Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Új minőségfogalom a közoktatásban Környei László Budapest, 2008. augusztus 22..

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Új minőségfogalom a közoktatásban Környei László Budapest, 2008. augusztus 22.."— Előadás másolata:

1 Új minőségfogalom a közoktatásban Környei László Budapest, 2008. augusztus 22..

2 A MINŐSÉG FOGALMA A minőség az egység azon jellemzőinek összessége, amelyek befolyásolják azon képességét, hogy meghatározott és elvárt igényeket kielégítsen (ISO8402) „A minőség: a használatra való alkalmasság.” „A minőség: a használatra való alkalmasság.” (Juran) (Juran)

3 Shiba professzor minőség fogalma Az első szint a szabványnak, előírásnak való megfelelés, TÖRVÉNYESSÉG a második a vevők ismert igényének való megfelelés, COMENIUS 2000 a harmadik a megfelelő ár/költség viszony HATÉKONYSÁG a negyedik, a felhasználók látens, ki nem mondott igényének kielégítése. NEVELÉS

4 Az új minőségfogalom komponensei Eredményes - OKM (PISA, TIMMS) Hatékony - EAG Méltányos – deszegregáció? Mérhető paraméterek! Elszámoltathatóság!

5 Eredményesség – méltányosság dimenziók E M

6

7 A szocio-kultúrális index és a matematika teljesítmény közötti összefüggés – Országok szintjén

8 3. szint 1. szint 1. szint alatt 6. szint 5. szint 4. szint 2. szint OECD (2004), Learning for tomorrow’s world: First results from PISA 2003, Table 2.5a, p.354. Hazai rétegadatok nemzetközi összehasonlításban

9 Természet- tudomány 6. szint 5. szint4. szint3. szint2. szint 1. szint OECD átlag1,3%9,0%29,3%56,7%80,8%94,8% Magyarország0,6%6,9%27,8%58,9%85,0%97,3% Szöveg-értés 5. szint 4. szint3. szint2. szintcsak 1. szint 1. szint alatt OECD átlag 8,5% 29,2%57,0%79,7%12,8% 7,4% Magyarország 4,7% 23,5%54,1%79,4%14,0% 6,5% Matematika 6. szint 5. szint4. szint3. szint2. szint Csak 1. szint vagy az alatt OECD átlag 3,4% 11,0%27,8%50,5%73,7% 26,3% Magyarország 2,6% 10,3%27,0%53,6%78,6% 21,2% Mi a méltányosság?

10 A jó „minőségű” iskolarendszerekben, felismerték a tanítás minőségének a tanulás minőségére gyakorolt hatását, ezért nagy hangsúlyt fektetnek annak fejlesztésére Ennek érdekében három tevékenységet végeznek hatékonyan: 1.a megfelelő embereket alkalmazzák tanárként, mert az oktatási rendszer csak annyira jó, amennyire azok a tanárok, akik alkotják; 2.a leendő tanárokat hatékony pedagógussá képzik (az eredményeken csak a tanítás fejlesztésével lehet javítani); 3.olyan rendszereket és célzott támogatást alkalmaznak, amelyek garantálják, hogy minden gyermek kiváló képzésben részesüljön. McKinsey jelentés 2007.

11

12

13 Annual statutory teachers’ salaries in public institutions in lower secondary education, in equivalent USD converted using PPs, and the ratio of salary of 15 years of experience to GDP per capita

14 A számítógép használat lehetősége képessége és motivációja

15 A számítógépet nem használó tanárok aránya

16 Pedagógus - Mérés Az ezredfordulóra gyökeret vert az a felismerés, hogy a közoktatási intézmények „teljesítményét” célszerű objektívnek tekinthető, összehasonlítható eredménymutatókkal jellemezni. Célszerű az ily módon megmért teljesítménymutatókat az intézményeket alkotó egyének tevékenységével összekötni, és e mutatókra támaszkodva segítő és ösztönző rendszereket kidolgozni, amelyek segítségével a pedagógusok, iskolaigazgatók és iskolafenntartók kreatív alkalmazkodásra, tanulásra és jobb teljesítményre késztethetők. A közoktatási intézmények hatékony működésének garanciája abban rejlik, hogy mennyiben sikerült a tevékenység eredményét jól tükröző információkat összegyűjteni, és az így összegyűjtött információkhoz megfelelő értékelési rendszert és ösztönzőket kapcsolni.

17 Ami árt! Félrevezető Mit keresnek a „kis” gimnázium az általános iskolák között?

18 No comment! 21. tanár 2008.08.13 22:29 Sajnos tapasztalatból tudom. hogy több helyen a felügyelő tanár "jóváhagyása" nélkül a gyerekek nem tölthetik ki a feladatlapot. Van olyan dobogós az iskolák között ahol (szintén tapasztalat) a 8. osztályos gyerek az ötödikes anyagot sem tudja,nem érti amit olvas stb.. Ja igen és ugyanebben az iskolában a legjobb felvételi eredmény 72 pont volt, ami ugye...Na most akkor hogy is van ez? A gyerek akkor teljesít jobban mikor személyesen neki mindegy(persze az iskola villoghat a nem létező tudással), vagy akkor ha neki is fontos(és persze itt szó sem lehet segítségről). Olvasói hozzászólás az előbbi cikkhez

19 Amit érdemes megnézni Szorgos Jolán Lusta Margit

20 Országos Kompetenciamérés 2007. Országos jelentés Forrás: www.kompetenciameres.hu Matematika 6. évfolyam Matematika 8. évfolyam

21 Köszönöm megtisztelő figyelmüket! laszlo.kornyei@commitment.hu Eredményesség + Hatékonyság + Méltányosság = MINŐSÉG


Letölteni ppt "Új minőségfogalom a közoktatásban Környei László Budapest, 2008. augusztus 22.."

Hasonló előadás


Google Hirdetések