TÖRTÉNELEM ÉRETTSÉGI A VIZSGA LEÍRÁSA VÁLTOZÁSOK 2017. január 1-től.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
– A nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. törvény – A szakképzésről szóló évi CLXXXVII. törvény – A nevelési-oktatási intézmények működéséről.
Advertisements

Akkreditált Felnőttképzési Intézmény Együttműködés a szakképzés területén a kamarák és az érdekképviseleti szervek között Dávid Lajos FMKIK alelnök Székesfehérvár,
Közművelődési szakmai továbbképzések, helyük a felnőttképzés rendszerében; az akkreditáció folyamata A közösségi művelődés felnőttképzési feladata Nemzeti.
Kókai Ivett közismereti igazgatóhelyettes Érettségi vizsgák 2013/2014. tanév, május-június.
AZ OEFI TÁMOP / SZÁMÚ ”EGÉSZSÉGFEJLESZTÉSI SZAKMAI HÁLÓZAT LÉTREHOZÁSA” CÍMŰ KIEMELT PROJEKT KÖZNEVELÉSI ALPROJEKTJE FELADATAI
Fókuszban az önkormányzati tagsággal rendelkező szociális szövetkezetek _ A pályázatkezelői felület bemutatása.
A képzett szakemberekért SZMBK KERETRENDSZER 2.1. előadás.
Hogyan készüljünk a francia nyelvi érettségi változásaira?
A kétszintű történelem érettségi 2016/17 Simonkay Márton.
Változások a történelem érettségin 2017-től Írásbeli vizsga.
M ESTERPEDAGÓGUS SZAKTANÁCSADÓK FELADATAI. Megállapodás megkötése-aláírás után a HMPI-nek visszaküldeni, melyet az OFI-ba továbbítunk aláírásra Útiköltség.
AZ ISKOLA–EGÉSZSÉG KÖZPONT – FORMA ÉS TARTALOM A TÁMOP KIEMELT PROJEKT KÖZNEVELÉSI ALPROJEKTJÉNEK CÉLJAI, A MEGVALÓSÍTÁS MÓDSZEREI ÉS A SZAKMAI.
A BKIK Oktatási Igazgatóságának és Oktatási Nonprofit Kft-jének feladatai.
A képzett szakemberekért AZ ÖNÉRTÉKELÉS FOGALMA, LÉNYEGE, SZEREPE A MINŐSÉGFEJLESZTÉSBEN 3.2. előadás.
Demográfiai, iskolázási folyamatok és munkaerő kínálat Opponáló gondolatok Hablicsek László és Kutas János zárótanulmányához Készítette: Dr.
Oktatói elvárások, oktatói vélemények a hallgatókról Cserné dr. Adermann Gizella egyetemi docens DUE.
Kalocsa Iskolánk városa. Székesegyház Dózsa György Gazdasági, Műszaki Szakközépiskola és Szakiskola, Kollégium OM azonosító:
Közigazgatási szervezetrendszer II. Az államigazgatás szervei – központi és dekoncentrált szervek.
Sajtó és szabadság: a médiairányítás a 20. századi Magyarországon
KÉPZŐ- ÉS IPARMŰVÉSZET ISMERETEK ÁGAZATI SZAKMAI ÉRETTSÉGI VIZSGA (középszintű) május-június.
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
Nemzeti Erőforrás Minisztérium Oktatásért Felelős Államtitkárság
A szerkezetátalakítási programban bekövetkezett változások
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Szaktanácsadás 2015/2016 Készítette: Szabó Klára.
Adottságok tényszerű megfogalmazása 4.6. előadás
TÁJÉKOZTATÓ ÉS INDÍTÓ BESZÉLGETÉS A LABORVEZETŐKNEK ÉS MINŐSÉGÜGYI MEGBÍZOTTJAIKNAK SZÓLÓ TANFOLYAM TÉMÁIRÓL, SZERVEZÉSÉRŐL EŐZMÉNYEK Korábbi laborvezetői.
Munkaközösségek támogatása, bemutatófoglalkozások szervezése
A kérdőívek, a kérdőívszerkesztés szabályai
KSH Statisztikai koordinációs főosztály
Kompetenciamérés a Szakiskolai Fejlesztési Program II. keretében 2007
Duális képzés a társadalmi felelősségvállalás szemszögéből
A víziközmű-szolgáltatásról szóló évi CCIX
„Csellengő fiatalok” Az ifjúságpolitika komplexitása
Kompetenciák az osztott tanárképzésben
szakmai referens, országos versenyszervező
KRE-AKTÍV motivációs projekt
CSOPORT - A minőségellenőrök egy megfelelő csoportja
A kétszintű érettségi.
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
Konfliktusok az iskolában
A földrajzi kísérletek szervezése és végrehajtása
KOSSUTH LAJOS KÖZOKTATÁSI INTÉZMÉNY OROSHÁZA
Tájékoztató a évi OSAP teljesüléséről
A gyermeki személyiségfejlődés nyomon követése a gyakorlatban
A szociális gazdaság jogi háttere Szlovákiában
Projektmunka Földrajzolok
A PDCA elv alkalmazása az információvédelmi irányítási rendszerekben 1
dr. Jeney László egyetemi adjunktus Európa regionális földrajza
Intézmény-akkreditáció szakképző intézmények kérelme esetén
középfokú felvételi eljárás
KÉSZÜLÉS AZ ÚJ TÖRTÉNELEMÉRETTSÉGIRE
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM
Érettségi élő idegen nyelv
INFOÉRA Zsakó László Informatikai tanárszak problémái ELTE Informatikai Kar Juhász István-Zsakó László: Informatikai.
Környezeti Kontrolling
Kétszintű érettségi vizsga
Új pályainformációs eszközök - filmek
Tájékoztatás a évi Országos Statisztikai Adatfelvételi Program (OSAP) teljesüléséről az Országos Statisztikai Tanács és a Nemzeti Statisztikai Koordinációs.
A turizmus tendenciáinak vizsgálata Magyarországon
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 8
Nagyváros–vidék egyenlőtlenség Kelet-Közép-Európában
Scool-Túra Kft Miskolc Széchenyi út 36.
Érettségi 2006-os év Szülői ért okt. 28.
Bemeneti kompetenciamérés 2007/2008 tanév
Érettségi tájékoztató 2019
Céges értekezlet címe Előadó.
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 7
Környezetgazdaságtan 6. előadás A környezeti szabályozás eszközei
Intuitív szakértői módszerek
Előadás másolata:

