Elmélet. Főbb pontok: I. alapismeretek II. Biztonság III. Általános ismeretek.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Számítógépes alapismeretek Kommunikáció Információs és Kommunikációs Technológiák (IKT)
Advertisements

A felhasználói interfész A felhasználói interfész az a felület, amellyel a szoftver az ember felé „fordul”; amellyel a felhasználó nap mint nap találkozik.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Ruska Mónika – Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat - Fiatalok Lendületben Programiroda.
A Hulladékgazdálkodási technológus FSZ átjárhatósága és kredit beszámíthatóság KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI AGRÁRMÉRNÖKI BSc.
ECM/DMS A GYAKORLATBAN E-SZÁMLA KIBOCSÁTÁS ÉS BEFOGADÁS E-SZÁMLA KIBOCSÁTÁS ÉS BEFOGADÁS
E-BANKING SUMMIT március 3. Biztonságos kommunikáció biztosítása a pénzintézetek és a hatóságok között Szabó Katalin Termékmenedzsment osztályvezető.
Hogyan készüljünk a francia nyelvi érettségi változásaira?
Irattári és levéltári funkciók a tanúsított szoftverekben Vágujhelyi Ferenc.
AZ INTERNET SZOLGÁLTATÁSAI Készítette: Horváth Tünde.
Vírusok, vírusirtók, kémprogramok Készítette: Agárdi Péter I.Geográfus MSc.
INTERNETES BÖNGÉSZ Ő K Készítette: Horváth Tünde.
Követelményelemzés – követelményspecifikáció A szoftverfejlesztés kapcsán az elemzés speciálisan egy kezdeti szakaszt jelöl, amelynek alapvető feladata.
Internetes kommunikáció  Minden jog fenntartva.
1 Az önértékelés mint projekt 6. előadás 1 2 Az előadás tartalmi elemei  A projekt fogalma  A projektek elemei  A projekt szervezete  Projektfázisok.
A KÖNYVTÁRELLÁTÁSI SZOLGÁLTATÓ RENDSZER HATÉKONY MŰKÖDTETÉSE ÉS A SZOLGÁLTATÁS NÉPSZERŰSÍTÉSE VI. KSZR MŰHELYNAP – ZALAEGERSZEG NOVEMBER 11. A KSZR.
LEVÉL. FELADÓ Aki írja a levelet Aki küldi a levelet.
„Internetes kommunikáció” pótkurzus Készítette: Tóth Tímea Szak: Tantárgykódja: Tanár neve:
A szaktanácsadás szolgáltatási terület dokumentációja Némethné Józsa Ágnes Intézményfejlesztési referens.
MINTAKÉRDÉSEK. A pénzügyi számvitel információs rendszere elsősorban a gazdálkodó szervezetek vezetőinek információs igényeit elégíti ki. A beszámoló.
John Sheridan BVetMed CVPM DMS MRCVS A Te praxisod, a Te karriered, a Te életed – gond van?
Dr. Pók László SZECSKAY ÜGYVÉDI IRODA Köthetünk-e útján szerződést? „INFORMÁCIÓVÉDELEM MENEDZSELÉSE” LXII. SZAKMAI FÓRUM szeptember.
A három lépcsőfok… 29% - A megoldás 52 heti stratégia sikeres üzleti kapcsolatépítéshez (Avidor András - Michelle R. Donovan - Ivan R. Misner) Az emberek.
Gazdasági jog IV. Előadás Egyes társasági formák Közkeresleti társaság, betéti társaság.
1 Számvitel alapjai Gazdálkodás:a társadalmi újratermelési folyamat szakaszainak (termelés, forgalom, elosztás, fogyasztás) megszervezésére, az ahhoz rendelkezésre.
Hogyan partícionáljuk meghajtónkat?
Internet tudományos használata
Elektronikus levelezés
Nemzeti Audiovizuális Archívum
NIIF VoIP projekt aktualitások
Nagyméretű állományok küldése
DIGITÁLIS VÁSÁRLÁSOK, GENERÁCIÓS KÜLÖNBSÉGEK
Az elektronikus levelezés
Biztonságos Internet Nap február 7.
Tájékoztató a Magyar Nemzeti Vidéki Hálózatról
A víziközmű-szolgáltatásról szóló évi CCIX
A titkosítás története
Az Internet megismerése
A Magyar Természetbarát Szövetség honlapjának bemutatása
Alkalmazási réteg protokolljai
Az üzlet működésével kapcsolatos szabályok
Biztonságos Internet Nap február 7.
Tóth Gábor Heves Megyei Kormányhivatal Jogi és Koordinációs Főosztály
Balaton Marcell Balázs
Elektronikus irat (elektronikus dokumentum) és elektronikus aláírás
Boros Péterné SZEF Alelnök SZEF AKADÉMIA Vezetője
Elektronikus számlázás
INFORMATIKA szeptember ELŐADÓ III. alkalom
Kedvenc levelező szoftverem
Az én házi feladatom volt:
A Hálózat és Az internet
INFORMATIKA november 18. Gyakorló alkalom – 2. rész
Számítógépes vírusok.
Internet és kommunikáció
Mobilkommunikáció Eszközök és hálózatok
Merre tovább a középiskola után?
Online jegyzőkönyv kitöltési segédlet
Új pályainformációs eszközök - filmek
Szabványok, normák, ami az ÉMI minősítési rendszerei mögött van
Sigfox technológia és hálózatok
Lapkiadó, rendezvényszervező vállalatirányítási rendszer SQL alapon
INFORMATIKA október 6. Gyakorló alkalom – 2. rész
MIÉRT ÉRDEMES HOZZÁNK JÖNNÖD?
INFORMATIKA október ELŐADÓ III. alkalom
LEVÉL.
„Vásárolj okosan” Mobil kiegészítők vásárlási szokásai
Tájékoztató az EPER pályázati folyamatáról
IT hálózat biztonság Összeállította: Huszár István
Generali Alapkezelő beszámolója Gyöngyház Nyugdíjpénztár részére
Algoritmusok.
IT biztonsági monitoring eseményfelügyelet, bizonyítékok,
Előadás másolata:

