Minden iskola alapvető érdeke, hogy eredményes és sikeres legyen! Mert: Vonzónak kell lennie Láthatóan jó eredményeket kell produkálnia Az alapdokumentumokban foglaltaknak meg kell felelni – ellenőrzések HITELESSÉG
teljesítmény és megfelelési kényszer az oktatásban nem tud minden nevelési helyzetre megoldást adni (alapvető érzelmi, biztonsági szükségletek – szeretetnyelvek alkalmazása „nagy tömegben”) – nem is kell… „rendszerben” gondolkodás személyesség nem feladata a család, az anyai – apai funkciók, szerepek, felelősség átvétele – képtelenség/lehetetlenség ne is próbálkozzunk… leginkább a biztonságot adó érzelmi/baráti kapcsolatok kialakítása terén: korlátozottak a lehetőségek: időhiány empátiacsökkenés, frusztráció agresszivitás, nagyon sok olyan érzelmi, viselkedésbeli működés van a személyiségben, ami indirekt módon, valaminek a hatására indul el (pl.: vicc nevetés )
A gyermekek társas-érzelmi szükségleteinek kielégítése immáron a pedagógiai gyakorlat elsőszámú kihívásai közé tartozik: érzelmi biztonságuk megerősítése – fejlesztése közösséghez tartozásuk segítése – magányosság!!! az unalom problémája érzelmek és élmények átélése az értékekben való megerősítésük szociális kompetenciájuk fejlesztése jellemük fejlesztése Érzelmileg sokkal kiszolgáltatottabb és veszélyeztetettebbek, boldogságukban, későbbi életük eredményességében törékennyé váltak gyermekeink.
Módszert és gyakorlatot ad Szemléletet formál Új ismereteket ad Ráadásul: Kedvet csinál Feltölt, energetizál Megerősít Motivál
Mit jelent? Értéket alkotó SZABADIDŐ-SZERVEZÉS-t Akkreditált pedagógus-továbbképzést! „Esélyt, hogy hass!”
A szabadidő-szervezés fogalmával, feladatával, szerepével az iskolák „tudnak mit kezdeni”, találkoznak is vele minden tanévben: osztálykirándulás határon túli kirándulás szervezése, megvalósítása iskolai rendezvények osztályfőnöki órák „napközi” táborszervezés A szabadidő szervezése jól megtervezett pedagógiai – pszichológiai fejlesztési célokkal, releváns módszertannal, az életkor szükségleteinek figyelembe vételével, élményszerű módon rendkívül fejlesztő lehet.
A sikerélmény, a személyesség, a játék megtapasztalása révén az öröm a motiváció. Az érzelmi biztonság. Fejlődik a szociális kompetencia és az érzelmi intelligenciával kapcsolatos képességek. A tanár – diák kapcsolat minőségi fejlődése.
Befogadóbbá és élhetőbbé teszi az iskolát. Familiárisabb lesz. Az iskola „alma mater”(„tápláló anya”) lehetősége kibővül. Nem csak oktató intézmény, hanem otthont is ad. Pedagógiai programját hatékonyabban tudja megvalósítani. Vonzóbb lesz…
Az iskolaelhagyók számának csökkentése: „Mert az ember olyan, ha szeretve érzi magát, ha jól érzi magát egy adott helyen, onnan nem akar elmenni…”
Magyarország lakosságából kb. 1.5 millió ember tanul: alap ( ) közép ( ) felsőfokú ( ) oktatási intézményben. Közülük 6% tartozik valahová, valamilyen „közösséghez”, gyermek és fiatal. 94%-uk nem tartozik sehová, ők en vannak…
1. Elősegítsük és helyt adjunk minél több közösségek létrejöttének pl. cserkészcsapat, vagy stb… 2. Ne féljünk ettől!
Olyan alapozó képzést, mely épít a már előzőekben megszerzett kompetenciákra, megerősít, sikerélményt ad, valamint a fokozatosság elvét betartva, de elősegíti, hogy mielőbb belekezdhessen a résztvevő egy cserkészcsapat létrehozásába.
„A tanítás is azzal kezdődik, mint a szerelem: hódítással. És ugyanazzal lehet elrontani is: Ha valaki varázslat helyett pusztán idomít.” (Jókai Anna) A mi varázslatunk: „KISKÖZÖSSÉG, NAGY ÉLMÉNY!”