TÖRTÉNELEM ÉRETTSÉGI A VIZSGA LEÍRÁSA VÁLTOZÁSOK január 1-től

A vizsga részei os tanév Középszint Írásbeli- Szóbeli 180 perc- 15 perc 90 pont- 60 pont Emelt szint Írásbeli- Szóbeli 240 perc- 20 perc 90 pont- 60 pont január 1-től Középszint Írásbeli- Szóbeli 180 perc- 15 perc 100 pont- 50 pont Emelt szint Írásbeli- Szóbeli 240 perc- 20 perc 100 pont- 50 pont

A vizsgán használható segédeszközök os tanév Középszint Írásbeli Vizsgázó által biztosított történelmi atlasz Intézmény által biztosított helyesírási szótár (min. 3 pl.) Szóbeli Intézmény által biztosított történelmi atlasz január 1-től Középszint Írásbeli Vizsgázó által biztosított történelmi atlasz (KRONOLÓGIA NÉLKÜLI) Intézmény által biztosított helyesírási szótár (min. 3 pl.) Szóbeli Intézmény által biztosított történelmi atlasz (KRONOLÓGIA NÉLKÜLI)

Nyilvánosságra hozandók os tanév Középszint Írásbeli Anyag, határidő: nincs Szóbeli Anyag: tematika Határidő: jogszabály szerint január 1-től Középszint Írásbeli Anyag, határidő: nincs Szóbeli Anyag: tematika Határidő: jogszabály szerint