Elmélet

Főbb pontok: I. alapismeretek II. Biztonság III. Általános ismeretek

I. alapismeretek: (elektronikus posta v. levél) Az „e” utal arra, hogy a levél írása és továbbítása is teljes mértékben elektronikus úton történik. Tulajdonságai : - helytől független (ált.) - gyors - ingyenes - magán és hivatalos levelezésre is alkalmas - interneten keresztül zajlik

I. alapismeretek: Ingyenes szolgáltatók: 1. Gmail: Google terméke, összekapcsolható a többi termékkel, - nagy tárolókapacitás - nemzetközi

I. alapismeretek: Ingyenes szolgáltatók: 2. Fre magyar - korlátozott az elküldhető levelek nagysága - lassú

I. alapismeretek: Ingyenes szolgáltatók: 3. CitroMail: HotMail: Yahoo: -

II. Biztonság: Kéretlen/tisztességtelen levelek: - = spam - minden olyan elektronikus levél, amelyet a címzett nem kért kifejezetten. (Természetesen kivétel az ismerősünktől kapott levél.) - Általában reklámokat tartalmaz, vagy az adatainkat szeretnék megtudni.

II. Biztonság: Adathalászat: - =Phising - Személyes adatok ellopása elektronikus módon, törvénytelen cselekedet végrehajtása céljából. - A leggyakrabban eltulajdonított adatok: kulcsszavak, bankkártyaadatok. - A félrevezetés történhet kéretlen levélben vagy honlapon, és legtöbbször valamilyen félrevezető üzleti ajánlattal, fizetési felszólítással vagy adakozási kérelemmel kezdődik. - A védekezés legegyszerűbb módja, ha a kétes, gyanúsnak tűnő "üzleti" ajánlatokra soha nem reagálunk, és a személyes adatainkat kizárólag ismert személyeknek vagy intézménynek adjuk meg.

