TÉMASZIGET Kutatótanárok, vezető-,támogató- és innovatív mesterpedagógusok Mit kutat a kutatótanár? Kik az ezermesterek? Brassói Sándor, Marosi Katalin.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A pedagógusok előmeneteli rendszerének jogszabályi háttere
Advertisements

A pedagógusok minősítési rendszere
Tanfelügyelet és minősítés
A PEDAGÓGUS ÉLETPÁLYAMODELL
A VEZETŐ MUNKÁJÁNAK ELLENŐRZÉSE ÉS ÉRTÉKELÉSE ÓVODA
Uniós fejlesztések a köznevelésben - A pedagógiai- szakmai ellenőrzés rendszere
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés rendszere – TÁMOP 3.1.8
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ Az átalakuló tanárképzés és a pedagógiai szolgáltató rendszer kapcsolódási pontjai.
A szaktanácsadás támogató szerepe
Hogyan készítsünk pedagógusi portfóliót?
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
A pedagógusminősítési rendszer
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
A gyakorlatvezető mentor
Szaktanácsadás szerepe az óvodák pedagógiai munkájában
E-PORTFÓLIÓ.
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés,
TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Szaktanácsadói támogatás az életpályamodellben
Szaktanácsadói fórum VÁLTOZÁSOK ÉS A PORTFÓLIÓ
Német nyelvtanárok a pedagógiai minősítés küszöbén;
A referenciaintézmények feladatai, hatáskörei
Ajánlás-változások Pedagógus-továbbképzés „Kongresszus után - a változások folyamatában” Konferencia Csillag Márta Budapest, május 27.
Minőségstandardok a PSZ-ek működésében?
A gyakorlati képzés megújítása a pedagógia szakos képzésben
Szakál Ferenc Pál EMMI Köznevelés-fejlesztési Főosztály
Pedagógusok előmeneteli rendszere - minősítés
Szakmai nap szeptember 16.
Az intézményi minőségfejlesztéshez kapcsolódó feladatok a TÁMOP-3. 1
A 2016.ÉVI PEDAGÓGUS MINŐSÍTÉSRŐL
Pedagógus minősítési vizsgák és eljárások meghatározása
Pedagógusminősítés, tanfelügyelet
TÁMOP KÖZNEVELÉSI REFORMOK OPERATÍV MEGVALÓSÍTÁSA
Intézményvezető helye és szerepe a pedagógusok minősítési rendszerében
Fókuszcsoportos interjú
„EGY CSÓNAKBAN EVEZÜNK” SONKÁD
Startol a tanfelügyelet a legfontosabb változásokról, kiegészítésekről
Startol a tanfelügyelet – összefoglaló a legfontosabb változásokról, kiegészítésekről Maus Pál szakmai vezető TÁMOP
A Mesterpedagógus és Kutatótanár Pilotprogram a pedagógus életpályamodell két legmagasabb fokozatának kidolgozására irányuló fejlesztések bemutatása Marosi.
Portfóliókészítés óvodavezetőknek, óvodapedagógusoknak
Heves Megyei Pedagógiai Intézet 3300 Eger, Szvorényi u. 27. Pf.:196, Telefon:36/ , Fax:36/ , Honlap:
A PEDAGÓGUS ÉLETPÁLYA AKTUÁLIS KÉRDÉSEI augusztus-szeptember
„A gyakornokokkal foglalkozó mesterpedagógusok mentorálási feladatai”
Szakál Ferenc Pál. 20/2012 (VIII.31.) EMMI rendelet.
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési reformok.
Heves Megyei Pedagógiai Intézet 3300 Eger, Szvorényi u. 27. Pf.:196, Telefon:36/ , Fax:36/ , Honlap:
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési reformok.
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
A SZAKTANÁCSADÁS INTÉZMÉNYI ÖNÉRTÉKELÉS TANFELÜGYELET MINŐSÍTÉS KAPCSOLÓDÁSA.
Marosi Katalin Oktatási Hivatal
Márkus Lászlóné Intézményvezető Közoktatási szakértő
MEK - Mesterpedagógus Kutatás
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
Forrás: Tóth Mária, OH TÁMOP Szakmai vezető
A pedagógusok előmeneteli rendszere, a portfólió szerepe
Mester(ség) Mócsánné NagyÁgnes innovátor mesterpedagógus
Barcsák Marianna KPSZTI
„Az akarat nem elég; tenni is kell.” Goethe
Önértékelési projektterv
Tanfelügyelettel kapcsolatos előzetes feladatok - intézményvezetők
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés, a tanfelügyelet standardjai
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TÖREKVÉSEI 2007
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL ÖNÉRTÉKELÉSI SZINTEK
Az SZMBK Intézményi Modell
Közalkalmazottak besorolása, illetménye, pedagógusokra vonatkozó új munkajogi szabályok, előmeneteli rendszer.
Előadás másolata:

TÉMASZIGET Kutatótanárok, vezető-,támogató- és innovatív mesterpedagógusok Mit kutat a kutatótanár? Kik az ezermesterek? Brassói Sándor, Marosi Katalin Sonkád, 2016. július 2..

Mester és kutatótanárok minősítése 2016. Az OH TÁMOP 3.1.5 keretében kidolgozott Útmutatók tervezetei, kísérleti eljárások 2015-ben Minősítési eljárási szabályok 2016. évi általános felülvizsgálata céljai és elvei Mester és kutatóminősítések új szabályai és a 326/2013. Korm. rendelet módosításának kapcsolata

Mesterpedagógusok minősítési folyamata 2016 Kiváló gyakorlati szakember Tevékenyen részt vesz pedagógiai gyakorlat megújításában tényeken alapuló fejlesztésben új eredmények, módszerek megosztásában pedagóguskollégák támogatásában Elsősorban saját intézményükre és környezetükre vannak hatással, de túl mutatnak ezen!

