MI A SEO? KÜLSŐS SEO CÉG VAGY SAJÁT SZAKEMBER? MIKOR MELYIKET VÁLASSZAM, ELŐNYÖK/HÁTRÁNYOK Horváth Ernő – WebSEO Kft
SEO – Search Engine Optimization Weboldal „láthatóságának” a növelése a keresőkben a normál (organikus) találatok között Láthatóság -> Több látogató Relevancia Szöveg, Kép, Videó
SEO – Search Engine Optimization Hogyan működnek a keresők? Yahoo, Google, Szörcs.hu Hogyan keres a célpiacom? Kulcsszavak, kifejezések Időszakok, események, történések Miben/mit keres a célpiacom? Szöveg, Képek, Videó Hol keres a célpiacom? Google.hu vs. vertikális keresők
Keresőoptimalizálásról beszélünk, de...
Miért fontos a SEO? Kattintási arányok pozíciók szerint 1. pozíció 100% 2. pozíció 59,8% 3. pozíció 47,5% 4. pozíció 39% 5. pozíció 34,8% 6. pozíció 31,1% 7. pozíció 24% 8. pozíció 20,0% 9. pozíció 15,3% 10. pozíció 13,9% (Atlas Institute)
A „SEO világban” egy dolog biztos: a változás Keresők algoritmusa Új alkalmazások, lehetőségek (Google Places) Új konkurensek Régi konkurensek Új kulcsszavak, termékek (netbook, iphone) Kulcsszavak jelentése (android, szandika)
Mire nem jó a SEO?
Nem lesz tőle szép a weboldalunk
Nem tudja meggyőzni a látogatót
Nem lesznek olcsóbbak a termékek
Nem lesz tőle jobb az ügyfélszolgálat
Jó SEO, rossz SEO?
Mi a különbség a két kép között?
A BMW-nek sem sikerült...
Ezt látta a látogató
Black Hat SEO Keyword stuffing Doorway pages Cloaked pages Link Farming Hidden text
Élet a linkfarmon...
Külsős cég vagy belső szakember?
Közös probléma...
Belső szakember Tudás házon belül marad Időzítés, mikor kezdjen Termék vagy szolgátatás ismeret Folyamatos rendelkezésre állás Kevesebb jogosultság probléma
Külsős cég Tapasztalat más kampányokból Speciális szaktudás Dinamikusan növelhető terhelés Több fajta szerepkör Linképítés
Mikor válasszunk külsős céget? Egyszer kell jól megcsinálni, utána szintentartani Túl kicsi vagy túl nagy projekt Nagy szezonalitás Szükséges háttéreszközök már rendelkezésre állnak Motiváció sikerdíjjal
Mikor válasszunk saját szakembert? Folyamatosan szükséges törődni vele, pl. új termékek Cégméret indokolja, el tud tartani egy SEO szakembert Olyan tudás van a birtokunkban, amit „lehetetlen” kiadni Réspiac, maga a piac a kulcs
„Kevert modell” Belső erőforrás Szövegírás Oldalak létrehozása Érkező oldalak kialakítása Külső tapasztalatok átültetése a cégre Külső erőforrás Újdonságok alkalmazása Szoftverek Coaching Sok manuális munka, linképítés
Hazai piac sajátosságai Nyelv Bizalom hiánya Árorientált Kulcsszóorientált
Köszönöm a figyelmet!