Menedék módszertan1 A Menedék Alapítvány küldetése Módszertani előadás.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az óvodai matematikai nevelés elvei, céljai, feladatai Tk. 29.old. Kissné Zsámboki Réka NYME-BPK.
Advertisements

TAMOP B-11/ „A fiatalok családi életre nevelését, a kismamák munkaerő piaci elhelyezését segítő, innovatív családbarát szolgáltatások.
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS 27.Megoldás-Szociális védőháló.
Intézményi Férőhelykiváltást Támogató Országos Hálózati Találkozó Kalocsai Szociális Szakellátási Központ kiváltása.
A családsegítő és gyermekjóléti szolgálatokat érintő változások A család és gyermekjóléti szolgáltatás.
Személyes életvitel. VI Tanácsok a személyes segítő szolgálathoz 9. Vigyázz magadra, hogy kísértésbe ne essél „Testvéreim! Lehet, hogy közületek valaki.
2011. évi zárás Készítette: Juhász Ágnes. 1. Zárást megelőző feladatok  Leltározás  Folyószámla egyeztetés (kapcsolt vállalkozásoktól egyenlegkérés)
A Mi Házunk Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
Kezdő Ének Mialatt mély csend borult mindenre, és az éjszaka sietôs útja közepén tartott, mindenható Igéd, Urunk, királyi trónjáról eljött közénk. (Bölcs.
Intézmények közötti egyéni átvezetést segítő programok.
Erkölcsteológia - I. Jegyzet: Dr. Veres András: Erkölcsteológia megtalálható.
Csepregi Teréz Szociálpolitikai szakért ő Október 2.
GYERMEKSZEGÉNYSÉG ELLENI PROGRAM A HEVESI KISTÉRSÉGBEN TÁMOP /
Az Európai Unió fogyatékosügyi stratégiája Szombathely, június 22.
A három lépcsőfok… 29% - A megoldás 52 heti stratégia sikeres üzleti kapcsolatépítéshez (Avidor András - Michelle R. Donovan - Ivan R. Misner) Az emberek.
A Szociális intézményi férőhely kiváltási szakmai koordinációs műhely munkája – EFOP VEKOP/15 TÁRS PROJEKT bemutatása EFOP VEKOP
Keresztyén Ifjúsági Dicsőítő Csoport
Nemzeti Erőforrás Minisztérium Oktatásért Felelős Államtitkárság
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Az „első lépés” TÁMOP
Szaktanácsadás 2015/2016 Készítette: Szabó Klára.
Isten Nagy Terve 2 rész: Isten, ma is Teremtő.
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
LEHET JOBB A GYEREKEKNEK!
Az ellátottjogi képviselő feladata az
Szociális kompetencia
Összeállította: Horváth Józsefné
Kihívások a LEADER program eredményes végrehajtásában
Óvodától az érettségiig - a kompetencia-alapú oktatás Szegeden
„Csellengő fiatalok” Az ifjúságpolitika komplexitása
Speciális célcsoportok a szakmai protokollban
Betekintés a református hit- és erkölcstan világába
Microsoft Office Publisher
Miért a református hit- és erkölcstan?
Az üzlet működésével kapcsolatos szabályok
A közigazgatással foglalkozó tudományok
Segíteni vagy megmenteni
Évközi 7. vasárnap Február 19. – „A” év.
A Menedék Alapítvány ÉRTÉKEI
Oltáriszentség, Papság,
A szentség Isten igéje, látható jellel összekapcsolva.
Igeolvasás.
A katolikus óvodák feladata a Hit évében
KRE-AKTÍV motivációs projekt
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
Tommy's Window dia ♫ Hangszóró szükséges A gyerekek örökkévalók
A kiváltást tervezők / megvalósítók és Az fszk TÁRS projektje közti együttműködés rendszere EFOP VEKOP TÁRS projekt.
Konfliktusok az iskolában
A gyermeki személyiségfejlődés nyomon követése a gyakorlatban
Gyereknevelési axiómák a Bibliában
Integrált Közösségi Szolgáltató Tér
Meghatározása, formái, mikéntje és „forrásai”
A beteggé válás folyamata
A mennyei világ lelki áldásai 2. rész
HHR.
Diplomás Pályakövetési Rendszer
Bemutatkozik az iskolapszichológus
CONTROLLING ÉS TELJESÍTMÉNYMENEDZSMENT DEBRECENI EGYETEM
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM
Alsó-ausztriai alapfokú oktatási intézmények
Felhasználóképzés a kórházban
Tevékenységünk Célunk P92rdi Kft - p92rdi.hu Kutatás (Research)
Új pályainformációs eszközök - filmek
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
Családi vállalkozások
A katolikus óvodák feladata a Hit évében II.
A katolikus óvodák feladata a Hit évében III.
Iskolai szociális segítő
Jézuskától - Jézus Krisztusig
LIA Alapítványi Ált. Isk. és Szki. Piliscsabai Tagintézménye
Előadás másolata:

