Környezetismeret továbbképzés 2016 április Hogyan készíthetünk könnyen, gyorsan interaktív feladatokat? Digitális tananyagok és eszközök olcsón, önerőből.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A tanulást és a megértést segítő módszerek alkalmazása
Advertisements

Váczy Zsuzsa közoktatási szakértő, Bp május 13. OPKM.
TIOP 1.1.1/09/ Digitális reál-is? Készítette:Mátisné Szultos Erzsébet.
Tudástár informatika digitális tananyagok linkgyűjteménye
Az olvasástanítás módszere:
Kompetencia alapú oktatás TÁMOP pályázat Rumi Rajki István ÁMK Rum.
Az úgy kezdődött, hogy… Tavalyi előadás a digitális tankönyvekről :
WEB 2 eszközök, közösségi portálok az oktatásban
Jó gyakorlat „A 21. század gyermekeiért” – IKT eszközök használata egy inkluzív iskolában II. Rákóczi Ferenc Tagiskola 7400 Kaposvár, Kanizsai u
A digitális jövő kutatási előrejelzések tükrében
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
A Palló Információs rendszer Internetes rendszer: Indulás: január Fejlesztők: Budapesti Művelődési Központ Támogató:
„Ezt egy életen át kell játszani”
VI. Interaktív Tábla Konferencia
MULTIMÉDIA és ELEKTRONIKUS TANULÁS I. (Oktatástechnológia) 4. konferencia.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben.
Weszely Orsolya Bertalan Tamás
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
Tehetséges tanulóink szakkörökön, a több éve működő tehetséggondozó műhelyekben (természettudományos, környezetvédelmi), valamint a különböző szintű.
„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 1 EU-S TÉMÁK FELDOLGOZÁSA PEDAGÓGIAI PROJEKTEKKEL Rádai Péter (Nyíregyházi.
A TÁMOP pályázat bemutatása. A támogatás célja -A befogadó közoktatási rendszer megteremtése -A sajátos nevelési igényű gyerekek, tanulók sikeres.
Matematika kompetenciaterület
Árpád Fejedelem Általános Iskola
Az együttnevelés gyakorlata az óvodában (A pedagógusok együttműködésének lehetőségei az egyéni fejlesztés megvalósításában)
Az e-learning gyökerei, az e-tanulás fejleményei
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Innováció Kecskéd közoktatási intézményeiben
IKT eszközök az oktatásban, digitális pedagógia
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 1 MIT KEZDÜNK AZ EU-VAL? Az unió megjelenési formái az oktatási intézményekben.
„A kulcskompetencia az ismeretek, készségek és attitűdök transzferábilis, többfunkciós egysége, amellyel mindenkinek rendelkeznie kell ahhoz, hogy személyiségét.
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
A digitális tananyagtartalom használatának lehetőségei a matematika kompetenciaterületeken.
Az e-tanítás. Felépült az e-tanulás épülete – az Internet. Épülnek a tantermek – a tanulásszervező rendszerekkel felszerelt helyi Intranet hálózatok.
Frontális pedagógia helyett „konstruktivista” pedagógia Dr. Magyar Bálint Oktatási miniszter október 12.
„Sztárok” az irodalomban
„Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben” TÁMOP / /0065 Moduláris oktatás Az egészséged a Te kezedben van!
1 Témafelvetés Tanulásmódszertan 2. kurzusra Papp Endre – Molnár Attila.
IKT alapfogalmak, IKT-val támogatott módszerek
A fejlesztőpedagógus szerepe a Családok Átmeneti Otthonában
A tanulói laptop program megvalósítása a Kecskédi Általános Iskolában.
Jó gyakorlat bemutató.  Az interaktív tábla használata manapság egyre több iskolában elérhető az európai uniós pályázatok révén.  A mai kor követelményeinek.
LÉPÉSRŐL – LÉPÉSRE program
GeoGebra A matematikai szabadszoftver tanuláshoz és tanításhoz
Avagy: Mit lát a pitypang magja repülés közben?
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / Kinek áll érdekében? - KERETRENDSZER az egész napos iskola nevelési-oktatási.
A Magyar Nyelv Napja kezdőkép Tarczal-Márta Edit
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 2. konferencia.
Tanulói laptop használata a tanítási órákon
K OMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS. Háttér 2000 Lisszabon EU határozata 2004 Európai Bizottság dokumentuma Hazánkban: Nat Oktatási Minisztérium stratégiája Nemzeti.
Educatio LMS Halácsy Katalin II. Rákóczi Ferenc Fővárosi Gyakorló Közgazdasági Szakközépiskola BeTISZK, MiTIOK tagiskola.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM „A” komponens Schottner Péterné komponensvezető
Az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet szerepe/feladata a médiaoktatás területén.
Gondolkodásfejlesztés táblajátékokkal szakiskolás tanulók fejlesztésére 20 órás gazdagító szakköri program tapasztalatai Balatonalmádi Szabó.
Ausztriai Magyar Pedagógusok Egyesülete Verein für Ungarische Pädagogen und Pädagoginnen in Österreich Kaposvár 2016.
A Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Hivatal szerepe a GINOP 6
PROCSEE projekt 1. Szakértői Fórum disszeminációs esemény Racsko Réka
Széchenyi István Kereskedelmi és Vendéglátóipari Szakképző Iskola
Digitális világ Rólunk a világnak Írjunk blogot!
Nemzeti Köznevelési Portál
Tanítási filozófia Gyetvai Anna.
Tájékoztató a Református Tananyagfejlesztő Csoport munkájáról
A digitális kompetencia fejlesztése
Tanácsok a portfólió készítéséhez
PROJEKTMÓDSZER Tratnyek Magdolna PhD
Kompetencia alapú szakoktatás
A poszter Összeállította: Ágoston Magdolna-2006
Előadás másolata:

Környezetismeret továbbképzés 2016 április Hogyan készíthetünk könnyen, gyorsan interaktív feladatokat? Digitális tananyagok és eszközök olcsón, önerőből

Kép forrása: Változik a világ…

Sajnos pályázati források ritkán állnak rendelkezésünkre…. Az információs és kommunikációs technológiák alkalmazása már nem csak lehetőség, hanem jogos elvárás a társadalom, a szülők és a diákok részéről is.

Korszerű, piacképes, használható és megújulásra alkalmas tudást kell közvetítenünk, változatos, inspiráló, érdekes tanulási környezetben.

Mindezt nem csak az eszközöknek és az alkalmazásoknak valamint a létrehozott tartalmaknak kell közvetíteniük, hanem saját élő példánknak, megújulásra, fejlődésre, változásra kész személyiségünknek is sugallania kell!

Alternatív lehetőségek…

A rendszer egy új wii- berendezésből, egy házilag készített konzolon nyugvó használt, de felújított projektorból, egy fillérekért, használtan megvett ú.n. white boardból és egy „toll”-ból áll. Ehhez kapcsolódik egy laptop, melyen Dime Desk szoftver fut. Az eszközök bluetooth-on keresztül kapcsolódnak egymáshoz.

A szoftver az interneten ingyenesen elérhető és jogtisztán letölthető, s azok az eszközök is előállíthatóak olcsóbban, amelyek professzionális minőségben drágábbak (de még így is megfizethetőek és egy nagyságrenddel olcsóbbak a digitális táblánál!).

Az interaktív tábla létrehozásához az alábbi internetes forrásokból merítettem ötletet és leírást: w=article&id=645:klacsakne-toth-agota-wiiboard- sajat-keszites-iskolai-interaktiv-tabla-lepesrl- lepesre&catid=50:c-e-iat-mobile&Itemid=62 w=article&id=645:klacsakne-toth-agota-wiiboard- sajat-keszites-iskolai-interaktiv-tabla-lepesrl- lepesre&catid=50:c-e-iat-mobile&Itemid= i_digitalis_interaktiv_tabla/ i_digitalis_interaktiv_tabla/

Eredmények: Az interaktív, egyénre szabott tanulási feltételek között a tanulási képességek fejlődnek. A megértést nagyban segítik a vizuális eszközök, a gyerekek figyelemkoncentrációja, aktivitása, motivációja, önállósága megnő.

Egyszerre tudjuk a hátrányos, speciális igényű tanulók fejlesztését, integrációját megvalósítani – de egyúttal a differenciálásra is számtalan lehetőséget teremtünk.

