1 Coaching kutatás 2008. Magyarország - coachok válaszai - 2008. szeptember.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
VISSZA- CSATOLÁS TERVEZÉS VÉGRE- HAJTÁS ÉRTÉKELÉS Képzés célja.
Advertisements

BEPTRA „Legjobb Gyakorlatok” kis- és középvállalkozások számára Szakmaspecifikus képzéssorozat Projektsz á m: HURO/0901/138/2.1.2 HURO0901/138/2.1.2 A.
„A golyóálló vezető” A vezetői munka hatékonyságának fejlesztése Dr. Petőné Ködmön Anikó Kreatív Kommunikáció Oktató és Szolgáltató Bt. 06/
A képzett szakemberekért SZMBK KERETRENDSZER 2.1. előadás.
A Non-Profit teljesítménymérés problémái (mérési és fejlesztési lehetőség) Márkus Gábor CVS, PVM, TVM, igazgató Stúdium Kft. Oktatás és Projekt menedzsment.
Az értékmenedzsment új EU-s képzési és minősítés rendszere (Value for Europe) Tarjáni István, CMC, CVS, PVM, TVM, FÓKUSZ-2 Kft - ügyvezető igazgató
TÁMOP program a Dél-alföldi Régióban Dél-alföldi Regionális Munkaügyi Központ.
Bemutatkozás Fodor Noémi Gépészmérnök – mérnöktanár Környezetirányítási szakértő TAR-ZERT Auditor Minőségirányítási vezető.
A képzett szakemberekért AZ ÖNÉRTÉKELÉS FOGALMA, LÉNYEGE, SZEREPE A MINŐSÉGFEJLESZTÉSBEN 3.2. előadás.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
1 Az önértékelés mint projekt 6. előadás 1 2 Az előadás tartalmi elemei  A projekt fogalma  A projektek elemei  A projekt szervezete  Projektfázisok.
BINARIT TIMESHEET Több, mint munkaidő nyilvántartás Virág Zsolt (BINARIT Informatikai Kft.)„Hogyan legyek milliomos?” konferencia – BKIK ( )
Turisztikai desztináció- menedzsment és klaszter Tóthné Bánszki Zsuzsa Észak-magyarországi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht.
A KÖZBESZERZÉS JÖVŐJE május 26.. A KÖZBESZERZÉS JÖVŐJE Beszerzés vs. közbeszerzés Az új közbeszerzési törvény tükrében Willinger Kornél NVMT Elnökségi.
NSZFI SZFP Programkoordinációs Iroda Minőségfejlesztési Terület Teljesítményértékelési rendszer A képzett szakemberekért Információgyűjtés.
Informatikai rendszerek általános jellemzői 1.Hierarchikus felépítés Rendszer → alrendszer->... → egyedi komponens 2.Az elemi komponensek halmaza absztrakciófüggő.
Oktatói elvárások, oktatói vélemények a hallgatókról Cserné dr. Adermann Gizella egyetemi docens DUE.
A vállalatok marketingtevékenysége és a Magyar Marketing Szövetség megítélése Kutatási eredmények az MMSZ részére (2008. július)
Jó gyakorlat – A pályaorientáció szerepe az egyén életében, a szakember nézőpontjából Kiss István – tanácsadó szakpszichológus.
Projekt módszer óvodai alkalmazásának egy lehetséges változata Encsen „Jó gyakorlat” bemutatása Sárospatak, Léportné Temesvári Ildikó és Zsiros.
Új irányok az emberi erőforrás gazdálkodásban Fiatal regionalisták VIII. országos konferencia Győr, október Szűcs Ágnes Nyíregyházi Főiskola.
BEST-INVEST Független Biztosításközvetítő Kft.. Összes biztosítási díjbevétel 2004 (600 Mrd Ft)