KÖZÉPSZINTŰ VIZSGA os tanév Középszint Írásbeli 180 perc – feladatsor I. Egyszerű, rövid választ igénylő feladatok megoldása – 45 pont II. Szöveges (kifejtendő) feladatok megoldása – 45 pont Szóbeli Egy problémaközpontú tétel kifejtése – 60 pont január 1-től Középszint Írásbeli 180 perc – feladatsor I. Egyszerű, rövid választ igénylő feladatok megoldása – 50 pont II. Szöveges (kifejtendő) feladatok megoldása – 50 pont Szóbeli Egy problémaközpontú tétel kifejtése – 50 pont

Az írásbeli feladatlap formai jellemzői I os tanév Egyszerű, rövid választ igénylő feladatok 12 feladat a meghatározott kompetenciák és témakörök alapján 11 példa a lehetséges feladattípusokra január 1-től Egyszerű, rövid választ igénylő feladatok 12 feladat a meghatározott kompetenciák és témakörök alapján 12 példa a lehetséges feladattípusokra 12. Komplex forráselemző feladat

Az írásbeli feladatlap formai jellemzői II os tanév Szöveges (kifejtendő) feladatok 8 feladatból 3 kötelező (2 rövid, 1 hosszú) meghatározott választási lehetőség alapján 5 kronológiai szakaszolás Egyetemes és magyar történelmi korszakok elkülönítése rövid esszé: kb szó, sor hosszú esszé: kb szó, sor január 1-től Szöveges (kifejtendő) feladatok 4 feladatból 2 kötelező (1 rövid, 1 hosszú; 1 egyetemes, 1 magyar) meghatározott választási lehetőség alapján 2 kronológiai szakaszolás (1. ókortól 1849-ig; től napjainkig) rövid esszé: kb szó, sor hosszú esszé: kb szó, sor

Az írásbeli feladatlap tartalmi jellemzői os tanév Az írásbeli feladatsor 60%-a magyar, 40%-a egyetemes összes feladat 50%-a XIX. és XX. századra vonatkozik Tematikus arányok: Politika… kb. 40% Társadalom… kb. 30% Gazdaság… kb. 20% Vallás… kb. 10% január 1-től Az írásbeli feladatsor 60%-a magyar, 40%-a egyetemes összes feladat 50%-a 1849-től napjainkig terjedő időszakra vonatkozik Tematikus arányok: Politika… kb. 40% Társadalom… munkaügyi alapismeretekkb. 25% Gazdaság… pénzügyi és gazdasági ismeretek kb. 25% Vallás… kb. 10%

Az írásbeli feladatlap értékelése I os tanév Szaktanár javítja és értékeli központi javítási- értékelési útmutató alapján 90 pont 50%-a egyszerű, rövid választ igénylő feladatok megoldásával, 50%-a szöveges (kifejtendő) kérdésekre adott válaszokkal január 1-től Szaktanár javítja és értékeli központi javítási- értékelési útmutató alapján 100 pont 50%-a egyszerű, rövid választ igénylő feladatok megoldásával, 50%-a szöveges (kifejtendő) kérdésekre adott válaszokkal

Az írásbeli feladatlap értékelése II os tanév Szöveges (kifejtendő) feladatok értékelési kritériumai: Feladatmegértés (kb. 20%) Kompetenciák (Tájékozódás térben és időben; Szaknyelv alkalmazása; Források használata; Eseményeket alakító tényezők …)(kb. 70%- kb. 60%) Nyelvhelyesség … (kb. 10%- kb. 20%) Rossz feladatválasztás esetei január 1-től Szöveges (kifejtendő) feladatok értékelési kritériumai: Feladatmegértés Tájékozódás térben és időben; Kommunikáció, a szaknyelv alkalmazása; Ismeretszerzés, források használata; Eseményeket alakító tényezők feltárása, kritikai és problémaközpontú gondolkodás Rossz feladatválasztás esetei Nyelvhelyesség értékelése a kommunikáció kritériumnál

