1 válságban van a közoktatás Készítette dr. Benda József, 2007 30 éve.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A tanulást és a megértést segítő módszerek alkalmazása
Advertisements

Váczy Zsuzsa közoktatási szakértő, Bp május 13. OPKM.
A nevelési tanácsadók szerepe a megismerő funkciók vagy a viselkedés fejlődésének tartós és súlyos organikus okra vissza nem vezethető rendellenessége.
Széchenyi István Gimnázium Nyitott nap negyedikeseknek november 27.
„Ezt egy életen át kell játszani”
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben.
XXI. századi közoktatás a TÁMOP projekt bemutatása
Értékelés a pedagógiában
Hatékonyság, eredményesség, méltányosság a köznevelési rendszerben:
TÁMOP Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Befogadó intézmények Sárbogárdon
Mérés, értékelés és minőségbiztosítás a közoktatásban
Észak-Alföldi TIOK Kisújszállás
IKT eszközök az oktatásban, digitális pedagógia
Pedagógusok és tanárjelöltek felkészültsége az integrált nevelésre
Középfokú képzés Magyarországon Nagy Mária szerk. (2003): Mindenki középiskolája. Országos Közoktatási Intézet, Bp.
REFORMÉRTÉKŰ LÉPÉSEK A SZAKKÉPZÉS TERÉN MAGYAR SZAKKÉPZÉSI TÁRSASÁG május 30.
Hogyan lehet értékes zenét tanítani a gyerekeknek a médián keresztül? Stachó László Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem Kodály Intézet.
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
I. Előadás Az anyanyelvi nevelés alapjai, célja, területei és elvei
A közoktatás „dobbantási” esélye Dobbantó Programindító Konferencia Setényi János 2008 Budapest.
Bilics Edit Projekt koordinátor május 12. Óvodai Szenzomotoros Integráció
NYUGAT-MAGYARORSZÁGI EGYETEM REGIONÁLIS PEDAGÓGIAI SZOLGÁLTATÓ KÖZPONT 1 A KOMPETENCIA ALAPÚ PEDAGÓGUSKÉPZÉS ELŐKÉSZÍTÉSÉNEK (HEFOP PROJEKT) EREDMÉNYEI.
Az intézményvezetők szerepe az oktatási intézmények fejlesztésében
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Nevelési Tudásdepó Csík Tibor projektmenedzser. Az országos lelőhely-nyilvántartás számára rekordok Magyar közoktatás tankönyvei Gyermek- és ifjúsági.
Befogadó iskolák, befogadó pedagógus-közösségek
Óvodai és iskolai szűrő vizsgálatok
ÚJ ISKOLA, ÚJ TUDÁS ÚJ MAGYARORSZÁG KORMÁNYZATI KONFERENCIA március 4.
Európai Unió Európai Regionális Fejlesztési Alap Két ország, egy cél, közös siker! Dr. Kovács Ferencné.
"Talán a legnagyobb pedagógiai téveszme az a vélemény, hogy az ember csak azt tanulja meg, amit megtanítanak neki. A mintegy mellékesen elsajátított, tartós.
Ajánlás a nevelés és az oktatás újjáépítésére 2010.
Kompetensek lettünk? június 27..
a KFRTKF Gyakorló Általános Iskolája
LÉPÉSRŐL – LÉPÉSRE program
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Erdei barátaink – Szakács Sándor.
„Migráns tanulók a magyar közoktatásban” Oktatási és Kulturális Minisztérium Társadalmi Megújulás Operatív Program „BÁBEL- interkulturális pedagógia porjekt”
Inklúzív nevelés Magyarországon
A nevelési program, mint a fejlesztés stratégiája
Pedagógusok egy nemzetközi tanárvizsgálat (OECD TALIS) tükrében
IGAZGATÓI BESZÁMOLÓ 2006/07 I. FÉLÉV. TARTALMI VÁZLAT AZ ISKOLA STATISZTIKAI MUTATÓI A KOMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁSRA VALÓ ÁTTÉRÉS TAPASZTALATAI AZ INTEGRÁCIÓS.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Az országos mérések megújult rendszere
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
K OMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS. Háttér 2000 Lisszabon EU határozata 2004 Európai Bizottság dokumentuma Hazánkban: Nat Oktatási Minisztérium stratégiája Nemzeti.
Egy iskola, ahol az ADHD-s gyerekek érettségiznek
A jogszabályi változások megvalósulása és hatása intézményi szinten Fővárosi helyszín Készítette: Kállai Gabriella ONK, Budapest november 4.
Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos nevelési igényű gyermekek, tanulók együttnevelésének.
Új minőségfogalom a közoktatásban Környei László Budapest, augusztus 22..
Köszöntöm Önöket! Szabó Gábor általános igazgatóhelyettes Budapest, június 3.
TÁMOP A-14/ „Komplex intézményi mozgásprogramok és kapcsolódó egészségfejlesztési alprogramok megvalósítása az általános iskolákban, többcélú.
1 SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL (SZÖM) 1 2 A SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL Komplex eszköz a teljes körű intézményi önértékeléshez, és ez által az.
PÉCSI KERESKEDELMI, IDEGENFORGALMI ÉS VENDÉGLÁTÓIPARI SZAKKÖZÉPISKOLA ÉS SZAKISKOLA.
DARUS a gyermekekért.
A szövegértés változásai a PISA 15 éve alatt
Chugyik Attila villamosmérnöki szak
A szakiskola jelene és jövője
30 órás Akkreditált továbbképzés viselkedészavarokról pedagógusoknak, szülőknek Reményi Tamás A képzések időpontjai a következők: 1. Blokk -10.
A gyakorlati képzés szemléleti hátterének és kereteinek meghatározása
DARUS a gyermekekért.
Fő épület 1. Oktatás módszertani megújulás Kooperatív tanulási módszer Projekt alapú módszer.
Dobos C. József Vendéglátóipari Szakképző Iskola Budapest
A hallgatók szociális helyzetének vizsgálata
Magyarországi Ökoiskolák VII. Országos Találkozója
A képzések helyszínei, időpontjai: a képzés előtt egy héttel
Báthory Zoltán: Pedagógiai értékelés (A mérés, értékelés szerepe a pedagógiai folyamatban és az intézmény-rendszerben). MÉCS konferencia, Kecskemét,
Kompetenciamérés eredményei évfolyam 2013
Országos kompetenciamérés 6. évfolyam (2017)
Előadás másolata:

