Közösségi oldalak az oktatásban gyakorlati szemszögből Uher Bertalan zenetanár Csermák Antal AMI, Veszprém Öveges József Szakképzőiskola, Gimnázium és.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
>>0 >>1 >> 2 >> 3 >> 4 >> Gyülekeznek a felhők a felsőoktatás egén - avagy a cloud learning szárnyalása a kibertérben SERES – MISKOLCZI - FÓRIKA - LENGYEL.
Advertisements

Life through the lenses Enikő Bereczki 2RF. Egy kép többet ér ezer szónál Mitől jó egy sajtófotó? Milyen hatással van a közvéleményre? Milyen a sajtófotós.
Hülber László SZTE BTK Neveléstudományi Doktori Iskola
Élethosszig tartó tanulás a jobb közérzet érdekében
Az internet veszélyei KÉSZÍTETTE: Román Róbert
DPR és webfejlesztés Aknai Péter Tartalommenedzser, PTE DPR Szakmai Nap, április 15.
WEB 2 eszközök, közösségi portálok az oktatásban
avagy a hálózatok hálózata
Az Internet adta lehetőségek
Mit csinálsz a szobádban
Újfajta tanulási módszerek alkalmazása a felnőttképzési konzulens képzésnél Nyíregyháza, március 18.
Készítette: Kotymán Arnold PS ÁMK Társulás Cserkeszőlő
Közösségi portálok használata (Etikett, veszélyek..)
10 állítás a gyerekek internethasználatáról
Veszelszkiné Huszárik Ildikó Kiskunhalas, Bibó István Gimnázium
E-learning és a multimédia
IKT eszközök az oktatásban, digitális pedagógia
Sokszínű Digitális Tanítás főszerkesztő-helyettes
Felhasználói tartalmak A kötöttségek nélküli publikálási lehetőségek kinyíltak Web2.0-ás technológia: Tovább bővült a lehetőségek tárháza Egyszerű publikációs.
Kiss Tibor Rendszeradminisztrátor (MCP) DevNet Solution Kft. Jakab András Program-koordinátor Microsoft Program.
Számítógépes hálózatok világa Készítette: Orbán Judit ORJPAAI.ELTE.
Közösségi portálok használata
Kereskedelmi és Vendéglátóipari Tagintézménye
Informatika verseny január 25. Hunyadi János Gimnázium
Közösségi portálok ajánlott használata
Közösségi portálok használata
Közösségi oldalak Készítette: Tóth Petra Felkészítő tanár:
Közösségi portálok használata
Közösségi oldalak használata
Az iWiW platform Szabó Márton Origo Zrt.. Az iWiW számokban 4,3 millió regisztrált felhasználó Napi 1,2 millió egyedi felhasználó Az összes regisztrált.
Megújul a Sulinet Könczöl Tamás osztályvezető
VII. Nemzetközi Médiakonferencia „A média hatása a gyermekekre és fiatalokra" szeptember Balatonalmádi Fiatal group leaderek Facebook használati.
Levelezés, és a többiek Takács Béla Irodalom Bodnár –Magyari: Az Internet használata I. (Kiskapu) Bodnár –Magyari: Az Internet használata.
Domain Name System – DNS keresése az interneten.
E-learning Kovácspál Eszter.
Hangalapú, közösségépítő virtuális valóság a gyakorlatban Faragó Péter WebLords.
IWiW – második hullám Simó György T-Online Magyarország Zrt, vezérigazgató.
Pankász Balázs PTE FEEK Munkapszichológia és Ergonómia Tanszék
Football Club webes arculata, azaz egy hivatalos klub honlapjának felépítése Készítette: Kiss László Balázs.
LKG és a KIT, LKG és a KIT Bánhegyesi Zoltán.
Internet, Elektronikus levelezés
Az Internet.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 2. konferencia.
Könczöl Tamás igazgató Sulinet Digitális Tudásbázis.
Az IKT-alapú pedagógia munkaformái, módszerei. 3 betűs világ IKT IST SDT.
Miért érdemes egy cégvezetőnek regisztrálni a …………… közösségi oldalra? Hogyan használjuk ki hatékonyan a jelenlétet a világ legnagyobb szakmai hálózatán?
Internet története Nagy Sándor. Előzmények : A Szovjetunió október 4-én fellövi az első mesterséges holdat, a Szputnyikot. Válaszul Amerika.
TANULNI AZ INTERNETET - TANULNI AZ INTERNETEN Sulyok Tamás.
Digitális írástudás fejlesztése korhatár nélkül, okoseszközökön június 25.
Készítette: Pálinkás Petra
A kapcsolati hálók szerepe a tudásháló építésében Kis Márta Heller Farkas Főiskola A konnektivizmus a tudásszervezés új paradigmája MAFIOK XXXIII. országos.
2009. november Nemzetközi ILIAS Konferencia1/20 Az ILIAS közösség Magyarországon, az együttműködés fejlesztése Berecz Antónia.
Menüpontok szerkesztése.
A rendezvény az Emberi Erőforrás Minisztérium megbízásából az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet és a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium Wekerle.
Közösségi hálózatok Rigó Adél  Webes alkalmazások  Kapcsolatteremtés: személyes ismerősök/hasonló érdeklődésű ismeretlenek  Áttekinthető.
TANULNI AZ INTERNETET - TANULNI AZ INTERNETEN Sulyok Tamás.
Hálózatra hangolva E-learning pályafutásomról 4 tételben Uher Bertalan szeptember.
FELHŐ ALAPÚ INFORMATIKAI RENDSZEREK VS. LEXIKÁLIS ISMERETEK Networkshop 2016 Konferencia Debrecen Antal Péter, Eszterházy Károly Főiskola,
Információ és kommunikáció Gellér Zoltán 2015 Számítógépes ismeretek.
Információ és kommunikáció
Digitális világ Rólunk a világnak Írjunk blogot!
Nemzeti Köznevelési Portál
Internet és kommunikáció
„NYOMKERESÉS” Petőfi az interneten
Politika a hipermédiában – web kettes techno-forradalmak
Internet, Elektronikus levelezés
Internet és kommunikáció
dr. Geges József Ovidius Co. Ltd.
Információtechnológiai alapismeretek
Flip-It! Online kurzus mentor szemmel
Előadás másolata:

Közösségi oldalak az oktatásban gyakorlati szemszögből Uher Bertalan zenetanár Csermák Antal AMI, Veszprém Öveges József Szakképzőiskola, Gimnázium és Kollégium, Balatonfűzfő

Az internet rövid története 1960-as években az USA állam-, és hadvezetésének igényeit kívánták kiszolgálni 1969 az első hálózat: ARPANET 1973 hálózati protokoll, nyílt rendszerré válik as évekre az USA minden egyeteme kapcsolódik a rendszerhez.

Az internet rövid története 1980-as évek végére Európa is elérheti az internetet es évek elején Kelet-Európát is eléri. World Wide Web kialakulása.

Közösségi oldal Ismerősök megkeresése Interakció a felhasználók között 6 láncszemes hálózati elv Meghívásos rendszer (IWIW) A tagok új tagokat hívhatnak meg. Elvileg végtelen folyamat. Veszélye: adathalászat

Közösségi oldalak története 1995: Amerika: Classmates.com 1997: SixDegrees.com „hat lépés távolság” 2001: Web 2.0: Ryze.com üzleti közösség 2003: MySpace 2004: Facebook

Magyarországon 2002: WIW -> 2005 IWIW – meghívásos. 2006: myVIP – korlátlan számú meghívó küldés, klubok létrehozása.

