Készítette: Nyul Gábor1 Mérés-értékelés Norvégiában Parlament Oslo felülről
Készítette: Nyul Gábor2 A Norvég intézményi struktúra Kormány Oktatási minisztérium Oktatási Képzési Főigazgatóság (Politikai szűrő) Megye (felső középfok)Önkormányzat (alapfok és alsó középfok)
Készítette: Nyul Gábor3 A Norvég középszintű oktatás struktúrája
Készítette: Nyul Gábor4 Mérési-értékelési rendszer jelenleg Ez még Norvégiában is újEz még Norvégiában is új Jelenleg még NINCS olyan rendszer, ami az egyéni teljesítmény javítását szolgálnáJelenleg még NINCS olyan rendszer, ami az egyéni teljesítmény javítását szolgálná Van nemzeti minőség értékelési rendszer: nemzeti tesztekből állVan nemzeti minőség értékelési rendszer: nemzeti tesztekből áll Általános iskola 7. osztályáig szövegesen értékelnekÁltalános iskola 7. osztályáig szövegesen értékelnek 7. osztály után 1-6-ig terjedő skálán osztályoznak7. osztály után 1-6-ig terjedő skálán osztályoznak
Készítette: Nyul Gábor5 Mérési-értékelési rendszer A tervek 2007 január végétől az oktatási törvény definiálja a szabályozást (egyforma teljesítmény→egyforma értékelés) Felülvizsgálják a szöveges értékelést (jobbnak látják az osztályozást) Vizsgálják, hogy milyen az összefüggés az évközi és a vizsgajegy között Továbbfejlesztik a digitális eszközök használatát az értékelésben
Készítette: Nyul Gábor6 A tanulók értékelése A diáknak részt kell vennie a saját munkájának értékelésében (portfólió).A diáknak részt kell vennie a saját munkájának értékelésében (portfólió). Folyamatosan értékelni kell a tanulót. Legalább félévente beszélni kell vele mindazon dolgokról, amelyek érintik (cég- diák párbeszéd)Folyamatosan értékelni kell a tanulót. Legalább félévente beszélni kell vele mindazon dolgokról, amelyek érintik (cég- diák párbeszéd) Elmélet és gyakorlat integrálása: reggel közös terv készítése, közös célkitűzés, amik teljesülését a nap végén közösen megbeszélik.Elmélet és gyakorlat integrálása: reggel közös terv készítése, közös célkitűzés, amik teljesülését a nap végén közösen megbeszélik. 4 típusú záróvizsga van: (felső középfok)4 típusú záróvizsga van: (felső középfok)
Készítette: Nyul Gábor7 Záróvizsga írásbeli (max. 5 óra) közismereti tantárgyakból (jó esetben 10. évf. végén)írásbeli (max. 5 óra) közismereti tantárgyakból (jó esetben 10. évf. végén) szóbeli (30 perc) közismereti tantárgyakbólszóbeli (30 perc) közismereti tantárgyakból szóbeli, gyakorlati (információgyűjtés max. 45 perc)szóbeli, gyakorlati (információgyűjtés max. 45 perc) gyakorlati (5 órától több hétig is eltarthat)gyakorlati (5 órától több hétig is eltarthat)
Készítette: Nyul Gábor8 Tapasztalatok A pénz sok mindent meghatároz (pl.: gyakorlati képzés)A pénz sok mindent meghatároz (pl.: gyakorlati képzés) Az iskolák az aktivitásra fordítják inkább a hangsúlyt, nem pedig a tanulásra Szervezettségük példa értékű Mérés-értékelés terén tőlünk is tanulhatnánakMérés-értékelés terén tőlünk is tanulhatnának
Készítette: Nyul Gábor9 Köszönöm a figyelmet