Menedék módszertan1 A Menedék Alapítvány küldetése Módszertani előadás

Menedék módszertan2 A Menedék Alapítvány célja A teljes ember megsegítése Test, lélek, szellem teljességének segítése szociális, mentális, lelki tekintetben egyaránt

Menedék módszertan3 Cél leírás az Alapító Okiratból: „Veszélyeztetett helyzetű fiatalok reszocializálása, rehabilitálása: Átmeneti otthonok létrehozása és működtetése, rászorulók ideiglenes elhelyezése, munkába állítása, fegyelmezett életvitel kialakítása, az önálló életvitelhez szükséges körülmények megteremtésének elősegítése. Állami gondozott, vagy elhagyott gyerekek kiválasztott családokba helyezése, és családmodelles gyermeknevelés megvalósítása. Keresztyén szellemiség közös munka, kulturális és nevelési programok biztosítása. Gyermekek családba történő visszafogadásának elősegítése. Oktatás nevelés Családsegítés, tanácsadás, utcai segítés”

Menedék módszertan4 Értékek, amelyeket a Menedék munkatárs alkalmaz -Ismeret a megoldáshoz, kulcs az emberhez: van megoldás az Evangéliumban (ismeret + alázat = megértés, elsajátítás. Fil 1:9-11 ) - Hit Istenben, Jézus Krisztusban, a Biblia elfogadása, megértésének alkalmazása - Elkötelezettség belső motiváció alapján mások szolgálatára – nem csak alkalmazási időre szóló vállalás (nem béres)

Menedék módszertan5 Küldetéstudat Jó az Úr, Menedék a nyomorúság idején, gondja van a hozzá folyamodókra! Jóel 2 7

Menedék módszertan6 Menedék Alapelvekből „Szükségesnek látjuk, hogy az ember gondolkozásában gyökeresen megújuljon. Ez a megújulás a Jézus Krisztusban mint Isten Egyszülött Fiában vetett hit által, a Krisztus tanításainak teljes elfogadásával lehetséges. A megváltozott gondolkodásmód hozza az ember számára a helyes értékítéletet, a helyes magatartást, viselkedést és az érzelmi egyensúlyt Hisszük, hogy az Evangélium a leghatékonyabb eszköz az ember tartós megváltoztatásában, a reszocializálásában is.”

Menedék módszertan7 „Tudjuk, hogy minden ember számára az a legfontosabb, hogy megismerhesse Jézus Krisztus megváltó munkáját, bűnbocsánatot nyerjen és üdvbizonyosságra jusson. Ugyanakkor azzal is tisztában vagyunk, hogy erre a felismerésre minden ember, a legrászorultabb is csak saját elhatározással, külső kényszer nélkül juthat el. A hitre jutás Isten ajándéka és egyben válasza is az ember keresésére. Úgy tudunk segíteni a segítségre szorulón, hogy minden lehetőséget igyekszünk biztosítani / lakhatás, ruha, élelem, közösség /, hogy az emberek közöttünk megismerjék az új élet lehetőségét, és választani tudják.”

Menedék módszertan8 Küldetés Küldettem (küldetést vettem) a segítségre szoruló embertársamhoz, felébreszteni a reményét és az akarását a megváltozásához, boldogulásához. Alapelv-ből: „ A rászorulók nevelésében a MENEDÉK ….a közösség megvalósításával tapasztalatokat ad át, és közös élményeket szereztet. Ezek a tapasztalatok segítik őt igényesebbé és keresővé tenni, nem csak szociális, higiéniai és morális téren, hanem szellemi, lelki vonatkozásban is.” / „aha”, „jó!” /

Menedék módszertan9 Miért fontos a küldetés-tudat egy szervezet életében? Vezérfonal menet közben: -arra megyünk-e? Az eszközök, változások elcsábíthatnak az eredeti céltól: már csak magam miatt teszem a munkám, már csak kényszerülök rá? – kevés. A Küldő viszonya a küldötthöz (a vezetők és a vezetettek számára) és a küldetés bizonyossága

Menedék módszertan10 A Menedék Alapítvány küldetése A szociális küldetés enni adni, szállást adni, ruhát adni, munkát adni, beosztást adni, ismeretet adni Lelki küldetés Vele lenni, meghallgatni, közösséget adni, Isten jelenlétét adni, szeretet adni, bizalmat adni, válaszokat adni, önállóvá, felelőssé tenni Sáfárság Minden amink van, sáfárságra kaptuk a gazdánktól – elássuk, vagy „piacra” visszük?

Menedék módszertan11 A Menedék Alapítvány nevelési módszere Jelen lenni, elérhetőnek lenni, szolgálni, mintát élni, mintát adni. Alapelv-ből: „A rászorulók nevelésében a MENEDÉK legfontosabb munkamódszere a jelenlét,” - A gondozás (együttműködés) feltétele: a szándék kifejezése, hogy változni akar - - -