SZAKDOLGOZAT RÖVID BEMUTATÁSA NYELV – ÉS BESZÉDFEJLESZTŐ TERÜLETEN PEDAGÓGUS SZAKVIZSGÁRA FELKÉSZÍTŐ SZAKIRÁNYÚ TOVÁBBKÉPZÉS, KECSKEMÉT 2014-2016 LÁZÁRNÉ.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az óvodai matematikai nevelés elvei, céljai, feladatai Tk. 29.old. Kissné Zsámboki Réka NYME-BPK.
Advertisements

A DIOO digitális fejlesztő eszköz az óvodai nevelés szolgálatában.
1 (törvényi, rendeleti szabályozás) Molnárné Ditzendy Judit főigazgató helyettes.
A családsegítő és gyermekjóléti szolgálatokat érintő változások A család és gyermekjóléti szolgáltatás.
Dr. Vandlik Erika OEFI - Országos Addiktológiai Centrum Ifjúsági addiktológiai ellátás feltételeinek kialakítása a Norvég finanszírozási mechanizmus keretein.
A Mi Házunk Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
AZ ISKOLA–EGÉSZSÉG KÖZPONT – FORMA ÉS TARTALOM A TÁMOP KIEMELT PROJEKT KÖZNEVELÉSI ALPROJEKTJÉNEK CÉLJAI, A MEGVALÓSÍTÁS MÓDSZEREI ÉS A SZAKMAI.
ISKOLAKÉSZÜLTSÉG – AZ ADAPTÍV VISELKEDÉS FEJLETTSÉGE dr. Torda Ágnes gyógypedagógus, klinikai gyermek-szakpszichológus Vizsgálóeljárás az iskolába lépéshez.
A képzett szakemberekért AZ ÖNÉRTÉKELÉS FOGALMA, LÉNYEGE, SZEREPE A MINŐSÉGFEJLESZTÉSBEN 3.2. előadás.
Varga Aranka Inkluzív oktatási rendszer. Iskola funkciói – társadalmi elvárások Funkciók: Tudásszerzés és kompetenciafejlesztés folyamatának terepe Formális.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
Than Károly Ökoiskola Jó gyakorlatok. BEFOGADÓ ISKOLA VAGYUNK LEHETŐSÉGET ADUNK ELFOGADUNK EGYÉNI TANULÁSI UTAKAT KERESÜNK.
Környezeti fenntarthatóság. A KÖRNYEZETI FENNTARTHATÓSÁG JELENTÉSE A HELYI GYAKORLATBAN Nevelőtestületi ülés,
Jó gyakorlat – A pályaorientáció szerepe az egyén életében, a szakember nézőpontjából Kiss István – tanácsadó szakpszichológus.
Projekt módszer óvodai alkalmazásának egy lehetséges változata Encsen „Jó gyakorlat” bemutatása Sárospatak, Léportné Temesvári Ildikó és Zsiros.
EU pályázati programok A szervezet / változások 1.A pályázók adminisztrációs terheinek csökkentése a projektfejlesztési, pályázati szakaszban.
A Szociális intézményi férőhely kiváltási szakmai koordinációs műhely munkája – EFOP VEKOP/15 TÁRS PROJEKT bemutatása EFOP VEKOP
Széchenyi Programirodák szervezete és működése
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
Dobrik-Lupták Sára szeptember 19.
A vállalati érdekek és a család összhangjának megteremtése
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Az „első lépés” TÁMOP
Adottságok tényszerű megfogalmazása 4.6. előadás
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
LEHET JOBB A GYEREKEKNEK!
Pedagógus szerep és változásai
Dr. Kovács László Főtitkár
AZ ISKOLÁSKORBA VEZETŐ
Mayer József Budapest február 27.
TÁMOP E-13/1/KONV „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
1. dia A szakdolgozat címe
A közigazgatással foglalkozó tudományok
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Bárczi Gusztáv Módszertani Központ
Iskolaérettség.
Észlelés és egyéni döntéshozatal, tanulás
Menedzsment és Vállalatgazdaságtan PhD Menedzsment alapok
Kompetenciák az osztott tanárképzésben
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Vörös-Gubicza Zsanett képzési referens MKIK
CSOPORT - A minőségellenőrök egy megfelelő csoportja
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
A gyermeki személyiségfejlődés nyomon követése a gyakorlatban
HHR.
Diplomás Pályakövetési Rendszer
Oktatás helyzete az óvodai nevelésben
Szociális ellátást igénybevevők szükségletei – és szolgáltatásai
Veszprémi Érseki Hittudományi Főiskola
CONTROLLING ÉS TELJESÍTMÉNYMENEDZSMENT DEBRECENI EGYETEM
ONAP ↓ HELYI ÓVODAI PROGRAM ÜTEMTERV TERVEZET
Sajben - Kenyeres Márta munkaközösség-vezető
Compliance és Corporate Governance
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Regionális workshop Zétényi Ákos.
Szervezet-fejlesztés
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
Fröchlich-féle Bazális Stimuláció gyakorlati megközelítése
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 8
I. HELYZETFELMÉRÉSI SZINT FOLYAMATA 3. FEJLESZTÉSI FÁZIS 10. előadás
KRÉTA-ESL Bemutató.
Családi vállalkozások
Óvodából iskolába Iskolás lesz a gyermekünk Az iskolaérettség kérdései
Intézmény minőségirányítási programja
Iskolai szociális segítő
Óvodából iskolába Iskolás lesz a gyermekünk Az iskolaérettség kérdései
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 7
Óvodából az iskolába Készítette: Bóczi Zsuzsanna november 13.
KOHÉZIÓS POLITIKA A POLGÁROK SZOLGÁLATÁBAN
Tapasztalatok és változások a Tanfelügyeletben
Előadás másolata:

SZAKDOLGOZAT RÖVID BEMUTATÁSA NYELV – ÉS BESZÉDFEJLESZTŐ TERÜLETEN PEDAGÓGUS SZAKVIZSGÁRA FELKÉSZÍTŐ SZAKIRÁNYÚ TOVÁBBKÉPZÉS, KECSKEMÉT LÁZÁRNÉ BARNA ANDREA SZOLNOK,

Mozgásterápiák jelentősége a tanulási zavarok megelőzésében Esetismertetés egy speciális mozgásterápiában részesülő óvodáskorú gyermekről

I. Elméleti rész: Tanulási problémák körének fogalmi meghatározása (veszélyeztetettség jelei, korai felismerés jelentősége) Mozgásterápiák rövid ismertetése Szenzomotoros integráció - Szenzo(motoros) integráció meghatározása - Szenzomotoros fejlődés zavarai - Idegrendszeri érettség, éretlenség - Primitív reflexprofilok bemutatása, tünetei Szimmetrikus tónusos nyaki reflex (STNR) Aszimmetrikus tónusos nyaki reflex (ATNR) Tónusos labirintus reflex (TLR) - Szűrőeljárás bemutatása

II. Esetismertetés - Anamnézis (családi, fejlődési) - Fejlettségi szint bemutatása, bementi állapot - A TSMT mozgásvizsgálat eredménye - (Mozgás)fejlesztésre vonatkozó rövidebb, illetve hosszabb távú célkitűzések - Fejlődés nyomonkövetése, eredmények

Célkitűzés: Egy speciális mozgásterápiában részesülő (TSMT) gyermek esetismertetése révén bemutatni annak a fejlődésre gyakorolt hatásait, nehézségeit. Arra kívántam rámutatni, hogy a rendszeres gyakorlás révén, a mozgásfejlesztés következtében, az adott esetet nyomon követve, mely területeken tapasztalható képességfejlődés, (pozitív vagy esetleg negatív) változás.

Elérése : Saját megfigyeléseim. A közvetlen szociális háló (szülő, terapeuta, óvónő) tapasztalatainak rögzítése saját kérdőív alapján. A mozgásterápiás folyamat adott ideig történő figyelemmel kísérése révén.

II. Esetismertetés Gyermek:5;1 éves, középső csoportos, óvodás Gyermekkel kapcsolatosan a szülő problémái: - dühkitörések, kezelhetetlen viselkedés - szabályok hárítása - játékszintjének fejletlensége - beszűkült érdeklődési köre - megkésett beszédfejlődése okán

A vizsgálat alapján rövidebb és hosszabb távú célkitűzések kerültek megfogalmazásra. Legfontosabb rövidebb távú célkitűzések: - V. feladathelyzetbe hozása és abban való rövid idejű, hatékony megtartása - együttműködési készség fejlesztése - pozitív kapcsolat kialakítása a terapeutával, elfogadottság érzésének biztosítása - érdeklődés felkeltése a mozgás iránt - ellenállás csökkentése - mozgáson keresztül sikerélményhez juttatás

Hosszabb távú célkitűzések: - feladathelyzetben aktív közreműködés - beszédfejlesztés - primitív reflexek leépítése - izomerősítés - stabil posztura megtartás - statikus és dinamikus egyensúlyfejlesztés - bilaterális motoros koordináció kialakítása - rugalmasság, hajlékonyság - laterális dominancia kialakulása - stabilabb iránydifferenciálás (térben, saját testen) - testséma kialakítása - mozgás - beszéd koordináció javítása - ritmusérzék javítása - sorrendiség észlelése, szerialitás javítása - szem-kéz koordináció fejlesztése - figyelemkoncentráció javítása - visszacsatolás – hibák észlelése, tudatos javítása

A fejlődési változások százalékos megjelenítése a bemeneti és záró mozgásvizsgálat alapján Vizsgált területek Pontszám és teljesítmény %-ban Bemeneti vizsgálatKimeneti vizsgálat 1. Idegrendszer érettsége 26/1350 %26/1662 % 2. Mozgásvizsgálat 16/531 %16/1063 % 3. Testvázlat, térbeli tájékozódás, lateralitás 42/1536 %42/1843 % 4. Taktilis terület 56/2545 %56/3868 % 5. Ritmusvizsgálat 10/220 %10/220 %

Egyéb megfigyelések összesítve (bemenet) megfelelőváltozógyenge együttműködési készség X irányíthatóság X önfegyelem X feladattudat X figyelem X helyzetfelismerés X kudarcfelismerés X kudarctűrés X

Egyéb megfigyelések (önmagához mérten) összesítve (kimenet) megfelelőváltozógyenge együttműködési készség X irányíthatóság X önfegyelem X feladattudat X figyelem X helyzetfelismerés X kudarcfelismerés X kudarctűrés X

Köszönöm a figyelmet!