Dr. Bihari Péter BME Gépészmérnöki Kar oktatási dékánhelyettes
Széchenyi Programirodák szervezete és működése
Work-based Learning in CVET Az ALFA KISOSZ Érdekvédő és Képző Egyesület szerepe a projekt megvalósításában Előadó: Czibula Zoltán igazgató ALFAKÉPZŐ.
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
Dobrik-Lupták Sára szeptember 19.
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Az „első lépés” TÁMOP
TÁMOP / „A hátrányos helyzetűek foglalkoztathatóságának javítása (Decentralizált programok a konvergencia régiókban)”
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Mastermind A tudatos vállalkozók agytrösztje
Résztvevői létszám Év Létszám Összesen: 2110 Budapest Regionális 456
„Csellengő fiatalok” Az ifjúságpolitika komplexitása
Mayer József Budapest február 27.
A lifelong guidance (LLG) rendszer magyarországi megalapozásának kvalitatív vizsgálata (6 fókuszcsoport) július Kovács Attila
Projektmenedzsment kompetenciák - hagyományos és agilis megközelítés
Foglalkoztatási Paktumok az EU-ban
A közigazgatással foglalkozó tudományok
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
VEZETŐI ÉLETPÁLYAMODELL – PORTFOLIÓ BŐVÍTÉS
Észlelés és egyéni döntéshozatal, tanulás
Menedzsment és Vállalatgazdaságtan PhD Menedzsment alapok
Kompetenciák az osztott tanárképzésben
A MOTIVÁCIÓ SZEREPE ÉS HATÁSKÖRE A KÖZOKTATÁSBAN ÉS A FELSŐOKTATÁSBAN
Baross László Mezőgazdasági Szakközépiskola és Szakiskola Mátészalka
Vörös-Gubicza Zsanett képzési referens MKIK
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
Szervezetfejlesztés II. előadás
A kiváltást tervezők / megvalósítók és Az fszk TÁRS projektje közti együttműködés rendszere EFOP VEKOP TÁRS projekt.
A bemeneti kompetenciamérések és a visszajelzéseken alapuló fejlesztő munka bemutatása a Farkas Gyula Közoktatási Intézmény Dr. Illyés Sándor intézményegységében.
Az egyéni és Szociális kompetenciák szerepe a karrierindításban
Kovács Ibolya szociálpolitikus Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Életpálya-tanácsadás Csanádi Nikolett Hényel Anett.
CONTROLLING ÉS TELJESÍTMÉNYMENEDZSMENT DEBRECENI EGYETEM
Munkahelyi stressz HR-es szemmel
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Regionális workshop Zétényi Ákos.
Új pályainformációs eszközök - filmek
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Szakképzési Önértékelési Modell II. Fejlesztési szint EREDMÉNYEK 4. 8
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 8
I. HELYZETFELMÉRÉSI SZINT FOLYAMATA 3. FEJLESZTÉSI FÁZIS 10. előadás
HIRING 101: BEVEZETÉS A TOBORZÁS-KIVÁLASZTÁSBA
SOTER-LINE Soter-Line Oktatási, Továbbképző és Szolgáltató Kft.
Iskolai szociális segítő
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 7
AC/DC Találd meg a helyed! Előadó: Fodor Ágnes, a VGYKE elnöke
Kovács Ibolya szociálpolitikus Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
Üzlezi információelemző specializió
Előadás másolata:

1 Coaching kutatás Magyarország - coachok válaszai szeptember

Forrás: Werner Vogelauer – átdolgozott, bővített kérdőív és kutatás: Beehive– Minden jog fenntartva © Jelen kutatás céljai Felmérni:  hogy milyen Magyarországon a coachingnak, mint vezetőtámogató tanácsadási műfajnak a helyzete a coachok körében:  milyen a módszer ismertsége,  mely szokásokkal rendelkeznek, és  miféle tapasztalatokkal a coachok

Forrás: Werner Vogelauer – átdolgozott, bővített kérdőív és kutatás: Beehive– Minden jog fenntartva © A kutatás hátteréről  Az adatfelvétel időtartama: május 20.- augusztus 20.  Mintavétel: önkéntes kitöltéssel  A felmérés nem reprezentatív  Kérdezési módszer: internetes felületen önállóan kitölthető kérdőív formájában  Alapsokaság 26 fő

Forrás: Werner Vogelauer – átdolgozott, bővített kérdőív és kutatás: Beehive– Minden jog fenntartva ©

5

6

7 A múlt év során milyen témák feldolgozását kérték az Ön ügyfelei a coachingban?  szervezeti jövőkép kialakítása, partnerségben, vezetői kompetenciák fejlesztése, nehéz főnök és nehéz beosztottak kezelése, bizalmi légkör kialakítása a szervezetben, barátság a munkahelyen, konfliktusok kezelése, az emberek inspirálása, + és - visszacsatolás technikái, megbeszélések strukturált vezetése, a vezető nyilvános szereplései  konkrét vezetői problémák, vezetői hatékonyság  szervezeten belüli pozícióváltás, hogyan kezeljem környezetem negatív jelzéseit, hogyan tovább,  karrier-válságok, döntések, személyes dilemmák, „Képes leszek?” Típusú kérdések  vezetői szerep, személyes stratégiák, fejlődési pályák  önérvényesítés, konstruktivitás növelés  magabiztosság, nőként vezetői szerep, hiteles működés, növekedés, együttműködés  munka / magánélet  vezetői kommunikáció, vezetővé válás, objektív/külső visszajelzés a vezetői működésre  vezetői készségfejlesztés, személyiségfejlesztés  értékesítés, vevőszolgálat, szerviz, tárgyalástechnika  vezetővé válás támogatása, célkitűzések megfogalmazása, kommunikáció fejlesztés  új vezető régi csapat élén, nagy projekt vezetése, új pozíció / szakember vezetővé válása

Forrás: Werner Vogelauer – átdolgozott, bővített kérdőív és kutatás: Beehive– Minden jog fenntartva ©  asszertivitás, időgazdálkodás, konfliktuskezelés, változáskezelés, együttműködés, vezetői készségek fejlesztése, üzletfejlesztés, prezentációs készségek fejlesztése  döntési mechanizmus, következetesség  változáskezelés, asszertivitás, konfliktuskezelés, döntés, értékelés, visszajelzés, vezetői önismeret, emberismeret, kapcsolat diagnózis, motiváció, énkép...  vezetői identitás, agresszivitás, munkatársak motiválása, vezetőtársakkal és felettessel való együttműködés, stressz-kezelés, új feladatra való felkészülés, önismeret  konfliktuskezelés, időgazdálkodás, delegálás, új vezető beilleszkedése  delegálás, időgazdálkodás, munka / élet egyensúly, motiválás, vezetői készségek fejlesztése, EQ, erősségek használata, konfliktuskezelés, problémás helyzetek megoldása, személyiségstílusok közötti kommunikáció, prezentáció, asszertivitás, határozottság fejlesztése, autoritás, önismeret  motiváció, munka-magánélet, cégkultúra átalakítása, általános vezetési problémák  life, munkahelyi áthelyezés, munkahelyi teljesítménynövelés, projekt, csapatépítés  konfliktus feloldás, újrakeretezés, stratégiai, készségfejlesztés, személyiségfejlesztés,...  hatékonyabb kommunikáció, döntéshozatal, vezetői identitás növelése, vezetőfejlesztés, változási folyamat kísérése  aktuális vezetői kérdések, problémák, új pozícióba való kerülésre való felkészülés, vezetői hatékonyság fejlesztése  vezetői problémák A múlt év során milyen témák feldolgozását kérték az Ön ügyfelei a coachingban?

Forrás: Werner Vogelauer – átdolgozott, bővített kérdőív és kutatás: Beehive– Minden jog fenntartva ©

10

Forrás: Werner Vogelauer – átdolgozott, bővített kérdőív és kutatás: Beehive– Minden jog fenntartva © Ami markánsan jellemző:  A coaching-folyamat háromoldalú (megbízó – coaching-ügyfél – coach közötti) szerződés alapján zajlik.  A folyamat elején írásbeli megállapodást köt a megbízó és a coach.  A coaching-ülések helyszínét a coach és a coaching-ügyfél közösen határozza meg.  A coaching-folyamat célját a coaching-ügyfél határozza meg.  A coaching-folyamat célját a megbízó és a coaching-ügyfél közösen határozza meg.  A folyamat közben a célok a coaching-ügyfél igényei alapján változhatnak.  A coaching-ügyfelet vezetője támogatja a folyamattal összegfüggő kísérletezésében, változtatásaiban.  A coaching-ügyfelet munkatársai támogatják a folyamattal összegfüggő kísérletezésében, változtatásaiban.  A coaching-folyamatról a coaching-ügyfél környezete nem tud. (vezetöje, munkatársai)  A folyamat végén a coaching-ügyfél, a coach és a megbízó közösen is értékelik a coaching-folyamatot. Jellemzőek-e az Ön gyakorlatában az egyéni coaching-folyamatokban az alábbi állítások?

