Magán erdőgazdálkodók szerepe a 2016. évi közfoglalkoztatásban Szulimán Zsolt osztályvezető Stratégiai és Forráskoordinációs Osztály.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az önkormányzatok feladata a közfoglalkoztatási programban
Advertisements

A LEADER+ Pályáztatási feltételek. Kik pályázhatnak?  A pályázónak meg kell felelni a helyi szintű pályázati felhívásban rögzített jogosultsági kritériumoknak.
A magyar civil jogi szabályozás várható változásai, Kormányzat – Civil Szektor – Információs Társadalom Dr. Latorcai Csaba Nemzetiségi és Civil Társadalmi.
Zalai Falvakért Egyesület Zala megyei Önkéntes Centrum.
Az aktív eszközök a munkaerő-piacon
„Első munkahely garancia” központi munkaerő-piaci program Munkáltatói Fórum március Vas Megyei Kormányhivatal Munkaügyi Központ.
Baranya Megyei Kormányhivatal Munkaügyi Központ Workshop
A környezetvédelem intézményrendszere
Civil szervezetek részvétele a munkaerőpiaci szolgáltatások ellátásában a Közép-magyarországi régióban.
Közfoglalkoztatási és Logisztikai Főosztály
A TÁMOP /1 projekt működési modelljéről, a megvalósult fejlesztésekről Budapest, november 19.
375/2007. (XII. 23.) Korm. rendelet a kisebbségi önkormányzatoknak a központi költségvetésből nyújtott feladatarányos támogatások feltételrendszeréről.
Adózási alapismeretek 5.2 konzultáció Helyi adók
1 „Út a munkához” program tapasztalatai Szűcs Erika Siófok szeptember 17.
Állam munkavédelmi feladatai
„Szociális és Oktatási Önkéntes Tevékenység
A foglalkozási rehabilitáció aktuális kérdései
Főigazgatói értekezlet A KÖZFOGLALKOZTATÁSI TERVVEL KAPCSOLATOS KIRENDELTSÉGI FELADATOK AZ ÁLLÁSKERESÉSI MEGÁLLAPODÁS LEGFONTOSABB VÁLTOZÁSAI november.
Segélyezési rendszer átalakítása
Települési Önkormányzatok Országos Szövetsége Az önkormányzatok lehetőségei a közfoglalkoztatásban Udvari, január 31. Lehel Andrásné ügyintéző Közfoglalkoztatási.
Pénzesné Tóth Márta kistérségi tanácsadó Észak-Alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht. „Civil pályázati lehetőségek a időszakban”
Kunszentmártoni kistérség munkaerő-piaci helyzete, támogatási lehetőségek Készítette: Deák István kirendeltség-vezető.
TÖRVÉNYESSÉGI ELLENŐRZÉS. Átlagos beérkezés: 51 nap után.
Közmunkaprogram kórházaknak Budapest, április. 27 SZOCIÁLIS ÉS MUNKAÜGYI MINISZTÉRIUM KÖZMUNKA TANÁCS KÖZMUNKA TANÁCS.
A évi önkormányzati költségvetési finanszírozás szabályai
Belügyminisztérium Önkormányzati Feladatok Főosztálya
FOGLALKOZTATÁS BŐVÍTŐ TÁMOGATÁSOK ÉS KEDVEZMÉNYEK ÉV Vas Megyei Kormányhivatal Munkaügyi Központja, Szombathely Szombathely,
2011. évi CLXXXVII. törvény a szakképzésről Hatályos: január 1-től.
MILASSIN ERIKA IGAZGATÓ
Időközi adatszolgáltatások teljesítése
A Mozgássérültek Állami Intézetének bemutatása Február 22. Kogon Mihály igazgató.
Magyar Önkormányzati Szövetség Vidékfejlesztés, mint fenntartható fejlődés A közfoglalkoztatás főbb prioritásai évben Kistelek április 21.
Magyar Önkormányzati Szövetség Vidékfejlesztés, mint fenntartható fejlődés Fenntarthatóság a településüzemeltetésben A közfoglalkoztatás főbb prioritásai.
Magyar Önkormányzati Szövetség Vidékfejlesztés és környezetvédelem A közfoglalkoztatás főbb prioritásai évben, a évi tervezés alapelvei.
1 A foglalkoztatáspolitika ösztönző elemei, a szolgáltatások szerepe Munkaerő-piaci Műhely Konferencia Pécs november 20. SZOCIÁLIS ÉS MUNKAÜGYI MINISZTÉRIUM.
