Literacy és a felhasználói tudatosság Infokommunikációs Szakmai Nap 2015. „ A demokratikus civilizációk csak akkor maradnak fenn, ha a képnyelv nem hipnózisba.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A Nagy Átalakitás televiziós trendek Várdy Zoltán TV2, vezérigazgató ProSiebenSat.1, Kelet-közép európai ügyvezető m á rcius 18. M é diapiac.
Advertisements

A DIOO digitális fejlesztő eszköz az óvodai nevelés szolgálatában.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Ruska Mónika – Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat - Fiatalok Lendületben Programiroda.
A kollektív munkajogi szabályozás az új munka törvénykönyvében.
„A golyóálló vezető” A vezetői munka hatékonyságának fejlesztése Dr. Petőné Ködmön Anikó Kreatív Kommunikáció Oktató és Szolgáltató Bt. 06/
TÖRTÉNELEM ÉRETTSÉGI A VIZSGA LEÍRÁSA VÁLTOZÁSOK január 1-től.
NTP-TSZV- M CSEÖH MŰHELYFOGLALKOZÁS Kutatási eredmények ismertetése Szegő Dóra.
Varga Aranka Inkluzív oktatási rendszer. Iskola funkciói – társadalmi elvárások Funkciók: Tudásszerzés és kompetenciafejlesztés folyamatának terepe Formális.
EGT Finanszírozási Mechanizmus Kulturális és természeti örökség megőrzése, megújítása program A kulturális és a művészeti sokszínűség előmozdítása.
1 Az önértékelés mint projekt 6. előadás 1 2 Az előadás tartalmi elemei  A projekt fogalma  A projektek elemei  A projekt szervezete  Projektfázisok.
Turisztikai desztináció- menedzsment és klaszter Tóthné Bánszki Zsuzsa Észak-magyarországi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht.
AZ ELEKTRONIKUS KÉPZÉS MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSA INFORMATIKA A FELSŐOKTATÁSBAN DEBRECEN DR. ZÁRDA SAROLTA GÁBOR DÉNES FŐISKOLA.
Oktatói elvárások, oktatói vélemények a hallgatókról Cserné dr. Adermann Gizella egyetemi docens DUE.
A vállalatok marketingtevékenysége és a Magyar Marketing Szövetség megítélése Kutatási eredmények az MMSZ részére (2008. július)
Innovatív értékesítési lehetőség a mezőgazdasági vállalkozók számára.
Projekt módszer óvodai alkalmazásának egy lehetséges változata Encsen „Jó gyakorlat” bemutatása Sárospatak, Léportné Temesvári Ildikó és Zsiros.
Befolyásolásra törő kommunikáció. Az emberi kommunikáció egyik sajátossága és törekvése a befolyásolás. A befolyásolás tartalmi jellege és megjelenési.
Az Európai Unió fogyatékosügyi stratégiája Szombathely, június 22.
Gazdasági informatika - bevezető
Nemzeti Audiovizuális Archívum
Sallai Ilona - ÉFOÉSZ Szeged,
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
A nemzetközi üzleti élet etikája
Kortárs előadó-művészeti tevékenységek előmozdítása c. intézkedés
Kőszegi Forrás- Kőszeg
Reflexiók a társadalmi és a nonbusiness marketing fogalmi kérdéseihez
vizuális megismerés – vizuális „nyelv” vizuális kultúra
DIGITÁLIS VÁSÁRLÁSOK, GENERÁCIÓS KÜLÖNBSÉGEK
Adottságok tényszerű megfogalmazása 4.6. előadás
ÖFFK II. projekt keretében megvalósítandó koordinációs kutatás workshop sorozata Hajdú-Bihar megye turisztikai fejlesztéseinek koordinációja Nyíradony.
Tájékoztató a Magyar Nemzeti Vidéki Hálózatról
Résztvevői létszám Év Létszám Összesen: 2110 Budapest Regionális 456
ŐRSÉGI TÖBBCÉLÚ KISTÉRSÉGI TÁRSULÁS
„Csellengő fiatalok” Az ifjúságpolitika komplexitása
A lifelong guidance (LLG) rendszer magyarországi megalapozásának kvalitatív vizsgálata (6 fókuszcsoport) július Kovács Attila
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
VEZETŐI ÉLETPÁLYAMODELL – PORTFOLIÓ BŐVÍTÉS
Kompetenciák az osztott tanárképzésben
Ács Szabina Kommunikáció és Médiatudomány
Teljesítményértékelési rendszer
Kommunikáció a könyvvizsgálatban
Kórházi könyvtárak lehetőségei a tudáspiacon
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
Vörös-Gubicza Zsanett képzési referens MKIK
SZÁMVITEL.
A szaktanácsadásról.
Meghatározása, formái, mikéntje és „forrásai”
CONTROLLING ÉS TELJESÍTMÉNYMENEDZSMENT DEBRECENI EGYETEM
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM
A hatékony adományozás eszközei igazgató, Magyar Adományozói Fórum
Önkormányzati Fejlesztések Figyelemmel kísérése II.
„ Egy hatékony iskolai egészségnevelési program – az egyik legköltséghatékonyabb beruházás, amit egy nép (állam) csak megtehet annak érdekében, hogy párhuzamosan.
Környezeti Kontrolling
Szervezet-fejlesztés
Új pályainformációs eszközök - filmek
Szabványok, normák, ami az ÉMI minősítési rendszerei mögött van
Európai Építésügyi Technológiai Platform és nemzeti platformjai 2007
Európai és Magyar Építésügyi Technológiai Platform
A csoportok tanulása, mint a szervezeti tanulás alapja
ÉRINTŐ Sajátos nevelési igényű gyermekek és fiatalok integrációs programja óvodától a munkába állásig TÁMOP A/
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 8
I. HELYZETFELMÉRÉSI SZINT FOLYAMATA 3. FEJLESZTÉSI FÁZIS 10. előadás
Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
Föderalizmus és decentralizáció kutatás svájci–magyar együttműködésben
SOTER-LINE Soter-Line Oktatási, Továbbképző és Szolgáltató Kft.
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
Iskolai szociális segítő
Tájékoztató az EPER pályázati folyamatáról
DIGITÁLIS MEGOLDÁSA.
A program értékelése Kerekasztal beszélgetés
Előadás másolata:

Literacy és a felhasználói tudatosság Infokommunikációs Szakmai Nap „ A demokratikus civilizációk csak akkor maradnak fenn, ha a képnyelv nem hipnózisba hívja, hanem kritikus gondolkodásra ösztönzi őket.” Umberto Eco

“Fotók Svédből. A befogadottak égetik a befogadó ország zászlaját! Ezért kell befogadni őket!” (Facebook bejegyzés szeptember)

2015. augusztus

2015

digitális bennszülött digitális bevándorló Digital Transformer

Media Literacy, Information Literacy, Digital Literacy – Multiple Literacies „Képesség a médiaüzenetekhez való hozzáféréshez, megértéséhez, értékeléséhez, módosításához, és új üzenet létrehozásához a kontextusok sokféleségében.” (Sonia Livingstone)

fizikai hozzáférés a technológia által kínált legkülönfélébb kommunikációs lehetőségekhez, magas minőségű tartalomhoz, ismerni, tudni azt, hogy lehet ezeket a technológiákat hatékonyan használni. HozzáférésMegértés tudatában lenni a médiaüzenetek jelenlétéről, illetve életünket befolyásoló szerepéről Tudatosság a médiaüzenetek kibontása abból a célból, hogy kritikusan és autonóm módon gondolkodjuk róluk Értelmezés a médiatartalom alapüzenetének megértése, oly módon, hogy képesek vagyunk analitikus, értelmező kérdéseket feltenni az üzenetre vonatkozóan

indokolható, megalapozott ítéletalkotás a médiatartalom minőségéről, hasznosságáról, és a készítők szándékairól ÉrtékelésAlkotás számításba venni, hogy a saját élettapasztalatok, és értékrend hogyan befolyásolja a médiaüzenetek befogadását és megalkotását, a különböző interpretációs lehetőségek mérlegelése Reflexió együttműködés kezdeményezése, vagy csatlakozás egy együttműködéshez egy interaktív médiafelületen, mint pl. wiki, közösségi média, virtuális világok Részvétel médiatartalom alkotása meghatározott célból, sokféle médiafelületen

médiaüzenet médiavilág, online világ működése

médiaélmény- és tevékenység- központú spirális felépítés folyamatorientált kritikai szemlélet fejlesztése, a kérdezés kultúrája Hogyan?

Alkotók/közönség Alkotók Ki készítette az üzenetet? Célok Miért készítették? Ki a célcsoportja? (honnan tudható) Finanszírozás Ki fizetett érte? Hatás Kinek származik előnye ebből az üzenetből? Kit sérthet? Miért lehet érdekes számomra ez az üzenet? Válasz Milyen választ/cselekvést vált ki belőlem ez az üzenet? Üzenet/jelentés Tartalom Miről szól ez az üzenet? Milyen információt, nézőpontot, értékeket közvetít? Mi maradhatott ki ebből az üzenetből, ami érdekes lehet? Technika Milyen technológiát/platformot használtak? Miért ezt a technológiát használták? Hogyan kommunikálták ezt az üzenetet? Értelmezések Hogyan érthető ez az üzenet különböző nézőpontokból (más-más emberek által)? Mi a saját értelmezésem? Mit tanultam magamról az értelmezésem/reakcióm alapján? Ábrázolás/valóság Kontextus Mikor készült az üzenet? Ki és hogyan hozta nyilvánosságra? Hitelesség Tény vagy vélemény, esetleg valami más? Mennyire hihető? Miből következtethetünk a hitelességére? Milyen forrásai vannak az információnak/gondolatnak/állításnak?

Óvoda – saját újság készítése Alkotók/közönség célcsoport, konstrukció

10-14 éves korosztály (Facebook profil olvasási gyakorlat) Üzenet/jelentés digitális szövegértés, digitális identitás, digitális lábnyom

10-14 éves korosztály Ábrázolás/valóság Az információ hitelessége, megbízhatósága – HOAX

védelem tájékozódás részvétel felelősség Felhasználói tudatosság

Köszönöm a figyelmet!