Forrás: Werner Vogelauer – átdolgozott, bővített kérdőív és kutatás: Beehive– Minden jog fenntartva © Jellemzőek-e az Ön gyakorlatában az egyéni coaching-folyamatokban az alábbi állítások? Ami markánsan nem jellemző:  A coaching-ülések helyszínét a megbízó határozza meg.  A coaching-ülések témáját a coach harmadik személy számára is ismertté teheti. (megbízó, vezető, HR-vezető számára)  A coach a folyamat során rendszeresen ad visszajelzést a megbízónak a munkáról.

Forrás: Werner Vogelauer – átdolgozott, bővített kérdőív és kutatás: Beehive– Minden jog fenntartva © Mi a véleménye a coachinggal szembeni elvárásokról? ( 1 – nem fontos, nem releváns - 5 – döntő jelentőségű, )

Forrás: Werner Vogelauer – átdolgozott, bővített kérdőív és kutatás: Beehive– Minden jog fenntartva ©

Forrás: Werner Vogelauer – átdolgozott, bővített kérdőív és kutatás: Beehive– Minden jog fenntartva ©

Forrás: Werner Vogelauer – átdolgozott, bővített kérdőív és kutatás: Beehive– Minden jog fenntartva ©

Forrás: Werner Vogelauer – átdolgozott, bővített kérdőív és kutatás: Beehive– Minden jog fenntartva ©

Forrás: Werner Vogelauer – átdolgozott, bővített kérdőív és kutatás: Beehive– Minden jog fenntartva ©

Forrás: Werner Vogelauer – átdolgozott, bővített kérdőív és kutatás: Beehive– Minden jog fenntartva ©

Forrás: Werner Vogelauer – átdolgozott, bővített kérdőív és kutatás: Beehive– Minden jog fenntartva ©

Forrás: Werner Vogelauer – átdolgozott, bővített kérdőív és kutatás: Beehive– Minden jog fenntartva ©

Forrás: Werner Vogelauer – átdolgozott, bővített kérdőív és kutatás: Beehive– Minden jog fenntartva ©

Forrás: Werner Vogelauer – átdolgozott, bővített kérdőív és kutatás: Beehive– Minden jog fenntartva © A coach személyével szembeni elvárások közül melyiket mennyire tarja fontosnak? ( 1 – nem fontos, nem releváns - 5 – döntő jelentőségű, )

Forrás: Werner Vogelauer – átdolgozott, bővített kérdőív és kutatás: Beehive– Minden jog fenntartva ©

Forrás: Werner Vogelauer – átdolgozott, bővített kérdőív és kutatás: Beehive– Minden jog fenntartva ©

Forrás: Werner Vogelauer – átdolgozott, bővített kérdőív és kutatás: Beehive– Minden jog fenntartva ©

Forrás: Werner Vogelauer – átdolgozott, bővített kérdőív és kutatás: Beehive– Minden jog fenntartva ©

Forrás: Werner Vogelauer – átdolgozott, bővített kérdőív és kutatás: Beehive– Minden jog fenntartva ©

Forrás: Werner Vogelauer – átdolgozott, bővített kérdőív és kutatás: Beehive– Minden jog fenntartva ©

Forrás: Werner Vogelauer – átdolgozott, bővített kérdőív és kutatás: Beehive– Minden jog fenntartva ©

Forrás: Werner Vogelauer – átdolgozott, bővített kérdőív és kutatás: Beehive– Minden jog fenntartva ©

Forrás: Werner Vogelauer – átdolgozott, bővített kérdőív és kutatás: Beehive– Minden jog fenntartva © Önképzés

Forrás: Werner Vogelauer – átdolgozott, bővített kérdőív és kutatás: Beehive– Minden jog fenntartva ©

Forrás: Werner Vogelauer – átdolgozott, bővített kérdőív és kutatás: Beehive– Minden jog fenntartva © A coaching jövője Megjegyzések:  Sok a rossz tapasztalat  A coach kiválasztásakor fontos a coacholt bizalma a coach iránt.  Tisztulnia kell a piacnak: bárki felírhatja ma a névjegyére, hogy coach  Az igényes, vezetőiről gondoskodó cégek biztosítják a coachingot a vezetők számára, bátorítják annak igénybevételét.  Inkább azt mondanám: nő a fontossága, a divatossága erőteljesen nő.  Kevéssé közismert, a napi gyakorlatba nem épült be.  Tisztítani kéne a szakmát az önjelölt \"wanabe\" coachoktól!  Az a vezető, aki már volt coacholt, könnyebben küldi a beosztottját is.  Jelentős piaci igény van, ennek megfelelően, illetve ezt meghaladó mértékben növekszik a coachok száma

