Dalton-tervvel a tehetségekért Kisalföldi Tehetségsegítő Tanács „Fókuszban a tehetségek” 2016. 05. 28.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Egész életen át tartó tanulás „Egész életen át tartó tanulás” ■ Az „Egész életen át tartó tanulás” COMENIUS 2011 pályázat nyertese iskolánk COMENIUS 2011.
Advertisements

A PEDAGÓGUS ÉLETPÁLYAMODELL
Mindenki tehetséges lehet valamiben!
„Ezt egy életen át kell játszani”
Sajátos nevelési igényű tanulókat érintő változások
A Nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. törvény
ÓVODÁK MŰKÖDÉSE 2013.
3. alprojekt A hátrányos, ill. halmozottan hátrányos helyzetű, a sajátos nevelési igényű illetve tanulási nehézségekkel küzdő tanulók fejlesztésére létrehozandó.
Miért? Minden ember más, egyedi és megismételhetetlen.
Tanulók szabad és felelősségteljes egyéni munkája Dalton-tervvel
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
© Zsuzsa Gömöry, Györ 2005 Helen Parkhurst A Dalton-terv Gömöryné M. Zsuzsa.
SNI együttnevelés törvényi szabályozása és intézményi gyakorlata 2012
Jogszabályi változások a pedagógiai szakszolgálatok rendszerében
Az együttnevelés gyakorlata az óvodában (A pedagógusok együttműködésének lehetőségei az egyéni fejlesztés megvalósításában)
Méltányossági elvek a közoktatásban
ANTOINE DE SAINT-EXUPERY:
A gyakorlatvezető mentor
Az egyéni fejlesztési terv
Prof. Csermely Péter a Nemzeti Tehetségsegítő Tanács elnöke Esély a tehetségeseknek
Antoine de Saint- Exupéry:
Német nyelvtanárok a pedagógiai minősítés küszöbén;
A tehetségfejlesztés mint a stratégia része
Pályaorientációs program SNI tanulók számára Éltes Mátyás Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény Pécs.
Albert István Téri Napovi Kisvaszar
Befogadó iskolák, befogadó pedagógus-közösségek
Törvények, feladatok, vizsgálatok, szakvélemények,
Beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézséggel küzdő tanulók ellátása a jogszabályi előírások alapján Ammerné Nagymihály Emília közoktatási szakértő.
Tájékoztató a 2011/2012-es tanév legfontosabb feladatairól
A fejlesztőpedagógus szerepe a Családok Átmeneti Otthonában
Az iskola gyermekvédelmi feladata, célja, funkciója
Az iskola tényleges feladata és a valós helyzet
Helen Parkhurst Dalton-terve Gömöry Zsuzsa Ilse Mayer mellékleteivel.
SNI gyerekek az iskolában (1.) A sajátos nevelési igény
LÉPÉSRŐL – LÉPÉSRE program
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
TÁMOP „Tehetséghidak Program” című kiemelt projekt Utak és esélyek az Egyéni Tehetséggondozás területén.
Felkészülés a pedagógusok szakmai ellenőrzésére
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
Kooperatív oktatással a befogadás támogatásáért
Inklúzív nevelés Magyarországon
A tehetséggondozás az esélybiztosítás kiemelt területe tehetségazonosítás tehetség-tanácsadás együttműködések mentorálás tehetségfejlesztés hálózati tanulás.
A nevelési program, mint a fejlesztés stratégiája
Speciális gyermekvédelem
Iskolai közösségi szolgálat
ILOSVAI SELYMES PÉTER ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS AMI
Felvételi Központi írásbeli Jelentkezni ig lehet. Bárhol meg lehet írni, de az értékelő lap másolatát a jelentkezési laphoz csatolni.
A szövegértés-szövegalkotás programcsomag jellemzői
A Magyar Tehetséggondozó Társaság tehetségfejlesztést segítő tevékenysége a gyakorlati programokban Debrecen, szept Dr. Polonkai Mária a.
Hejőkeresztúr – Tehetséggondozás K. Nagy Emese k. nagy.
Telefon:72/
A kiemelten tehetséges gyermekek, tanulók gondozásának pedagógiai szakszolgálati feladata BMPSZ Pécsi Tagintézménye Berta Zita.
Az inkluzív nevelés programjának kidolgozása
A PEDAGÓGUS KÖTELESSÉGEI ÉS JOGAI
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
Hozzáférés és esélyek a tehetséggondozásban Kállai Gabriella, PhD.
Esélyteremtés az iskolarendszerben hátrányos helyzetű fiatalok számára Schön Brigitta.
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
Farkasné Egyed Zsuzsanna. Fejlesztő nevelés színterei évi CXC. Törvény a nemzeti köznevelésről 5. § (1) A köznevelési intézményekben folyó pedagógiai.
Portfólió Ember és társadalom műveltségterületi tanár- kémiatanár
A tankerületi szakértői bizottsági tevékenység feladatai
Prof. Csermely Péter a Nemzeti Tehetségsegítő Tanács elnöke
gyermekek nevelésében
Diákok a „második” sorból
Urunk, olyan jó, hogy a nevedben együtt lehetünk
Pedagógiai Szakszolgálatok „Szakszolgálatok a köznevelésben”
VÁLTOZÁSOK címszavakban.
Család – és Gyermekjóléti Központ
Antoine de Saint- Exupéry:
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Előadás másolata:

Dalton-tervvel a tehetségekért Kisalföldi Tehetségsegítő Tanács „Fókuszban a tehetségek”

Kisfaludy Károly Általános Iskola Győrszemerei Tagiskolája Összes tanuló SNIBTMHH GYV R. SZ.V % 7 % 38 %33 %5 %

2011. évi CXC. törvény a nemzeti köznevelésről 13. kiemelt figyelmet igénylő gyermek, tanuló:  a) különleges bánásmódot igénylő gyermek, tanuló:  aa) sajátos nevelési igényű gyermek, tanuló,  ab) beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézséggel küzdő gyermek, tanuló,  ac) kiemelten tehetséges gyermek, tanuló,  b) a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló törvény szerint hátrányos és halmozottan hátrányos helyzetű gyermek, tanuló, 14. kiemelten tehetséges gyermek, tanuló: az a különleges bánásmódot igénylő gyermek, tanuló, aki átlag feletti általános vagy speciális képességek birtokában magas fokú kreativitással rendelkezik, és felkelthető benne a feladat iránti erős motiváció, elkötelezettség,

Miért éppen Dalton?  Szintézis régi és új között  A Dalton-alapelvek megfelelnek a korszerű nevelési koncepciónak  A Dalton-terv a frontális oktatást önállóan megoldandó feladatrendszerré (penzum) transzformálja  Tanár és diák szerepek újraosztása: egymás ellen helyett egymással

Ha Helen Parkhurst megkérdezné …  Rugalmasan alkalmazott pedagógiai-didaktikai stratégiák tárháza  Tanulók: szabadsággal való élni tudás, kreativitás, kooperációs képesség  Tanárok: Kollegiális kooperáció  Iskola: egységként szocializált, kooperatív közösség

A TANULÁSI FOLYAMAT JELLEGZETESSÉGEI Felkészülés a tanulási folyamatra A folyamat lezárása, értékelése A tanár szerepe a tanulási folyamatban

INTERAKCIÓK A TANULÁSI FOLYAMATBAN tanár - diák diák - diák tanár - szülő tanár - tanár

Hátország a Nagy Háborúban, avagy Dalton-terv a gyakorlatban

„Taníts meg a kis lépések művészetére! Tégy leleményessé és ötletessé, hogy a napok sokféleségében és forgatagában idejében rögzítsem a számomra fontos felismeréseket és tapasztalatokat! Segíts engem a helyes időbeosztásban!” /Antoine de Saint-Exupéry/

Köszönöm!