A MECHANIKA TANTÁRGY OKTATÁSÁNAK MÓDSZEREI KÜLÖNBÖZŐ KÉPZÉSI FORMÁBAN Dr. Szász Gábor, Csuka Antal.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Moodle tapasztalatok, megoldások a Széchenyi István Egyetemen
Advertisements

Forrás: Educatio folyóirat 2003/III szám, - E-LEARNING / Buda András: Virtuális oktatás című cikke Előadó: Burai István György cím:
Tutori tevékenység a gyakorlatban
Mechanika I. - Statika 10. hét: Összetett szerkezetek, Gerber- tartók
E-learning alapú távoktatásos képzés
E-learning alapú távoktatás tapasztalatai a Széchenyi István Egyetemen
A Leonardo kísérleti projekt célja: Az AIFSZ (illetve az ISCED szintnek megfelelő) képzések európai és hazai felmérése, elemzése Egy konkrét AIFSZ képzés.
SZÉCHENYI EGYETEM, Tartószerkezetek Tsz.
Mechanika I. (statika) Példatár és módszertani útmutató
Projektlabor, Projektmunka és Projekt szeminárium tapasztalatai és kérdései az informatika oktatásában az Eszterházy Károly Főiskolán dr. Kovács Emőd,
1 Matematika oktatás mérnök és műszaki informatikai képzésekben Ráckeve, március 2-4. Moson Péter, BME, Matematika Intézet Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi.
ETR Tanügy DEXTER Informatikai kft.. ETR Képesítési követelmények Tantervek Oktatási Tevékenység Oktatási folyamat Szervezése, lebonyolítása Erőforrások.
E-learning alapú távoktatásos képzés
STATIKAILAG HATÁROZATLAN SZERKEZETEK
Agárdy Gyula-dr. Lublóy László
Agárdy Gyula-dr. Lublóy László
MECHANIKA STATIKA MEREV TESTEK STATIKÁJA EGYSZERŰ TARTÓK.
Elmozdulási hatásábrák
Átviteles tartók.
Hatásábrák leterhelése
Tájékoztató- levelező képzés LGM_AK002 LGM_AK004.
A pedagógiai értékelés „tantárgy” megvalósítása a Mérnöktanár-képzésben a Széchenyi István Egyetemen Dr. Nagy Tamás főiskolai docens május 31.
Óvodai tanterv a 3 és 7 évesek számára
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
Általános Géptan (AG0001_1)
Gazdasági ismeretek.
Kommunikáció az egyetemen hallgatói konferencia Pécs, április 14.
Szakirányú továbbképzési szak /szakmérnöki képzés/
Felnőttképzési bázisközpontok és hálózat fejlesztése projekt K o d o l á n y i János Főiskola.
1. előadás Statika fogalma. Szerepe a tájépítészetben.
INFORMATIKA SZAK 2013 Antal Margit. Áttekintés Elhelyezkedés és továbbtanulás Oktatott tantárgyak Egyebek.
HALLGATÓI ELÉGEDETTSÉGI VIZSGÁLATOK A WJLF-EN A es tanév eredményei.
Tanulási útmutató Tanulási Útmutató Az Észak-magyarországi Regionális Távoktatási Központ által a TÁVHÁLÓ projektben kifejlesztett e-learning környezethez.
Ráckeve, Matemetika oktatás mérnök és informatikus képzésekben 1 Dunaújvárosi Főiskola
