Szakbolti kommunikációs stratégia
információ
A mai nap Feltérképezzük, hogy milyen – Irányba folyik a kommunikáció – Kommunikációs csatornákon keresztül, – Eszközökkel és – Formában állnak a rendelkezésünkre. Közösen kidolgozzunk egy „kommunikációs stratégiát” mely könnyíti a munkánkat. De előbb egy kis elmélet!
Miért nehéz jól kommunikálni? 100% 20% 40% 60%80% EVIDENCIAEVIDENCIA ELKALANDOZIKELKALANDOZIK KÖRNYEZETI ZAJ
Ezért nagyon fontos, hogy pontosan tudjuk, hogy: Mit akarunk eladni? Ez mit jelent a vevő számára? És milyen előnyökkel jár a vevőnek!
Hogyan tanulunk, hogyan vásárlunk?
Hogyan szerzünk információkat?
Az információ-áramlásnak 2 csatornája van Verbális: mely a nyelvvel, mint digitális kóddal kifejezhető beszédet és írást jelent. Nem-verbális: mely magában foglal minden olyan üzenetet, amely analógiás kódok által fejezhető ki (mimika, gesztus, mozgás, térköz, öltözködés).
Csatorna Verbális ogyan köszönjünk meg valamit? Amikor kimondjuk: „köszönöm”, gondoljuk KOMOLYAN! Félreérthetetlenül és határozottan mondjuk Mindig nézzünk a szemébe annak, akinek megköszönünk valamit! Mondjuk ki a nevét!
Csatorna Verbális – Hogyan köszönjünk meg valamit? – Használjuk a vevő kifejezéseit – Az ízéért megy be nem a pedig a sütiért
Csatorna Verbális – Hogyan köszönjünk meg valamit? – Használjuk a vevő kifejezéseit – Az ízéért megy be nem a pedig a sütiért Non verbális minden kommunikál – Öltözködés – Viselkedés – Bolt külső
Eszközök Papír (információs füzet, szórólap, kérdőív, adatlap) Címke és tábla Csomagolás (zacskó) Telefon Fax Megrendelő Weboldal Képek Bolti berendezések Zene?
Módja – Hogyan ? Hogyan kérdezz? Igen - Igen Ki ajánlja? (szomszéd, másik vevő, szakember) (Ha a szomszéd ajánlja és nem mi, akkor jobban hisznek, nem fognak részrehajlással vádolni.) Bajnokok reggelije! Példa a helyi focicsapattal.
Leltár miatt zárva, és akkor mi van?
Vagy:
Udvariasan, tájékoztató jelleggel Leltár miatt zárva Kérem jöjjenek vissza holnap reggel, mert a leltárt meg kell csinálnunk. Elnézésüket kérjük, de a boltban meg kell csinálni a leltárt, holnap ismét a legfrissebb termékekkel várjuk Önöket. MIÉRT? MEDDIG? MOST MI LEGYEN?
Frontvonalon a vevő igényeit lesve Kérdezz és súgj az üzemnek Kérdezz és súgj a főnöknek Segíts a csapatnak! Látogasd az üzemet. Legyél hiteles és hivatkozz mesélj a szakértőkről akik az üzemben dolgoznak
És végül: Mosolyogj :))) Légy nagyon lelkes És szeresd az embereket! Építs ki jó kapcsolatot a vevőkkel, Ismerd meg őket! Kérdezz és a válaszokra Figyelj oda!
Köszönöm, hogy figyeltek rám! Parola Kft Kácsor András