Dalton-tervvel a tehetségekért Kisalföldi Tehetségsegítő Tanács „Fókuszban a tehetségek”
Kisfaludy Károly Általános Iskola Győrszemerei Tagiskolája Összes tanuló SNIBTMHH GYV R. SZ.V % 7 % 38 %33 %5 %
2011. évi CXC. törvény a nemzeti köznevelésről 13. kiemelt figyelmet igénylő gyermek, tanuló: a) különleges bánásmódot igénylő gyermek, tanuló: aa) sajátos nevelési igényű gyermek, tanuló, ab) beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézséggel küzdő gyermek, tanuló, ac) kiemelten tehetséges gyermek, tanuló, b) a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló törvény szerint hátrányos és halmozottan hátrányos helyzetű gyermek, tanuló, 14. kiemelten tehetséges gyermek, tanuló: az a különleges bánásmódot igénylő gyermek, tanuló, aki átlag feletti általános vagy speciális képességek birtokában magas fokú kreativitással rendelkezik, és felkelthető benne a feladat iránti erős motiváció, elkötelezettség,
Miért éppen Dalton? Szintézis régi és új között A Dalton-alapelvek megfelelnek a korszerű nevelési koncepciónak A Dalton-terv a frontális oktatást önállóan megoldandó feladatrendszerré (penzum) transzformálja Tanár és diák szerepek újraosztása: egymás ellen helyett egymással
Ha Helen Parkhurst megkérdezné … Rugalmasan alkalmazott pedagógiai-didaktikai stratégiák tárháza Tanulók: szabadsággal való élni tudás, kreativitás, kooperációs képesség Tanárok: Kollegiális kooperáció Iskola: egységként szocializált, kooperatív közösség
A TANULÁSI FOLYAMAT JELLEGZETESSÉGEI Felkészülés a tanulási folyamatra A folyamat lezárása, értékelése A tanár szerepe a tanulási folyamatban
INTERAKCIÓK A TANULÁSI FOLYAMATBAN tanár - diák diák - diák tanár - szülő tanár - tanár
Hátország a Nagy Háborúban, avagy Dalton-terv a gyakorlatban
„Taníts meg a kis lépések művészetére! Tégy leleményessé és ötletessé, hogy a napok sokféleségében és forgatagában idejében rögzítsem a számomra fontos felismeréseket és tapasztalatokat! Segíts engem a helyes időbeosztásban!” /Antoine de Saint-Exupéry/
Köszönöm!