Mesterpedagógus fokozat négydimenziós tevékenységmodellje

Mesterpedagógus tevékenységek

Mesterpedagógus minősítési eljárás folyamata Felkészülési szakasz Mesterpedagógus fokozat megszerzése Mesterprogram megvalósítása Mesterpedagógus pályázat megújítása Új mesterprogram megvalósítása

Mesterpedagógus minősítési eljárás értékelési szempontrendszere Négydimenziós tevékenységmodell Tudatos szakmai fejlődés Feltáró-elemző tevékenység Fejlesztő-újító tevékenység Tudásmegosztó-segítő tevékenység 5 értékelési terület A pedagógus szakmai fejlődése a felkészülési szakasz során A mesterprogram A pedagógus szakmai tevékenységének hasznosulása A pedagógus önértékelése, reflektivitása A Mesterpedagógus pályázat bemutatása és védése

Elnök - Kérdések elküldése a pedagógusnak 30.nap  15.nap  VÉDÉS NAPJA  20. nap NINCS DOKUMENTUMÉRTÉKELÉS értékelés a négydimenziós tevékenységmodell alapján 4 dimenzió X 4 szempont Értékek KRITÉRIUMOK - Dimenziónként min. 1 - Összesen min. 8 pont elérése IGEN NEM ÖSSZEGZŐ ÉRTÉKELÉS Mesterpedagógus minősítési eljárás ÉRTÉKELÉS I. értékelőlap 5.nap  SZÖVEGES ÉRTÉKELÉS Értékelés az értékelési területek mentén 4 terület X 8 szempont KRITÉRIUMOK - Összesítve min. 48 pont elérése (75%) Értékek 5. Terület 1 x 8 szempont Értékek KRITÉRIUMOK -5 terület összesítve min. 68 pont elérése (85%) 1 2 1 2 +szöveg x 4 összegző értékelőlap II. értékelőlap  Sor kerül a pályázat emutatására és védésére: Elnök - Kérdések elküldése a pedagógusnak Elnök – Legkésőbb a 20. napig feltölti az összegző értékelőlapot, valamint szöveges értékelést ír  Nem kerül sor a pályázat bemutatására és védésére: Elnök – Összegző értékelőlap feltöltése, szöveges értékelés EREDMÉNYEK (ÉRTESÍTÉSI RENDSZER) É R T É K E L Ő

Kutatótanárok minősítési eljárása Kutatótanár definíciója Kutatótanár feladatai, tevékenységei: K/KF/I feladatok rendszeres végzése egyénileg vagy csoportokban K/KF/I projektek, pályázatok tervezése vagy tervezésében való részvétel, adott kutatási, kutatási-fejlesztési tevékenységek koordinálása, Olyan K/KF/I eredmények elérése, amelyek hozzájárulhatnak a tanulási–tanítási–nevelési gyakorlat eredményességéhez, A K/KF/I tevékenység eredményeinek másokkal történő megosztása változatos formákban, K/KF/I tevékenységéhez kapcsolódó szakmai kommunikációban való aktív részvétel, tapasztalatcsere hazai és nemzetközi fórumokon, projektekben, A köznevelési és felsőoktatási ágazatban a K/KF/I tevékenységhez kötődő egyéni, kollektív és kölcsönös tanulási folyamatokat kezdeményez, támogat,

A Kutatótanár fokozat háromdimenziós tevékenységmodellje

Figyelembe vett dokumentumok, események Teljesítendő kritérium Értékelés Figyelembe vett dokumentumok, események Teljesítendő kritérium Teljesítés esetén Sikertelenség esetén A háromdimenziós tevékenységmodell alapján I. Kutatás–innováció II. Tudásmegosztás III. Tudatos szakmai fejlődés szakmai önéletrajz, szakmai életút bemutatása és az ehhez mellékelt dokumentumok, bemutatóportfólió, intézményi önértékelés, tanfelügyeleti ellenőrzés pedagógusra vonatkozó megállapításai dimenziónként legalább 1, összesen legalább 6 pont A három kritérium együttes megléte szükséges! A pedagógus megkapja a bizottság kérdéseit, majd sor kerül a végleges értékelésre Kutatótanári pályázatát nem védheti meg.   Mesterpedagógus fokozatban marad. (Összegző értékelését ekkor is megkapja.) A publikációs lista alapján a szakmai önéletrajz részeként kitöltött publikációs lista legalább 2 pont A területek mentén 1. A pedagógus szakmai fejlődése, eredményei a szakmai életút során 2. A kutatóprogram 3. A pedagógus kutatási, kutatási-fejlesztési, innovációs tevékenységeinek hasznosulása 4. A pedagógus önértékelése, reflektivitása Kutatótanári pályázat, intézményi önértékelés, tanfelügyeleti ellenőrzés pedagógusra vonatkozó megállapításai legalább 48 pont (75%) DÖNTÉS: A Kutatótanári minősítés időpontját megelőző 10. napig, az értékelési folyamat 20. napjáig 3. A pedagógus kutatási, kutatási-fejlesztési, innovációstevékenységeinek hasznosulása a Kutatótanári pályázat kapcsán feltett kérdésekre adott szakmai válaszok legalább 68 pont (85%) Kutató-pedagógus fokozatba léphet. DÖNTÉS: A Kutatótanári minősítés időpontját követő 20. napig.