Internetes közösségek Általános oldalakTematikus oldalak Ismerősök keresése, kapcsolattartás, felhasználói élmények növelése Közös érdeklődési kör, politikai nézet, szakma, szolgáltatás Felhasználói profil létrehozásaKözösség számára megosztott tartalmak, tudásbázis létrehozása MinialkalmazásokElkülönülő csoportok Szinkron kapcsolat (chat)Aszinkron kapcsolat (fórum, blog)

Öveges ének-zene Tantárgyi közösség A ning.com szolgáltatásait vettük igénybe: −blog, fórum, −kép-, hang-, és videó feltöltés, −naptár, −egyéni profilok −chat −csoportok (osztályok) létrehozása

Közösséget építünk A tanórákon bemutattam. Regisztrálás: saját névvel, osztályok létrehozása Feltöltöm első videóimat. Blogbejegyzés az oldal céljáról. Esti chatparti diákjaimmal.

Felpörög az oldal A regisztráció lassan megindul. Megjelennek az első videók. Bogbejegyzések zenei stílusokról. Fórumozunk zeneszerzők életéről. Zeneszerzők életéről sajátkészítésű videók. Fotók, iskolai zenei rendezvényekről

Működő közösség Nő a felhasználói tábor. Egyéni profiloldalak készülnek. Kommunikálnak, és kapcsolatot tartanak a diákok az oldalon. Feladatokat kapnak és megoldásokat helyeznek el.

Működő közösség Kommentezés (Megjegyzések a videóknál, fotóknál.) Az oldalon folyó munkát folyamatosan értékeltem. Osztályzatot lehetett kapni. Moderálásra alig volt szükség.

Az új oldal

Készítsünk saját oldalt E107 tartalomkezelő adminisztrátori felülete

Közösségi szintek Milyen közösséget hozzunk létre? −Tantárgyi −Osztály −Évfolyam −Intézményi Milyen előnyei és hátrányai vannak a különböző típusoknak?

Tantárgyi közösség Előny a tanárnál ElőnyHátrány Diák gyors tananyag bővülés, egyszerű oldal-felépítés -> könnyű használat, sok oldalon kell jelen lenni, időigényes, Tanár koncentrált jelenlét, jól felügyelhető, nem túlzottan időigényes, egyszerű oldal- felépítés -> könnyű használat, virtuális osztályok kialakítása elszigetelt a többi tanártól, tantárgytól,

Osztály szintű Diákoknak előnyös ElőnyHátrány Diák a meglévő közösséget fejleszti, az iskola más közösségeivel nincs kapcsolat Tanár kapcsolat más tantárgyakkal, tanárokkal, kész csoportok (osztályok) Sok közösség, megoszló figyelem, időigényes

Intézményi szinten „Döntetlen” ElőnyHátrány Diák intézményhez tartozás erősítése, kapcsolat a diák- társakkal, portfólió készítés, bonyolult oldal- felépítés -> navigálási nehézségek, megoszló figyelem Tanár kapcsolat tanárokkal, tantárgyakkal, nem időigényes, tanári portfólió bonyolult oldal- felépítés -> navigálási nehézségek,

Erőforrások Szolgáltatónál létrehozott oldal: −Adminisztrátor −Moderátor Hátrány: Biztonság (adathalászat), reklámok Előny: szakértelem nélkül, gyorsan létrehozató

Erőforrások Intézményi oldal: −Tartalom kezelő rendszer (Joomla!, e107, stb.) −Tárhely (szerver) −Adminisztrátor (-ok) −Moderátor (-ok) Hátrány: informatikai ismeretek szükségesek a létrehozásához Előny: biztonságossá tehető, teljes kontroll, testre szabható

Összegzés A diákok számára ismerős világ (digitális bennszülöttek). Kihasználhatjuk a netezési szokásaikat. Informatikai kompetencia fejlesztés. Tanárok számára újdonság (digitális bevándorlók). Új módszerek a pedagógiában. A tanulásra szánt idő kibővítése. Az iskola falainak „kiterjesztése”.

Köszönöm a figyelmet! Uher Bertalan Csermák Antal AMI, Veszprém Öveges József Szakképzőiskola, Gimnázium és Kollégium, Balatonfűzfő