétel A kistérség a korábbi együttműködési lehetőségek alapján megtartotta a soron következő ülését. Az ülés célja a logisztikai.
Alapfogalmak.
ÉRTÉKESÍTÉSI POLITIKA
Minőségmenedzsment 1. előadás
A marketing és a logisztikai költségek közötti kölcsönhatások Lipák Mária BGF, KVIFK, 2009.
Vállalatgazdaságtan a gyakorlatban
Szervezet, információs rendszer. Az információs rendszer és a szervezet illeszkedése Mi szervezet? Az egyszerű struktúra Funkcionális felépítés Termék.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Szervezés és logisztika KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Szervezés és logisztika KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
E-beszerzés Bravo csoport.
III. A logisztika jövője
A marketing kialakulása, fogalma, fejlődése
Értékesítéspolitika Tevékenység Szervezet Kereskedelem:
A marketing piac tartalma
Kérdések a második zh-hoz
Az értékesítési rendszer
Termelésmenedzsment Production Management
Vállalkozásgazdaságtan 3. előadás Marketing
A marketingkörnyezet elemzése
Együttműködési lehetőségek az Észak- adriai kikötők és a Nyugat-Dunántúli regionális logisztikai szereplők között PBN Szombathely.
A logisztikai rendszer beszerzési alrendszerének jellemzői és modellje
Az üzleti rendszer komplex döntési modelljei (Modellekkel, számítógéppel támogatott üzleti tervezés) II. Hanyecz Lajos.
LOGISZTIKA Előadó: Dr. Fazekas Lajos Debreceni Egyetem Műszaki Kar.
Értékesítési csatorna
Készletgazdálkodás és logisztika
1. 2 a gyártók & fogyasztók igényeinek összehangolása a hatékonyság növelése az elérhetőség javítása szakértői szolgáltatás biztosítása vásárlói igények.
Szegmentáció & pozicionálás.
Az árképzés szempontjai
AZ ÉRTÉKESÍTÉSI RENDSZER ELEMEI. A marketingcsatornák önálló szervezetek olyan csoportjai, amelyek abban a folyamatban vesznek részt, amelynek eredményeképpen.
Csomagolás. Azoknak a műveleteknek az összessége, amelyeknek alapvető célja: a termék védelme, ill. szállításra, tárolásra alkalmassá tétele, egységbe.
A PIAC.
Az értékesítési rendszer Értékesítésmenedzsment Előadó: Dr. Veres István 1.
1 VIIR Vállalatirányítási Integrált Információs rendszerek I. (Történeti áttekintés - TEI) Szent István Egyetem TATA Kiválósági Központ és Informatikai.
Kérdések VIZSGÁHOZ. VÁLLALKOZÁSI FORMÁK Mi szükséges egy üzleti vállalkozás sikeréhez? Hasonlítsa össze a Kft-t és a Bt-t, mint vállalkozási formát! Melyiket,
A piac és a piacgazdaság. A piac fogalma Több értelmezése lehet: I. A piac a javak (termelés, szolgáltatás) realizálásának színtere, a tényleges és a.
Szent István Egyetem Közgazdaságtudományi Jogi és Módszertani Intézet
Marketing I. VIII. előadás Értékesítéspolitika
Marketing I. X. előadás Beszerzési magatartás és ipari marketing
Marketing I. X. előadás Beszerzési magatartás és ipari marketing
A vásárlási döntés folyamata
A piac és a piacgazdaság
Értékesítés, kereskedelem
L O G I S Z T I K A A L A P J A I Készítette: Gács Nóra
A kereskedelem fogalma, szerepe a gazdaságban
A STRATÉGIA KIALAKÍTÁSÁNAK FŐBB SZEMPONTJAI
TERMÉKPOLITIKA Kószó Kriszta.
Előadás másolata:

Dr. Veres István BME-MVT Az értékesítés funkciói, szereplői, az értékesítési rendszer tervezése