A közfoglalkoztatás új rendszere és évi tervezése Festetics Palota Budapest, 2011.december 14. Lőrincz Leó főosztályvezető Közfoglalkoztatási és.
A Nagykátai Járás munkaerő-piaci helyzete Pest Megyei Kormányhivatal Munkaügyi Központja TÁMOP /1/KMR
Modellprogram a szociális szövetkezetek hálózatosodása érdekében TÁMOP /1.
TÁMOP „Út a munka világába” Közép-magyarországi Regionális Munkaügyi Központ dr. Nyári Tibor projektvezető.
Vidékfejlesztési Program Kovács Melinda Projektmenedzser Hajdú-Bihar Megyei Fejlesztési Ügynökség Nonprofit Kft.
Magyar Önkormányzati Szövetség Vidékfejlesztés, mint fenntartható fejlődés A közfoglalkoztatás évi tervezésének főbb alapelvei Bük október.
„Tanulószerződéssel a munka világában” c. Országos Konferencia A szakképzési hozzájárulásról és a képzés fejlesztésének támogatásáról szóló évi LXXXVI.
ORSZÁGOS KÖRNYEZETVÉDELMI ÉS TERMÉSZETVÉDELMI FŐFELÜGYELŐSÉG 1 Gábriel Edit Engedélyezési Főosztály január 21. felsőfokú ügyintéző.
G YŐR M EGYEI J OGÚ V ÁROS adó- és gazdaságpolitikája Nagy Tamás Gazdálkodási Főosztályvezető Győr Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatala Győr, 2016.
IFJÚSÁGI GARANCIA RENDSZER GINOP munkaerő-piaci program Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Kormányhivatal Foglalkoztatási Főosztály Szolnok.
TÁMOP „Munkaerő-piaci program a hátrányos helyzetűek foglalkoztatásáért a Közép-magyarországi Régióban” - Budapest.
TÁMOP /1 Bács-Kiskun megyében Bács-Kiskun Megyei Kormányhivatal Munkaügyi Központja Szegfű Rita projektvezető Kecskemét, február 27.
A Társadalmi Megújulás Operatív Program 1.1. „Komplex munkaerő-piaci programok a munkanélküli és inaktív emberek foglalkoztatásáért” intézkedés TÁMOP /
Hasznos tudnivalók a közfoglalkoztatásról civil szervezeteknek Vas Megyei Civil Információs Centrum információs napok.
Az elvárt béremelés végrehajtása esetén igénybe vehető adókedvezmény.
A foglalkoztatáshoz nyújtható támogatás forrása, célja, alanya és felhasználása Magyar Köztársaság éves költségvetéséről szóló törvényében Célja: foglalkoztatás.
Vidékfejlesztési Program Baromfitartó telepek korszerűsítése dr. Mezei Dávid agrár-vidékfejlesztési stratégiai ügyekért felelős helyettes államtitkár Miniszterelnökség.
Közfoglalkoztatás Nemzeti Közfoglalkoztatás Program.
Ifjúsági Garancia Rendszer keretében megvalósuló GINOP munkaerő-piaci program.
Társadalmi integráció a kistelepüléseken A közfoglalkoztatás 2017
A GINOP „Út a munkaerőpiacra” kiemelt projekt lehetőségei
Kormányzati kép az önkormányzatok helyzetéről
Megyei szintű foglalkoztatási megállapodások, foglalkoztatási-gazdaságfejlesztési együttműködések SIPOS-KOVÁCS MÓNIKA PROJKETMENEDZSER.
A magyarországi nemzetiségek és támogatásuk rendszere
SZAKKÉPZÉSI HOZZÁJÁRULÁS
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
Magyar Önkormányzati Szövetség Társadalmi integráció a kistelepüléseken workshop A közfoglalkoztatás évi kihívásai Nyírbátor október.
Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
Időközi adatszolgáltatások teljesítése
A hazai KKV-k fejlesztési lehetőségei, foglalkoztatási támogatásai
A megyei paktum keretében megvalósuló munkaerő-piaci program
Lorem ipsum.
Közfoglalkoztatás Szombathely városban Előadó: Horváth Olga.
DÉL-DUNÁNTÚLI REGIONÁLIS PAKTUM KONFERENCIA
Helyi Foglalkoztatási Együttműködések az Edelényi kistérségben
Előadás másolata:

Magán erdőgazdálkodók szerepe a évi közfoglalkoztatásban Szulimán Zsolt osztályvezető Stratégiai és Forráskoordinációs Osztály

2 Kormányzati célok 1.Segély helyett munkát – FHT-ben részesülők számának csökkentése 2.Teljes foglalkoztatottság felé haladás 3.Elsődleges munkaerőpiacra történő kivezetés Szociális szövetkezetek számának bővítése Továbbfoglalkoztatási kötelezettség előírása Munkaerő-piaci képzések és szolgáltatások nyújtása Nyílt munkaerőpiac álláshelyeire történő közvetítés A célok eléréséhez biztosított forrás: 340 Mrd forint a „Start-munkaprogram” kiadási előirányzat 2016-ban

3 A közfoglalkoztatási rendszer pénzügyi keretei A Nemzeti Foglalkoztatási Alap (NFA) „Start-munkaprogram” kiadási előirányzata mértéke: év: 64,0 Mrd Ft év:137,5 Mrd Ft év:180,0 Mrd Ft év: 231,0 Mrd Ft év: 270,0 Mrd Ft év: 340,0 Mrd Ft

4 A közfoglalkoztatási bér és a minimálbér változásai Közfoglalkoztatási bér változásaMinimálbér változása 4 óra6 óra8 óra szeptember 1-jétől bruttó január 1-jétől nettó január 1-jétől bruttó január 1-jétől nettó január 1-jétől bruttó január 1-jétől nettó január 1-jétől bruttó január 1-jétől nettó január 1-jétől bruttó január 1-jétől nettó

5 A évi közfoglalkoztatás általános céljai az elsődleges munkaerőpiacról kiszorultak foglalkoztathatóságának növelése, a foglalkoztatást helyettesítő támogatásban részesülők évi átlagos létszámának 25%-kal történő csökkentése ( fő), Start-munkaprogramok folytatása, hosszabb időtartamú programok indítása mellett, értékteremtő, a település önfenntartását elősegítő programok támogatása. Kiemelt célok: o természeti és épített környezet védelme, o közétkeztetés minőségének javítása, o élhető települések megvalósítása, o helyi sajátosságokra épülő fejlesztések megvalósítása, o a roma lakosság társadalmi integrációjának támogatása, o vízrendezési, vízkár-elhárítási feladatok támogatása.

6 A közfoglalkoztató Közfoglalkoztató lehet a évi CVI. törvény alapján:  helyi és nemzetiségi önkormányzat,valamint ezek jogi személyiséggel rendelkező társulása,  költségvetési szerv,  egyház,  közhasznú jogállású szervezet,  civil szervezet,  állami és önkormányzati tulajdon kezelésével és fenntartásával megbízott, vagy erre a célra az állam, önkormányzat által létrehozott gazdálkodó szervezet,  vízgazdálkodási társulat,  ERDŐGAZDÁLKODÓ (magán erdőgazdálkodó is),  szociális szövetkezet,  vasúti pályahálózat-működtető szervezet, vasúti üzemi létesítmények fenntartója.