1 válságban van a közoktatás Készítette dr. Benda József, éve

2 merevség, versengés, unalom versengés félelem passzivitás unalom elszigeteltség

3 Romló teljesítmények Romló teljesítmények Szövegértés, olvasás, írás, számolás

4 Nevelési zavarok Nevelési zavarok agresszió, kirekesztés, leszakadás

5 Szülők  aki teheti alternatív és fizetős szolgáltatást választ Kiszolgáltatottság, elégedetlenség A pedagógusok  örömtelen, fáradt és keserű emberekké válnak Gyermekek  utálnak iskolában járni, önmaguk és egymás ellen fordulnak

6 Hogy jutottunk idáig? Ráhagyó, lassaise-faire, túlpolitizált oktatás irányítás Elavult, diktatórikus módszerek Merev, megújulásra képtelen intézményrendszer

A megoldás A HKT Humanisztikus Kooperatív Tanulás™ szabadalmaztatott technológia

8 A 25 éves HKT program célja Rugalmassá, fejlődőképessé tenni a szervezetet Az együttműködésre a hangsúlyt Kultúra- és paradigmaváltás

9 A 25 éves HKT program eredményei  4. Eredmény 1-6 évfolyam kidolgozott tankönyvek, oldal szakmai anyag  2. Eredmény Komplex szervezetfejlesztés: elégedett szülők, gyerekek, pedagógusok (kliensek)  1. Eredmény Teljesítménymutatók és szocializáció  3. Eredmény A Minisztérium által elfogadott 5 kerettanterv egyike

10 A 25 éves HKT program eredményei  7. Eredmény Követők sora (országos Sulinova képzések)  6. Eredmény Akkreditált képzés, kb pedagógus kiképzése  5. Eredmény 10 éve önfejlesztő rendszer!!!

11 Teljesítmények Szövegértésben, két év alatt, a HKT-s osztályok többet fejlődtek

12 Az iskolához való viszony A kontroll osztályok gyermekei két év alatt megutálták, HKT-sok megszerették az iskolát

13 A társakhoz való való viszony A kontroll osztályok gyermekei a felnőttektől elidegenedtek, a HKT- sok közelebb kerültek A HKT osztályokban a társakhoz való viszony jelentősen javul, a kontrollban romlik

Kutatói vélemények „Akciókutatásról van szó, elképesztően széles körű, alapos vizsgálati anyagokkal… A HKT módszer más alternatív programokkal összevetve is megállja a helyét (Jena Plan, Waldorf iskolák)… Nagyon jó alternatív programnak tartom.” Dr. Andok Ferenc, szociológus „ Meggyőződésem, hogy a kooperatív tanulás a pedagógia elodázhatatlan megújításának egyik arkhimédeszi pontja. A magyar közoktatásnak szüksége van a humanisztikus kooperatív tanulásra.” Knausz Imre, oktatáskutató A kooperatív tanulásnak a legsikeresebb országokban, döntő szerepe lesz. … E technológiák magyarországi meghonosításában Benda Józsefnek és munkatársainak meghatározó szerepe volt. Halász Gábor, oktatáskutató

15 Nyitottság, őszinteség, bizalom

16 Nyitottság, őszinteség, bizalom

17 Teljesítményközpontú team-munka

18 Tisztelet, partnerség, ösztönző értékelés

19 Tisztelet, partnerség, ösztönző értékelés

20 Jókedv, vidámság

21 Most Ön is elolvashatja „Zseniálisan megírt, lényegre törő, hiánypótló, megszólító, megérintő és megindító a Könyv! …Meghatározó sarokpontjait emeli ki az új paradigmának, ráadásul oly módon, hogy az mindenkit megszólít…” Arató Ferenc főiskolai tanár

Miért olvasom el? Önkormányzati vezetetőként : sikeres iskolákat tudok menedzselni Szülőként: gyermekem iskolájában is bevezethető végre gyermekem is örömmel járna iskolába Pedagógusként: visszatérhet az öröm életembe profivá válhatok Főiskolásként: új lehetőség a szakma megszeretéséhez Vállalati vezetetőként: támogathatok egy jövőbe mutató, értékes megoldást Politikusként: elégedettebbek lehetnek választóim Iskolaigazgatóként: Magasabb színvonalra emelhetem a képzést iskolámban