Szóbeli vizsga os tanév Középszint Szóbeli Egy problémaközpontú tétel kifejtése – 60 pont Tételsor összeállítása Tételvázlat önálló kifejtése Közbekérdezés szűk lehetőségei tétel (témakörönként 2- 4) Évente legalább 20%-ban módosítandó Segédeszközök intézmény által biztosítottak január 1-től Középszint Szóbeli Egy problémaközpontú tétel kifejtése – 50 pont Tételsor összeállítása Tételvázlat önálló kifejtése Közbekérdezés szűk lehetőségei tétel (témakörönként 2- 4) Évente legalább 20%-ban módosítandó Segédeszközök intézmény által biztosítottak kronológia nélküli történelmi atlasz

A szóbeli tételsor formai jellemzői os tanév Témakörökbe rendezett Kisebb korszak történelmi problémájának részletezőbb bemutatása vagy összetettebb, több korszakon átívelő probléma áttekintése Problémamegoldásra ösztönző, történeti források és térképek használata 2-3 feldolgozási, értelmezési szempont január 1-től Témakörökbe rendezett Kisebb korszak történelmi problémájának részletezőbb bemutatása vagy összetettebb, több korszakon átívelő probléma áttekintése Problémamegoldásra ösztönző, történeti források és térképek használata 3-4 feldolgozási, értelmezési szempont 3-6 forrás használata

A szóbeli tételsor tartalmi jellemzői I os tanév A szóbeli vizsga témakörei: Gazdaság, gazdaságpolitika, anyagi kultúra Népesség, település, életmód Egyén, közösség, társadalom Modern demokráciák működése Politikai intézmények, eszmék, ideológiák Nemzetközi konfliktusok és együttműködés Szabad (problémaközpontú) témakör – helyi tanterv által meghatározott január 1-től A szóbeli vizsga témakörei: Gazdaság, gazdaságpolitika, anyagi kultúra, pénzügyi és gazdasági ismeretek Népesség, település, életmód Egyén, közösség, társadalom, munkaügyi ismeretek Politikai berendezkedések a modern korban Politikai intézmények, eszmék, ideológiák Nemzetközi konfliktusok és együttműködés Szabad témakör - helyi tanterv által meghatározott

A szóbeli tételsor tartalmi jellemzői II os tanév A szóbeli tételsorban érvényesíteni kell: kb. 60%-a magyar, kb. 40%- a egyetemes összes feladat kb. 50%-a XIX. és XX. századra vonatkozik Szóbeli tematika (témakör, résztéma) nyilvánosságra hozatala Tételsor előzetesen nem adható ki, tételek megismerése csak a vizsgán! január 1-től A szóbeli tételsorban érvényesíteni kell: Kb. 60%-a magyar, kb. 40%- a egyetemes összes feladat kb. 50%-a 1849-től napjainkig terjedő időszakra vonatkozik Szóbeli tematika (témakör, résztéma) nyilvánosságra hozatala Tételsor előzetesen nem adható ki, tételek megismerése csak a vizsgán!

A szóbeli vizsgarész értékelése os tanév Értékelési útmutató alapján A feladat megértése, tématartás, a lényeg kiemelése12 pont Tájékozódás térben és időben 6 pont A szaknyelv alkalmazása 6 pont Források használata, értékelése 12 pont Az eseményeket alakító tényezők feltárása, történelmi események, jelenségek problémaközpontú bemutatása 18 pont Világosság, nyelvhelyesség, a felelet felépítettsége6 pont Összesen: 60 pont január 1-től Értékelési útmutató alapján A feladat megértése 4 pont Tájékozódás térben és időben 6 pont Kommunikáció, a szaknyelv alkalmazása 10 pont Ismeretszerzés, források használata, értékelése 12 pont Eseményeket alakító tényezők feltárása, kritikai és problémaközpontú gondolkodás 18 pont Összesen: 50 pont Feladatmegértés 0 pont, többi szempont is Nyelvhelyesség a kommunikáció … kritériumon belül értékelendő

