1 Coaching kutatás Magyarország - coachok válaszai szeptember
Forrás: Werner Vogelauer – átdolgozott, bővített kérdőív és kutatás: Beehive– Minden jog fenntartva © Jelen kutatás céljai Felmérni: hogy milyen Magyarországon a coachingnak, mint vezetőtámogató tanácsadási műfajnak a helyzete a coachok körében: milyen a módszer ismertsége, mely szokásokkal rendelkeznek, és miféle tapasztalatokkal a coachok
Forrás: Werner Vogelauer – átdolgozott, bővített kérdőív és kutatás: Beehive– Minden jog fenntartva © A kutatás hátteréről Az adatfelvétel időtartama: május 20.- augusztus 20. Mintavétel: önkéntes kitöltéssel A felmérés nem reprezentatív Kérdezési módszer: internetes felületen önállóan kitölthető kérdőív formájában Alapsokaság 26 fő
Forrás: Werner Vogelauer – átdolgozott, bővített kérdőív és kutatás: Beehive– Minden jog fenntartva ©
5
6
7 A múlt év során milyen témák feldolgozását kérték az Ön ügyfelei a coachingban? szervezeti jövőkép kialakítása, partnerségben, vezetői kompetenciák fejlesztése, nehéz főnök és nehéz beosztottak kezelése, bizalmi légkör kialakítása a szervezetben, barátság a munkahelyen, konfliktusok kezelése, az emberek inspirálása, + és - visszacsatolás technikái, megbeszélések strukturált vezetése, a vezető nyilvános szereplései konkrét vezetői problémák, vezetői hatékonyság szervezeten belüli pozícióváltás, hogyan kezeljem környezetem negatív jelzéseit, hogyan tovább, karrier-válságok, döntések, személyes dilemmák, „Képes leszek?” Típusú kérdések vezetői szerep, személyes stratégiák, fejlődési pályák önérvényesítés, konstruktivitás növelés magabiztosság, nőként vezetői szerep, hiteles működés, növekedés, együttműködés munka / magánélet vezetői kommunikáció, vezetővé válás, objektív/külső visszajelzés a vezetői működésre vezetői készségfejlesztés, személyiségfejlesztés értékesítés, vevőszolgálat, szerviz, tárgyalástechnika vezetővé válás támogatása, célkitűzések megfogalmazása, kommunikáció fejlesztés új vezető régi csapat élén, nagy projekt vezetése, új pozíció / szakember vezetővé válása
Forrás: Werner Vogelauer – átdolgozott, bővített kérdőív és kutatás: Beehive– Minden jog fenntartva © asszertivitás, időgazdálkodás, konfliktuskezelés, változáskezelés, együttműködés, vezetői készségek fejlesztése, üzletfejlesztés, prezentációs készségek fejlesztése döntési mechanizmus, következetesség változáskezelés, asszertivitás, konfliktuskezelés, döntés, értékelés, visszajelzés, vezetői önismeret, emberismeret, kapcsolat diagnózis, motiváció, énkép... vezetői identitás, agresszivitás, munkatársak motiválása, vezetőtársakkal és felettessel való együttműködés, stressz-kezelés, új feladatra való felkészülés, önismeret konfliktuskezelés, időgazdálkodás, delegálás, új vezető beilleszkedése delegálás, időgazdálkodás, munka / élet egyensúly, motiválás, vezetői készségek fejlesztése, EQ, erősségek használata, konfliktuskezelés, problémás helyzetek megoldása, személyiségstílusok közötti kommunikáció, prezentáció, asszertivitás, határozottság fejlesztése, autoritás, önismeret motiváció, munka-magánélet, cégkultúra átalakítása, általános vezetési problémák life, munkahelyi áthelyezés, munkahelyi teljesítménynövelés, projekt, csapatépítés konfliktus feloldás, újrakeretezés, stratégiai, készségfejlesztés, személyiségfejlesztés,... hatékonyabb kommunikáció, döntéshozatal, vezetői identitás növelése, vezetőfejlesztés, változási folyamat kísérése aktuális vezetői kérdések, problémák, új pozícióba való kerülésre való felkészülés, vezetői hatékonyság fejlesztése vezetői problémák A múlt év során milyen témák feldolgozását kérték az Ön ügyfelei a coachingban?