Forrás: Werner Vogelauer – átdolgozott, bővített kérdőív és kutatás: Beehive– Minden jog fenntartva © A coaching mely jellemzői fontosak az Ön által ismert cégeknél? Mit tartanak előnynek az Ön tapasztalatai szerint?  Célorientált, strukturált, koncentrált, hatásos mély és tartós hatású fejlesztési folyamat  Testreszabott, Intim  Személyre szabott fejlesztési lehetőség, mely túlmutat szakmai problémák kezelésén és megsokszorozhatja a munkatárs/vezető hatékonyságát  Személyes, elágazó, sokoldalú megközelítés  Egyéni tartalmú, személyes, hatékony  Személyesség, rugalmasság  Hatékony, személyre szabott  Egyénre szabott fejlesztés, bizalmi kapcsolat, rugalmas folyamat, elmélyült munkát tesz lehetővé  A személyiség fejlődését, a vezetői képességek/készségek fejlődését, munkaszervezés fejlődését  Személyspecifikus, eredményorientált.  Rugalmas folyamat, testreszabott fejlesztés, a bizalmi szint nagyon magas és támogató lehet  Személyre szabottság, rugalmasság, a coaching mélysége, mérhető, gyors eredmény  Testreszabottság

Forrás: Werner Vogelauer – átdolgozott, bővített kérdőív és kutatás: Beehive– Minden jog fenntartva © A coaching mely jellemzői fontosak az Ön által ismert cégeknél? Mit tartanak előnynek az Ön tapasztalatai szerint?  Eredményorientáltságát, célspecifikusságát, akcióorientáltságát, energizáló hatását, készségerősítő, új szerepeket fejlesztő hatását, változástámogatását tartják fontosnak.  Eredményesen segítheti a vezetők stresszes életét, ill. rajtuk keresztül a beosztott munkatársak életét.  Sokat segíthet - elsősorban - az érzelmi gátak, konfliktusok, önismereti problémák megoldásában.  On the job, személyre szabott  Egyénre szabott, gyors, látványos hatékonyság-növekedéssel jár, időbeosztása igazodik a vezető igényeihez  Személyesség, egyediség, rugalmasság, folyamat-jelleg, szakmai-személyes szintek együttes kezelése  Rugalmasság, hatékonyság, diszkréció  Személyre szabott  Időben behatárolt, tervezhető, elég gyorsan mutatkozik az eredménye, hatékony  Célirányos, eredményorientált, időben behatárolt, egyedi, bizalmas, személyes  Cél és személyfókuszú

Forrás: Werner Vogelauer – átdolgozott, bővített kérdőív és kutatás: Beehive– Minden jog fenntartva © A coaching mely jellemzői fontosak az Ön által ismert cégeknél? Mit tartanak hátránynak az Ön tapasztalatai szerint?  drága, időigényes  a vezető gyengeségének láthatják  időigényes és a coacholt valós elköteleződése, változni akarása nélkül nem sikeres  időben hosszú, költséges  drága  idő- és hozzáértés-igényes.  résztvevőre számítva drága a vezetőfejlesztés \"Kalmopyrinje\": ha nem segít a tréning, a belső fejlesztés,  küldjük coachingra  eredmény nem mindig látható külső szemmel, nyilvánosság hiánya  hátránynak gondolják, hogy el kell mozdulniuk a munkahelyükről, más hátrányt nem hallottam tőlük  többen csinálják, akik nem elég felkészültek, nem alakultak ki a szakmai normák  a coachoknak mind pszichológiai, mind vezetési témákban jártasnak kellene lenni, ami nem mindig biztosított.  drága  költséges és időigényes  nem mindenkinek fekszik a személyesség ilyen mély szintje, nem mindenki passzol az adott coach-hoz  nem látok hátrányát  drága, időigényes  drágának tartják  drága, bizalmas, a megrendelő által kevéssé átlátható, kevéssé kontrollálható  drága

Forrás: Werner Vogelauer – átdolgozott, bővített kérdőív és kutatás: Beehive– Minden jog fenntartva ©

Forrás: Werner Vogelauer – átdolgozott, bővített kérdőív és kutatás: Beehive– Minden jog fenntartva ©

Forrás: Werner Vogelauer – átdolgozott, bővített kérdőív és kutatás: Beehive– Minden jog fenntartva ©