EMELT SZINTŰ VIZSGA os tanév Emelt szint Írásbeli 240 perc – feladatsor I. Egyszerű, rövid választ igénylő feladatok megoldása – 90 perc - 44 pont II. Szöveges (kifejtendő) feladatok megoldása – 150 perc - 46 pont - atlasz Szóbeli Egy problémaközpontú tétel kifejtése – 20 perc - 60 pont január 1-től Emelt szint Írásbeli 240 perc – feladatsor I. Egyszerű, rövid választ igénylő feladatok megoldása – 100 perc - 50 pont – segédeszköz nincs II. Szöveges (kifejtendő) feladatok megoldása – 140 perc - 50 pont – kronológia nélküli atlasz Szóbeli Egy problémaközpontú tétel kifejtése – 20 perc - 50 pont

Az írásbeli feladatlap formai jellemzői I os tanév Egyszerű, rövid választ igénylő feladatok 8-14 feladat a meghatározott kompetenciák és témakörök alapján 13 példa a lehetséges feladattípusokra január 1-től Egyszerű, rövid választ igénylő feladatok 12 feladat a meghatározott kompetenciák és témakörök alapján 14 példa a lehetséges feladattípusokra 14. Komplex forráselemző feladat

Az írásbeli feladatlap formai jellemzői II os tanév Szöveges (kifejtendő) feladatok 10 feladatból 4 kötelező (2 rövid, 2 hosszú) meghatározott választási lehetőség alapján 5 kronológiai szakaszolás Egyetemes és magyar történelmi korszakok elkülönítése rövid esszé: kb szó, sor hosszú esszé: kb szó, sor január 1-től Szöveges (kifejtendő) feladatok 6 feladatból 3 kötelező (1 rövid, 1 hosszú, 1 komplex; 1 egyetemes, 1 magyar) meghatározott választási lehetőség alapján Kronológiai szakaszolás (1. ókortól 1849-ig; től napjainkig; 3. Komplex feladat az ókortól napjainkig) rövid esszé: kb szó, sor hosszú esszé: kb szó, sor komplex feladat: kb szó, sor

Az írásbeli feladatlap tartalmi jellemzői os tanév Az írásbeli feladatsor 60%-a magyar, 40%-a egyetemes összes feladat 50%-a XIX. és XX. századra vonatkozik Tematikus arányok: Politika… kb. 40% Társadalom… kb. 30% Gazdaság… kb. 20% Vallás… kb. 10% január 1-től Az írásbeli feladatsor 60%-a magyar, 40%-a egyetemes összes feladat 50%-a 1849-től napjainkig terjedő időszakra vonatkozik Tematikus arányok: Politika… kb. 40% Társadalom… munkaügyi alapismeretekkb. 25% Gazdaság… pénzügyi és gazdasági ismeretek kb. 25% Vallás… kb. 10%

Az írásbeli feladatlap értékelése I os tanév Központi javítási- értékelési útmutató alapján 100 pont 50%-a egyszerű, rövid választ igénylő feladatok megoldásával, 50%-a szöveges (kifejtendő) kérdésekre adott válaszokkal január 1-től Központi javítási- értékelési útmutató alapján 100 pont 50%-a egyszerű, rövid választ igénylő feladatok megoldásával, 50%-a szöveges (kifejtendő) kérdésekre adott válaszokkal

Az írásbeli feladatlap értékelése II os tanév Szöveges (kifejtendő) feladatok értékelési kritériumai: Feladatmegértés (kb. 20%) Kompetenciák (Tájékozódás térben és időben; Szaknyelv alkalmazása; Források használata; Eseményeket alakító tényezők …)(kb. 70%- kb. 60%) Nyelvhelyesség … (kb. 10%- kb. 20%) Rossz feladatválasztás esetei január 1-től Szöveges (kifejtendő) feladatok értékelési kritériumai: Feladatmegértés Tájékozódás térben és időben; Kommunikáció, a szaknyelv alkalmazása; Ismeretszerzés, források használata; Eseményeket alakító tényezők feltárása, kritikai és problémaközpontú gondolkodás Rossz feladatválasztás esetei Nyelvhelyesség értékelése a kommunikáció kritériumnál