Forrás: Werner Vogelauer – átdolgozott, bővített kérdőív és kutatás: Beehive– Minden jog fenntartva ©
10
Forrás: Werner Vogelauer – átdolgozott, bővített kérdőív és kutatás: Beehive– Minden jog fenntartva © Ami markánsan jellemző: A coaching-folyamat háromoldalú (megbízó – coaching-ügyfél – coach közötti) szerződés alapján zajlik. A folyamat elején írásbeli megállapodást köt a megbízó és a coach. A coaching-ülések helyszínét a coach és a coaching-ügyfél közösen határozza meg. A coaching-folyamat célját a coaching-ügyfél határozza meg. A coaching-folyamat célját a megbízó és a coaching-ügyfél közösen határozza meg. A folyamat közben a célok a coaching-ügyfél igényei alapján változhatnak. A coaching-ügyfelet vezetője támogatja a folyamattal összegfüggő kísérletezésében, változtatásaiban. A coaching-ügyfelet munkatársai támogatják a folyamattal összegfüggő kísérletezésében, változtatásaiban. A coaching-folyamatról a coaching-ügyfél környezete nem tud. (vezetöje, munkatársai) A folyamat végén a coaching-ügyfél, a coach és a megbízó közösen is értékelik a coaching-folyamatot. Jellemzőek-e az Ön gyakorlatában az egyéni coaching-folyamatokban az alábbi állítások?
Forrás: Werner Vogelauer – átdolgozott, bővített kérdőív és kutatás: Beehive– Minden jog fenntartva © Jellemzőek-e az Ön gyakorlatában az egyéni coaching-folyamatokban az alábbi állítások? Ami markánsan nem jellemző: A coaching-ülések helyszínét a megbízó határozza meg. A coaching-ülések témáját a coach harmadik személy számára is ismertté teheti. (megbízó, vezető, HR-vezető számára) A coach a folyamat során rendszeresen ad visszajelzést a megbízónak a munkáról.
Forrás: Werner Vogelauer – átdolgozott, bővített kérdőív és kutatás: Beehive– Minden jog fenntartva © Mi a véleménye a coachinggal szembeni elvárásokról? ( 1 – nem fontos, nem releváns - 5 – döntő jelentőségű, )
Forrás: Werner Vogelauer – átdolgozott, bővített kérdőív és kutatás: Beehive– Minden jog fenntartva ©
Forrás: Werner Vogelauer – átdolgozott, bővített kérdőív és kutatás: Beehive– Minden jog fenntartva ©
Forrás: Werner Vogelauer – átdolgozott, bővített kérdőív és kutatás: Beehive– Minden jog fenntartva ©
Forrás: Werner Vogelauer – átdolgozott, bővített kérdőív és kutatás: Beehive– Minden jog fenntartva ©
Forrás: Werner Vogelauer – átdolgozott, bővített kérdőív és kutatás: Beehive– Minden jog fenntartva ©
Forrás: Werner Vogelauer – átdolgozott, bővített kérdőív és kutatás: Beehive– Minden jog fenntartva ©
Forrás: Werner Vogelauer – átdolgozott, bővített kérdőív és kutatás: Beehive– Minden jog fenntartva ©
Forrás: Werner Vogelauer – átdolgozott, bővített kérdőív és kutatás: Beehive– Minden jog fenntartva ©
Forrás: Werner Vogelauer – átdolgozott, bővített kérdőív és kutatás: Beehive– Minden jog fenntartva ©
Forrás: Werner Vogelauer – átdolgozott, bővített kérdőív és kutatás: Beehive– Minden jog fenntartva © A coach személyével szembeni elvárások közül melyiket mennyire tarja fontosnak? ( 1 – nem fontos, nem releváns - 5 – döntő jelentőségű, )
Forrás: Werner Vogelauer – átdolgozott, bővített kérdőív és kutatás: Beehive– Minden jog fenntartva ©
Forrás: Werner Vogelauer – átdolgozott, bővített kérdőív és kutatás: Beehive– Minden jog fenntartva ©
Forrás: Werner Vogelauer – átdolgozott, bővített kérdőív és kutatás: Beehive– Minden jog fenntartva ©
Forrás: Werner Vogelauer – átdolgozott, bővített kérdőív és kutatás: Beehive– Minden jog fenntartva ©
Forrás: Werner Vogelauer – átdolgozott, bővített kérdőív és kutatás: Beehive– Minden jog fenntartva ©
Forrás: Werner Vogelauer – átdolgozott, bővített kérdőív és kutatás: Beehive– Minden jog fenntartva ©
Forrás: Werner Vogelauer – átdolgozott, bővített kérdőív és kutatás: Beehive– Minden jog fenntartva ©
Forrás: Werner Vogelauer – átdolgozott, bővített kérdőív és kutatás: Beehive– Minden jog fenntartva ©
Forrás: Werner Vogelauer – átdolgozott, bővített kérdőív és kutatás: Beehive– Minden jog fenntartva © Önképzés
Forrás: Werner Vogelauer – átdolgozott, bővített kérdőív és kutatás: Beehive– Minden jog fenntartva ©