7 A közfoglalkoztatási támogatások Támogatás nyújtható  a közfoglalkoztatási bér, a közfoglalkoztatási garantált bér és az ahhoz kapcsolódó szociális hozzájárulási adó legfeljebb 100%-ához (bérköltség),  a közvetlen és anyagköltségekhez (bérköltség 20%-a erejéig),  A szervezési költségekhez (bérköltség 1,5%-a erejéig a hivatallal nem rendelkező önkormányzatok esetében). A foglalkoztatásból eredő közvetlen költségként  a foglalkozás-egészségügyi vizsgálat térítési díja,  a munka- és védőruházat és egyéni védőeszköz költsége,  a munkába járással kapcsolatos utazási költségtérítésről szóló jogszabály szerint a munkaadót terhelő utazási költség,  a munkásszállítás költsége,  a munkaügyi kirendeltséggel történő előzetes egyeztetés szerint a munkavégzéshez nélkülözhetetlen munkaeszközök költsége számolható el.

8 Erdőgazdálkodók a közfoglalkoztatásban évi CVI. törvény 1. § (3) bekezdés h) pontja alapján meghatározott tevékenységekre vonatkozóan részesülhetnek közfoglalkoztatási támogatásban:  az erdő külön törvényben meghatározott közjóléti céljainak megvalósítása érdekében végzett feladatok ellátása,  a természeti károkat szenvedett erdőterületek rehabilitációja,  erdészeti sétautak, turistautak és tanösvények kijelölése, karbantartása,  határjelek és környezetének karbantartása,  tűzpászták készítése és tűzmegelőzést szolgáló feladatok ellátása,  kommunális hulladék gyűjtése és elszállítása,  az erdőterület kommunális szennyeződéstől való tisztítása.

9 Erdőgazdálkodók a közfoglalkoztatásban 1. Állami erdőgazdaságok: 2012-től a mai napig több mint 36 milliárd forint támogatási keretösszegben részesültek 2015-ben több mint 9 milliárd forint támogatást kaptak 6849 fő foglalkoztatására fős átlaglétszám közötti foglalkoztatás zajlik ezen programokban A teljes ágazatra vonatkozóan a programok létszáma 7000 és 8000 fő között mozgott az egyes években 2. Magán erdőgazdálkodók: 2012-től a mai napig több mint 6 milliárd forint támogatási keretösszegben részesültek 2015-ben több mint 2 milliárd forint támogatást kaptak 1617 fő foglalkoztatására fős átlaglétszám foglalkoztatása zajlik az egyes programokban A programok létszáma és ezzel együtt költsége 2012-től folyamatos emelkedést mutat (1009 főről 1617 főre) 2014-ben 122, míg 2015-ben 146 magán erdőgazdálkodót támogattunk

10 Magán erdőgazdálkodók a hosszabb időtartamú közfoglalkoztatásban 2016-ban a hosszabb időtartamú programok keretében vehetnek részt a közfoglalkoztatásban; támogatható költségek köre és a támogatás mértéke az országos közfoglalkoztatási programokkal közel azonos; támogatás mértéke a bérköltség 100%-áig terjedhet; a közvetlen költség, valamint a program megvalósításához szükséges anyagköltség elszámolható összesített mértéke nem haladhatja meg a közfoglalkoztatási bérhez és az ahhoz kapcsolódó szociális hozzájárulási adóhoz nyújtott támogatás 20%-át; anyagköltség keretében nagy értékű tárgyi eszközök elszámolására nincs lehetőség (országos programban sem) szervezési költség nem számolható el

11 Magán erdőgazdálkodók a hosszabb időtartamú közfoglalkoztatásban a BM célzott pénzügyi keretet határoz meg a kormányhivatalok részére; a jogszabályi lehetőségek közt nyújtható legmagasabb támogatási intenzitás alapján kerül meghatározásra; egyszerűbb eljárás alkalmazása → a kérelemről nem felsőbb, minisztériumi szinten, hanem helyben, a járási hivatalban születik döntés; a magán erdőgazdálkodók által létrehozott, a társadalom számára hasznos érték megóvására a jövő évben is lesz lehetőség; továbbra is ellenőrzésekkel, folyamatos monitorozással biztosítjuk a programok szabályszerű működtetését

12 Közfoglalkoztatási portál Elérhetősége:

13 KÖSZÖNÖM MEGTISZTELŐ FIGYELMÜKET!