Dr. Veres István BME-MVT Általános megfogalmazásban a kereslet és a kínálat közötti térbeli, időbeli, mennyiségi és minőségi különbségek áthidalása. Heskett alapján: Tranzakciós funkciók Logisztikai funkció, Áruforgalmat elősegítő funkció

Dr. Veres István BME-MVT 1)Tranzakciós funkciók - Eladás: személyes, vagy személytelen -Vásárlás, beszerzés, -Kockázatvállalás

Dr. Veres István BME-MVT 2)Logisztikai funkció -Készletgazdálkodás -Összeszerelés, darabolás -Raktározás -Választék kialakítás -Szállítás (térbeli)

Dr. Veres István BME-MVT 3) Áruforgalmat segítő funkció -Pénzügyi: fizetési feltételek, határidő, mód, skontó, rabatt, stb. -Eladás utáni szolgáltatások: beszerelés, üzembe helyezés, karbantartás, üzemeltetés (műszakilag összetett termékeknél), -Informálás: értékesítési csatorna szereplői informálják egymást kölcsönös érdekeik szerint, -Koordinálás az értékesítési rendszerben

A termékáramlás klasszikus útja Gyártó/termelő Nagykereskedő KiskereskedőVégső fogyasztó Dr. Veres István BME-MVT

A klasszikus csatorna szereplői - A termelő (gyártó) az, aki a terméket megtermeli, vagy előállítja. -A nagykereskedő a terméket azért vásárolja meg, hogy vagy változatlan, vagy átdolgozott (például átcsomagolt, kisebb egységekre osztott) formában más piaci szereplőnek továbbadja. -A kiskereskedő a végső fogyasztónak közvetlenül értékesít. Az értékesítési rendszer szereplői között termék, az áru tulajdonjoga, pénz, és információ áramlik.

Dr. Veres István BME-MVT A klasszikus csatorna szereplői - A termelő (gyártó) az, aki a terméket megtermeli, vagy előállítja. -A nagykereskedő a terméket azért vásárolja meg, hogy vagy változatlan, vagy átdolgozott (például átcsomagolt, kisebb egységekre osztott) formában más piaci szereplőnek továbbadja. -A kiskereskedő a végső fogyasztónak közvetlenül értékesít. Az értékesítési rendszer szereplői között termék, az áru tulajdonjoga, pénz, és információ áramlik.

Az értékesítési rendszer tervezése, ellenőrzése Csatornatervezési döntések: Vevők 1.Vevők által igényelt szolgáltatási színvonal alapján: (kényelmes térbeli elhelyezkedés, termékválaszték, vevőszolgálat, kiegészítő szolgáltatások stb…) termékjellemzők 2.Csatorna céljai termékjellemzők függvényében: Befolyásoló tényezők: Termék jellege (ár, nehezen mozgathatóság, speciális szállítási körülmények – fűtés, hűtés igény) Piac sajátosságai (termékek, amelyeket egy bizonyos bolthoz köthetők) Jogi, hatósági előírások Versenytárs csatornái Közvetítő minősége (költségek, image, ellenőrzési lehetőség) Dr. Veres István BME-MVT

Az értékesítési rendszer tervezése, ellenőrzése 1.Közreműködő szintek meghatározása 2.Az értékesítési út szelektivitásának meghatározása 3.Közvetítő kereskedő típusának megválasztása 4.Egyidejűleg használt értékesítési utak száma alapján 5.A vállalatok közötti kooperáció mértéke szerint 6.Közvetítők kiválasztása

11 Értékesítési utak tervezése, ellenőrzése  Viszonylag merevek  Hosszabb időtávra meghatározottak  Meglévő üzleti kapcsolatrendszerek  „Kötelező” kapcsolatok  Árpolitika, értékesítéspolitika  Stratégiai kapcsolatok A csatorna tagok kiválasztása / motiválása / értékelése-elemzése / szükség esetén változtatása, cseréje!!!