Matematika oktatás mérnök és informatikai képzésekben Ráckeve, március 2-4.; B. Szendrei Mária, SZTE Szegedi Tudományegyetem (1872, 1921, 2000) 12.
Matematika oktatás mérnök és informatikai képzésekben Ráckeve, március Pannon Egyetem (Veszprémi Egyetem, 1949) Bölcsészettudományi Kar Gazdaságtudományi.
Matematika oktatás mérnök és informatikai képzésekben
1 Miskolci Egyetem. 2 Matematikai Intézet – Analízis Tsz., Számítástechnika Tsz., Számítóközpont – Analízis Tsz., Alkalmazott Matematikai.
Perjésiné Hámori Ildikó
Természettudományi KKK-k elemzésének tapasztalatai Erostyák J. (PTE) – Kiss F. (NYF) – Mezősi G. (SZTE) – Varga Zs. (SZTE)
Statisztikai eszközök a multimédiás kurzuselemek hatékonyságának elemzésére T. Nagy Judit
Szilágyi Szilvia1 A szakmai gyakorlat szabályai.
Tutoriál videó alkalmazása Moodle kurzusban
Ambrusné Dr. Somogyi Kornélia
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 3. konferencia.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 1. konferencia.
T3. FA GERENDA MÉRETEZÉSE
FERENCES ÖSZTÖNDÍJ PROGRAM
MISKOLCI EGYETEM. A TUDÁS ÉS KÖZÖSSÉG CAMPUSA Dr. Bányai Tamás DUÁLIS KÉPZÉS Logisztikai mérnöki BSc Gépészmérnöki és Informatikai Kar.
TÁMOP A/1-11/1 Tananyag általános formai és tartalmi előírásai, valamint az önellenőrzés és teszt szerkesztési, publikálási lehetőségei a CooSpace-ben.
Szakmai tanulmányút NORVÉGIA ( – ) A bemutatót készítette: Dr. Csermák Károly Ph.D.
1. Logisztikai menedzsment mesterképzési szak  A szak indítása: 2011  Végzettség: okleveles logisztikai menedzser  Képzési idő: 4 félév  Jelentkezési.
Tananyagfejlesztő és távoktató e-learning keretrendszer intézményi szintű működtetése MELLearN, ELTE Az ILIAS alkalmazása.
2015. október 21. Szakmai gyakorlat. Bemutatkozás Hargitai Ildikó szervezetei kapcsolatok vezetője, Törzskar: kari szervezésű helyek felkutatása Németh.
Természetvédelmi mérnök alapszak. Előzmények, alapítás Természetvédelmi szakmérnök- képzés indulása (Dr. Szabó, Dr. Sey) utolsó szakmérnöki.
Dr. Kovács Miklós tanszéki mérnök Műszaki Tanárképző Tanszék E-learning alapú távoktatásos képzés.
Gazdaságstatisztika Tantárgyi követelmények szeptember 6.
1 A fizika tanítása 3. lecke Az oktatási folyamat makro- és mikroszerkezete, óratípusok.
Gazdaságstatisztika Tantárgyi követelmények 2017 ősz
A felsőoktatási felvételi eljárás
Eötvös Loránd Tudományegyetem
Mérés-értékelési gyakorlatok tanulmányozása az európai szakképzésben
Önértékelési projektterv
GKLB_FKTM001 tantárgyi követelményrendszer
Továbbképzés Ide írja be a tárgyat..
Kommunikációs kampánytervezés
KÉT DIPLOMA 10 FÉLÉV ALATT!
NGB_AJ040_1 Forgácsolás és szerszámai
Urbánné Malomsoki Mónika
tanév 1. félévében szakmai gyakorlatot teljesítőknek
Előadás másolata:

A MECHANIKA TANTÁRGY OKTATÁSÁNAK MÓDSZEREI KÜLÖNBÖZŐ KÉPZÉSI FORMÁBAN Dr. Szász Gábor, Csuka Antal

Tartalom A Mechanika tantárgy helye és képzési célja A Mechanika tantárgy tartalma és tematikája A Mechanika helye a GDF képzési rendszerében A Mechanika oktatásának alkalmazott módszerei A képzés során szerzett konkrét tapasztalatok Összefoglalás, tanulságok

A Mechanika tantárgy helye és képzési célja A szakmai törzsanyag műszaki tantárgyainak megértéséhez szükséges mérnöki szemléletmód kialakítása, A tantárgy legfontosabb tételeinek, módszereinek és gyakorlati alkalmazásának bemutatása. FIZIKA I MECHANIKA GÉPSZERKEZETTAN

A Mechanika tantárgy tartalma és tematikája STATIKA Merev testek statikája (alaptételek, egyensúlyi egyenletek) Koncentrált és megoszló terhelés (kéttámaszú tartó erő- és kötélsokszöge) Statikailag határozott és határozatlan szerkezetek SZILÁRDSÁGTAN Igénybevételek, (igénybevételi ábrák) Alakváltozások (rugalmasságtan, rugalmas szál differenciálegyenlete, a szakítókísérlet jelenségei) Szilárdsági jellemzők (állapottényezők, összetett szilárdság) Kihajlás és kifáradás

A Mechanika helye a GDF képzési rendszerében Nappali képzésben: Óraszám (nagyon szűkre szabott !!!) Előadás: 21 óra Gyakorlat: 9 óra ILIAS Levelező képzésben: Óraszám (még szűkre szabottabb !!!) Kontaktóra: 6 óra ILIAS

A Mechanika oktatásának alkalmazott módszerei Fóliák Önellenőrző tesztkérdések Határidőre beküldendő feladatok Kötelező, beadandó házi feladatok (számítógépes program) Tutori értékelés és véleményezés

A Mechanika oktatásának alkalmazott módszerei Előadások: 7 fólia/tanóra 140 vetíthető fólia (65 statika és 75 szilárdságtan) elektronikus formában, amelyet minden hallgató megkap DVD-n, illetve letölthet az ILIAS-ról. Gyakorlatok: 6 fólia/tanóra 36 vetíthető fólia (12 statika és 24 szilárdságtan) Kontakt órák: 68 fóliás kivonat (kompendium) (25 statika és 43 szilárdságtan) - a legfontosabb ismeretekre koncentrál, de néhány kidolgozott példát is tartalmaz. FÓLIÁK NAPPALI LEVELEZŐ

A Mechanika oktatásának alkalmazott módszerei Önellenőrző tesztkérdéseket helyeztünk az ILIAS- ra. A tesztkérdések önműködően értékelik a hallgató teljesítményét. ÖNELLENŐRZŐ TESZTKÉRDÉSEK

A Mechanika oktatásának alkalmazott módszerei A levelező hallgatók letölthetik az ILIAS-ról a megadott határidőre beküldendő feladatokat. A feladatok a gyakorlati fóliák anyagát felölelő feladatsorok, amelyeknek a helyes megoldását letölthetik az ILIAS-ról a beküldési határidő lejáratát követően. HATÁRIDŐRE BEKÜLDENDŐ FELADATOK

A Mechanika oktatásának alkalmazott módszerei Nappali: Statikailag határozatlan háromtámaszú tartó Levelező: Gerber tartó méretezése KÖTELEZŐ BEADANDÓ HÁZI FELADATOK

A Mechanika oktatásának alkalmazott módszerei A beküldött megoldásokról a tutor rövid szöveges véleményt küld a hallgatónak. Tutori értékelés és véleményezés

A képzés során szerzett konkrét tapasztalatok A tantárgy fontosságát utólag kellett tudatosítani. Nagyon kevesen küldtek be megoldott gyakorlatokat. Sokan inkább megvárták a feladatok hivatalos végeredményeinek a megjelenését, mintsem próbálkozzanak a feladatmegoldással és gondolkodjanak. Az egyik pót zh-n arra voltunk kíváncsiak, hogy milyen sikeres volt az ILIAS-os önértékelés, ezért a tesztek közül néhányat változtatás nélkül föladtunk (siker: kb. 50 %). A Valószínűség-számítás és matematikai statisztikát csak a 4. félévben oktatjuk, ezért a Mechanika tárgy oktatása túl korán kezdődik.

Összefoglalás, tanulságok Az ILIAS, alkalmas a Mechanika oktatására is, de a hallgatók tudásának elmélyítéséhez több gyakorlatra volna szükség. (Idén már 30+15, ill. 6+3 órában tanítjuk.) A végső tanulságokat, a Mechanikára közvetlenül ráépülő Gépszerkezettan oktatása után lehet levonni.

KÖSZÖNJÜK MEGTISZTELŐ FIGYELMÜKET