Pont azokat a készségeket, kompetenciákat fejlesztjük, melyek a folyamatos fejlődést, megújulást, élethosszig tartó tanulást hivatottak elősegíteni.

Az interneten fellelhető, tankönyvkiadók által létrehozott digitális tartalmak mellett saját magunk által létrehozott dokumentumokat, feladatokat is alkalmazhatunk.

A tanórai kivetítésen túl korrepetáláson, fejlesztő foglalkozásokon, matematika- szakkörökön, bemutatóórákon használható.

A fejlesztés eredményeképpen a tanulók sokkal motiváltabbak, színes, sokrétű feladatokat tudunk nekik adni.

Nem utolsó sorban rengeteg energiát és papírt takarítunk meg, így az eszköz nem csak létrehozásakor, hanem azóta is költséghatékony és környezetbarát.

Mind a gyerekek, mind a kollégák kompetenciái nagyban fejlődtek. A gyerekek segítségével önállóan létrehozott ppt-kkel tartanak előadást iskolán belül és kívül is.

Az interaktivitáshoz elegendő…

A leglátványosabb és legsokoldalúbb a learningapps – magyarul „tankocka”

Megtanulásához: Az egyik „magyarító”, Novák Károly prezentációja (a hatvani Interaktív Pedagógus Konferencián elhangzott előadásának képanyaga) es-kockalapok-hu

Egyéb segítségek: Zárt facebook csoport:

De a legegyszerűbb, ha elkezdünk „tankockázni”, azaz – a már létrehozott tankockák alapján, - azokhoz hasonlókat készítünk, vagy azokat átdolgozzuk.

Tankockatípusok a teljesség igénye nélkül… Csoportba rendezés

Memóriajáték

Hozzárendeléses rács

Párkereső

Egy különleges csoportba rendezés

Keresztrejtvény

Legyen ön is milliomos!

Akasztófa…

Szókereső

Hozzárendelés képeken

Csoportos kirakó

Hiányos szöveg

Sorrend meghatározása

Többválasztásos kvíz

Lehetőség van több, azonos témához kapcsolódó tankocka ú.n. tankockamátrixba rendezésére is.

A felsorolt tankockák csak kis szeletét mutatták be a lehetőségeknek!

Egy sokoldalú lehetőség: Szófelhő a Tagul alkalmazással, leírása: 015/03/tagul-kezes-szofelho- keszito.html

A Tagul alkalmas: Kulcsszavak gyűjtésére Az információk rendszerezésére A tanulás segítésére A témára mutató linkek, képek és szavak egy helyen történő rögzítésére A tanultak felidézésére Szó-kép-hang asszociációk megteremtésére Tantárgyi koncentrációk, kisebb projektek vezérmotívumoként

Két lehetséges szófelhő, az irodalom és a környezetismeret összekapcsolására

Elmenthetjük képként…

De internetkapcsolattal az igazi sz%C3%BClet%C3%A9se

Minden tantárgyhoz találhatunk nagyon egyszerű alkalmazásokat Ilyen ez a holland oldal is. Eszközei csak kis mértékben interaktívak, de néha pont erre lehet szükségünk.

Különbségkereső, évszakok szerint Nyári kép, memóriajátékkal.

Tavaszi, kirakójátékkal

Őszi kép, különbségkereső

Számos más, környezetismerethez is alkalmas apró alkalmazást találhatunk. Időzónák: Óra:

Bármelyik órán, így környezetismereten is játszhatják párban, csoportban, vagy használhatjuk időkitöltőnek, vagy épp a fogalmak ismétléséhez a Trimino (Triomino) játékot.

Gyorsan elkészül a következő alkalmazással: matthies.de/Schule/Trimino.php#prettyPhoto (A forma kiválasztásával az összeillesztendő háromszögek darabszámát adjuk meg.)

Készíthetünk saját ppt-t, s azokból egy kattintásra filmet.

Az Office mindenki számára ingyenesen letölthető!

Nagyon hasznos feladatszerkesztőkre bukkanhatunk Search-Generator.aspx

Az egyik leghasznosabb játék: a BINGÓ

Bingó generáló program: Részletes útmutató, leírás a használatához: BEEE938C5508!119&authkey=!AMv6vNBZZbh_egM