Szóbeli vizsga os tanév Emelt szint Szóbeli Egy problémaközpontú tétel kifejtése – 60 pont Tételvázlat önálló kifejtése Közbekérdezés szűk lehetőségei tétel (témakörönként 2- 4) / vizsganap Évente legalább 30%-ban módosítandó Segédeszközök a vizsgabizottságot működtető intézmény által biztosítottak január 1-től Emelt szint Szóbeli Egy problémaközpontú tétel kifejtése – 50 pont Tételvázlat önálló kifejtése Közbekérdezés szűk lehetőségei tétel (témakörönként 2- 4) Évente legalább 30%-ban módosítandó Segédeszközök a vizsgabiztosságot működtető intézmény által biztosítottak kronológia nélküli történelmi atlasz

A szóbeli tételsor formai jellemzői os tanév Témakörökbe rendezett Kisebb korszak történelmi problémájának részletezőbb bemutatása vagy összetettebb, több korszakon átívelő probléma áttekintése Problémamegoldásra ösztönző, történeti források és térképek használata 2-3 feldolgozási, értelmezési szempont január 1-től Témakörökbe rendezett Kisebb korszak történelmi problémájának részletezőbb bemutatása vagy összetettebb, több korszakon átívelő probléma áttekintése Problémamegoldásra ösztönző, történeti források és térképek használata 3-5 feldolgozási, értelmezési szempont

A szóbeli tételsor tartalmi jellemzői I os tanév A szóbeli vizsga témakörei: Gazdaság, gazdaságpolitika, anyagi kultúra Népesség, település, életmód Egyén, közösség, társadalom Modern demokráciák működése Politikai intézmények, eszmék, ideológiák Nemzetközi konfliktusok és együttműködés január 1-től A szóbeli vizsga témakörei: Gazdaság, gazdaságpolitika, anyagi kultúra, pénzügyi és gazdasági ismeretek Népesség, település, életmód Egyén, közösség, társadalom, munkaügyi ismeretek Politikai berendezkedések a modern korban Politikai intézmények, eszmék, ideológiák Nemzetközi konfliktusok és együttműködés

A szóbeli tételsor tartalmi jellemzői II os tanév A szóbeli tételsorban érvényesíteni kell: kb. 60%-a magyar, kb. 40%-a egyetemes összes feladat kb. 50%-a XIX. és XX. századra vonatkozik Szóbeli tematika (témakör, résztéma) nyilvánosságra hozatala – országos vizsgaközpont címet hoz nyilvánosságra Tételsor előzetesen nem adható ki, tételek megismerése csak a vizsgán! január 1-től A szóbeli tételsorban érvényesíteni kell: Kb. 60%-a magyar, kb. 40%-a egyetemes összes feladat kb. 50%-a 1849-től napjainkig terjedő időszakra vonatkozik Szóbeli tematika (témakör, résztéma) nyilvánosságra hozatala – országos vizsgaközpont 30 címet hoz nyilvánosságra Tételsor előzetesen nem adható ki, tételek megismerése csak a vizsgán!

A szóbeli vizsgarész értékelése os tanév Központi értékelési útmutató alapján A feladat megértése, tématartás, a lényeg kiemelése12 pont Tájékozódás térben és időben 6 pont A szaknyelv alkalmazása 6 pont Források használata, értékelése 12 pont Az eseményeket alakító tényezők feltárása, történelmi események, jelenségek problémaközpontú bemutatása 18 pont Világosság, nyelvhelyesség, a felelet felépítettsége6 pont Összesen: 60 pont január 1-től Értékelési útmutató alapján A feladat megértése 4 pont Tájékozódás térben és időben 6 pont Kommunikáció, a szaknyelv alkalmazása 10 pont Ismeretszerzés, források használata, értékelése 12 pont Eseményeket alakító tényezők feltárása, kritikai és problémaközpontú gondolkodás 18 pont Összesen: 50 pont Feladatmegértés 0 pont, többi szempont is Nyelvhelyesség a kommunikáció … kritériumon belül értékelendő