II. Biztonság: Vírusok: - kéretlen leveleken keresztül is bejuthatnak a gépünkbe - Ne nyissunk meg ismeretlen leveleket (amelyik címben sok szám, vagy a „póker” esetleg „viagra” szavak szerepelnek)! - Csak olyan mellékletet nyissunk meg, amit biztonságos személytől kaptunk!

II. Biztonság: Digitális aláírás: - olyan egyedi adat, amely az üzenethez csatolva a címzett számára egyértelműen azonosítja az üzenet küldőjét és bizonyítja az üzenet sértetlenségét.

II. Biztonság: Alapszabályok: - Ne nyissunk meg ismeretlentől jövő t vagy annak mellékletét! - Ne adjuk ki személyes v. bankkártyaadatainkat e- mailben senkinek! (Ismerősnek se!) - Ne küldjünk tovább feleslegesen leveleket!

III. Általános ismeretek: Az cím felépítése:

III. Általános ismeretek: Az cím általános alakja: - Név: felhasználó neve, a postafiók azonosítója (kukac): kötelező elválasztójel - Kiszolgáló: levelezőszerver címe Legtöbbször a cím utolsó két betűje az ország nevére (HUngary) utal.

III. Általános ismeretek: Netikett: - Internetes etikett - a hálózaton (fõleg az elektronikus levelezésnél) betartandó magatartási szabályok összessége; - ezek az illemszabályok ma már több helyen olvashatók az interneten.

III. Általános ismeretek: Netikett: legfontosabb szabályok: - Ne írj csupa nagybetűvel, mert az kiabálásnak számít, használj kis- és nagybetűket is! - Egy sor ne legyen 70 karakternél szélesebb! ­Légy tömör anélkül, hogy túlságosan lényegretörő lennél! - Ne sértsd meg más vallási és hazájához fűződő érzelmeit! - A tárgymezőbe mindig tömören írd le a levél tartalmát! - Ellenőrizd a helyesírásodat!

III. Általános ismeretek: Az ekhez csatolhatunk mellékleteket! Az szolgáltatók gyakran korlátozzák a küldhető fájlok méretét és típusát is! A következő fájltípusok minden szolgáltatónál megengedettek: szöveges (doc, txt); kép (jpeg). Minél nagyobb a csatolt fájlok mérete, annál lassabban kapja meg a címzett! (Érdemes becsomagolni a nagyobb fájlokat!)

III. Általános ismeretek: Lehetőségek: - tudunk továbbítani t - válaszolhatunk egyszerre több embernek is - lehet úgy válaszolni, hogy a címzettek ne tudjanak egymásról (titkos másolat)

IV. Egyéb elektronikus kommunikáció: SMS: (= rövid szöveges üzenet) Mobiltelefonok között, valamint egy mobiltelefon és az Internet között továbbítható, legfeljebb 160 karakterből álló, kizárólag szöveges üzenet. VoIP: (=Internet Protokoll feletti beszédátvitel) Az Internet Protokol csak a hálózat egy részét foglalja le. A VoIP a szabadon maradó hálózati erőforrásokat használja arra, hogy az emberi beszédhangokat elektronikus jelekké formálja, és továbbítsa. (IPtelefon)

IV. Egyéb elektronikus kommunikáció: On-line közösség: - =virtuális közösség vagy elektronikus közösség - egy olyan emberekből álló csoport, akik elsősorban elektronikus kommunikáción keresztül találnak egymásra, mint pl. hírlevél, telefon, , vagy fórum - a hálózat alapja a számítógép, és a közösség a virtuális térben jön létre - Pl: Facebook, iwiw, myspace, könyvátos fórum stb… (nézzük meg őket)

Köszönöm a figyelmet! Elérhetőségek: Telefon: (06-1) /5150