CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS A férfi és női agy különbségei Mottó: „Férfi és nő, hogy érthetnék meg egymást? Hisz mind a kettő mást akar- a férfi a nőt, a nő.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A sportszocializáció.
Advertisements

Acute Silence Syndrome • •Vérnyomás •Vércukor •Álmatlanság •Női hormon alultermelése •Megfoganási nehézség •Menstruációs zavar.
Diaverum Dialízis Központ, Szeged
Modláné Görgényi Ildikó. Vidékfejlesztés A gazdaság folyamataiban látható és minden érintett számára érezhető javulás következzen be. Minőségi, a környezet-
„Férfinak és nőnek teremtette”
A sérült agy működésének vizsgálata
Női agy, férfi agy Doreen Kimura.
Egyetemi élethelyzetek – Campus-lét a Debreceni Egyetemen május 29. DAB Székház, Debrecen Thomas Mann u. 49. Sportoló csoportok a Debreceni Egyetemen.
ANOREXIA "....amíg az ember eszik, iszik nem fog rajta a szomorúság" (Cervantes)
Szabóné Kármán Judit PTE NTI BTK Oktatás és Társadalom Doktori Iskola
A népesség családi állapota. Az élet folyamán szerzett tulajdonság Az élet folyamán szerzett tulajdonság Családi helyzet megközelítése: Családi helyzet.
Túl magas e Magyarországon a munkanélküliség?(nemek alapján) Készítette:Both Csaba.
AZ ÉLETTANI PARAMÉTEREK MINŐSÉGELLENŐRZÉSE
Dr. Bugyi István Kórház Szülészeti és Nőgyógyászati Osztály,
Specifikus betegcsoportok
Öngyilkosság és időjárás összefüggése Magyarországon
A test érdekességei TUDTAD, HOGY…..
Szikra Dorottya, PhD MTA Társadalomtudományi Kutatóközpont
A 2014/2015 iskolai év pszichológusi tevékenységének beszámolója.
AZ EGYSÉGES EGÉSZ.
Képek: Szentesi Gyors.
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS 11. Szexuális úton terjedő betegségek.
Serdülőkori terhességek Szikra Dorottya ELTE Társadalomtudományi Kar.
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS Barátság Készítette: Kovács Mária.
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS Abortusz – az élet tisztelete, védelme.
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése A stressz egészségre gyakorolt hatása Készítette: Lisovszki Edit.
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése
Gyermekek, gyermekes családok egészsége „Legyen jobb a gyermekeknek!” Nemzeti Stratégia Értékelő Bizottságának évi jelentése május 11. Tokaji.
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése A stressz.
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS 3. SZERELEM. TÁMOP / Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában.
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS Egészséges életmód a születendő gyermek érdekében (az egészségtelen életmód, élvezeti cikkek használatának következményei a születendő.
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS FELELŐS SZÜLŐI MAGATARTÁS.
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése AGRESSZIÓ.
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS Az egészség fogalma, egészségfejlesztés, prevenció.
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése A depresszió.
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS
TANULÓK ÉS A STRESSZ. „A különbség a között, amit megteszünk és amire képesek lennénk, megváltoztathatná a világot.” (Mahatma Gandhi) TÁMOP /
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése Az előítélet.
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése A Johari-ablak.
Családi életre nevelés Házasság. Tartalom A házasság definíciója és eredete Egyházi házasságkötés Polgári házasságkötés Házasodási tendenciák napjainkban.
Egyedi mérések összegzése
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS
KONFLIKTUSKEZELÉS, KÉSZSÉGFEJLESZTÉS
2016. június 10: „A tudásáramlás és a tudás megtérülésének egyes vetületei” című konferencia Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal (NKFIH)
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS
Miért vannak az iskolának szabályai?
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS
Miért fontosak az evés zavarai?
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS
Nemi sajátosságok a vállalkozói készségekben
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése
AZ ÉLET TISZTELETE Popper Péter magyar pszichológus
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS
IV. Demográfia Halandóság
Bevezetés a pszichológiába motiváció, emóció
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése DISZKRIMINÁCIÓ
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése
I. Konfliktus értelmezése
Az új Alaptörvény és a jogélet reformja
Főnix – me Hol élünk? Hogy élünk? Demográfiai kór- és körkép
EGÉSZSÉGES ÉLETMÓD 1.
Előadás másolata:

CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS A férfi és női agy különbségei Mottó: „Férfi és nő, hogy érthetnék meg egymást? Hisz mind a kettő mást akar- a férfi a nőt, a nő a férfit. (Karinthy Frigyes)

Az emberi testre is jellemző a szexuális dimorfizmus (ivari kétalakúság) Miért pont az agyunk ne különbözne? TÁMOP / Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában

Humorosan is felfoghatjuk: TÁMOP / Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában

Humorosan is felfoghatjuk: TÁMOP / Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában

Nem jobb vagy rosszabb: MÁS Nem csak embernél: évmilliós nemi szerepek- szelekció TÁMOP / Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában

Mérhető, megfigyelhető eltérések: (átlagok) – Tömeg: Férfi 1336g Nő 1198g –Kérgestest – Comissura anterior Nőknél nagyobb (agyféltekék közti kommunikáció!?) TÁMOP / Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában

TÁMOP / INNOVATÍV ISKOLAFEJLESZTÉS A TOKAJI FERENC GIMNÁZIUM, SZAKKÖZÉPISKOLA ÉS KOLLÉGIUMÁBAN

TÁMOP / INNOVATÍV ISKOLAFEJLESZTÉS A TOKAJI FERENC GIMNÁZIUM, SZAKKÖZÉPISKOLA ÉS KOLLÉGIUMÁBAN ELTÉRÉSEK KÓRKÉPEKBEN, IDEGRENDSZERI BETEGSÉGEKBEN Nők :  anorexia (93%)  bulimia (75%)  depresszió (63%)  migrén (70%)  SM (58%) Férfiak:  autizmus (71%)  dadogás (71%)  dyslexia (77%)  skizofrénia (73%)

TÁMOP / INNOVATÍV ISKOLAFEJLESZTÉS A TOKAJI FERENC GIMNÁZIUM, SZAKKÖZÉPISKOLA ÉS KOLLÉGIUMÁBAN Statisztikailag megfigyelhető különbségek a képességekben Férfiakra jellemző inkább: térlátás; 3D tájékozódás matematikai logika agresszió Nőkre jellemző inkább: verbalitás számolás érzékszervek érzékenysége

Az előzőekben vázolt különbségek az egyes feladatok végrehajtásában: TÁMOP / Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában

És az IQ TÁMOP / Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában

TÁMOP / INNOVATÍV ISKOLAFEJLESZTÉS A TOKAJI FERENC GIMNÁZIUM, SZAKKÖZÉPISKOLA ÉS KOLLÉGIUMÁBAN Kommunikáció:  Férfi: információ csere (pontosabb, rövidebb megfogalmazások)  Nők: kapcsolat keresés, tartás eszköze Több a nonverbális! Stresszkezelés:  Férfi: magába néz, ott keresi az okot  Nő: kinyílik, kifelé keres megoldást, támogatást

TÁMOP / INNOVATÍV ISKOLAFEJLESZTÉS A TOKAJI FERENC GIMNÁZIUM, SZAKKÖZÉPISKOLA ÉS KOLLÉGIUMÁBAN Biológiai (főleg hormonhatások) Szocializációs (eltérő társadalmi elvárások) Melyik a jelentősebb? Nézőpont! Már a patkányoknál is jelentős különbségek figyelhetőek meg pl: a tájékozódásban, az emberhez hasonlóan!

TÁMOP / INNOVATÍV ISKOLAFEJLESZTÉS A TOKAJI FERENC GIMNÁZIUM, SZAKKÖZÉPISKOLA ÉS KOLLÉGIUMÁBAN Legmeggyőzőbb bizonyíték a biológiai (hormonális) háttérre a COS (congenitalis androgenitalis syndrome - születés előtt nagy mennyiségű hím nemi hormonnak kitett lányok) vizsgálata.

TÁMOP / INNOVATÍV ISKOLAFEJLESZTÉS A TOKAJI FERENC GIMNÁZIUM, SZAKKÖZÉPISKOLA ÉS KOLLÉGIUMÁBAN Ismerni a különbségeket, figyelni az együttműködésre, hiszen kiegészítjük egymást

TÁMOP / INNOVATÍV ISKOLAFEJLESZTÉS A TOKAJI FERENC GIMNÁZIUM, SZAKKÖZÉPISKOLA ÉS KOLLÉGIUMÁBAN Felhasznált források: Nemi különbségek az agyban - Doreen Kimura, Scientific American Prof. Dr. Párducz Árpád előadása a Szegedi Tudományegyetem (SZTE) honlapja

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!