Forrás: Werner Vogelauer – átdolgozott, bővített kérdőív és kutatás: Beehive– Minden jog fenntartva © A coaching jövője Megjegyzések: Sok a rossz tapasztalat A coach kiválasztásakor fontos a coacholt bizalma a coach iránt. Tisztulnia kell a piacnak: bárki felírhatja ma a névjegyére, hogy coach Az igényes, vezetőiről gondoskodó cégek biztosítják a coachingot a vezetők számára, bátorítják annak igénybevételét. Inkább azt mondanám: nő a fontossága, a divatossága erőteljesen nő. Kevéssé közismert, a napi gyakorlatba nem épült be. Tisztítani kéne a szakmát az önjelölt \"wanabe\" coachoktól! Az a vezető, aki már volt coacholt, könnyebben küldi a beosztottját is. Jelentős piaci igény van, ennek megfelelően, illetve ezt meghaladó mértékben növekszik a coachok száma
Forrás: Werner Vogelauer – átdolgozott, bővített kérdőív és kutatás: Beehive– Minden jog fenntartva © A coaching mely jellemzői fontosak az Ön által ismert cégeknél? Mit tartanak előnynek az Ön tapasztalatai szerint? Célorientált, strukturált, koncentrált, hatásos mély és tartós hatású fejlesztési folyamat Testreszabott, Intim Személyre szabott fejlesztési lehetőség, mely túlmutat szakmai problémák kezelésén és megsokszorozhatja a munkatárs/vezető hatékonyságát Személyes, elágazó, sokoldalú megközelítés Egyéni tartalmú, személyes, hatékony Személyesség, rugalmasság Hatékony, személyre szabott Egyénre szabott fejlesztés, bizalmi kapcsolat, rugalmas folyamat, elmélyült munkát tesz lehetővé A személyiség fejlődését, a vezetői képességek/készségek fejlődését, munkaszervezés fejlődését Személyspecifikus, eredményorientált. Rugalmas folyamat, testreszabott fejlesztés, a bizalmi szint nagyon magas és támogató lehet Személyre szabottság, rugalmasság, a coaching mélysége, mérhető, gyors eredmény Testreszabottság
Forrás: Werner Vogelauer – átdolgozott, bővített kérdőív és kutatás: Beehive– Minden jog fenntartva © A coaching mely jellemzői fontosak az Ön által ismert cégeknél? Mit tartanak előnynek az Ön tapasztalatai szerint? Eredményorientáltságát, célspecifikusságát, akcióorientáltságát, energizáló hatását, készségerősítő, új szerepeket fejlesztő hatását, változástámogatását tartják fontosnak. Eredményesen segítheti a vezetők stresszes életét, ill. rajtuk keresztül a beosztott munkatársak életét. Sokat segíthet - elsősorban - az érzelmi gátak, konfliktusok, önismereti problémák megoldásában. On the job, személyre szabott Egyénre szabott, gyors, látványos hatékonyság-növekedéssel jár, időbeosztása igazodik a vezető igényeihez Személyesség, egyediség, rugalmasság, folyamat-jelleg, szakmai-személyes szintek együttes kezelése Rugalmasság, hatékonyság, diszkréció Személyre szabott Időben behatárolt, tervezhető, elég gyorsan mutatkozik az eredménye, hatékony Célirányos, eredményorientált, időben behatárolt, egyedi, bizalmas, személyes Cél és személyfókuszú
Forrás: Werner Vogelauer – átdolgozott, bővített kérdőív és kutatás: Beehive– Minden jog fenntartva © A coaching mely jellemzői fontosak az Ön által ismert cégeknél? Mit tartanak hátránynak az Ön tapasztalatai szerint? drága, időigényes a vezető gyengeségének láthatják időigényes és a coacholt valós elköteleződése, változni akarása nélkül nem sikeres időben hosszú, költséges drága idő- és hozzáértés-igényes. résztvevőre számítva drága a vezetőfejlesztés \"Kalmopyrinje\": ha nem segít a tréning, a belső fejlesztés, küldjük coachingra eredmény nem mindig látható külső szemmel, nyilvánosság hiánya hátránynak gondolják, hogy el kell mozdulniuk a munkahelyükről, más hátrányt nem hallottam tőlük többen csinálják, akik nem elég felkészültek, nem alakultak ki a szakmai normák a coachoknak mind pszichológiai, mind vezetési témákban jártasnak kellene lenni, ami nem mindig biztosított. drága költséges és időigényes nem mindenkinek fekszik a személyesség ilyen mély szintje, nem mindenki passzol az adott coach-hoz nem látok hátrányát drága, időigényes drágának tartják drága, bizalmas, a megrendelő által kevéssé átlátható, kevéssé kontrollálható drága
Forrás: Werner Vogelauer – átdolgozott, bővített kérdőív és kutatás: Beehive– Minden jog fenntartva ©
Forrás: Werner Vogelauer – átdolgozott, bővített kérdőív és kutatás: Beehive– Minden jog fenntartva ©
Forrás: Werner Vogelauer – átdolgozott, bővített kérdőív és kutatás: Beehive– Minden jog fenntartva ©